ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 травня 2024 року
м. Київ
справа № 380/13935/21
касаційне провадження № К/990/17379/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Гончарової І.А.,
суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області
на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 березня 2022 року (головуючий суддя - Сакалош В.М.)
та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18 серпня 2022 року (колегія суддів у складі: головуючий суддя - Глушко І.В.; судді - Довга О.І., Запотічний І.І.)
у справі № 380/13935/21
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕВО 5»
до Головного управління ДПС у Львівській області
про визнання протиправними і скасування наказу та податкового-повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
У серпні 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕВО 5» (далі - ТОВ «ЕВО 5»; позивач; платник) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області), в якому просило: визнати протиправним та скасувати наказ відповідача від 31 травня 2021 року № 1900-ПП в частині надання дозволу на проведення фактичної перевірки позивача, за адресою: м. Львів, вул. Хуторівка, 59А; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 01 липня 2021 року № 0154420709.
Львівський окружний адміністративний суд рішенням від 31 березня 2022 року адміністративний позов задовольнив частково. Визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення від 01 липня 2021 року № 0154420709. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовив.
Восьмий апеляційний адміністративний суд постановою від 18 серпня 2022 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.
ГУ ДПС у Львівській області звернулося до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 березня 2022 року, постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18 серпня 2022 року в частині задоволення позовних вимог та направити справу в цій частині на новий розгляд.
В обґрунтування своїх вимог відповідач посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права. При цьому наголошує на здійсненні платником роздрібної торгівлі пальним у період з 20 жовтня 2020 року по 06 червня 2021 року через електронний контрольно-касовий апарат, не зазначений у ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Верховний Суд ухвалою від 21 червня 2023 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою ГУ ДПС у Львівській області.
Відзиву на касаційну скаргу від позивача не надійшло, що в силу частини четвертої статті 338 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає перегляду рішень судів першої та апеляційної інстанцій.
Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами попередніх інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Судами з`ясовано, що відповідачем проведено фактичну перевірку автозаправної станції, за адресою: м. Львів, вул. Хуторівка, 59А; що належить ТОВ «ЕВО 5», щодо дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, за результатами якої складено акт від 10 червня 2021 року № 12581/13/50/РРО/40335158.
Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог частини тридцять восьмої статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; далі - Закон № 481/95-ВР) з огляду на здійснення роздрібної торгівлі пальним у період з 20 жовтня 2020 року по 06 червня 2021 року через електронний контрольно-касовий апарат, не зазначений у ліцензії № 13040314201900317, виданій 05 липня 2019 року, терміном дії з 05 липня 2019 року по 05 липня 2024 року.
На підставі зазначеного акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 01 липня 2021 року № 0154420709, згідно з яким застосовано штраф у розмірі 1775449,96 грн.
Надаючи оцінку правомірності прийняття контролюючим органом названого акта індивідуальної дії, Верховний Суд виходить із такого.
За правилами частини двадцятої статті 15 Закону № 481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Згідно з частиною двадцять дев`ятою статті 15 Закону № 481/95-ВР ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (частина тридцять перша статті 15 Закону № 481/95-ВР).
За правилами частини тридцять другої статті 15 Закону № 481/95-ВР у заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним (частина тридцять третя статті 15 Закону № 481/95-ВР).
Згідно з частиною тридцять четвертою статті 15 Закону № 481/95-ВР у заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.
За правилами частини тридцять восьмої статті 15 Закону № 481/95-ВР у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
Відповідно до пунктів 3, 4 глави 2 розділу ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547 (далі - Порядок № 547), реєстрація реєстратора розрахункових операцій здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб`єкта господарювання як платника податків.
Для реєстрації реєстратора розрахункових операцій суб`єкт господарювання або представник суб`єкта господарювання подає до контролюючого органу заяву про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО.
Згідно з пунктами 14, 15 глави 2 розділу ІІ Порядку № 547 після отримання належним чином оформлених документів посадова особа контролюючого органу не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію реєстратора розрахункових операцій шляхом внесення даних до інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС, розміщує в Електронному кабінеті в електронній формі та/або надає (надсилає) суб`єкту господарювання реєстраційне посвідчення реєстратора розрахункових операцій за формою № 3-РРО, що засвідчує реєстрацію реєстратора розрахункових операцій в контролюючому органі.
Контролюючим органом за місцем реєстрації реєстратора розрахункових операцій до реєстраційного посвідчення вносяться записи щодо назви та адреси господарської одиниці, де використовується реєстратор розрахункових операцій, а також найменування контролюючого органу за адресою такої господарської одиниці та дати початку обліку реєстратора розрахункових операцій у цьому органі.
У спірній ситуації судами встановлено, що касовий апарат РРО АЗС POS Master, заводський номер 1S80090326 , фіскальний номер 3000851277, зареєстровано 20 жовтня 2020 року ГУ ДПС у Львівській області (Сихівський р-н, м. Львова), реєстраційне посвідчення № 43510.
Відповідно до вказаного посвідчення суб`єктом господарювання зазначено - ТОВ «ЕВО 5», адреса господарської одиниці - Львівська обл., м. Львів, Сихівський р-н, вул. Хуторівка, буд. 59А.
Позивачем отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним - реєстраційний номер 13040314201900314, дата реєстрації 05 липня 2019 року, термін дії ліцензії з 05 липня 2019 року до 05 липня 2024 року, адреса місця торгівлі: 79031, Львівська обл., м. Львів, Сихівський р-н, вул. Хуторівка, буд. 59А (газова АЗС).
Згідно з додатком до ліцензії № 13040314201900314 у переліку касових апаратів зазначено РРО АЗС POS Master, заводський номер TS80090326 , фіскальний номер 3000851277, щодо якого виник спір.
Відповідачем, у свою чергу, не представлено жодних доказів, які б свідчили про недостовірність викладених у додатку до ліцензії даних щодо касових апаратів, а саме - РРО АЗС POS Master, заводський номер TS80090326 , фіскальний номер 3000851277.
За таких обставин висновок судових інстанцій про протиправність податкового повідомлення-рішення від 01 липня 2021 року № 0154420709 ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального права.
З огляду на викладене та враховуючи, що за правилами частини другої статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази, а суди попередніх інстанцій не допустили порушення норм процесуального права, які б могли вплинути на встановлення дійсних обставин справи, та правильно застосували норми матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку про залишення касаційної скарги ГУ ДПС у Львівській області без задоволення, а оскаржених судових рішень - без змін.
У частині відмови в задоволенні позовних вимог рішення судів першої та апеляційної інстанцій особами, які беруть участь у справі, не оскаржуються, а тому відсутні підстави для надання правового аналізу відповідним висновкам судів у рамках даного касаційного провадження.
Керуючись статтями 341, 343, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення.
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 березня 2022 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18 серпня 2022 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач І. А. Гончарова
Судді І. Я. Олендер
Р. Ф. Ханова
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2024 |
Оприлюднено | 24.05.2024 |
Номер документу | 119227885 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні