Ухвала
від 22.05.2024 по справі 120/4309/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

22 травня 2024 р.Справа № 120/4309/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді:Дмитришеної Руслани Миколаївни,

за участю:

секретаря судового засідання: Коваль О.В.

представника позивача: Халаґери О.А.

представника відповідача Барської міської ради: Куцого О.В.

розглянувши у підготовчому судовому засіданні клопотання представника позивача у справі

за позовом: ОСОБА_1

до: Барського міського голови Саволюка Володимира Васильовича, Барської міської ради

про: визнання протиправним та скасування розпорядження, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та стягнення моральної шкоди

ВСТАНОВИВ:

У Вінницький окружний адміністративний суд звернулася з адміністративним позовом ОСОБА_1 до Барського міського голови Саволюка Володимира Васильовича, Барської міської ради про визнання протиправним та скасування розпорядження, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та стягнення моральної шкоди.

Позовні вимоги мотивовані протиправним, на думку позивача, розпорядженням від 04.03.2023 № 72/КП "Про звільнення Тамари Кушнір" з посади начальника Управління соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради з 05.03.2024 у зв`язку із скороченням чисельності та штату працівників.

З метою скасування вищевказаного розпорядження відповідача, зобов`язання поновити ОСОБА_1 на посаді начальника Управління соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради або на рівнозначній посаді - начальника Відділу соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради, стягнення з Барської міської ради середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 06.03.2024 та стягнення моральної шкоди, позивач звернулася до суду з даним позовом.

Ухвалою від 08.04.2024 прийнято позов до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання.

В ході підготовчого засідання 07.05.2024 з`ясовано, що Відділ соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради (до реорганізації - Управління) є окремою юридичною особою, головним розпорядником бюджетних коштів за видатками, які визначені рішенням про міський бюджет на фінансування установ і закладів, місцевих програм і заходів. При цьому виплату заробітної плати позивачу здійснювало Управління, а не міська рада, як заявлено у позові.

З метою уточнення позовних вимог та суб`єктного складу у спірних правовідносинах суд оголосив перерву у підготовчому засіданні, надавши представнику позивача час подати відповідні заяви.

22.05.2024 представник позивача подала клопотання про заміну неналежного відповідача - міського голову ОСОБА_2 на належного відповідача - Відділ соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради; залучення міського голови ОСОБА_2 до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Барської міської ради; заяву про зміну предмету позову (вх №30302); клопотання про витребування доказів.

В ході підготовчого засідання 22.05.2024 суд поставив на розгляд подані клопотання та заяву, які представник позивача підтримала. Натомість, представник відповідача Барської міської ради заперечував проти задоволення клопотання щодо витребування доказів. Щодо задоволення решти заяв та клопотань не заперечував.

Суд, заслухавши пояснення учасників процесу, дійшов висновку про наступне.

Так, відповідно до ст. 180 КАС України, у підготовчому засіданні суд, зокрема, у разі необхідності заслуховує уточнення позовних вимог та заперечень проти них та розглядає відповідні заяви; вирішує питання про вступ у справу інших осіб, заміну неналежного відповідача, заміну позивача, залучення співвідповідача, об`єднання справ і роз`єднання позовних вимог, прийняття зустрічного позову, якщо ці питання не були вирішені раніше.

Предметом спору у даній справі є розпорядження міського голови ОСОБА_3 від 04.03.2023 № 72/КП «Про звільнення ОСОБА_1 » з посади начальника Управління соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради з 05.03.2024 року у зв`язку із скороченням чисельності та штату працівників.

З огляду на протиправність звільнення ОСОБА_1 із займаної посади, позивачем заявлена вимога про поновлення її на посаді начальника Управління або на рівнозначній посаді - начальника Відділу соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради та стягнення з відповідачів на користь позивача заробітну плату за час вимушеного прогулу з 06 березня 2024 року.

Крім того, позивач заявила вимогу про стягнення з відповідачів моральну шкоду у розмірі 30000,00 (тридцять тисяч гривень,00 копійок) гривень та просила вирішити питання щодо судових витрат.

Щодо складу сторін, то позивачем визначено відповідачами Барську міську раду та міського голову Саволюка В.В.

Відповідно до поданих 22.05.2024 клопотань про заміну сторони, залучення третьої особи представник позивача вказала, що оскільки власником Відділу соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради є територіальна громада, представницьким органом якої є Барська міська рада, то саме цей орган місцевого самоврядування, який є юридичною особою, має бути належним відповідачем за вимогами про визнання протиправним розпорядження про звільнення позивача з роботи та поновлення останньої на роботі. Згідно з розпорядженням про звільнення із займаної посади міський голова, підписуючи його, діяв як уповноважена власником особа. Відповідно до умов трудового договору - власником підприємства є територіальна громада в особі Барської міської ради. За таких обставин у цьому випадку міський голова діяв від імені Барської міської ради.

У своїх доводах представник позивача покликалась на схожі висновки, що містяться у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду від 06 листопада 2019 року у справі №175/609/16-ц (провадження № 61-23522св18).

Щодо залучення у справу відповідача Відділу соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради, то представник звертала увагу на той факт, що відповідно до затвердженого Положення - Відділ є головним розпорядником бюджетних коштів за видатками, які визначені рішенням про міський бюджет на фінансування установ і закладів, місцевих програм і заходів. Фінансову діяльність Відділ, як головний розпорядник бюджетних коштів, здійснює відповідно до Бюджетного кодексу України. Положення про Відділ, структура, штатна чисельність та фонд оплати праці Відділу затверджується рішенням сесії Барської міської ради. Так як, нарахуванням та оплатою праці працівникам Відділу, який є правонаступником Управління соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради, здійснює Відділ за рахунок бюджетних асигнувань Барської міської ради на підставі рішення сесії міської ради, тому у даному випадку Відділ соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради є належним відповідачем у справі щодо вимоги про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та стягнення моральної шкоди.

З приводу залучення міського голови ОСОБА_2 як третю особу до участі у справі, то представник вважає, що рішення у справі може вплинути на його права та/або обов`язки, зокрема, у випадку задоволення позовних вимог, видати розпорядження про поновлення на посаді Позивача.

Суд, вирішуючи питання заміни відповідача, вказує, що приписами ст 48 КАС України передбачено, що якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Так, відповідно до рішення №7.5 2 сесії Барської міської ради 8 скликання від 17.12.2020 міська рада вирішила створити виконавчий орган ради - відділ соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради. Цим же рішенням затверджено Положення про відділ.

Відповідно до рішення №10 17 сесії Барської міської ради 8 скликання від 09.11.2021 міська рада змінила назву Відділ соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради, як виконавчого органу Барської міської ради юридичної особи публічного права - на Управління соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради, затвердивши Положення про Управління.

Відповідно до п. 1.1 Управління соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради є виконавчим органом Ради, який утворюється Радою, є підзвітним та підконтрольним Раді, підпорядковується виконавчому Комітету Ради та міському голові.

Відповідно до п. 5.4 Положення, Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою в уставленому законом порядку.

Рішенням 42 сесії Барської міської ради 8 скликання №10.1 від 21.12.2023 міська рада вирішила змінити назву Управління соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради на Відділ соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради. Цим же рішенням затверджено Положення про Відділ в новій редакції.

Відповідно до Положення в новій редакції Відділ є виконавчим органом Барської міської ради, є юридичною особою, має самостійний баланс, може бути позивачем та відповідачем у судах.

Відділ володіє і користується майном Барської міської територіальної громади, що знаходиться в його оперативному управлінні.

Відповідно до п. 3.1 Положення Відділ очолює начальник, якого призначає на посаду та звільняє з посади міський голова в порядку передбаченому законодавством України про службу в органах місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Згідно з ст. 11 цього Закону, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до ст 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання, зокрема, затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання; утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради.

Отже, суд погоджується з доводами позивача, що у даному спорі відповідачем в частині вимог про протиправність розпорядження про звільнення позивача із займаної посади має бути міська рада, оскільки Управління (Відділ) є виконавчим органом Ради, який в силу Закону створюється, реорганізовується або ліквідовується органом місцевого самоврядування на пленарному засіданні.

Повноваження голови Ради окреслюються статтею 42 Закону в силу приписів якої, сільський, селищний, міський голова призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України "Про культуру".

Щодо вимог в частині стягнення середнього заробітку, то відповідно до п. п. 1.2 та 1.5 Положення Відділ є юридичною особою, має самостійний баланс, може бути позивачем та відповідачем у судах, є розпорядником коштів за видатками, які визначені рішенням про міський бюджет на фінансування установ і закладів, фонд оплати праці затверджується рішенням сесії міської ради, а оплата праці працівників здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Відтак, оскільки Відділ, який за відповідним рішенням Ради змінив назву з Управління, здійснює нарахування та оплату праці працівникам за рахунок бюджетних асигнувань Барської міської ради на підставі рішення сесії міської ради, то останній є належним відповідачем у спірних правовідносинах.

На підставі вищевикладеного, суд доходить висновку, що клопотання представника позивача підлягає задоволенню.

З приводу залучення третьої особи, то відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи.

Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи (ч. 5 ст. 49 КАС України).

З огляду на те, що міський голова в силу прямої норми Закону призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, безвідносно підлягають задоволенню заявлені вимоги чи ні, рішення у справі може вплинути на його права та обов`язки.

Відтак, слід залучити до участі у справі міського голову ОСОБА_2 як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Барської міської ради.

З приводу заяви про зміну предмету позову, то оскільки вона подана з дотриманням положень ч. 8 статті 47 КАС України та на стадії підготовчого провадження, то суд приймає її до розгляду.

Відповідно до ч. 6 ст. 48 КАС України, після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.

На підставі вищевикладеного, з урахуванням того, що у справі допущено заміну сторони, то розгляд адміністративної справи починається спочатку, а учасникам справи слід установити строки для подання заяв по суті відповідно до положень ст.ст. 162-165 КАС України.

При цьому, як з`ясовано із пояснень представника позивача, що не заперечував представник міської ради, наразі Відділ соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради не зареєстрував електронний кабінет.

З огляду на це, в силу приписів ч. 9 ст 44 КАС України, суд роз`яснює, якщо учасник справи відповідно до частини шостої статті 18 цього Кодексу зобов`язаний зареєструвати електронний кабінет, але не зареєстрував його, учасник справи, який не є суб`єктом владних повноважень та подає документи до суду в електронній формі з використанням електронного кабінету, звільняється від обов`язку надсилання копій документів такому учаснику справи.

Суд, направляючи такому учаснику справи судові виклики і повідомлення, ухвали у випадках, передбачених цим Кодексом, зазначає у цих документах про обов`язок такої особи зареєструвати свій електронний кабінет та про можливість ознайомлення з матеріалами справи через Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему або її окрему підсистему (модуль), що забезпечує обмін документами.

З приводу клопотання представника позивача про витребування у Відділу доказів, а саме письмової інформації про розмір середньоденної та середньомісячної заробітної плати за два останні відпрацьовані місяці, що передували звільненню ОСОБА_1 , то суд вважає, що воно підлягає задоволенню, оскільки обчислення середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження проводиться відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 (далі - Порядок № 100).

При витребуванні доказів суд керується принципом офіційного з`ясування всіх обставин у справі, який полягає у більш активній ролі суду: саме на суд покладено обов`язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного з`ясування обставин у справі, що передбачено ст. 11 КАС України.

Керуючись ст.ст. 11, 44-49, 180-181, 248, 256 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача задовольнити.

Замінити неналежного відповідача - міського голову ОСОБА_2 на належного відповідача - Відділ соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради (код ЄДРПОУ: 44086621, 23000, Вінницька область, місто Бар, Жмеринський район, вулиця Героїв Майдану, буд. 6, Електронна адреса: bartg.usp.oz@gmail.com).

Залучити міського голову ОСОБА_2 (адреса: АДРЕСА_1 , ел. пошта ІНФОРМАЦІЯ_1 ) до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Барської міської ради.

Прийняти до розгляду заяву про зміну предмету позову, що зареєстрована 22.05.2024 за вх №30302.

Установити Відділу соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради 15- денний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку ст. 162 КАС України.

Установити Барській міській раді 15- денний строк з дня проголошення цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку ст. 162 КАС України.

Роз`яснити відповідачам, що відзив повинен містити, зокрема, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету, що встановлено ст. 162 КАС України (в редакції Закону № 3200-IX від 29.06.2023).

Роз`яснити Відділу соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради про його обов`язок зареєструвати свій електронний кабінет та про можливість ознайомлення з матеріалами справи через Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему або її окрему підсистему (модуль), що забезпечує обмін документами.

Встановити позивачу 5- денний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзиви в порядку ст. 163 КАС України.

Встановити відповідачам 5- денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку ст. 164 КАС України.

Роз`яснити третій особі про її право в 15-денний строк з дня отримання копії цієї ухвали подати письмові пояснення в порядку ст. 162 КАС України.

Витребувати у Відділу соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради та зобов`язати у строк встановлений для подання відзиву надати суду письмову інформацію, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100 "Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати", про розмір середньоденної та середньомісячної заробітної плати за два останні відпрацьовані місяці, що передували звільненню ОСОБА_1 - начальника Управління соціальної політики та охорони здоров`я Барської міської ради.

Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи.

Повідомити, що учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет за посиланням: http://court.gov.ua/fair/.

Призначити підготовче засідання на 26 червня 2024 р. о 13:00 год. в залі судового засідання № 7 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

СуддяДмитришена Руслана Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2024
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу119239373
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —120/4309/24

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні