Ухвала
від 10.05.2024 по справі 761/16439/24
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/16439/24

Провадження № 1-кс/761/10844/2024

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.05.2024рік м. Київ

Слідчий суддяШевченківського районногосуду містаКиєва ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судовогозасідання ОСОБА_2 розглянувши увідкритому судовомузасіданні вм.Києві клопотаннястаршого слідчогов особливоважливих справах1відділу 1управління досудовогорозслідування Головногослідчого управлінняСБ Українипідполковник юстиції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, -

В С Т А Н О В И В :

До Шевченківськогорайонного судуміста Києванадійшло погодженез прокуроромклопотання слідчогопро тимчасовийдоступ доречей тадокументів,які зберігаютьсяу володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 в якомувказано,що ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснюєтьсядосудове розслідуванняу кримінальномупровадженні №42022100000000591від 17.11.2022за підозрою ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.28, ч.3 ст.368 ККУкраїни.

Прізвище, ім`я, по-батькові та інші анкетні дані підозрюваних:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженка м.Харкова, громадянка України, проживає за адресою: АДРЕСА_1 ;

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , уродженка м.Харкова, громадянка України, яка проживає за адресою: АДРЕСА_2 ;

ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , уродженка м.Харкова, громадянка України, яка проживає за адресою: АДРЕСА_3 ;

ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , уродженка м.Харкова, громадянка України, яка проживає за адресою: АДРЕСА_4 ;

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , уродженка м.Харкова, громадянка України, яка проживає за адресою: АДРЕСА_5 ;

ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , уродженка м.Харкова, громадянка України, яка проживає за адресою: АДРЕСА_6 ;

ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , уродженець м.Харкова, громадянин України, зареєстрований та фактично проживаючий за адресою: АДРЕСА_7 .

Під час досудового розслідування встановлено, що начальник ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_4 , діючи з корисливою метою для незаконного збагачення, вирішила організувати злочинну схему, що полягала в систематичному отриманні неправомірної вигоди від громадян, які звертались до підпорядкованого їй відділу, за вчинення дій з використанням наданої їй влади та виняткових повноважень працівника ДМС, пов`язаних із прийняттям рішень про оформлення та видачу заявникам паспортних документів, а також з використанням наданих їй організаційно-розпорядчих повноважень, пов`язаних із можливістю організації і контролю за роботою підлеглих щодо прийняття таких рішень.

Не маючи можливості одноосібно здійснювати цю злочинну діяльність, ОСОБА_4 не пізніше ніж у листопаді 2022 року у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_10 по АДРЕСА_8 залучила до неї підпорядкованих співробітників цього відділу ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , а також громадянина ОСОБА_10 та інших невстановлених слідством осіб.

ОСОБА_4 та вказані особи узгодили між собою злочинний план, відповідно до якого у своїй злочинній діяльності вони мали намір:

- створити штучніумови,за яких реєстрація громадян на прийом до ІНФОРМАЦІЯ_11 для отримання паспортних документів була ускладненою або неможливою;

- надалі за таких умов систематично спонукати громадян, що прагнули отримати паспортні документи, до надання співучасникам злочинної змови неправомірної вигоди в заздалегідь визначеному ними розмірі за безперешкодне оформлення та видачу таких документів;

- систематично отримувати та розподіляти дохід від цієї злочинної діяльності .

За такихобставин буластворена організованазлочинна група у складі службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , а також ОСОБА_10 та інших невстановлених слідством осіб, для незаконного збагачення шляхом систематичного отримання ними неправомірної вигоди за вчинення дій з використанням наданої їм влади та службового становища, поєднаних з вимаганням неправомірної вигоди.

За розробленим планом злочинної діяльності, функції та задачі учасників організованої злочинної групи були розподілені таким чином.

Так, ОСОБА_4 , діючи як організатор та керівник організованої групи, виконувала, зокрема, наступні дії: розподіляла ролі та функції, спрямовані на досягнення спільної злочинної мети; здійснювала керівництво і координацію злочинної діяльності, забезпечуючи функціонування злочинної групи; визначала розмір неправомірної вигоди, що вимагався та одержувався учасниками злочинної групи, який залежав від виду адміністративної послуги та терміну оформлення та видачі паспортних документів; отримувала як самостійно, так і від інших учасників злочинної групи грошові кошти, одержані як неправомірна вигода, формуючи з них спільну касу, та здійснювала їх розподіл між іншими учасниками або доручала іншим учасникам здійснювати такий розподіл; сповіщала учасників злочинної групи про можливі перевірки співробітниками правоохоронних органів та про необхідність тимчасового зупинення злочинної діяльності для уникнення її викриття, з подальшим її поновленням.

У свою чергу співробітники ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , які увійшли до складу організованої групи, підкоряючись під час злочинної діяльності ОСОБА_4 , яка керувала нею, свідомо виконуючи всі її вказівки, здійснювали, зокрема, такі дії:

-спонукали громадян, які зазнавали штучно створених складнощів у зверненні на прийом, до надання їм неправомірної вигоди в заздалегідь визначеному розмірі за безперешкодне оформлення та видачу паспортних документів, тобто вимагали неправомірну вигоду;

-безпосередньо одержували неправомірну вигоду від зазначених громадян за прийняття рішень про безперешкодне оформлення та видачу їм паспортних документів;

-звітували організатору злочинної групи про отримання незаконного доходу від цієї злочинної діяльності, передавали отримані кошти для формування спільної каси та її подальшого розподілу.

У свою чергуфункції ОСОБА_10 як учасника організованоїгрупи полягалив пособництві у вказаній злочиннійдіяльності шляхомнадання засобівта усунення перешкод, зокрема:

-комунікації між громадянами,які прагнули отриматиадміністративні послугиДМС,проте зазнавалиштучно створенихскладнощів у зверненні на прийом до ІНФОРМАЦІЯ_11 ,та іншими учасникамиорганізованої групи працівниками зазначеного підрозділу;

-спонуканні цих громадян до надання черезнього неправомірноївигоди учасникаморганізованої групив заздалегідь визначеномурозмірі за безперешкодне оформленнята видачу паспортних документів,

-доведенні до цих громадян розмірунеправомірної вигоди(так званих такс),заздалегідь визначеного ОСОБА_4 та іншими учасниками організованої групи;

-створенні у цих громадян враженняневідворотності необхідностінадання неправомірноївигоди для уникнення настанняшкідливих наслідківїхнім правамі законним інтересам,що полягали,зокрема,в реалізації встановленоїзаконодавством можливостіоформлення паспортнихдокументів,у тому числі термінового;

-одержанні від цих громадян грошових коштів як предмету неправомірної вигоди, та їх передачі учасникам злочинної групи для формування спільної каси та її подальшого розподілу між співучасниками.

Зокрема 11.04.2023 приблизно об 13год. 00хв. у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_12 по АДРЕСА_8 ОСОБА_11 , діючи під контролем правоохоронних органів, за вказівкою ОСОБА_5 надала, а ОСОБА_5 у свою чергу, діючи на виконання спільного злочинного плану, за попередньою змовою групою осіб, одержала обумовлену неправомірну вигоду у сумі 2000 грн для себе та інших учасників організованої злочинної групи ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 за вчинення дій з використанням наданої їй ( ОСОБА_5 ) влади, а саме за термінове оформлення та видачу ОСОБА_11 паспорта громадянина України у формі картки.

Отриманими грошима учасники злочинної організації надалі спільно розпорядились на власний розсуд.

Крім того, 20.04.2023 приблизно об 11год. 30хв. у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_12 по АДРЕСА_8 ОСОБА_12 , діючи під контролем правоохоронних органів, за вказівкою ОСОБА_6 та ОСОБА_9 надав, а ОСОБА_9 у свою чергу, діючи на виконання спільного злочинного плану, за попередньою змовою групою осіб, повторно, одержала обумовлену неправомірну вигоду у названій ОСОБА_6 сумі 5000 грн для себе та інших учасників організованої злочинної групи ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 за вчинення дій з використанням наданої їй ( ОСОБА_9 ) влади, а саме за термінове оформлення та видачу ОСОБА_12 паспорта громадянина України у формі картки та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Отриманими грошима учасники злочинної організації надалі спільно розпорядились на власний розсуд.

Крім того, 31.05.2023 приблизно об 11год. 00хв. у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_12 по АДРЕСА_8 ОСОБА_13 , діючи під контролем правоохоронних органів, за вказівкою ОСОБА_7 надав, а ОСОБА_7 у свою чергу, діючи на виконання спільного злочинного плану, за попередньою змовою групою осіб, повторно, одержала обумовлену неправомірну вигоду у сумі 4300 грн для себе та інших учасників організованої злочинної групи ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_6 за вчинення дій з використанням наданої їй ( ОСОБА_7 ) влади, а саме за термінове оформлення та видачу ОСОБА_13 паспорта громадянина України у формі картки та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Отриманими грошима учасники злочинної організації надалі спільно розпорядились на власний розсуд.

Крім того, 02.06.2023 приблизно лб 11год. 30хв. біля будівлі ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_14 , діючи під контролем правоохоронних органів, за вказівкою ОСОБА_10 надала, а ОСОБА_10 , у свою чергу, діючи умисно, одержав неправомірну вигоду в суді 5300грн для себе та інших учасників організованої злочинної групи за термінове оформлення та видачу спеціалістами ІНФОРМАЦІЯ_10 паспорт громадянина України у формі картки для ОСОБА_14 , а також паспорта громадянина України для виїзду за кордон для її сина ОСОБА_15 .

Отриманими грошима учасники злочинної організації надалі спільно розпорядились на власний розсуд.

Крім того,22.08.2023приблизно об 14год. 35хв. у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_12 по АДРЕСА_8 ОСОБА_16 , діючи під контролем правоохоронних органів, за вказівкою ОСОБА_8 надала, а ОСОБА_8 у свою чергу, діючи на виконання спільного злочинного плану, за попередньою змовою групою осіб, повторно, одержала обумовлену неправомірну вигоду у сумі 2300грн для себе та інших учасників організованої злочинної групи ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_6 за вчинення дій з використанням наданої їй ( ОСОБА_8 ) влади, а саме за термінове оформлення та видачу ОСОБА_16 паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Отриманими грошима учасники злочинної організації надалі спільно розпорядились на власний розсуд.

Крім того, 16.08.2023 приблизно о 15год. 15хв. у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_12 по АДРЕСА_8 ОСОБА_17 , діючи під контролем правоохоронних органів, за вказівкою ОСОБА_4 надав, а ОСОБА_4 у свою чергу, діючи на виконання спільного злочинного плану, за попередньою змовою групою осіб, повторно, будучи службовою особою, яка займає відповідальне становище, одержала обумовлену неправомірну вигоду у сумі 2000грн для себе та інших учасників організованої злочинної групи ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 за вчинення дій з використанням наданої їй ( ОСОБА_4 ) влади та службового становища, а саме за організацію оформлення та видачі ОСОБА_17 спеціалістами ІНФОРМАЦІЯ_10 паспорта громадянина України у формі картки у термін до двох тижнів.

Отриманими грошима учасники злочинної організації надалі спільно розпорядились на власний розсуд.

Крім того, 30.08.2023 приблизно о 14год. 40хв. у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_12 по АДРЕСА_8 ОСОБА_17 , діючи під контролем правоохоронних органів, за вказівкою ОСОБА_4 надав ОСОБА_8 , а ОСОБА_8 у свою чергу, діючи на виконання спільного злочинного плану та безпосередньої вказівки ОСОБА_4 , за попередньою змовою групою осіб, повторно, одержала неправомірну вигоду у сумі 2300грн для себе та інших учасників організованої злочинної групи ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 за вчинення дій з використанням наданої їй влади, а саме за термінове оформлення та видачу ОСОБА_17 паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Після отримання коштів учасників злочинної організації затримано працівниками правоохоронних органів, а предмет неправомірної вигоди вилучено.

Таким чином, ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 підозрюються у вчиненні наступних кримінальних правопорушень:

- ОСОБА_4 та ОСОБА_5 в одержанні службовою особою неправомірної вигоди та проханні надати таку вигоду для себе та третіх осіб за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, дій з використанням наданої їй влади та службового становища, вчинених службовою особою, яка займає відповідальне становище, повторно, поєднаних з вимаганням неправомірної вигоди, вчинених організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.28, ч.3 ст.368 ККУкраїни;

- ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 та ОСОБА_6 в одержанні службовою особою неправомірної вигоди та проханні надати таку вигоду для себе та третіх осіб за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, дій з використанням наданої їй влади, повторно, поєднаних з вимаганням неправомірної вигоди, вчинених організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.28, ч.3 ст.368 ККУкраїни;

- ОСОБА_10 в пособництві в одержанні службовою особою неправомірної вигоди та проханні надати таку вигоду для себе та третіх осіб за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, дій з використанням наданої їй влади та службового становища, поєднаному з вимаганням неправомірної вигоди, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.28, ч.3 ст.368 ККУкраїни.

Допитані як підозрювані ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 від надання показань відмовились та свою вину в інкримінованих їм кримінальних правопорушеннях не визнали.

Постановою заступникаГенерального прокуроравід 24.10.2023продовжено строкдосудового розслідуванняу вказаному кримінальному провадженні до трьох місяців, тобто до 30.11.2023.

27.11.2023 ІНФОРМАЦІЯ_13 продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42022100000000591 від 17.11.2022 до шести місяців, тобто до 29.02.2024.

В подальшому, 27.02.2024 строк досудового розслідування кримінального провадження продовжено ІНФОРМАЦІЯ_13 до десяти місяців, тобто до30.06.2024 включно.

За змістом розділу ІІ Порядку реєстрації фізичних осіб в електронній черзі для отримання адміністративних послуг, які надаються ІНФОРМАЦІЯ_14 , затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_15 від 05 вересня 2018 року № 732:

Для отримання послуг в органах ДМС фізичні особи можуть реєструватися в електронній черзі з використанням сервісу «Електронна черга».

У разі відмови фізичної особи скористатися сервісом «Електронна черга» надання адміністративної послуги здійснюється в порядку «живої» черги.

Реєстрація в електронній черзі здійснюється в такі способи:

за допомогою онлайн-сервісу;

через термінали;

через Єдиний державний портал адміністративних послуг та інші інтернет-портали.

Реєстрація фізичних осіб в електронній черзі здійснюється шляхом:

попередньої реєстрації - на найближчі робочі дні з числа доступних для запису за допомогою онлайн-сервісу або через термінали;

реєстрації в поточну чергу на поточний робочий день через термінали.

Реєстрація в електронній черзі за допомогою онлайн-сервісу здійснюється фізичною особою самостійно шляхом заповнення відповідної форми на офіційному веб-сайті ІНФОРМАЦІЯ_10 .

Для реєстрації в електронній черзі за допомогою онлайн-сервісу фізична особа самостійно обирає назву послуги, орган ДМС, дату та час обслуговування з числа доступних; зазначає свої прізвище, ініціали, номер телефону, що обслуговується оператором телекомунікацій, що надає послуги рухомого (мобільного) зв`язку на території України, який буде використано для здійснення операцій з реєстрації в електронній черзі.

Після реєстрації в електронній черзі за допомогою онлайн-сервісу фізичній особі на зазначений нею під час реєстрації номер телефону надсилається SMS-повідомлення про реєстрацію, у якому зазначаються орган ДМС, номер у черзі, дата та час прийому.

Реєстрація в електронній черзі через термінал здійснюється фізичною особою самостійно або з допомогою представника оператора сервісу.

Для здійснення реєстрації в електронній черзі через термінал фізична особа або представник оператора сервісу обирає назву послуги, дату й час обслуговування з числа доступних для запису, вводить прізвище та ініціали особи, яка отримуватиме послугу.

Після реєстрації в електронній черзі через термінал фізичній особі видається талон про реєстрацію, де зазначено номер талона, дату й час прийому, а також прізвище та ініціали особи, яка отримуватиме послугу.

Технічна підтримка користувачів сервісу «Електронна черга» здійснюється оператором сервісу за телефонами, що зазначаються на сторінці онлайн-сервісу та інформаційних стендах, розміщених в органах ДМС.

З огляду на викладене, враховуючи, що в ІНФОРМАЦІЯ_16 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) містяться документи в електронному або паперовому вигляді, що містять відомості про осіб, які у період з 01.01.2023 по 30.08.2023 включно зареєструвались в електронній черзі (як за допомогою онлайн-сервісу, так і через термінали, а також через Єдиний державний портал адміністративних послуг та інші інтернет-портали) для отримання послуг у ІНФОРМАЦІЯ_12 , та осіб, яким надання адміністративних послуг спеціалістами цього відділу здійснено в порядку «живої черги», які мають істотне значення для встановлення істини у даному кримінальному провадженні, швидкого, повного та неупередженого розслідування, встановлення та притягнення винних до кримінальної відповідальності, а також те, що надані документальні матеріали будуть використані як доказ, а отримати їх (документів) у інший спосіб неможливо.

Старший слідчий ОСОБА_3 у судове засідання не прибув, але до суду надійшло клопотання стосовно розгляду клопотання за його відсутності, вказавши що клопотання підтримує та просить задовольнити.

Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що воно не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно вимог ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до п. 4 ст. 162 Кримінального процесуального кодексу України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах та документах належать відомості, які можуть становити комерційну таємницю.

Відповідно до положень ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

У відповідності з вимогами ч. 6 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Статтею 22 КПК України передбачено, що кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом. Сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом. У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.

Згідно зі ст.ст. 91, 92 КПК України, у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням. Обов`язок доказування покладається на слідчого, прокурора.

Відповідно до ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно з ч. 3 ст. 370 КПК України обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі об`єктивно з`ясованих обставин, які підтверджені доказами, дослідженими під час судового розгляду та оціненими судом відповідно до статті 94 цього Кодексу.

Обґрунтованість ухвали означає відповідність висновків слідчого судді у рішенні фактичним обставинам, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, що визначені ст. 91 КПК України.

Таким чином, для винесення обґрунтованого рішення по справі, обставини справи мають бути підтверджені допустимими, належними, достовірними та достатніми доказами.

Відповідно до ст. 84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Разом з тим, у розумінні статті 94 КПК України слідчий суддя для прийняття вмотивованого та обґрунтованого рішення повинен оцінити сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, а вказане аналітичне дослідження є єдиним доказом, на якому ґрунтується подане клопотання.

Звертаючись з даним клопотанням, слідчий просить суд надати тимчасовий доступ до інформації, яка містить охоронювану законом таємницю.

При цьому, матеріали клопотання не містять запитів та отриманих на них відповідей в порядку ст. 93 КПК України, яка уповноважує сторону обвинувачення витребовувати та отримувати від, зокрема, підприємств, установ та організацій речі, документи та відомості з метою збирання доказів у кримінальному провадженні. Крім цього, слідчим не доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Також, слідчим не доведено наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Відповідно до ч. 5 ст. 132 КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

За п. 2 ч. 3 ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.

За п. 15 ч. 1 ст. 7 КПК України зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, відносяться змагальність сторін та свобода в поданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

З огляду на зазначене, слідчий суддя прийшов до висновку про необґрунтованість клопотання.

На підставі викладеного, керуючись ст. 22, 91-93, 131, 132, 159-164, 309 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

В задоволені клопотання старшого слідчогов особливоважливих справах1відділу 1управління досудовогорозслідування Головногослідчого управлінняСБ Українипідполковник юстиції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

10 травня 2024 року

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.05.2024
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу119201508
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —761/16439/24

Ухвала від 10.05.2024

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Матвєєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні