Рішення
від 21.05.2024 по справі 280/2530/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

21 травня 2024 року Справа № 280/2530/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чернової Ж.М. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі-позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі відповідач), в якій позивач просить суд:

залучити до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області;

визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 05.02.2024 №083850019207 про відмову позивачу у здійсненні перерахунку пенсії;

зобов`язати відповідача здійснити позивачу перерахунок та виплату пенсії з урахуванням заробітної плати до 01.07.2000 згідно із довідкою ТОВ Запорожтехсервис про заробітну плату на підставі заяви про перерахунок пенсії від 01.02.2024.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначила, що 06.10.2023 позивач звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області за призначенням пенсії за віком, за результатом розгляду якого їй з 04.10.2023 призначено пенсію, розмір якої обчислено із урахуванням заробітної плати з 01.07.2000. Як свідчить розрахунок розміру пенсії індивідуальний коефіціент заробітної плати позивача після оптимізації склав - 0,62234, коефіцієнт стажу - 0.40833, застосовано показника середньої заробітної плати за 2020-2022 роки у сумі 12236,71 грн, доплата за понаднормовий стаж 10 років - 209,30 грн. Розмір пенсії склав 3318,89 грн. (12236,71 * 0,62234 * 0,40833 + 209,30). Для з`ясування доцільності врахування заробітної плати до 01.07.2000 позивач здійснила розрахунок розміру пенсії у пенсійному калькуляторі, розміщеному на веб-порталі ПФУ, із урахуванням заробітної плати за період її роботи з серпня 1997 по червень 2000 відповідно до довідки про заробітну плату ТОВ Запоріжтехсервіс від 10.10.2005 №2, за результатом якого індивідуальний коефіцієнт заробітної плати збільшується та складає 0,75099, відповідно збільшується і розмір пенсії до суми 3961,71 грн. 01.02.2024 позивач через веб-портал ПФУ звернулась за перерахунком пенсії для зміни періоду заробітної плати, з якої обчислено розмір її пенсії для чого надала довідку ТОВ Запорожтехсервис про заробітну плату від 10.10.2005 №2 та відсканований оригінал первинного документу журналу нарахування заробітної плати прошитого, пронумерованого та скріпленого печаткою. Проте рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 05.02.2024 №083850019207 позивачу відмовлено у здійсненні запитуваного перерахунку, оскільки первинні документи не завірені в установленому порядку. Позивач вважає рішення відповідача від 05.02.2024 №083850019207 таким, що суперечать чинному законодавству, не відповідає критеріям правомірності дій і рішень суб`єкта владних повноважень, визначеним ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому є протиправним та у судовому порядку підлягають скасуванню із зобов`язанням перерахувати пенсію. Просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою суду від 26 березня 2024 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення та виклику сторін. Залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.

Відповідач у поданому відзиві проти задоволення позовних вимог заперечив. В обґрунтування заперечень послався на те, що позивач 01.02.2024 звернулась до Пенсійного фонду України із заявою № 131 про «заміну періоду 60 місяців до 01.07.2000», з долученням довідки про заробітну плату, видану ТОВ «Запорожтехсервіс». Відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 16.12.2020 № 25-1 «Про затвердження змін до деяких постанов правління Пенсійного фонду України», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.2021 № 339/35961 звернення Позивача було опрацьовано за принципом екстериторіальності Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області. Вказує, що долучена позивачем довідка про заробітну плату від 10.10.2005 № 2, видана ТОВ «Зпорожтехсервіс», не відповідає вимогам Додатку 5 Порядку 22-1. Відповідно до вимог частини першої статті 40 Закону № 1058 долучена довідка про заробітну плату потребують підтвердження первинними документами. Копії первинних документів, на підставі яких вони були видані, надано не було. Враховуючи вищевикладене, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області прийнято рішення від 05.02.2024 № 083850019207 про відмову в перерахунку пенсії відповідно до статті 40 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» згідно з заяви від 01.02.2024 до надходження актів перевірки довідок. Просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Від третьої особи до суду надійшли письмові пояснення, в яких зазначено, що 01.02.2024 позивачка через Веб-портал Пенсійного фонду України звернулась за перерахунком пенсії для зміни періоду заробітної плати, з якої обчислено розмір її пенсії. Рішенням від 05.02.2024 № 083850019207 позивача було сповіщено про відмову у здійсненні перерахунку розміру пенсії із урахуванням заробітної плати з серпня 1997 року по червень 2000 року відповідно до довідки від 10.10.2005 № 2, у зв`язку із неналежним чином завіреної довідки, виданої на підставі первинних документів. Відділом контрольно-перевірочної роботи № 1 управління контрольно-перевірочної роботи надано службову записку від 07.02.2024 № 207/11-16 про неможливість проведення перевірки довідки від 10.10.2005 № 2 за період з 01.08.1997 по 31.12.2000 про заробітну плату для обчислення пенсії позивача, яка була видана їй на ТОВ «Запоріжтехсервіс», код ЄДРПОУ 23287062 у зв`язку з тим, що місцезнаходження підприємства та його первинних документів невідомо. Номера телефонів, які вказані в інтернет-ресурсах є недійсними. Разом з тим повідомлено, що рішення про призначення позивачу пенсії без урахування довідки про заробітну плату від 10.10.2005 № 2 за період з 01.08.1997 по 31.12.2000 було прийнято Головним управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області. Відтак, довідка про заробітну плату для обчислення пенсії позивачки за період з 01.08.1997 по 31.12.2000 видану ТОВ «Запоріжтехсервіс» від 10.10.2005 № 2, не завірені в установленому порядку. Сама довідка про заробітну плату не може вважатися первинним документом. Відтак, заробітна плата (дохід) за будь які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30.06.2000 підлягає перевірці на відповідність первинним документам. Таким чином відповідач не має законних підстав враховувати їх при перерахунку пенсії позивача. Виходячи з вищезазначеного, дії відповідача не суперечать чинному законодавству України, тому, підстави для задоволення вимог позивача повністю відсутні.

Враховуючи приписи частини 5 статті 262 КАС України справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).

Згідно з частиною 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, судом установлені наступні обставини.

З матеріалів адміністративної справи судом установлено, що 06.10.2023 позивач звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області за призначенням пенсії за віком, за результатом розгляду якого їй з 04.10.2023 призначено пенсію, розмір якої обчислено із урахуванням заробітної плати з 01.07.2000.

Відповідно до розрахунку розміру пенсії індивідуальний коефіціент заробітної плати позивача після оптимізації склав - 0,62234, коефіцієнт стажу - 0.40833, застосовано показника середньої заробітної плати за 2020-2022 роки у сумі 12236,71 грн, доплата за понаднормовий стаж 10 років - 209,30 грн. Розмір пенсії склав 3318,89 грн. (12236,71 * 0,62234 * 0,40833 + 209,30).

01.02.2024 позивач звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області за перерахунком пенсії для зміни періоду заробітної плати, з якої обчислено розмір її пенсії для чого надала довідку ТОВ Запорожтехсервис про заробітну плату від 10.10.2005 №2 та відсканований оригінал первинного документу журналу нарахування заробітної плати прошитого, пронумерованого та скріпленого печаткою.

Відповідно до пункту 4.1 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно доЗакону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованою в Мін`юсті України 27.12.2005 за № 1566/11846 (далі Порядок), заяви, які подаються особами, реєструються в електронному журналі звернень органу, що призначає пенсію, за місцем проживання.

Пунктом 4.2 вказаного Порядку визначено, що після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

З урахуванням зазначеного Порядку заява позивача від 01.02.2024 була розглянута за принципом екстериторіальності Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області та прийнято рішення від 05.02.2024 №083850019207 про відмову позивачу у здійсненні перерахунку, оскільки надані первинні документи, на підставі яких видана довідка по заробітній платі, не завірені в установленому порядку.

Позивач вважає рішення відповідача від 05.02.2024 №083850019207 про відмову позивачу у здійсненні перерахунку пенсії протиправним, у зв`язку з чим звернулась до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відповідно до частини першої статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Абзацом першим частини першої статті 24 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуваннявстановлено, що страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумінеменшій, ніж мінімальний страховий внесок.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - напідставідокументів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, а також даних, включених напідставіцих документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (абзац першим частини другої статті 24 Закону).

Частиною четвертою статті 24 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуваннявстановлено, що періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону №1058 встановлено, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

Для визначення розміру пенсії за віком відповідно до частини другої статті 27 цього Закону заробітна плата для обчислення частини пенсії за період страхового стажу до набрання чинності цим Законом визначається на умовах і в порядку, передбачених законодавством, що діяло раніше, а для обчислення частини пенсії за період страхового стажу після набрання чинності цим Законом - на умовах, передбачених абзацом першим цієї частини.

Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії напідставідокументів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Згідно зі статтею 62 Закону УкраїниПро пенсійне забезпеченняосновним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

В силу пунктів 1, 3 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637 (даліПорядок № 637), основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється напідставіінших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та іншідокументи,які містять відомості про періоди роботи.

Згідно пункту 1.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.08.1993 за № 110, трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.

Аналіз наведених норм права свідчить про те, що основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка.

Таким чином, лише за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється напідставіінших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 21.02.2020 у справі №291/99/17 (адміністративне провадження № К/9901/24469/18).

Частиною третьою статті 44 ЗаконуПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуваннявизначено, що органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповіднідокументивід підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевіркинепоширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно доЗакону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуваннязатвердженоПостановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1(даліПорядок № 22-1).

Згідно пункту 2.1 Порядку № 22-1 до заяви про призначення (перерахунок) пенсії за віком додаються, зокрема,документипро стаж тадовідкапро заробітну плату особи за період страхового стажу до 1 липня 2000 року, а, починаючи з 1 липня 2000 року, індивідуальні відомості про застраховану особу надаються відділом персоніфікованого обліку.

За змістом підпункту «в» пункту 7 Порядку № 22-1 заробітна плата для призначення пенсії за період роботи до 1 липня 2000 року підтверджується довідкою підприємства, установи, організації (форма і зміст довідки визначено в додатку 1 Порядку).

Відповідно до пункту 2.10 Порядку № 22-1довідкапро заробітну плату (дохід) особи видається напідставіособових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

Як установлено судом, при зверненні за перерахунком пенсії позивач разом із довідкою про заробітну плату було надано оригінали первинних документів, які підтверджують достовірність відомостей про заробітну плату позивача.

В рішенні від 05.02.2024 №083850019207 відповідач не вказує жодних претензій до змісту та оформлення видааної ТОВ Запорожтехсервис довідки про заробітну плату позивача.

Також про достовірність наданих позивачем первинних документів свідчить повна тотожність їх даних про заробітну плату, даним Індивідуальних відомостей про застраховану особу за 1999-2000 роки (форма ОК-5).

Верховний Суд у постанові від 18.05.2020 у справі № 607/1967/17 виклав правову позицію, згідно із якою єдиною умовою для обчислення пенсій з урахуванням заробітної плати за період роботи до 01 липня 2000 року є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами, зокрема, виписок з особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою, організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 64 Закону №1058-ІV виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи мають право: проводити планові та позапланові перевірки документів для оформлення пенсії, виданих підприємствами, установами та організаціями, а також поданих відомостей про застрахованих осіб, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством, для визначення права на пенсійні виплати.

Суд зазначає, що перевірка достовірності виданих документів покладається на пенсійний орган, а сумніви останнього щодо обґрунтованості їх видачі самі по собінеможуть бути підставою для відмови у неврахуванні заробітної плати при призначенні позивачу пенсії.

Правова позиція аналогічного змісту викладена у постанові Верховного Суду від 21 лютого 2020 у справі № 291/99/17, від 03.06.2021 у справі 127/8001/17.

Неможливість проведення перевіркинеможе бути підставою для відмови у врахуванні заробітної плати.

Так, всіпервинні документи неможуть піддаватися сумніву та позбавляти особу права на отримання пенсії, що обчислена із заробітку, який вона отримувала на законних підставах, тільки з тих міркувань, що підприємство знаходиться на тимчасово окупованій території України.

У рішенні Європейського суду з прав людини Мозер проти Республіки Молдови та Росії від 23.02.2016 ЄСПЛ було констатовано, що Консультативний висновок Міжнародного Суду, що розуміється в сукупності з виступами і поясненнями деяких членів суду, чітко показує, що в ситуаціях, подібних до тих, що наводяться в цій справі, зобов`язання ігнорувати,небрати до уваги дії існуючих defacto органів та інститутів [окупаційної влади] далеко від абсолютного. Для людей, що проживають на цій території, життя триває. І це життя потрібно зробити більш стерпним і захищеним фактичною владою, включаючи їх суди; і виключно в інтересах жителів цієї території дії згаданої влади, які мають відношення до сказаного вище,неможуть просто ігноруватися третіми країнами або міжнародними організаціями, особливо судами.

Отже, з огляду на вищевикладене, суд вважає, що позивачнеможе бути позбавлений свого права, що стосується предмету позову, через неможливість перевірки достовірності видачі вищезазначеної довідки.

Відповідно до пункту 4.10 зазначеного Порядку після призначення пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший електронна пенсійна справа засобами програмного забезпечення передається до органу, що призначає пенсію, за місцем проживання (реєстрації)/фактичного місця проживання особи для здійснення виплати пенсії. Нарахована сума пенсії включається в документи для виплати пенсії не пізніше одного місяця з дня прийняття рішення про призначення, перерахунок, переведення з одного виду пенсії на інший та про поновлення виплати пенсії.

Тобто, в даному випадку повноваження щодо перерахунку пенсії позивача були делеговані Головному управлінню Пенсійного фонду України в Донецькій області, проте обов`язок виплати пенсії залишається у територіального органу Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонера, тобто у Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.

Частиною четвертоюстатті 245 КАС Українивизначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст. 1 Протоколу № 1 доЄвропейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.

Відповідно до пункту 10 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Отже, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

З огляду на встановлені обставини справи, наведені норми законодавства, вимоги позивача, та оскільки подана позивачем заява з документами по суті розглядалась за принципом екстериторіальності Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області, суд дійшов до висновку, що належним способом захисту, необхідним для поновлення порушеного прав позивача, є визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 05.02.2024 №083850019207 про відмову ОСОБА_1 у здійсненні перерахунку пенсії та зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити ОСОБА_1 перерахунок пенсії з урахуванням заробітної плати до 01.07.2000 згідно із довідкою ТОВ "Запорожтехсервис" від 10.10.2005 №2 про заробітну плату для обчислення пенсії на підставі заяви про перерахунок пенсії від 01.02.2024.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Згідно із ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька область, м.Слов`янськ, пл.Соборна, буд.3, код ЄДРПОУ 13486010), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 158-б, код ЄДРПОУ 20490012) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 05.02.2024 №083850019207 про відмову ОСОБА_1 у здійсненні перерахунку пенсії.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити ОСОБА_1 перерахунок пенсії з урахуванням заробітної плати до 01.07.2000 згідно із довідкою ТОВ "Запорожтехсервис" від 10.10.2005 №2 про заробітну плату для обчислення пенсії на підставі заяви про перерахунок пенсії від 01.02.2024.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачену суму судового збору в 968,96 грн (дев`ятсот шістдесят вісім гривень 96 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя Ж.М. Чернова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2024
Оприлюднено24.05.2024
Номер документу119204380
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —280/2530/24

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 21.05.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні