ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
22 травня 2024 року м. Дніпросправа № 340/4090/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу до Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2023 року (суддя Петренко О.С.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Інвест Укр» звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2023 року позов задоволено.
Суд вирішив визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Кіровоградській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних :
1.1).№8711407/41399586 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр»;
1.2)№8711406/41399586 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр»;
1.3) №8711405/41399586 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр»;
1.4) №8711404/41399586 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр»;
1.5) №8711403/41399586 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр»;
1.6) №8711402/41399586 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр»;
1.7) №8711401/41399586 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр»;
1.8)№8711400/41399586 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр»;
1.9) №8711399/41399586 від 27.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр».
Зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені ТОВ «Інвест Укр» податкові накладні - №3 від 06.04.2023, № 5 від 07.04.2023, № 6 від 07.04.2023, №7 від 10.04.2023, №8 від 11.04.2023, №9 від 12.04.2023, № 10 від 13.04.2023 , №11 від 14.04.2023, №12 від 17.04.2023 датою їх направлення на реєстрацію.
Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, в задоволенні позову відмовити.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції не взято до уваги, що комісією регіонального рівня було встановлено відсутність копій первинних документів щодо транспортування соняшника контрагенту, відсутні документи щодо наявності основних засобів ФОП ОСОБА_1 , яка надає послуги збору урожаю соняшник. Також зазначено, що позивачем реалізовано насіння соняшника ТОВ «Виробник України», яке відноситься до категорії ризикових платників.
Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.
Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Як було встановлено судом першої інстанції, ТОВ «Інвест Україна» зареєстровано в якості суб`єкта господарювання 07.12.2020, основний вид діяльності вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (т.1,а.с.44-45)
Судом встановлено, що між ТОВ «Інвест Укр» та ТОВ «Виробник України» укладено договір поставки №03-04/2023-1 від 03.04.2023 року. Предмет договору постачання соняшнику українського походження, врожаю 2022 року (т.1,а.с.61-65).
Реалізація соняшнику в кількості 108,3 тон була здійснена на підставі наступних видаткових накладних: №51 від 06.04.2023 на суму 1613670,00 грн., в тому числі ПДВ -198170,00 грн.; №70 від 07.04.2023 на суму 1151472,00 грн., в тому числі ПДВ -141408,84 грн.; №71 від 10.04.2023 на суму 2442408,00 грн., в тому числі ПДВ -299944,84 грн.; №72 від 11.04.2023 на суму 3244326,00 грн., в тому числі ПДВ 398426,00 грн.; №73 від 12.04.2023 на суму 2454924,00 грн., в тому числі ПДВ 301481,89 грн.; №74 від 13.04.2023 на суму 1615458,00 грн., в тому числі ПДВ 198389,58 грн., №75 від 14.04.2023 на суму 1245640,00 грн., в тому числі 152973,33 грн.; № 76 від 17.04.2023 на суму 410048,00 грн., в тому числі ПДВ -50356,77 грн. (т.1, а.с. 66-73).
Часткова оплата за соняшник підтверджується банківськими виписками (т.1,а.с.74-80).
На підставі вказаних вище видаткових накладних та оплати за товар (за правилом першої події поставка товару або передплата) підприємством було складено та відправлено на реєстрацію наступні податкові накладні: №3 від 06.04.2023, №5 від 07.04.2023, №6 від 07.04.2023, 7 від 10.04.2023, №8 від 11.04.2023, №9 від 12.04.2023, №10 від 13.04.2023, № 11 від 14.04.2023 та №12 від 17.04.2023 (т.1,а.с.16,18,20,22,24,26,28,30,32).
Згідно з отриманими квитанціями, вказані податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію було зупинено (т.1, а.с.17,19,21,23,25,27,29,31).
Позивачем на адресу ДПС направлено відповідне електронне повідомлення щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій щодо відмовлених в реєстрації ПН/РК з поясненнями (т.1, а.с.34-43).
Оскаржуваними рішенням Комісії від 27.04.2023 року було відмовлено у реєстрації вказаних вище податкових накладних Підставою зазначено ненадання платником податку копій документів:
- надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства - відсутні копії первинних документів щодо підтвердження транспортування соняшнику контрагенту. Відповідно до інформаційних баз даних ДПС відсутня інформація щодо наявності основних засобів у ФОП ОСОБА_1 , яка надає послуги зі збору врожаю соняшнику. Також реалізація на платника податків ТОВ «Виробник України», яке відноситься до категорії ризикових платників відповідно постанови КМУ від 11.12.2019 №1165 (т.1,а.с.202-219).
Товариство оскаржило вказані рішення в адміністративному порядку (т.1,а.с.220-237).
Рішеннями за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 16.05.2023 року за №43175/413999586/2, №43176/413999586/2, №43216/413999586/2, №43207/413999586/2, №43177/413999586/2, №43178/413999586/2, №43179/413999586/2, №43132/413999586/2, №43215/413999586/2, скарги підприємства залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН без змін. Підстава: Ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів /інвентаризаційні описи/, у тому числі рахунки-фактури, інвойси. (т.2,а.с.43-59).
Позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив, що відповідачами правомірність оскаржених рішень не було доведено.
Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10. статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1 .3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.
Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі іменується Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкових накладних в ЄРПН зупинена у зв`язку тим, що обсяг постачання товару/послуги 1206, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості здійснення операції, зокрема:
1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Також за змістом п. 6 Порядку №1165 питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості, комісією регіонального рівня приймається відповідне рішення, яке платник податку отримує через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості здійснення операції.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про відсутність обґрунтування щодо застосування вказаного критерію та його вплив на прийняття рішення щодо ризиковості здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податкових накладних №3 від 06.04.2023, № 5 від 07.04.2023, № 6 від 07.04.2023, №7 від 10.04.2023, №8 від 11.04.2023, №9 від 12.04.2023, № 10 від 13.04.2023, №11 від 14.04.2023, №12 від 17.04.2023.
Як встановив суд першої інстанції, у Квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН вказано: Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1, а.с 17,19,21,23,25,27,29,31,33).
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі іменується Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Також суд першої інстанції встановив, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в ЄРПН слугувало надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства - відсутні копії первинних документів щодо підтвердження транспортування соняшнику контрагенту. Відповідно до інформаційних баз даних ДПС відсутня інформація щодо наявності основних засобів у ФОП ОСОБА_1 , яка надає послуги зі збору врожаю соняшнику. Також реалізація на платника податків ТОВ «Виробник України», яке відноситься до категорії ризикових платників відповідно постанови КМУ від 11.12.2019 №1165.
Позивачем надавались пояснення, в яких вказано, що ТОВ «Інвест Укр» в 2022 році засіяло соняшником площу 1896,1 га , що підтверджено копією форми 4 сг (т.1,а.с.81-83). Посів соняшнику здійснено відповідно до договору підряду 7202-юр/2022 від 04.01.2022, укладеного з ТОВ «Украгроком» (т.1,а.с.113-117). Посівний матеріал придбано у ТОВ «Агроальянс ЛТД», що підтверджено видатковою накладною №1692 від 12.05.2022, договір №7072-юр/2022 від 04.01.2022 (т.1,а.с.119-122). Збирання врожаю проводилось найманими комбайнами, відповідно до договору надання с/г послуг №2735-юр/2022 від 22.08.2022, укладеного з ФОП ОСОБА_2 ОСОБА_3 (т.1, а.с.142-147).Перевезення на Добронадіївський елеватор зібраного врожаю здійснено найманим автотранспортом: відповідно до договору автопослуг №01/09/2022-ТР від 01.09.2022, укладеного з ТОВ «Трансагроком» (т.1,а.с.161-166); відповідно до договору надання автопослуг №7162-юр/2022 від 04.01.2022, укладеного з ТОВ «Украгроком» (т.1,а.с.167-171) та договору перевезення №01/09/2022-ІV, укладеного з ТОВ «Укрбудавтоматика» (т.1,а.с.148-160).
ОСОБА_4 зберігався на елеваторі ТОВ «Добронадіївське ХПП», що підтверджено відповідними первинними документами (т.1, а.с.172-201).
По специфікації до договору поставки №03-04/2023-1 від 03.04.2023 на ТОВ «Виробник Україна» поставка товару здійснювалась на умовах FCA Добронадіївське ХПП. ТОВ «Інвест Укр» не здійснювало транспортування соняшнику, передавши товар перевізнику покупця в місці призначення та зберігання товару Добронадіївське ХПП (т.2, а.с.6-42).
Щодо наданих послуг зі збору врожаю ФОП ОСОБА_1 підприємством вказано, що послуги були проведені орендованою технікою згідно договору оренди №04/2022 від 20.05.2022, укладеного з ФГ «Віктор», що підтверджено формою 20-ОПП, отриманою від ФГ «Віктор» та ФОП ОСОБА_1 (т.2,а.с.1-5).
Відповідно до пункту 10 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Форма рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі передбачає можливість проставлення фіскальним органом відмітки у відповідній графі, яка визначає підстави для відмови, зокрема, щодо неподання відповідних документів.
Графа форми рішення первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних містить вимогу щодо необхідності підкреслення тих документів, які не надані.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що оскаржувані рішення не містять жодних підкреслень у графі первинних документів щодо постачання / придбання товарів / послуг, яка по своїй суті визначає лише загальний перелік документів.
Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що наданих комісії регіонального рівня документів, після зупинення реєстрації податкових накладних, було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.
Також суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН датою їх направлення (подання) на реєстрацію.
Доводи апеляційної скарги вказаного не спростовують.
Підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.
Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2023 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інвест Укр» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Постанова у повному обсязі складена 22 травня 2024 року.
Головуючий - суддяА.А. Щербак
суддяН.П. Баранник
суддяН.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2024 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 119245245 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні