Рішення
від 23.05.2024 по справі 701/258/24
МАНЬКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №701/258/24

Номер провадження2/701/166/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 травня 2024 року Маньківський районний суд, Черкаської області

в складі: головуючого судді - І. Д. Калієвського

за участю секретаря - Г.І. Байдужої

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Маньківка справу за позовом ОСОБА_1 до Маньківської селищної ради Уманського району Черкаської області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Державної інспекції архітектури та містобудування України про визнання права власності на майно,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача та третьої особи про визнання права власності на майно.

На підставу своїх вимог спирається на те, що згідно договору купівлі - продажу нерухомого майна від 14 квітня 2016 року, посвідченого приватним нотаріусом Маньківського районного нотаріального округу Черкаської області Завірюхою О.В., зареєстрованого в реєстрі за №491, ОСОБА_1 було придбано у продавця Маньківського районного споживчого товариства, нерухоме майно, а саме: нежитлову будівлю магазину № НОМЕР_1 загальною площею 90,6 кв.м., розташовану на неприватизованій земельній ділянці площею 0,0185 га., кадастровий номер 7123184001:01:002:0018, в АДРЕСА_1 . Право власності на вказане придбане нерухоме майно зареєстровано на підставі вищевказаного договору за ОСОБА_1 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 14.04.2016 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 905237371231. Викладене підтверджується даними Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 19.04.2016 року №57638386. Згідно договору купівлі - продажу земельної ділянки від 31 січня 2017 року, посвідченого приватним нотаріусом Маньківського районного нотаріального округу Черкаської області Завірюхою О.В., зареєстрованого в реєстрі за №187, ОСОБА_1 було придбано у продавця Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області, земельну ділянку площею 0,0185 га., кадастровий номер 7123184001:01:002:0018 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, розташовану в АДРЕСА_1 . Право власності на вказане придбане нерухоме майно зареєстровано на підставі вищевказаного договору за ОСОБА_1 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 31.01.2017 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1093682271231. Викладене підтверджується даними Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень від 31.04.2017 року за №79266484. Таким чином, з укладенням даного договору забезпечено цілісність об`єкта права приватної власності на нерухоме майно, розташованого на земельній ділянці із збереженням цільового призначення земельної ділянки в сукупності з цільовим функціональним призначенням використання об`єкта нерухомості (земельних поліпшень), розташованого на земельній ділянці. Після придбання вказаного майна нежитлової будівлі магазину та земельної ділянки, на якій вона розташована, позивачем прийнято рішення про потребу у придбанні суміжної земельної ділянки для розміщення кафе - бару спільно з будівлею магазину. Для здійснення реалізації цих намірів вона звернулась до відповідних компетентних органів архітектури, та мені було роз`яснено про необхідність розроблення детального плану території земельної ділянки, розташованої на території Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області для подальшого здійснення як купівлі земельної ділянки, так і для здійснення прибудови та реконструкції належної її будівлі. Рішенням Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області від 23.12.2016 року №12-11/VII Про розробку детального плану території земельної ділянки в АДРЕСА_1 , вирішено розробити детальний план території земельної ділянки комунальної власності площею 0,0420 га., для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для розміщення магазину кафе - бару), яка знаходиться в АДРЕСА_1 (п.1 рішення). Замовником містобудівної документації, зазначеної в п. 1 цього рішення, визначити виконавчий комітет Кривецької сільської ради (п.2 рішення). Фінансування розробки детального плану території провести за рахунок коштів виконавця земельних торгів з послідуючим відшкодуванням виконавцю, після проведення земельних торгів, переможцем (п. 3 рішення). Позивач звернулась із заявою до ПП ОСОБА_2 , (виконавця визначеного детального плану території) з відповідною заявою з проханням врахувати доцільні інвестиційні наміри у детальному плані, зокрема щодо запланованого протягом 2017-2018 р.р., здійснення прибудови приміщення кафе до існуючого магазину, який знаходиться у приватній власності, передбачити місце для комунально - побутових потреб, стоянку, заїзди та підходи з твердим покриттям. Детальний план території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 виготовлено ПП ОСОБА_2 , сертифікованим суб`єктом підприємницької діяльності. Рішенням Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області від 23.11.2017 року №19-4/VII Про затвердження детального плану території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 , вирішено затвердити детальний план території земельної ділянки для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 з основними техніко - економічними показниками. Територія (в межах детального плану) всього 1,336 га., в т.ч. територія проектованої ділянки всього 0,0605 га., в тому числі: ділянка № НОМЕР_2 0,0420 га., ділянка №2 0,0185 га. (п.1 рішення). Тобто, цим самим затверджено можливість проведення будівельних робіт щодо реконструкції та проведення прибудови для розміщення магазину та кафе - бару, за усіма визначеними техніко - економічними показниками проведення цих робіт є можливим згідно вказаної містобудівної документації.

Згідно договору купівлі - продажу земельної ділянки від 8 серпня 2018 року, посвідченого державним нотаріусом Маньківської державної нотаріальної контори Черкаської області Шевченко Н.Г., зареєстрованого в реєстрі за №1203, ОСОБА_1 було придбано у продавця Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області, земельну ділянку площею 0,0420 га., кадастровий номер 7123184001:01:002:0079 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, розташовану в АДРЕСА_1 . Право власності на вказане придбане нерухоме майно зареєстровано на підставі вищевказаного договору за ОСОБА_1 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 08.08.2018 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1509474471231. Викладене підтверджується даними Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень від 09.08.2018 року за №133729313. Разом з тим, протягом всього цього тривалого часу виготовлення технічної документації детального плану, проведення узгоджувальних, погоджувальних процесуальних дій як щодо земельних ділянок, так і щодо проведення робіт узгодження містобудівної документації, позивачем було проведено роботи по реконструкції та перебудові придбаної будівлі. Будівництво велось фактично як виявилось самочинно, оскільки отримати всі необхідні дозвільні документи вона не мала можливості у зв`язку з відсутністю на той час актуалізованого затвердженого плану забудови території, який тривалий час знаходився на різного роду розроблювальних та погоджувальних процесах, позивач неодноразово зверталася по цьому питанню до органів влади та самоврядування, проте її давались такі вищевказані пояснення. Оскільки цей процес був вже тривалим та часова перспектива його закінчення була нікому невідома, нею здійснювались будівельні роботи на земельній ділянці, яка була у її користуванні та власності, при цьому її не завдавались нікому ні незручності, ні будь - які дії, які б порушували фактично чиїсь права, жодних скарг ні позивачу, ні відносно неї не надходило. Разом з тим, з метою визначення технічного стану майна для подальшої його експлуатації за призначенням, позивач звернулася до КП «Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації». За результатами проведеного огляду та обстеження, проведеної технічної інвентаризації виготовлено технічний паспорт на громадський будинок по АДРЕСА_1 станом на 20.04.2023 року. Відповідно до експлікації та характеристики до схеми розташування будівель та споруд, визначеної у технічному паспорті, загальна площа забудови складає 185 кв.м., визначено такі складові: магазин під літ.А, 1982 року побудови, кафе під літ. А1, 2016 року побудови, тераса під літ. а2, 2016 року побудови, підвал під літ. Пд, 1982 року побудови, вбиральня під літ. Б, 2016 року побудови. З метою визначення процедури оформлення прав власності, позивач звернулася до відділу будівництва, архітектури, житлово - комунального господарства, комунального майна Маньківської селищної ради з проханням провести відповідний огляд наявної документації в сукупності з наявними даними та надати висновок про відповідність забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації, державним будівельним нормам і правилам. 04.12.2023 року за №106/06-09 відділом будівництва, архітектури, житлово - комунального господарства, комунального майна Маньківської селищної ради надано висновок про відповідність забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації, державним будівельним нормам і правилам, яким повідомлено наступне. Розглянувши подані до відділу будівництва, архітектури, житлово - комунального господарства, комунального майна виконавчого комітету Маньківської селищної ради матеріали: технічний паспорт на громадський будинок (магазин, кафе), який складений Маньківським відділком КП «Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації» станом на 20.04.2023 (реєстраційний номер в ЄДЕССБ ТІ01:3074-8298-3471-7085, інвентаризаційна справа 132); Інформаційну довідку з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 19.04.2016 (номер інформаційної довідки: 57638386); копію договору купівлі - продажу нерухомого майна від 14.04.2016, який посвідчено приватним нотаріусом Маньківського районного нотаріального округу та зареєстровано в реєстрі за №491; копію договору купівлі - продажу земельної ділянки від 31.01.2017, який посвідчено приватним нотаріусом Маньківського районного нотаріального округу та зареєстровано в реєстрі за №187; копію договору купівлі - продажу земельної ділянки від 08.08.2018, який посвідчено державним нотаріусом Маньківської державної нотаріальної контори та зареєстровано в реєстрі за №1203, враховуючи містобудівну документацію - "Детальний план території для розміщення магазину та кафе-бару по АДРЕСА_1 ", який затверджено рішенням сесії Кривецької сільської ради від 23.11.2017 року №19-4/VII "Про затвердження детального плану території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 ", встановлено наступне. У 2016 році ОСОБА_1 придбано у власність нерухоме майно, а саме: нежитлову будівлю (магазин) загальною площею 90,6 кв.м., в АДРЕСА_1 . Відповідно до поданих матеріалів технічної інвентаризації з`ясовано, що у 2016 році гр. ОСОБА_1 , здійснила реконструкцію існуючої будівлі магазину в АДРЕСА_1 під магазин та кафе із улаштуванням прибудови та збільшенням загальної площі до 185 кв.м. Об`єкт реконструкції знаходиться на 2 земельних ділянках загальною площею 0,0605 га., з них: земельна ділянка з кадастровим номером 7123184001:01:002:0079 площею 0,0420 га., та земельна ділянка з кадастровим номером 7123184001:01:002:0018 площею 0,0185 га. Документом, що дає право на виконання будівельних робіт є подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно будівельного контролю або отримання дозволу на виконання будівельних робіт, який видається органами державного архітектурно - будівельного контролю, що узгоджується із статтею 34 та статтею 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Документи, які б підтверджували право на виконання будівельних робіт, ОСОБА_1 , не долучено до заяви. Відділом не видавались містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта реконструкції на земельних ділянках з кадастровими номерами: 7123184001:01:002:0079 та 7123184001:01:002:0018. Відповідно до статті 5 Закону України «Про основи містобудування», при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечено розміщення об`єктів відповідно до затверджених у встановленому законодавством порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів. Статтею 17 цього ж закону визначено, що містобудівна документація є основою для вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єктів містобудування та упорядкування територій. Відповідно до статті 25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів, що узгоджується із частиною 2 статті 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». На сьогодні чинною містобудівною документацією є генеральний план села Кривець, який актуалізований рішенням сесії Кривецької сільської ради від 04.03.2013 року №19-2/VI "Про можливість подальшого використання існуючої містобудівної документації - генерального плану села Кривець". Генеральним планом села Кривець не передбачено об`єкт громадського призначення (магазин, кафе) на відповідній території. Проте, з метою уточнення та деталізації генерального плану с. Кривець, рішенням Кривецької сільської ради від 23.12.2016 року №12-11/VII "Про розробку детального плану території земельної ділянки в АДРЕСА_1 " розроблено "Детальний план території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 ", який затверджено рішенням сесії Кривецької сільської ради від 23.11.2017 року №19-4/VII "Про затвердження детального плану території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 ". Детальним планом території передбачено розміщення магазину та кафе по АДРЕСА_1 із встановленням функціонального призначення, режиму та параметрів забудови території, а також визначення містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, порядку організації транспортного руху поруч із об`єктом громадського призначення (магазин, кафе). При будівництві нових об`єктів громадського призначення або реконструкції існуючих обов`язковим є забезпечення у повному обсязі вимог доступності, зручності, інформативності та безпеки для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, що узгоджується із державними будівельними нормами, а саме: ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд». Громадська будівля (магазин, кафе) по АДРЕСА_1 пристосована безперешкодним доступом для маломобільних груп населення шляхом улаштування пандусу. Відповідно до рішення Маньківської селищної ради від 30.11.2023 року №24-14/VIII "Про перейменування вулиць та провулків у населених пунктах Маньківської селищної територіальної громади" вулицю Гагаріна в селі Кривець перейменовано на АДРЕСА_2 . Враховуючи вище викладене, керуючись наявною містобудівною документацією, Відділ вважає за можливе визнати право власності на громадський будинок (магазин, кафе) згідно даних технічного паспорта загальною площею 185,0 кв.м., по АДРЕСА_1 та в подальшому ввести в експлуатацію відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 10 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою КМ України від 13.04.2011 року №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів» за умови погодження із Маньківською селищною радою та/або її виконавчим комітетом.

07.12.2023 року сертифікованим суб`єктом - виконавцем робіт, пов`язаних зі створенням об`єкта архітектури експертом (інженером) з технічного обстеження ОСОБА_3 , проведено технічне обстеження об`єкта магазину з підвалом, кафе з терасою по АДРЕСА_1 . За результатами проведеного технічного обстеження встановлено можливість надійної та безпечної експлуатації об`єкта будівництва, недоліків, які впливають або можуть вплинути на безпечну експлуатацію об`єкта не виявлено, та надано позитивний висновок щодо надійної та безпечної експлуатації даного об`єкта. Викладене підтверджується витягом з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічне обстеження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, реєстраційний номер ТО01:2623-1044-5888-4312 від 07.12.2023. Таким чином, протягом цього часу нею було здійснено будівельну реконструкцію майна із здійсненням прибудови, яка виявилась самочинною. За результатами проведеного огляду та обстеження, проведеної технічної інвентаризації виготовлено технічний паспорт на громадський будинок по АДРЕСА_1 станом на 20.04.2023 року. Довідка КП «Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації» від 21.02.2024 року №61, видана ОСОБА_1 , інформує, що станом на 01.01.2013 року право власності на громадські будівлі АДРЕСА_1 зареєстровано у Комунальному підприємстві «Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації» за р.№199 кн. №1 на нежитлову будівлю магазин №59 «ТПП», за Маньківським районним споживчим товариством. В подальшому дане майно було відчужено останнім згідно договору купівлі - продажу нерухомого майна від 14 квітня 2016 року. Згідно вказаної примітки, на підставі рішення Маньківської селищної ради №24-14/VІІІ від 30.11.2022 року в АДРЕСА_2 .

Листом КП «Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації» від 21.02.2024 року №61о, виданим ОСОБА_1 , надано інформацію щодо показників технічної характеристики об`єкту нерухомого майна, якою надано коротку технічну характеристику громадських будівель за даними технічної інвентаризації. Даною інформацією вказано назви та характеристики будівель, поінформовано про проведення змін цифрового позначення магазин літ. «А-1» на літ. «А», кафе літ. «А1-1» на літ. «А-1», навіс літ. «а» змінено назву на літеру та тераса літ. «а2». Вказано, що побудовано кафе літ. «А1», відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи не надано, побудовано тераса літ. «а2», вбиральня літ. «Б» - дозволу не потребує. Тобто, за результатами технічної інвентаризації, технічного обстеження, встановлено фактично самочинне будівництво внаслідок проведеної реконструкції будівлі, фактично створено новий об`єкт майна. Про такий стан свідчать технічні характеристики майна, визначені за результатами проведеної технічної інвентаризації, викладені у технічному паспорті та у даних інформації щодо показників технічної характеристики. Також про це свідчать дані технічного обстеження вказаного об`єкта, проведеного сертифікованим фахівцем у сфері відповідального виконання окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єкта архітектури ОСОБА_3 , про що підготовлено відповідний звіт про проведення технічного обстеження від 07.12.2023, та витяг з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічне обстеження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва від 07.12.2023. Разом з тим, за результатами даного обстеження та наданого висновку встановлено, що стан об`єкта оцінюється як придатний до нормальної експлуатації, недоліків, які впливають або можуть вплинути на безпечну експлуатацію об`єкта не виявлено, та надано позитивний висновок щодо надійної та безпечної експлуатації даного об`єкта. Після цього позивач звернулася до Державної інспекції архітектури та містобудування України, подавши при цьому декларацію про готовність об`єкта будівництва до експлуатації, датовану 11.12.2023. При цьому оскільки майно збудоване фактично самочинно, декларація, форма та порядок подачі якої встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів», була подана із заповненням лише тих позицій, які могли бути заповнені в даній ситуації, інші позиції не могли бути заповнені по причині саме факту самочинного будівництва, декларація подана у відповідності до п. 10 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою КМ України від 13.04.2011 року №461, за яким у випадку визнання права власності на самочинно збудований об`єкт за рішенням суду він приймається в експлуатацію згідно з цим Порядком за умови можливості його надійної та безпечної експлуатації за результатами проведення технічного обстеження такого об`єкта. У реєстрації декларації про готовність об`єкта будівництва до експлуатації Державною інспекцією архітектури та містобудування відмовлено, про що надано витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, реєстраційний номер ІУ131231213413 від 14.12.2023 року. Як вбачається з мотивації відмови, у прийнятті декларації про готовність об`єкта будівництва до експлуатації відмовлено у зв`язку з тим, що документи подані не в повному обсязі, в Декларації про готовність до експлуатації відсутні відомості про номер судової справи. Тобто, цим самим підтверджено необхідність звернення до суду за вирішенням питання щодо оформлення прав власності на самочинно збудоване майно за наявності підстав, і лише після цього за умови позитивного рішення можливе подальше подання декларації про готовність об`єкта до експлуатації. Таким чином, виявилось, що об`єкт нерухомості, який підлягає здачі до експлуатації та реєстрації прав власності споруджено самочинно, у прийнятті об`єкта будівництва до експлуатації уповноваженим компетентним органом відмовлено, що у свою чергу унеможливлює проведення державної реєстрації права власності. У зв`язку з такими обставинами вимушена звертатись до суду з даним позовом про визнання права власності на майно, оскільки іншим шляхом оформити права власності на майно немає можливості, на обґрунтування чого слід зазначити наступне.

Позивач до суду не з`явилася, але в своїй позовній заяві просила справу слухати в її відсутності, позовні вимоги підтримала в повному об`ємі.

Представник відповідача Маньківської селищної ради до суду не з`явився, але згідно письмової заяви позовні вимоги позивача визнає та просить справу слухати у його відсутності.

Представник третьої особи,яка незаявляє самостійнихвимог напредмет споруна сторонівідповідача:Державної інспекціїархітектури тамістобудування Українидо суду не з`явився, але згідно письмової заяви заперечує проти задоволення позовних вимоги зв"язку з їх необгрунтованістю та просить проводити розгляд справи у його відсутність за наявними матеріалами справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 211 ЦПК України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється на підставі наявних у суду матеріалів.

Враховуючи вищевикладене та приписи ст. 223 ЦПК України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі осіб, які в судове засідання не з`явилися, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду.

У зв`язку з неявкою в судове засіданні всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні правовідносини.

Згідно договору купівлі - продажу нерухомого майна від 14 квітня 2016 року, посвідченого приватним нотаріусом Маньківського районного нотаріального округу Черкаської області Завірюхою О.В., зареєстрованого в реєстрі за №491, ОСОБА_1 було придбано у продавця Маньківського районного споживчого товариства, нерухоме майно, а саме: нежитлову будівлю магазину № НОМЕР_1 загальною площею 90,6 кв.м., розташовану на неприватизованій земельній ділянці площею 0,0185 га., кадастровий номер 7123184001:01:002:0018, в АДРЕСА_1 . (а.с.15-16).

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що право власності на вказане придбане нерухоме майно зареєстровано на підставі вищевказаного договору за ОСОБА_1 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 14.04.2016 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 905237371231. Викладене підтверджується даними Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 19.04.2016 року №57638386. (а.с.17-18).

Згідно договору купівлі - продажу земельної ділянки від 31 січня 2017 року, посвідченого приватним нотаріусом Маньківського районного нотаріального округу Черкаської області Завірюхою О.В., зареєстрованого в реєстрі за №187, ОСОБА_1 було придбано у продавця Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області, земельну ділянку площею 0,0185 га., кадастровий номер 7123184001:01:002:0018 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, розташовану в АДРЕСА_1 . (а.с.19-20).

Право власності на вказане придбане нерухоме майно зареєстровано на підставі вищевказаного договору за ОСОБА_1 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 31.01.2017 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1093682271231. Викладене підтверджується даними Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень від 31.04.2017 року за №79266484. (а.с.21).

Рішенням Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області від 23.12.2016 року №12-11/VII Про розробку детального плану території земельної ділянки в АДРЕСА_1 , вирішено розробити детальний план території земельної ділянки комунальної власності площею 0,0420 га., для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для розміщення магазину кафе - бару), яка знаходиться в АДРЕСА_1 (п.1 рішення). Замовником містобудівної документації, зазначеної в п.1 цього рішення, визначити виконавчий комітет Кривецької сільської ради (п.2 рішення). Фінансування розробки детального плану території провести за рахунок коштів виконавця земельних торгів з послідуючим відшкодуванням виконавцю, після проведення земельних торгів, переможцем (п.3 рішення). (а.с.22).

Позивач звернулась із заявою до ПП ОСОБА_2 , (виконавця визначеного детального плану території) з відповідною заявою з проханням врахувати доцільні інвестиційні наміри у детальному плані, зокрема щодо запланованого протягом 2017-2018 р.р., здійснення прибудови приміщення кафе до існуючого магазину, який знаходиться у приватній власності, передбачити місце для комунально - побутових потреб, стоянку, заїзди та підходи з твердим покриттям. (а.с.23).

Детальний план території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 виготовлено ПП ОСОБА_2 , сертифікованим суб`єктом підприємницької діяльності. (а.с.25-29).

Рішенням Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області від 23.11.2017 року №19-4/VII Про затвердження детального плану території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 , вирішено затвердити детальний план території земельної ділянки для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 з основними техніко - економічними показниками. Територія (в межах детального плану) всього 1,336 га., в т.ч. територія проектованої ділянки всього 0,0605 га., в тому числі: ділянка № НОМЕР_2 0,0420 га., ділянка №2 0,0185 га. (п.1 рішення). (а.с.24).

Згідно договору купівлі - продажу земельної ділянки від 8 серпня 2018 року, посвідченого державним нотаріусом Маньківської державної нотаріальної контори Черкаської області Шевченко Н.Г., зареєстрованого в реєстрі за №1203, ОСОБА_1 було придбано у продавця Кривецької сільської ради Маньківського району Черкаської області, земельну ділянку площею 0,0420 га., кадастровий номер 7123184001:01:002:0079 з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, розташовану в АДРЕСА_1 . (а.с.30-31).

Право власності на вказане придбане нерухоме майно зареєстровано на підставі вищевказаного договору за ОСОБА_1 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 08.08.2018 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1509474471231. Викладене підтверджується даними Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень від 09.08.2018 року за №133729313. (а.с.32).

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що протягом всього цього тривалого часу виготовлення технічної документації детального плану, проведення узгоджувальних, погоджувальних процесуальних дій як щодо земельних ділянок, так і щодо проведення робіт узгодження містобудівної документації, позивачем було проведено роботи по реконструкції та перебудові придбаної будівлі. Будівництво велось фактично як виявилось самочинно, оскільки отримати всі необхідні дозвільні документи вона не мала можливості у зв`язку з відсутністю на той час актуалізованого затвердженого плану забудови території, який тривалий час знаходився на різного роду розроблювальних та погоджувальних процесах, позивач неодноразово зверталася по цьому питанню до органів влади та самоврядування, проте її давались такі вищевказані пояснення. Оскільки цей процес був вже тривалим та часова перспектива його закінчення була нікому невідома, нею здійснювались будівельні роботи на земельній ділянці, яка була у її користуванні та власності, при цьому її не завдавались нікому ні незручності, ні будь-які дії, які б порушували фактично чиїсь права, жодних скарг ні позивачу, ні відносно неї не надходило.

Позивач звернулася до КП «Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації». За результатами проведеного огляду та обстеження, проведеної технічної інвентаризації виготовлено технічний паспорт на громадський будинок по АДРЕСА_1 станом на 20.04.2023 року. Відповідно до експлікації та характеристики до схеми розташування будівель та споруд, визначеної у технічному паспорті, загальна площа забудови складає 185 кв.м., визначено такі складові: магазин під літ. А, 1982 року побудови, кафе під літ. А1, 2016 року побудови, тераса під літ. а2, 2016 року побудови, підвал під літ. Пд, 1982 року побудови, вбиральня під літ. Б, 2016 року побудови. (а.с.33-39,40,41).

З метою визначення процедури оформлення прав власності, позивач звернулася до відділу будівництва, архітектури, житлово - комунального господарства, комунального майна Маньківської селищної ради з проханням провести відповідний огляд наявної документації в сукупності з наявними даними та надати висновок про відповідність забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації, державним будівельним нормам і правилам.

04.12.2023 року за №106/06-09 відділом будівництва, архітектури, житлово - комунального господарства, комунального майна Маньківської селищної ради надано висновок про відповідність забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації, державним будівельним нормам і правилам, яким повідомлено наступне. Розглянувши подані до відділу будівництва, архітектури, житлово - комунального господарства, комунального майна виконавчого комітету Маньківської селищної ради матеріали: технічний паспорт на громадський будинок (магазин, кафе), який складений Маньківським відділком КП «Черкаське обласне об`єднане бюро технічної інвентаризації» станом на 20.04.2023 (реєстраційний номер в ЄДЕССБ ТІ01:3074-8298-3471-7085, інвентаризаційна справа 132); Інформаційну довідку з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 19.04.2016 (номер інформаційної довідки: 57638386); копію договору купівлі - продажу нерухомого майна від 14.04.2016, який посвідчено приватним нотаріусом Маньківського районного нотаріального округу та зареєстровано в реєстрі за №491; копію договору купівлі - продажу земельної ділянки від 31.01.2017, який посвідчено приватним нотаріусом Маньківського районного нотаріального округу та зареєстровано в реєстрі за №187; копію договору купівлі - продажу земельної ділянки від 08.08.2018, який посвідчено державним нотаріусом Маньківської державної нотаріальної контори та зареєстровано в реєстрі за №1203, враховуючи містобудівну документацію - "Детальний план території для розміщення магазину та кафе-бару по АДРЕСА_1 ", який затверджено рішенням сесії Кривецької сільської ради від 23.11.2017 року №19-4/VII "Про затвердження детального плану території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 ", встановлено наступне. У 2016 році ОСОБА_1 придбано у власність нерухоме майно, а саме: нежитлову будівлю (магазин) загальною площею 90,6 кв.м., в АДРЕСА_1 . Відповідно до поданих матеріалів технічної інвентаризації з`ясовано, що у 2016 році ОСОБА_1 , здійснила реконструкцію існуючої будівлі магазину в АДРЕСА_1 , під магазин та кафе із улаштуванням прибудови та збільшенням загальної площі до 185 кв.м. Об`єкт реконструкції знаходиться на 2 земельних ділянках загальною площею 0,0605 га., з них: земельна ділянка з кадастровим номером 7123184001:01:002:0079 площею 0,0420 га., та земельна ділянка з кадастровим номером 7123184001:01:002:0018 площею 0,0185 га. Документом, що дає право на виконання будівельних робіт є подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно будівельного контролю або отримання дозволу на виконання будівельних робіт, який видається органами державного архітектурно - будівельного контролю, що узгоджується із статтею 34 та статтею 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Документи, які б підтверджували право на виконання будівельних робіт, ОСОБА_1 , не долучено до заяви. Відділом не видавались містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта реконструкції на земельних ділянках з кадастровими номерами: 7123184001:01:002:0079 та 7123184001:01:002:0018. Відповідно до статті 5 Закону України «Про основи містобудування», при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечено розміщення об`єктів відповідно до затверджених у встановленому законодавством порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів. Статтею 17 цього ж закону визначено, що містобудівна документація є основою для вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єктів містобудування та упорядкування територій. Відповідно до статті 25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів, що узгоджується із частиною 2 статті 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». На сьогодні чинною містобудівною документацією є генеральний план села Кривець, який актуалізований рішенням сесії Кривецької сільської ради від 04.03.2013 року №19-2/VI "Про можливість подальшого використання існуючої містобудівної документації - генерального плану села Кривець". Генеральним планом села Кривець не передбачено об`єкт громадського призначення (магазин, кафе) на відповідній території. Проте, з метою уточнення та деталізації генерального плану с. Кривець, рішенням Кривецької сільської ради від 23.12.2016 року №12-11/VII "Про розробку детального плану території земельної ділянки в АДРЕСА_1 " розроблено "Детальний план території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 ", який затверджено рішенням сесії Кривецької сільської ради від 23.11.2017 року №19-4/VII "Про затвердження детального плану території для розміщення магазину та кафе - бару по АДРЕСА_1 ". Детальним планом території передбачено розміщення магазину та кафе по АДРЕСА_1 із встановленням функціонального призначення, режиму та параметрів забудови території, а також визначення містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, порядку організації транспортного руху поруч із об`єктом громадського призначення (магазин, кафе). При будівництві нових об`єктів громадського призначення або реконструкції існуючих обов`язковим є забезпечення у повному обсязі вимог доступності, зручності, інформативності та безпеки для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, що узгоджується із державними будівельними нормами, а саме: ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд». Громадська будівля (магазин, кафе) по АДРЕСА_1 пристосована безперешкодним доступом для маломобільних груп населення шляхом улаштування пандусу. Відповідно до рішення Маньківської селищної ради від 30.11.2023 року №24-14/VIII "Про перейменування вулиць та провулків у населених пунктах Маньківської селищної територіальної громади" вулицю Гагаріна в селі Кривець перейменовано на АДРЕСА_2 . Враховуючи вище викладене, керуючись наявною містобудівною документацією, Відділ вважає за можливе визнати право власності на громадський будинок (магазин, кафе) згідно даних технічного паспорта загальною площею 185,0 кв.м., по АДРЕСА_1 та в подальшому ввести в експлуатацію відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.10 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою КМ України від 13.04.2011 року №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів» за умови погодження із Маньківською селищною радою та/або її виконавчим комітетом (а.с.42-44).

07.12.2023 року сертифікованим суб`єктом - виконавцем робіт, пов`язаних зі створенням об`єкта архітектури експертом (інженером) з технічного обстеження ОСОБА_3 , проведено технічне обстеження об`єкта магазину з підвалом, кафе з терасою по АДРЕСА_1 . За результатами проведеного технічного обстеження встановлено можливість надійної та безпечної експлуатації об`єкта будівництва, недоліків, які впливають або можуть вплинути на безпечну експлуатацію об`єкта не виявлено, та надано позитивний висновок щодо надійної та безпечної експлуатації даного об`єкта. (а.с.45-64).

Викладене підтверджується витягом з Реєстру будівельної діяльності щодо інформації про технічне обстеження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, реєстраційний номер ТО01:2623-1044-5888-4312 від 07.12.2023.

Позивач звернулася до Державної інспекції архітектури та містобудування України, подавши при цьому декларацію про готовність об`єкта будівництва до експлуатації, датовану 11.12.2023. (а.с.65-78).

При цьому позивач зазначає, що оскільки майно збудоване фактично самочинно, декларація, форма та порядок подачі якої встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів», була подана із заповненням лише тих позицій, які могли бути заповнені в даній ситуації, інші позиції не могли бути заповнені по причині саме факту самочинного будівництва, декларація подана у відповідності до п. 10 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою КМ України від 13.04.2011 року №461, за яким у випадку визнання права власності на самочинно збудований об`єкт за рішенням суду він приймається в експлуатацію згідно з цим Порядком за умови можливості його надійної та безпечної експлуатації за результатами проведення технічного обстеження такого об`єкта.

У реєстрації декларації про готовність об`єкта будівництва до експлуатації Державною інспекцією архітектури та містобудування відмовлено, про що надано витяг з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, реєстраційний номер ІУ131231213413 від 14.12.2023 року. Як вбачається з мотивації відмови, у прийнятті декларації про готовність об`єкта будівництва до експлуатації відмовлено у зв`язку з тим, що документи подані не в повному обсязі, в Декларації про готовність до експлуатації відсутні відомості про номер судової справи (а.с.81-85, 86).

Вартість майна згідно даних витягу зі звіту про незалежну оцінку, виконаного суб`єктом оціночної діяльності, складає 230 000 грн., що становить ціну позову, що у свою чергу є підставою віднесення справи до малозначної. (а.с.87,88).

Вирішуючи даний спір суд керується наступним.

Ч. 4 ст. 319 ЦК України визначає, що власність зобов`язує.

Згідно ст. 322 ЦК України власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить.

Згідно ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Відповідно до ст. 181 ЦК України зазначено, що до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Згідно ст. 182 ЦК України зазначено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення підлягають державній реєстрації.

Об`єкти завершеного та незавершеного будівництва слід відносити до нерухомого майна внаслідок наявності в них зв`язку з землею, що визначено ст. 181 ЦК України як критерій віднесення речей до нерухомих. Тому право на них має бути зареєстровано в органі, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно. Вона відбувається на підставі Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідно до ст. 331 ЦК України зазначено, що право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації. До завершення будівництва (створення майна) особа вважається власником матеріалів, обладнання тощо, які були використані в процесі цього будівництва (ч. 3).

Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 року №127, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 року за №582/5773 (із змінами, у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26 липня 2018 року №186)), затверджено Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна.

Відповідно до п. 5 розділу І даної Інструкції, ця Інструкція визначає механізм проведення технічної інвентаризації збудованих (реконструйованих) будинків, господарських будівель та споруд з метою: 1) встановлення їх наявності; 2) визначення їх фактичної площі та об`єму; 3) огляду та опису наявних конструктивних елементів об`єктів; 4) встановлення наявності змін у їх плануванні та складі; 5) визначення фізичного зносу конструктивних елементів об`єктів.

Відповідно до п.п. 1) п. 6 розділу І даної Інструкції, технічну інвентаризацію проводять у таких випадках: перед прийняттям в експлуатацію завершених будівництвом об`єктів, у тому числі після проведення реконструкції, капітального ремонту, технічного переоснащення, реставрації, щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт.

Відповідно до п.п. 5 та п.п. 6 п.1 розділу ІІ даної Інструкції, до об`єктів, що підлягають технічній інвентаризації та на які складаються інвентаризаційні справи і технічні паспорти, належать будинки і споруди громадського та виробничого (в тому числі сільськогосподарського) призначення та їх комплекси, нежитлові приміщення (групи нежитлових приміщень).

Відповідно до п. 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року №1127, державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбаченихЗаконом УкраїниПро державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, іншими законами України та цим Порядком, крім випадку, передбаченого абзацом другим цього пункту.

Відповідно до абз. 4 п. 67 даного Порядку, Для державної реєстрації права власності на самочинно збудований закінчений будівництвом об`єкт, право власності на який визнається на підставі рішення суду, подаються необхідні для відповідної реєстрації документи, передбаченіпунктами77-81цього Порядку.

Тобто позивач фактично не може скористатись Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та зареєструвати право власності на даний час, оскільки не має зареєстрованого права власності на майно та документа про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта нерухомого майна та не має можливості отримати такий документ, оскільки за наявними обставинами будівництво має ознаки самочинного будівництва, відповідно право власності на це майно може бути визнано в судовому порядку з подальшим прийняттям в експлуатацію.

Відповідно до п. 9 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», зареєстрована декларація про готовність об`єкта до експлуатації є підставою для оформлення права власності на нього.

Такий документ видається відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю шляхом реєстрації поданої замовником (забудовником) декларації про готовність об`єкта до експлуатації у відповідності до п. 33 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою КМ України від 13.04.2011 року №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів».

Як зазначено вище, отримати декларацію про готовність об`єкта до експлуатації позивач не має можливості по причині виявлених невідповідностей.

Тобто, цим самим виключається можливість подання декларації про готовність об`єкта до експлуатації у зв`язку з наявністю ознак самовільного (самочинного) будівництва, наслідком чого є можливість лише в судовому порядку встановити права власності, що дасть подальшу можливість подання декларації про готовність та здачі об`єкта в експлуатацію.

Так, у відповідності до п. 10 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою КМ України від 13.04.2011 року №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів», у випадку визнання права власності на самочинно збудований об`єкт за рішенням суду він приймається в експлуатацію згідно з цим Порядком за умови можливості його надійної та безпечної експлуатації за результатами проведення технічного обстеження такого об`єкта.

Тобто, лише у випадку визнання права власності на самочинно збудований об`єкт за рішенням суду, позивач зможе скористатись Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, для чого подати відповідні документи до органу державного архітектурно - будівельного контролю, і вже після отримання відповідного документа про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, зможе звернутись до реєстратора прав на нерухоме майно для проведення державної реєстрації права власності.

У відповідності до абз. 1 ч. 1 ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та об`єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно - будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об`єкта до експлуатації протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Формадекларації про готовність об`єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України (абз. 3 ч. 1 ст. 39 вказаного Закону).

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів», затверджено форми Декларації про готовність об`єкта будівництва до експлуатації.

Додатком 5 постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №461 затверджено форму Декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об`єкта, на яке визнано право власності за рішенням суду. Саме лише згідно даного порядку і даної затвердженої форми Декларації і є можливою здача даного об`єкта будівництва до експлуатації, адже будівництво є самочинним. Тобто, лише після оформлення права власності у судовому порядку можлива подальша здача об`єкта будівництва до експлуатації у даному випадку. Інші встановлені форми декларації про готовність до експлуатації (додаток 2, додаток 3 Постанови КМ України) не підпадають під можливість здачі в експлуатацію, оскільки регулюють інші правовідносини.

За ч. 3 ст. 375 ЦК України, право власника на забудову здійснюється ним за умови додержання архітектурних, будівельних, санітарних, екологічних та інших норм і правил, а також за умови використання земельної ділянки за її цільовим призначенням.

Згідно ч. 1 ст. 376 ЦК України, житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважається самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або із істотним порушенням будівельних норм і правил.

Згідно ч. 3 ст. 376 ЦК України, право власності на самочинно збудоване нерухоме майно може бути за рішенням суду визнане за особою, яка здійснила самочинне будівництво на земельній ділянці, що не була їй відведена для цієї мети, за умови надання земельної ділянки у встановленому порядку особі під уже збудоване нерухоме майно.

Згідно ч. 5 ст. 376 ЦК України, на вимогу власника (користувача) земельної ділянки суд може визнати за ним право власності на нерухоме майно, яке самочинно збудоване на ній, якщо це не порушує права інших осіб.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про основи містобудування», при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечено розміщення об`єктів відповідно до затверджених у встановленому законодавством порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів. Статтею 17 цього ж закону визначено, що містобудівна документація є основою для вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єктів містобудування та упорядкування територій.

Відповідно до статті 25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів, що узгоджується із частиною 2 статті 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 376 ЦК України, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважається самочинним будівництвом, якщо збудоване або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, що дає право на виконання будівельних робіт, чи належного затвердженого проекту, або із істотними порушеннями будівельних норм і правил вважається самочинним. Особа, що здійснила самочинне будівництво, не набуває права на нього. Частиною 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено термін слова «будівництво», це нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об`єкта будівництва. Право власності на самочинно збудоване майно може бути за рішенням суду визнане за особою, за умови надання земельної ділянки у встановленому порядку під уже збудоване майно, що узгоджується із частиною 3 статті 376 Цивільного кодексу України.

Ст. 16 ЦК України надано право кожній особі звертатися до суду за захистом свого особистого немайнового та майнового права та інтересу. Способом захисту цивільних прав може бути визнання права.

У відповідності до ч. 1 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Праналізувавши вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, знайшли своє підтвердження в судовому засіданні та підлягають до повного задоволення.

На підставівикладеного,керуючись ст.ст.12,77,78,81,141,200,263,265ЦПК України,ст.ст. 16, 181,182, 319, 322, 328, 331, 375, 376 ЦК України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити.

Визнати за ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_3 , зареєстрована та жителька АДРЕСА_1 ), право власності на громадський будинок, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , згідно даних технічного паспорта.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Черкаського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому відповідного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження.

Суддя І.Д.Калієвський

СудМаньківський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення23.05.2024
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу119253919
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: визнання права власності

Судовий реєстр по справі —701/258/24

Рішення від 23.05.2024

Цивільне

Маньківський районний суд Черкаської області

Калієвський І. Д.

Ухвала від 30.04.2024

Цивільне

Маньківський районний суд Черкаської області

Калієвський І. Д.

Ухвала від 28.02.2024

Цивільне

Маньківський районний суд Черкаської області

Калієвський І. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні