Постанова
від 22.05.2024 по справі 500/7434/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2024 рокуЛьвівСправа № 500/7434/23 пров. № А/857/3391/24Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого суддіМатковської З.М.

суддів-Качмара В.Я., Кузьмича С.М.

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 12 січня 2024 року у справі №500/7434/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення (головуючий суддя першої інстанції Чепенюк О.В., час ухвалення - у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження, місце ухвалення м. Тернопіль, дата складання повного тексту рішення 12 січня 2024 року),-

В С Т А Н О В И В:

ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення.

На обґрунтування позовних вимог зазначає, що 02.12.2022 ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» уклало з ТзОВ «УКРАГРО-ПОЛІССЯ» договір поставки. Позивачем за господарською операцією, вчиненою на виконання договірних зобов`язань, сформовано покупцю ТзОВ «УКРАГРО-ПОЛІССЯ» податкову накладну №33 від 09.05.2023, яку надіслано на реєстрацію в ЄРПН, однак реєстрація податкової накладної була зупинена. Згідно з квитанцією про зупинення реєстрації податкової накладної, підставою для зупинення її реєстрації була відповідність платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Для реєстрації податкової накладної в ЄРПН, на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) Товариство надало контролюючому органу відповідні письмові пояснення, до яких додано копії первинних документів, які, як вважає позивач, у повній мірі підтверджували реальність здійснення господарської операції між ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» та ТзОВ «УКРАГРО-ПОЛІССЯ». Однак комісією ГУ ДПС у Тернопільській області прийнято повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, а у подальшому - рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Позивач стверджує, що надав контролюючому органу достатні письмові пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення господарської операції за податковою накладною, реєстрацію якої зупинено, а тому вважає, що така підлягає реєстрації в ЄРПН. Відмовляючи у реєстрації податкової накладної контролюючий орган діяв протиправно, без урахування дійсних обставин, відтак оскаржуване рішення підлягає скасуванню.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 12 січня 2024 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.07.2023 №9105517/44802394 про відмову у реєстрації податкової накладної №33 від 09.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №33 від 09.05.2023, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА, датою її фактичного подання. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА судовий збір у сумі 2684,00 грн.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, ГУ ДПС у Тернопільській області подало апеляційну скаргу, в якій зазначає, що рішення прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування апеляційних вимог зазначає, що ТзОВ «Гарбузівські курчата» надало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, виписану на ТзОВ «Украгро-Полісся» з номенклатурою: «Тушка індика охолоджена/1 категорія/, печінка індика охолоджена, шлунок індика охолоджений, серце індика охолоджене, шия індика охолоджена» на суму 54 259,00грн., в т.ч. ПДВ 9 043,17 грн.

Відповідно до протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Тернопільській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №48 від 06.04.2023, ТзОВ «Гарбузівські курчата» віднесено до переліку ризикових платників за критерієм наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Декларування нульового податкового навантаження з ПДВ, при значних обсягах постачання - за 2022 рік (43 368,45 тис. грн.), за 2023 рік (27 573,03 тис. грн.), суми ПДВ до сплати не декларували жодного разу. Рядок 21 згідно декларації за лютий 2023 року складає 2 934,72 тис. грн. Встановлено взаємовідносини з ризиковими контрагентами, зокрема: -ПАП "АГРОПРОДСЕРВІС" (код ЄДРПОУ 30356854), який виступає продавцем, обсяг придбання від нього - 53%, сума ПДВ - 9 126 тис. грн., номенклатура товару: «Комбікорм кури бройлер фінішер, Перевезення більше» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №115 від 20.01.2023 року. -ТОВ "АКТИВ КОМПАНІ" (код ЄДРПОУ 40209490), який виступає покупцем, обсяг реалізації на суму ПДВ - 57 тис. грн., номенклатура товару: «Тушка індика охолоджена, Шия індика охолоджена, Печінка індика охолоджена, Шлунок індика охолоджений, Серце індика охолоджене» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №2178 від 05.01.2023 року. -ТОВ "ЛІАРІС" (код ЄДРПОУ 43639312), який виступає покупцем, обсяг реалізації - 26 тис. грн., номенклатура товару: «Тушка індика охолоджена» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №253 від 13.01.2022 року. -ТОВ "КЕРМ ПРОДУКТ" (код ЄДРПОУ 43858199), який виступає покупцем, обсяг реалізації - 14 тис. грн., номенклатура товару: «Тушка індика охолоджена» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №32516 від 01.11.2022 року. - ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ), який виступає покупцем, обсяг реалізації - 7 тис. грн., номенклатура товару: «Тушка індика охолоджена, Шия індика охолоджена, Шлунок індика охолоджений, Печінка індика охолоджена, Серце індика охолоджене» яке включене до переліку ризикових платників податку згідно рішення №36218 від 12.05.2021 року.

Значний обсяг операцій здійснено з пов`язаними особами, зокрема ТзОВ «АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ» (код ЄДРПОУ 38364705) який виступає засновником ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» (код ЄДРПОУ 44802394), обсяг придбання - 10%, номенклатура товару: «Індик на дорощування, Оренда транспортних засобів (Mercedes-Benz Sprinter), Послуги перевезення, Солома, Вантажно-розвантажувальні роботи, Борошно, Медітек, Гума, інше», обсяг реалізації - 6% , номенклатура товару: «Індики (живою вагою), Послід пташиний». Також ОСОБА_2 (р. н. НОМЕР_2 ) який є директором ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» (код ЄДРПОУ 44802394) одночасно є директором та засновником ТзОВ «АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ» (код ЄДРПОУ 38364705). ТзОВ «АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ» (код ЄДРПОУ 38364705) в свою чергу є засновником ПАП «АГРОПРОДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 30356854) (внесок 448000 грн.) обсяг придбання - 53%, номенклатура товару: «Кури бройлер фінішер, Перевезення більше 150 км, т/км» та яке включене до переліку ризикових платників податку. ОСОБА_3 (р. н. НОМЕР_3 ) є одночасно головним бухгалтером ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» та ТзОВ «АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ» (код ЄДРПОУ 30356854). Вищенаведене є підставою для прийняття рішення про відповідність платника критеріям ризиковості відповідно до податкової інформації, наведеної у Довіднику кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, затвердженого Наказом ДПС України від 11 січня 2023 року № 17, оскільки: - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. Після зупинення реєстрації спірної накладної, запропоновано платнику податків надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Контролюючий орган немає права згідно квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чи то просити платника надати конкретні документи, чи то вказувати надати такі. Перелік таких документів платнику відомий згідно пункту 5 Порядку №520. Вибір конкретних документів, які підтверджуються реальність здійснення конкретної господарської операції можливий тільки платником.

Позивачем на виконання пропозиції, зазначеної у квитанціях №1 про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної надано комісії контролюючого органу ряд документів. Підставою для прийняття оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Гарбузівські курчата» слугувало не надання платником у повному обсязі матеріалів щодо господарських операцій по яких виписано податкові накладні реєстрацію яких зупинено. У зв`язку із наведеним виникла потреба у повідомленні платника про необхідність надання додаткових пояснень та /або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та запропоновано платнику надати копії.

Позивачем на виконання пропозицій, зазначених у повідомленнях від 22.06.2023р., повідомленням від 27.06.2023р. надано комісії контролюючого органу ряд документів. Проаналізувавши подані позивачем до повідомлень копії документів, встановлено що на вимогу Комісії ДПС позивач до свої додаткових пояснень документів, не надав усіх належних документів необхідних для розгляду питання про реєстрацію оскаржуваних податкових накладних, а саме, документів, які б підтверджували транспортування продукції.

Просить рішення суду скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити.

Позивачем поданий відзив на апеляційну скаргу, суть якого зводиться до того, що рішення суду є законним та обґрунтованим, прийнятим з дотриманням норм процесуального права, при повному та всебічному з`ясуванні судом обставин, що мають значення для справи, доведеністю обставин, що мають значення для справи. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів виходить з наступного.

Судом встановлено та з матеріалів справи слідує, що ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» (код ЄДРПОУ 44802394) 12.02.2022 зареєстроване як юридична особа; основним видом його діяльності є: розведення свійської птиці (код видів економічної діяльності 01.47); серед інших видів діяльності значиться: виробництво м`яса свійської птиці (код видів економічної діяльності 10.12); перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС у Тернопільській області, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; є платником податку на додану вартість.

Господарську діяльність Товариство здійснює, зокрема, на виробничих потужностях підприємства-засновника ТзОВ «АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ» (код ЄДРПОУ 38364705) за адресою: 80732, Львівська область, Золочівський район, с. Велика Вільшаниця, вул. Незалежності, 2а, про що укладений відповідний договір оренди. Вказаний об`єкт основних засобів відображено у повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф. № 20-ОПП.

02.12.2022 між ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» (постачальник) та ТзОВ «УКРАГРО-ПОЛІССЯ» (покупець) укладено договір поставки №ГК-22/12/02 (далі Договір), згідно з пунктом 1.1 якого постачальник зобов`язується відпускати покупцю продукцію забою птиці (товар) у кількості, що вказується покупцем у замовленнях заявках, а покупець зобов`язується приймати замовлений товар і оплачувати його вартість згідно умов Договору.

Ціна товару встановлюється в національній валюті України (гривня) і вказується у видаткових накладних, які є невід`ємними частинами Договору. Оплата за поставлений товар здійснюється покупцем протягом 10 (десяти) банківських днів на підставі рахунку-фактури (видаткових накладних) з моменту фактичної поставки товару та прийняття його покупцем. Якщо останній день оплати припадає на вихідний чи святковий день, оплата здійснюється в перший робочий день (пункти 2.1, 2.3 Договору).

Відповідно до пунктів 3.2, 3.3 Договору поставка товару здійснюється на умовах: франко-склад постачальника за адресою: 80732, Львівська область, Золочівський район, село Велика Вільшаниця, вул. Незалежності, 2а, або франко-склад покупця за вказаною ним адресою у розділі 11 даного Договору.

Передача товару від постачальника покупцю здійснюється за видатковою накладною. Дата, вказана покупцем у видатковій накладній про прийняття товару, є датою поставки товару постачальником (а.с.41 зворот).

На виконання умов договору поставки №ГК-22/12/02 від 02.12.2022 ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» поставлено ТзОВ «УКРАГРО-ПОЛІССЯ» товар за номенклатурою: «Тушка індика охолоджена/1 категорія», «Печінка індика охолоджена», «Шлунок індика охолоджений», «Серце індика охолоджене», «Шия індика охолоджена» за видатковою накладною №563 від 09.05.2023 на суму 54259,00 грн, у тому числі ПДВ у розмірі 9043,17 грн.

Товар поставлено за товарно-транспортною накладною №Р563 від 09.05.2023 на умовах франко-склад покупця за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Садки, вул. Цвітна, 15. Доставка здійснювалась вантажним автомобілем марки Mercedes-Benz, номер державної реєстрації НОМЕР_4 , орендованим ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» відповідно до укладеного з ТзОВ «АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ» договору оренди транспортного засобу №22/10/01 від 01.10.2022 та акту приймання-передачі від 01.10.2022, водій ОСОБА_4 (посвідчення водія НОМЕР_5 ) перебуває у трудових відносинах з Товариством. Позивачем також подано до контролюючого органу повідомлення за ф. 20-ОПП про наявність в оренді вказаного транспортного засобу. Якість поставленої продукції підтверджується декларацією виробника (посвідчення про якість).

Оплату за поставлений за Договором товар здійснено 24.05.2023, що вбачається з виписки з банківського рахунку ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» в АТ «Райффайзен Банк» за 24.05.2023.

За фактом господарської операції з поставки товару за правилом першої події (відвантаження товару), постачальником ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» сформовано покупцю ТзОВ «УКРАГРО-ПОЛІССЯ» податкову накладну №33 від 09.05.2023 на суму 54259,00 грн, в тому числі ПДВ у розмірі 9043,17 грн, і направлено її на реєстрацію у ЄРПН.

Відповідно до квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 29.05.2023 її зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України з тієї причини, що податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Одночасно запропоновано надати пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Для підтвердження господарської операції, відображеної у податковій накладній №33 від 09.05.2023, платником подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено №18 від 19.06.2023, з такими документами (їх копіями): пояснення №18 від 19.06.2023; рішення про державну реєстрацію потужності оператора ринку; платіжне доручення в іноземній валюті №4 від 06.12.2022; контракт №20-2022 від 24.06.2022; товарно-транспортна накладна №ДУ-60006589 від 27.12.2022; повідомлення форми №20-ОПП від 27.09.2022; фактура №ЕХ/000008/12/22 від 24.06.2022; договір поставки №10/08/22-1 від 10.08.2022; митна декларація (форма МД-2); видаткова накладна №60006589 від 27.12.2022; якісне посвідчення 26.12.2022; наказ №1 від 12.02.2022; акт приймання-передачі №1 до договору оренди нежитлового приміщення з обладнанням №16-08/Б-2022 від 16.08.2022 від 23.08.2022; товарно-транспортна накладна №293 від 14.01.2023; договір поставки №F-290822/3 від 29.08.2022; додаткова угода №1 про внесення змін та доповнень до договору поставки № F-290822/3 від 29.08.2022 від 06.09.2022; видаткова накладна №1600 від 17.02.2023; видаткова накладна №2052 від 20.03.2023; договір оренди №16-08/В-2022 від 16.08.2022; додаток №1 до договору оренди №16-08/В-2022 від 16.08.2022; платіжна інструкція №155 від 03.03.2023; товарно-транспортна накладна №2499 від 18.04.2023; акт виконаних робіт №85від 31.05.2023; наказ №4-ШР від 26.12.2022; штатний розпис на 2023 рік; акт виконаних робіт №45 від 31.03.2023; видаткова накладна №3601 від 14.05.2023; видаткова накладна №230 від 14.01.2023; товарно-транспортна накладна №1048 від 17.02.2023; акт №ОУ-0000011 здачі-приймання робіт; акт виконаних робіт №25 від 28.02.2023; акт №ОУ-0000040 здачі-приймання робіт; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за січень 2023 року-травень 2023 року; видаткова накладна №1924 від 10.03.2023; товарно-транспортна накладна №1532 від 10.03.2023; товарно-транспортна накладна №1700 від 20.03.2023; накладна на передачу готової продукції від 08.05.2023; видаткова накладна №РН-0000005 від 11.01.2023; акт виконаних робіт №68 від 30.04.2023; договір №02-08/22-П від 02.08.2022; акт звірки за січень 2023 року - травень 2023 року ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» і ПАП «АГРОПРОДСЕРВІС» за договором №10/08/22-1 від 10.08.2022; акт виконаних робіт №12 від 31.01.2023; договір №75/01/23 від 02.01.2023; видаткова накладна №2777 від 18.04.2023; оборотно-сальдова відомість по рахунку 208 за грудень 2022 року -травень 2023 року; акт №ОУ-0000040 здачі-приймання робіт; акт №ОУ-0000023 здачі-приймання робіт; товарно-транспортна накладна №3194 від 14.05.2023; акт виконаних робіт №6 від 31.01.2023; акт виконаних робіт №95 від 31.12.2022; видаткова накладна №РН-0000024 від 01.02.2023; видаткова накладна №563 від 09.05.2023; видаткова накладна №РН-0000052 від 16.03.2023; акт виконаних робіт №50 від 31.03.2023; оборотно-сальдова відомість по рахунку 272 за 08.05.2023-09.05.2023; договір №00066 від 02.01.2023; ліцензія №648 від 11.07.2019; акт виконаних робіт №73 ід 30.04.2023; акт виконаних робіт №31 від 28.02.2023; акт виконаних робіт №93 від 31.05.2023; накладна-вимога від 08.05.2023; акт звірки за січень 2023 року - травень 2023 року ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» і ПАП «АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ»; виписка з банку за 24.05.2023; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ; договір поставки №ГК-22/12/02 від 02.12.2022; товарно-транспортна накладна №Р563 від 09.05.2023; повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту; акт приймання-передачі до договору оренди транспортного засобу №22/10/01 від 01.10.2022; декларація виробника на готову продукцію тваринного походження від 09.05.2023; договір оренди транспортного засобу №22/10/01 від 01.10.2022; посвідчення водія ( ОСОБА_4 ); акт виконаних робіт №88 від 31.05.2023; повідомлення форми №20-ОПП від 16.10.2022; акт звірки за період 01.05.2023-20.05.2023 ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» і ТОВ «УКРАГРО-ПОЛІССЯ» за договором поставки №ГК-22/12/02 від 02.12.2022.

Про надання позивачем вказаного переліку документів зазначено у відзиві на позовну заяву. Усі основні первинні документи по господарській операції за зупиненою податковою накладною містяться також в матеріалах справи.

Комісією ГУ ДПС у Тернопільській області у повідомленні від 22.06.2023 про необхідність подання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН запропоновано Товариству надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній: а саме первинних документів щодо транспортування продукції.

27.06.2023 Товариство подало повідомлення №10 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, надавши при цьому пояснення від 27.06.2023 та копії таких документів: акт приймання-передачі до договору оренди транспортного засобу №22/10/01 від 01.10.2022; товарно-транспортна накладна №Р563 від 09.05.2023; договір оренди транспортного засобу №22/10/01 від 01.10.2022; повідомлення форми №20-ОПП від 16.10.2022; посвідчення водія ( ОСОБА_4 ); повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ; акт виконання робіт №88 від 31.05.2023.

Копії вказаних документів вже подавались позивачем до повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено №18 від 19.06.2023.

Рішенням Комісії ГУ ДПС у Тернопільській області від 03.07.2023 №9105517/44802394 відмовлено у реєстрації податкової накладної №33 від 09.05.2023. Підставою відмови у реєстрації податкової накладної вказано ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку (а.с.50 зворот).

В адміністративному порядку вказане рішення позивачем не оскаржувалось.

Вважаючи рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у ЄРПН протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Суд першої інстанції позов задовольнив з тих підстав, що всі первинні документи, які підтверджують господарську операцію, за якою складено спірну податкову накладну, позивач надав контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Оскільки суд дійшов висновку про протиправність спірного рішення, то з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, похідну позовну вимогу про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №33 від 09.05.2023 датою її подання також належить задовольнити.

Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального права та обставинам справи з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із того, що відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами 1, 10 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Пунктом 3 Порядку № 1165 визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.

Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відтак, встановлена контролюючим органом невідповідність податкової накладної жодній з ознак безумовної реєстрації є підставою для її перевірки щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника, а також критеріям ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з пунктами 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як встановлено зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної слугувало те, що операції, які відображені за наслідком складення та подання на реєстрацію податкової накладної, відповідає вимогам пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Однак відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 8 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 22 липня 2019 року в справі № 815/2985/18 (адміністративне провадження № К/9901/14651/19).

Відтак, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку № 1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім цього, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом першої інстанції встановлено, що для підтвердження господарської операції, відображеної у податковій накладній №33 від 09.05.2023, платником подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено №18 від 19.06.2023, з такими документами (їх копіями): пояснення №18 від 19.06.2023; рішення про державну реєстрацію потужності оператора ринку; платіжне доручення в іноземній валюті №4 від 06.12.2022; контракт №20-2022 від 24.06.2022; товарно-транспортна накладна №ДУ-60006589 від 27.12.2022; повідомлення форми №20-ОПП від 27.09.2022; фактура №ЕХ/000008/12/22 від 24.06.2022; договір поставки №10/08/22-1 від 10.08.2022; митна декларація (форма МД-2); видаткова накладна №60006589 від 27.12.2022; якісне посвідчення 26.12.2022; наказ №1 від 12.02.2022; акт приймання-передачі №1 до договору оренди нежитлового приміщення з обладнанням №16-08/Б-2022 від 16.08.2022 від 23.08.2022; товарно-транспортна накладна №293 від 14.01.2023; договір поставки №F-290822/3 від 29.08.2022; додаткова угода №1 про внесення змін та доповнень до договору поставки № F-290822/3 від 29.08.2022 від 06.09.2022; видаткова накладна №1600 від 17.02.2023; видаткова накладна №2052 від 20.03.2023; договір оренди №16-08/В-2022 від 16.08.2022; додаток №1 до договору оренди №16-08/В-2022 від 16.08.2022; платіжна інструкція №155 від 03.03.2023; товарно-транспортна накладна №2499 від 18.04.2023; акт виконаних робіт №85від 31.05.2023; наказ №4-ШР від 26.12.2022; штатний розпис на 2023 рік; акт виконаних робіт №45 від 31.03.2023; видаткова накладна №3601 від 14.05.2023; видаткова накладна №230 від 14.01.2023; товарно-транспортна накладна №1048 від 17.02.2023; акт №ОУ-0000011 здачі-приймання робіт; акт виконаних робіт №25 від 28.02.2023; акт №ОУ-0000040 здачі-приймання робіт; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за січень 2023 року-травень 2023 року; видаткова накладна №1924 від 10.03.2023; товарно-транспортна накладна №1532 від 10.03.2023; товарно-транспортна накладна №1700 від 20.03.2023; накладна на передачу готової продукції від 08.05.2023; видаткова накладна №РН-0000005 від 11.01.2023; акт виконаних робіт №68 від 30.04.2023; договір №02-08/22-П від 02.08.2022; акт звірки за січень 2023 року - травень 2023 року ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» і ПАП «АГРОПРОДСЕРВІС» за договором №10/08/22-1 від 10.08.2022; акт виконаних робіт №12 від 31.01.2023; договір №75/01/23 від 02.01.2023; видаткова накладна №2777 від 18.04.2023; оборотно-сальдова відомість по рахунку 208 за грудень 2022 року -травень 2023 року; акт №ОУ-0000040 здачі-приймання робіт; акт №ОУ-0000023 здачі-приймання робіт; товарно-транспортна накладна №3194 від 14.05.2023; акт виконаних робіт №6 від 31.01.2023; акт виконаних робіт №95 від 31.12.2022; видаткова накладна №РН-0000024 від 01.02.2023; видаткова накладна №563 від 09.05.2023; видаткова накладна №РН-0000052 від 16.03.2023; акт виконаних робіт №50 від 31.03.2023; оборотно-сальдова відомість по рахунку 272 за 08.05.2023-09.05.2023; договір №00066 від 02.01.2023; ліцензія №648 від 11.07.2019; акт виконаних робіт №73 ід 30.04.2023; акт виконаних робіт №31 від 28.02.2023; акт виконаних робіт №93 від 31.05.2023; накладна-вимога від 08.05.2023; акт звірки за січень 2023 року - травень 2023 року ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» і ПАП «АГРОПРОДСЕРВІС ВЕСТ»; виписка з банку за 24.05.2023; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ; договір поставки №ГК-22/12/02 від 02.12.2022; товарно-транспортна накладна №Р563 від 09.05.2023; повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту; акт приймання-передачі до договору оренди транспортного засобу №22/10/01 від 01.10.2022; декларація виробника на готову продукцію тваринного походження від 09.05.2023; договір оренди транспортного засобу №22/10/01 від 01.10.2022; посвідчення водія ( ОСОБА_4 ); акт виконаних робіт №88 від 31.05.2023; повідомлення форми №20-ОПП від 16.10.2022; акт звірки за період 01.05.2023-20.05.2023 ТзОВ «ГАРБУЗІВСЬКІ КУРЧАТА» і ТОВ «УКРАГРО-ПОЛІССЯ» за договором поставки №ГК-22/12/02 від 02.12.2022.

Разом з тим, після подання позивачем копій документів та письмових пояснень, що стосуються складення податкової накладної, контролюючий орган такі документи не врахував, прийнявши оскаржувані рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну з підстав ненадання платником податку копій документів.

Відтак, вказані обставини є свідченням невідповідності рішення контролюючого органу про зупинення реєстрації податкових накладних вимозі правової визначеності, оскільки можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів.

Натомість, платником податків надано до контролюючого органу та до суду належні первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій, із здійснення яких було виписано відповідну податкову накладну.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, прийнятий суб`єктом владних повноважень акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, повинен бути обґрунтованим та вмотивованим, що передбачає наведення в даному випадку податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

А тому невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.

В свою чергу, покликання контролюючого органу на ненадання позивачем розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків як підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, а також в подальшому, за результатами розгляду скарг, на ненадання платником податку первинних документів за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем, є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, вказує на протиправність рішень про відмову в реєстрації податкової накладної та наявність підстав для його скасування.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу апелянта на те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями.

Така правова позиція вже неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18, від 23.10.2018 у справі №822/1817/18, від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18.

Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

Проте, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для скасування оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, ознак щодо порушення позивачем вимог законодавства щодо складення податкової накладної немає, відтак, є достатні підстави для прийняття рішення про реєстрацію такої.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд першої інстанції дійшов вірного про обґрунтованість позовних вимог та їх задоволення.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Перевіривши правомірність прийнятого відповідачем рішення згідно до вимог ч.2 ст.2 вказаного Кодексу, суд приходить до висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС у Тернопільській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.07.2023 №9105517/44802394 про відмову у реєстрації податкової накладної №33 від 09.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних вказаним вище критеріям не відповідає, тому є протиправним та підлягає скасуванню, а ДПС України слід зобов`язати зареєструвати податкову накладну від 09.05.2023 року № 33 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Інші доводи апеляційної скарги зроблених висновків не спростовують, та зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними і трактуванні їх на власний розсуд.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав апеляційна скарга задоволенню не підлягає, підстав для скасування рішення суду першої інстанції колегія суддів не знаходить.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області - залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 12 січня 2024 року у справі №500/7434/23 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий суддя З. М. Матковська судді В. Я. Качмар С. М. Кузьмич

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2024
Оприлюднено24.05.2024
Номер документу119209625
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —500/7434/23

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 22.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 12.01.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні