РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
22 травня 2024 року м. Рівне№460/10003/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дудар О.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом
ПП "Автоспецгідравліка" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення, В С Т А Н О В И В:
ПП "Автоспецгідравліка" (далі позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення.
Позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 27.03.2023 №8496612/40578862.
Позов обґрунтовано тим, що в оспорюваному рішенні відповідача не наведено обставин, які стали підставою для висновку про невідповідність інформації, зазначеної у таблиці даних платника податку на додану вартість даним інформаційних ресурсів ДПС (невідповідність кодів видів економічної діяльності, товарів/послуг тощо).
Ухвалою суду від 26.04.2023 відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідачем подано відзив, згідно з яким позовні вимоги є безпідставними, оскільки таблиця даних платника податку на додану вартість була заповнена позивачем не правильно, а саме: в таблиці даних відсутні придбані товари (запчастини, мастило тощо) та послуги (45.20.11 шиномонтажні роботи, 84.24 послуги охорони, 52.29 організація перевезення відправлень, 45.20 - ремонт та обслуговування автомобіля, які могли бути використані для забезпечення надання послуги "Монтаж гідравлічного обладнання". Відповідач просить відмовити у задоволенні позову повністю.
Ухвалою суду від 05.03.2024 витребувано у позивача додаткові докази.
Розглянувши позовну заяву та відзив, дослідивши письмові докази, суд встановив такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
ПП "Автоспецгідравліка" (ідентифікаційний код юридичної особи 40578862; місцезнаходження: 33018, Рівненська область, м.Рівне, вул.Відінська, буд.23, кв.36) зареєстроване як юридична особа 17.06.2016 (номер запису 1006081070007012630), перебуває на обліку як платник податків у контролюючому органі з 17.06.2016, як платник податку на додану вартість зареєстроване 20.05.2024 за кодом 405788617166. Види діяльності підприємства за КВЕД - 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний); 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.
24.03.2023 ПП "Автоспецгідравліка" засобами електронного зв`язку було подано таблицю даних платника податку на додану вартість з поясненнями та підтверджуючими документами.
Згідно з квитанцією від 24.03.2023 №2, поданій позивачем таблиці даних платника податку на додану вартість присвоєно реєстраційний номер 9058572316. Вказано, що інформацію таблиці даних платника податку на додану вартість не враховано автоматично через невиконання вимог п.18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області прийнято рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 27.03.2023 №8496612/40578862, згідно з яким за результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 24.03.2023 за №9058572316, відповідно до п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, комісією регіонального рівня прийнято рішення про неврахування таблиці.
Підстави прийняття зазначеного рішення: виявлено невідповідність інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку та даних інформаційних ресурсів ДПС (невідповідність кодів видів економічної діяльності, товарів/послуг тощо).
Вважаючи рішення від 27.03.2023 №8496612/40578862 протиправним, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який набрав чинності з 01.02.2020 та визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Пунктом 2 Порядку №1165 визначено, що таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Пунктами 12-16 Порядку №1165 передбачено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються:
види економічної діяльності відповідно до КВЕД;
коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
Згідно з пунктом 17 Порядку №1165, у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до пункту 18 Порядку №1165, таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P.
Згідно з пунктом 25 Порядку №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили (пункт 22 Порядку №1165).
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.
Поряд з цим, відповідач, приймаючи оспорюване рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зазначив підставою його прийняття є виявлення невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, та даних інформаційних ресурсів ДПС (невідповідність кодів видів економічної діяльності, товарів/послуг тощо).
При цьому, відповідач обмежився лише загальним формулюванням, не конкретизуючи, яка саме інформація стала підставою для прийняття такого рішення.
Тобто, не зважаючи на приписи пункту 17 Порядку №1165, оспорюване рішення не містить посилань ані на тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дату включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Не зазначено у рішенні також, які конкретно види діяльності позивача є невідповідними даним інформаційних ресурсів ДПС.
У той же час, сама по собі наявність даних інформаційних ресурсів ДПС (податкової інформації) не може бути достатньою самостійною підставою для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість без обґрунтування невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, та посилань на докази і обставини, що свідчать про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку, та без зазначення, яка саме інформація в таблиці даних є недостовірною.
Із спірного рішення убачається, що вказане рішення таких обґрунтувань, даних та посилань на докази не містить.
У відзиві на позовну заяву відповідач посилається на те, що в поданій позивачем таблиці даних платника податку на додану вартість відсутні придбані товари (запчастини, мастило тощо) та послуги (45.20.11 шиномонтажні роботи, 84.24 послуги охорони, 52.29 організація перевезення відправлень, 45.20 ремонт та обслуговування автомобіля), які могли бути використані для забезпечення надання послуги "Монтаж гідравлічного обладнання". Товар, який був вказаний в таблиці даних як використаний для забезпечення надання даної послуги, імпортувався платником з-за кордону ще в 2022 році. Отже, позивачем були використані послуги Internet для замовлення використаних матеріалів, послуги перевезення відправлень ТОВ "Нова Пошта", запчастини та послуги на обслуговування автомобілів для перевезення, послуги з охорони складських приміщень тощо.
Проте, вказані обставини не зазначені як підстава прийняття оспорюваного рішення, а також не підтверджують надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
Суд зазначає, що Порядок №1165 не визначає такої правової підстави для прийняття рішення про неврахування таблиці даних, як виявлення невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, та даних інформаційних ресурсів ДПС.
За визначенням підпункту 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, термін податкова інформація вживається у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".
Статтею 16 Закону України "Про інформацію" від 02.10.1992 №2657-XII передбачено, що податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.
Згідно з пунктом 74.1 статті 74 Податкового кодексу України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Судом установлено, що в оспорюваному рішенні відповідачем вказано загальну причину неврахування таблиці даних платника податку та не конкретизовано, які дані інформаційних ресурсів ДПС (податкова інформація) свідчать про невідповідність інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку зазначеним даним. Тобто, оспорюване рішення не містить посилання на відомості і дані, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
На переконання суду, податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні КАС України.
Крім того, судом встановлено, що разом із таблицею даних платника податку на додану вартість ПП "Автоспецгідравліка" було подано пояснення від 24.03.2023 №24/03/23 з підтверджуючими документами.
Ці пояснення та підтверджуючі документи долучені позивачем до матеріалів справи та досліджені під час розгляду справи.
Судом встановлено, що таблицю даних платника податку на додану вартість від 24.03.2023 позивачем подано за КВЕД 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.
У поясненнях від 24.03.2023 №24/03/23 позивач зазначає, що здійснює оптовий продаж запчастин та комплектів запчастин до вантажних автомобілів MAN, Volvo, Scania, Iveco, DAF тощо (напівпричепів самоскидів та напівпричепів цистерн), за основним видом діяльності за КВЕД 45.31, а також надає послуги з монтажу таких комплектів (КВЕД 45.20) на автомобілі покупців, та здебільшого на їх території.
Для здійснення діяльності з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів ПП "Автоспецгідравліка" має необхідні ресурси. Так, у власності підприємства наявні автомобіль CKC-FTFFD-02УК та Iveco Daily. Вказані автомобілі використовуються для транспортування реалізованих запчастин до клієнта та їх монтажу. Щодо цих автомобілів платником податку подано до контролюючого органу форму 20-ОПП. Позивач орендує складське приміщення у фізичної особи ОСОБА_1 , яке використовується для зберігання запчастин, комплектів гідравлічного обладнання, інструменту та іншого. Контролюючий орган повідомлений про вказаний об`єкт оподаткування шляхом подачі позивачем форми 20-ОПП. Підприємство має необхідну кількість персоналу для ведення господарської діяльності директор, головний бухгалтер, водій навантажувача та монтажник. Саме монтажник є безпосереднім виконавцем робіт з комплектування, транспортування та монтажу гідравлічного обладнання.
До таблиці даних платника податку позивачем долучено копії фінансової та податкової звітності за 2022 рік, штатного розпису, наказів на прийняття на роботу, відомостей про виплату заробітної плати та відрядних, картки рахунку 66.1, свідоцтв реєстрації транспортних засобів, накладних на придбання таких транспортних засобів, накладних на придбання палива, запчастин, актів технічного обслуговування транспортних засобів, договору оренди складського приміщення, акту оренди, витягу з Державного реєстру речових прав, виписки банку з рахунку, митної декларації, контракту, інвойсу, оборотно-сальдової відомості по рахунку 20.1, та інших.
Уся вищенаведена інформація про діяльність підприємства та надані копії документів свідчать про можливість та реальність здійснення господарських операцій за кодом 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.
У сукупності викладеного суд дійшов висновку, що спірне рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість не відповідає вимогам частини другої статті 2 КАС України у зв`язку з необґрунтованістю, а тому підлягає визнанню протиправним і скасуванню.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач не виконав процесуального обов`язку доказування своєї позиції, не довів правомірності своєї поведінки у спірних правовідносинах, натомість доводи позивача відповідають обставинам справи та ґрунтуються на нормах матеріального закону.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Судом встановлено, що за подання адміністративного позову позивачем сплачено судовий збір у сумі 2684грн.
Враховуючи те, що позовні вимоги задоволено повністю, судові витрати зі сплати судового збору у зазначеній сумі належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов ПП "Автоспецгідравліка" до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 27.03.2023 №8496612/40578862.
Стягнути на користь ПП "Автоспецгідравліка" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судові витрати із сплати судового збору в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Позивач: ПП "Автоспецгідравліка" (вул.Відінська, буд.23, кв.36, м.Рівне, Рівненська область, 33018; ідентифікаційний код юридичної особи 40578862).
Відповідач: Головне управління ДПС у Рівненській області (вул.Відінська, буд.12, м.Рівне, Рівненська область, 33023; ідентифікаційний код юридичної особи ВП 44070166).
Рішення складено 22 травня 2024 року.
Суддя О.М. Дудар
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2024 |
Оприлюднено | 24.05.2024 |
Номер документу | 119206181 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.М. Дудар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні