Рішення
від 22.05.2024 по справі 420/4031/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4031/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ВІ-ДЕКОР до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішення,

встановив:

Позивач звернувся з позовною заявою до ГУ ДПС в Одеській області, ДПС України, в якій просить визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області №10423370/40971801 від 23 січня 2024 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №17 від 21 грудня 2023 року, складену ТОВ ВІ-ДЕКОР в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що між ТОВ «ВІ-ДЕКОР» та ВКФ «КВАРЦ» у спрощений спосіб було укладено договір щодо продажу позивачем вказаній фірмі дошок, кліпси, алюмінієвої труби, фарби на суму 1 984 274,02 грн. Відповідно до рахунку ВКФ «КВАРЦ» перерахувало кошти, що стало підставою для видання податкової накладної №17 від 21 грудня 2023 року, яку було направлено на реєстрацію. Реєстрація була зупинена відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. На вимогу податкового органу направлено первинні документи. Комісією прийняті рішення якими відмовлено у реєстрації податкової накладної. У квитанції про зупинення реєстрації відсутній перелік документів, які потрібно було надати для підтвердження вказаної поставки товарів та в оскаржуваному рішенні не зазначено, які саме конкретно документи складені з порушенням законодавства. Просять задовольнити позовні вимоги.

Відповідачами поданий відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не визнали та зазначили, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Проаналізувавши надані документи, контролюючий орган зазначає, що станом на момент зупинення реєстрації податкової накладної, у позивача відсутня прийнята таблиця даних платника податку на додану вартість із кодом УКТЗЕД/ДКПП. Серед наданих позивачем до контролюючого органу документів були виявлені такі недоліки: відповідно до пояснення, наданого платником, його основними постачальниками є ТОВ «ЕКС-ТІАРА», ТОВ «ЮНIЛIН ДИСТРИБЮШН ЮКРЕЙН», ТОВ «ОТС- Україна». Крім того, для забезпечення господарської діяльності Товариства, також є наступні послуги: постачання, перевезення, інформаційно-консультативні послуги, оренда. Однак позивачем не надано жодних відповідних договорів, які б підтверджували факт використання зазначених послуг, також позивач не надав товарно-транспортних накладних, які б підтверджували перевезення товару. Таким чином, на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, надав документи складені з порушенням законодавства і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкової накладної. Просять відмовити у задоволенні позовних вимог.

Судом встановлені такі обставини по справі.

Між ТОВ «ВІ-ДЕКОР» та ВКФ «КВАРЦ» у спрощений спосіб, шляхом направлення на адресу ВКФ «КВАРЦ» рахунку на оплату №32 від 21 грудня 2023 року на загальну суму 1984274,02 грн. було укладено договір щодо купівлі-продажу наступного товару:

- Дошка терасна з композитного матеріалу DOLOMIT, grey, 16*193*3000мм NOVO141- 300FE у кількості 207,393 м2;

- Кліпса 250 шт./уп NOVO007-025 у кількості 10 уп.;

- Алюм. труба 40х20х2 у кількості 925 м;

- Global ULTRA GL 10 OPACO Bianco 0,75 л фарба у кількості 7 шт.

На підставі Рахунку на оплату №32 від 21 грудня 2023 року, ВКФ «КВАРЦ» того ж дня, було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ВІ-ДЕКОР» грошові кошти в сумі 1984274,02 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №1790 від 21 грудня 2023 року. За фактом надходження грошових коштів ТОВ «ВІ-ДЕКОР» було складено податкову накладну №17 від 21 грудня 2023 року.

ТОВ «ВІ-ДЕКОР» з метою придбання товарів, у спрощений спосіб укладено договір з ТОВ «ЧЕЛЄСТЕ ЕНЕРДЖІ» шляхом направлення на адресу позивача рахунку-фактури №59 від 21 грудня 2023 року на загальну суму 1 020 337,54 грн. щодо придбання наступного товару:

- Дошка терасна з композитного матеріалу DOLOMIT, brown, 16*193*3000мм NOVO141-300FE у кількості 270,393 м2;

- Кліпса 500 шт./уп. NOVO007-050 у кількості 10 пач.

Того ж дня, на підставі рахунку-фактури №59 від 21 грудня 2023 року позивачем було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ЧЕЛЄСТЕ ЕНЕРДЖІ» грошові кошти в сумі 1 020 337,54 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №2170 від 21 грудня 2023 року.

Того ж дня, 21 грудня 2023 року ТОВ «ВІ-ДЕКОР» у спрощений спосіб укладено договір з ТОВ «ТОРГОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ДАРА» шляхом направлення на адресу позивача рахунку на оплату №556 від 21 грудня 2023 року щодо товару алюм. труба 40х20х2 мм без покриття у кількості 930 м на загальну суму 169 297,20 грн.

Позивачем оплачено ТОВ «ТВК «ДАРА» товар, згідно платіжної інструкції №2169 від 21 грудня 2023 року.

Відповідно видаткової накладної №241 від 22 грудня 2023 року ТОВ «ТВК «ДАРА» було передано, а позивачем прийнято товар, визначений в Рахунку на оплату №556 від 21 грудня 2023 року.

Комісією ГУ ДПС в Одеській області реєстрацію податкової накладної №17 від 21 грудня 2023 року було зупинено та зазначено наступне: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165, реєстрація податкової накладної від 21.12.2023 №17 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 7608, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D»=.8664%, «Pпоточ»=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».

На підтвердження здійснення господарської операції, позивачем направлено разом з Повідомленням про подання пояснень копії документів, а саме:

- Рахунок на оплату №32 від 21 грудня 2023 року;

- Платіжна інструкція №1790 від 21 грудня 2023 року;

- Рахунок-фактура №59 від 21 грудня 2023 року;

- Платіжна інструкція №2170 від 21 грудня 2023 року;

- Рахунок на оплату №556 від 21 грудня 2023 року;

- Платіжна інструкція №2169 від 21 грудня 2023 року;

- Видаткова накладна №241 від 22 грудня 2023 року;

- Лист-пояснення б/н від 17 січня 2024 року.

Комісією з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області було прийнято оскаржуване рішення № 10423370/40971801 від 23.01.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 21.12.2023 року.

Обґрунтовуючи прийняте рішення відповідачі у відзиві зазначили, що відповідно до пояснення, наданого платником до ДПС, його основними постачальниками є ТОВ «ЕКС-ТІАРА», ТОВ «ЮНIЛIН ДИСТРИБЮШН ЮКРЕЙН», ТОВ «ОТС- Україна», а для забезпечення господарської діяльності Товариства, також є наступні послуги: постачання, перевезення, інформаційно-консультативні послуги, оренда. Однак позивачем не надано жодних відповідних договорів, які б підтверджували факт використання зазначених послуг, також позивач не надав товарно-транспортних накладних, які б підтверджували перевезення товару. Позивач не надав первинні документи які підтверджують господарську операцію.

Спірні правовідносини регулюються ПК України, Постановою КМУ від 29.12.2010 року №1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Постанова №1246), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 (далі - Порядок №1165), Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 (далі - Порядок №520).

Відповідно до пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами (далі - ЄРПН).

Згідно з пп.14.1.181 п.14.1 ст.14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Пунктом 198.1 статті 198 ПК України визначено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Відповідно до пункту 198.3 вказаної статті податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

Відповідно до п.198.6 ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податків зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з п.44.1 ст.44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством України. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV (далі також - Закон № 996-ХIV).

Відповідно до статті 1 цього Закону господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Згідно із частиною першою статті 9 Закону № 996-ХIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Таким чином, правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування податкового кредиту наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання у власній господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.

Суд зазначає, що реєстрація податкової накладної за результатами господарської операції та відображення її у бухгалтерському обліку платників податків є підставою не для формування як податкового кредиту так і податкових зобов`язань учасників цієї операції.

Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Виходячи з аналізу положень ПК України, які регламентують порядок формування податкового кредиту, підставою для виникнення у платника права на податковий кредит з податку на додану вартість є факт реального здійснення операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей та послуг з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст. Однією з підстав виникнення податкового кредиту є реєстрація ПН в ЄДРПН. Такі ж вимоги стосуються і щодо відображення податкових зобов`язань.

Постановою КМУ №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Згідно з п. 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Пунктом 5 визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Пункт 1 вказаних Критеріїв передбачає відсутність товару/послуги, зазначеного/ зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Як встановлено судом, ГУ ДПС в Одеській області зупинило реєстрацію податкової накладної №17 від 21.12.2023 року та витребувало у позивача документи щодо підстав видання цієї податкової накладної, що на думку суду є обґрунтованим, оскільки обсяг постачання товару/послуги 7608, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Встановлено, що станом на момент зупинення податкових накладних, у позивача відсутня прийнята таблиця даних платника податку на додану вартість із кодом УКТЗЕД/ДКПП.

Позивачем надані на вимогу податкового органу додаткові документи, які підтверджували лише обіг коштів між учасниками угоди, а саме лише платіжні доручення щодо перерахування коштів позивачу ВКФ «КВАРЦ» та позивачем його постачальникам ТОВ «ТВК «ДАРА», ТОВ «ЧЕЛЄСТЕ ЕНЕРДЖІ».

При цьому, жодних інших первинних документів щодо придбання товару постачальниками позивачу, доказів його виробництва, реєстрації за цими операціями податкових накладних, сертифікатів, накладних, ТТН, залучення транспортних засобів чи використання власних щодо доставки товару не надано.

Слід зазначити, що кількість та найменування товару за які позивач отримав кошти в сумі 1 984 274,02 грн за своїми фізичними характеристиками є такою, що потребує певні площі для зберігання, має специфіку перевезення, залучення трудових ресурсів для навантаження та розвантаження.

Суд погоджується з тими обґрунтуваннями позивача, що господарський договір може бути укладено в порядку встановленому ст. 207, 639 Цивільного кодексу України, але форма укладення договору не може впливати на відображення господарської операції у податковому та бухгалтерському обліку платника податків та відповідності її дійсному економічному змісту. При цьому, в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.

Відповідно до пункту 187.1 ст. 187 ПК України податкову накладну має право скласти платник податків за першою подією та направити її на реєстрацію, але зазначене не є визначальним за наявності підстав для зупинення реєстрації такої накладної та перевірки податковим органом критеріїв ризиковості операції, що в даному випадку і здійснено податковим органом.

Суд вважає, що наявність лише платіжних інструкцій про перерахування коштів та наявність видаткової накладної, які не містять жодної інформації про місце передачі товару та виконання робіт, не підтверджує реальність проведених операцій.

Позивачем не доведено ділової мети придбання товарів та послуг від вищеперелічених контрагентів, як і постачання товару ВКФ «КВАРЦ», оскільки жодний з учасників операцій не є виробниками товару, а також не мають достатньої кількості трудових ресурсів, техніки, приміщень для надання послуг/постачання товару, його зберігання.

Суд відхиляє посилання позивача на те, що ГУ ДПС в Одеській області при зупиненні реєстрації податкової накладної повинен не лише запропонувати надати документи, а й навести їх конкретний перелік, виходячи з того, що позивачу як платнику податків який веде бухгалтерський та податковий облік у відповідності до ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV відомий перелік документів, які є первинними та підтверджують господарську операцію, а за умови надання позивачем тільки платіжних інструкцій, він зобов`язаний був надати контролюючому органу всі наявні та перелічені у Квитанції про зупинення реєстрації ПН документи.

Крім того, суд зазначає, що позивач оскаржуючи рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не тільки податковому органу не надав первинних документів щодо придбання/продажу товару для ВКФ «КВАРЦ», але такі докази не надані і суду на момент розгляду цієї справи. Тобто, окрім платіжних інструкцій у позивача відсутні інші докази щодо вчинення господарської операції.

Пунктом 20.2 ст. 20 ПК України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Для реалізації цієї норми Наказом Міністерства Фінансів України №520 від 12.12.2019, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 4, 5 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.

Порядком передбачено, що у разі зупинення податкової накладної платник подає на комісію документи, а саме: договори, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктами 9, 10, 11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Дослідивши позиції сторін викладені у їх заявах по суті, оцінивши докази надані сторонами та враховуючи приписи діючого законодавства, суд погоджується з рішеннями комісії, оскільки позивачем не надано первинні документи, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

За таких обставин, суд вважає, що висновки податкового органу є правомірними, а рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 21.12.2023 року законним.

Суд зазначає, що відповідачі довели правомірність прийнятих ними рішень, а тому відмовляє позивачу у задоволенні позовних вимог.

При цьому, суд зауважує, що відмова у задоволенні адміністративного позову, не позбавляє позивача права на повторне подання на реєстрацію вказаної податкової накладної за умов належного документального оформлення господарської операції у бухгалтерському обліку первинними документами, що підтверджують реальність цієї операції.

Керуючись ст. 241-246 КАС України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні позовних вимог ТОВ ВІ-ДЕКОР (ЄДРПОУ 40971801) про визнання протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області №10423370/40971801 від 23 січня 2024 року та зобов`язання зареєструвати податкову накладну №17 від 21 грудня 2023 року відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Попов В.Ф.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2024
Оприлюднено24.05.2024
Номер документу119205900
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/4031/24

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 03.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 22.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні