КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 травня 2024 року м.Кропивницький Справа № 340/2063/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Пасічника Ю.П. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (вул. В.Перспективна, 55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25000, код ЄДРПОУ 43995486); Державної податкової служби України (Львівська пл. 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувя до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом і просить:
- Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- №10329547/2965721588 від 09.01.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 року, порядковий номер 5 на загальну суму 147 432 грн., сума ПДВ 24 572 грн.;
- №10588159/2965721588 від 20.02.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 року порядковий номер 7 на загальну суму 156 456,94 грн., сума ПДВ 26 076,16 грн.
-№10625897/2965721588 від 27.02.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 року порядковий номер 6 на загальну суму 29 058,80 грн., сума ПДВ 4 843,13 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ФОП ОСОБА_1 :
- №5 від 28.12.2023 року на загальну суму 147 432 грн., сума ПДВ 24 572 грн.;
- №7 від 28.12.2023 року на загальну суму 156 456,94 грн., сума ПДВ 26 076,16 грн.;
- №6 від 28.12.2023 року на загальну суму 29 058,80 грн., сума ПДВ 4 843,13 грн..
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що оскаржуване рішення прийнято відповідачем з порушенням норм чинного законодавства України. Оскільки, на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкової накладної, платником податків були надані пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснених операцій. Однак, останні не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних вказав, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. До того ж вказує, що оскаржуване рішення не містить конкретної інформації щодо підстав його прийняття, не наведено жодної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що господарські операції щодо поставки продукції, за якими складено податкову накладну, підтверджується необхідними первинними документами, копії яких надавалися відповідачу.
Відповідачами надано до суду відзив на позовну заяву, у якому позов не визнали. Стверджували про законність спірного рішення, посилаючись на те, що подана позивачем податкові накладні відповідали критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ від 11.12.2019 №1165, а надані позивачем пояснення та документи не усунули виявлене порушення. За таких умов, на переконання відповідачів, рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області є правомірними.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що фізична особа-підприємець ОСОБА_1 код ЕДРПОУ НОМЕР_1 Платник єдиного податку 3%. Платник ПДВ з 01.07.2021 р. ІПН НОМЕР_2 . З 04.06.2021 року здійснює підприємницьку діяльність за КВЕД 25.61( Оброблення металів та нанесення покриття на метали). Так, як нанесення покриття на деталі здійснюється періодично, один раз на тиждень, разом з цією діяльністю, я розвиваю інші види діяльності згідно моїх відкритих КВЕДів: 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення, 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами або через мережу Інтернет, 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням, 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього, 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням та багато інших видів діяльності.
Діяльність здійснюється онлайн та в орендованому приміщенні у ТОВ «Річ-Аскот» за адресою : м. Кропивницький, вул. Бєлінського, 2-В. Підтвердженням оренди є Акт надання послуг, рахунок. Договір оренди , квитанція оплати за оренду нежитлового приміщення. (20-ОПП реєстраційний номер документа № 9357095314.)
Для здійснення підприємницької діяльності використовуються основні засоби , такі «як : гальванічний інверторний випрямляч 600А, гальванічний інверторний випрямляч 1200А, гальванічний барабан , гальванічна ванна 500*1500 , гальванічна ванна 500*3000 , напівавтоматична транспортна система 8м., напівавтоматична транспортна система 12 м, сушильний шкаф та сушильна центрифуга, вентилятор , кондиціонер, складські стелажі, штабелер ручний, рокла, ємність ПП виробнича , які зазначені в формі 20-ОПП реєстраційний номер документа 9357102135. Матеріально-технічна база основних засобів постійно вдосконалюється та поповнюється.
Підприємницька діяльність здійснюється сімейним підрядом разом з чоловіком ОСОБА_2 (код ЕДРПОУ НОМЕР_3 ), який теж є Фізичною особою-підприємцем та сином-студентом ОСОБА_3 .
Фактом підтвердження придбання матеріалів з кодом 8414 є у такого постачальника-виробника рекуператорів PRANA, припливно-витяжних системи вентиляції з рекуперацією , як Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРАНА ПЛАТІНУМ" (код ЄДРПОУ 38142321, ІПН 381423213043) є: податкова накладна № 80 від 24.12.2021 р. на суму 104 756,00 грн., реєстраційний номер 9410856295; видаткова накладна № 5337 від 29.12.21 р. на суму 63932,00 грн.; рахунок № 2555 на суму 104756,00 (в т.ч. ПДВ 17459,33) від 16.12.2021 p.; оплата постачальнику 104 756,00 грн від 24.12.2021р.; специфікація Додаток № 1 до договору поставки № 16-1/12/21 від 16.12.2021 р.; підтвердження доставки матеріалів з м. Львів до м. Кропивницький є ЕКСПРЕС-НАКЛАДНА перевізника «НОВА ПОШТА» № 59000777202073, дата оформлення 29.12.2021р.
Доставка вентиляційного обладнання здійснювалась за рахунок постачальника ТОВ «ПРАНА ПЛАТІНУМ» в сумі 1452,92 грн., яку сплатив постачальник в безготівковій формі , що вказано в ЕКСПРЕС-НАКЛІДНІЙ. Підтвердження перевезення з Нової Пошти до складського приміщення підтверджується актом виконаних робіт ФОП ОСОБА_4 (код ЕДРПОУ НОМЕР_4 ) , рахунком перевізника, копією доручення на отримання товару , та договір на перевезення від 15.12.2021 р.
З підприємством постачальником-виробником ТОВ "ПРАНА ПЛАТІНУМ» (код ЕДРПОУ 38142321) був укладений договір на постачання вентиляційного обладнання, а саме на Рекуператори PRANA (механічні припливно-витяжні системи вентиляції з рекуперацією для підтримання свіжого повітря в приміщеннях та запобігання плісняви).
З покупцем ТОВ «МОНТАЖНІ СИСТЕМИ» код ЕДРПОУ 40303510 був підписаний договір на реалізацію вентиляційного обладнання від 01.11.2021 р.
Замовлені вентиляційні матеріали були частково оплачені 24 грудня 2021 року та відвантажені на початку 2022 року. Але, велику кількість замовлених та придбаних Позивачем вентиляційних матеріалів ТОВ «МОНТАЖНІ СИСТЕМИ» відмовилось оплачувати , у зв`язку з початком повномаштабної війни та відмовою їх Замовника від продовження будівництва .
В 2023 році керівництво ТОВ «МОНТАЖНІ СИСТЕМИ» звернулось з пропозицією продовжити співпрацю та придбати замовлене в 2021 році вентиляційне обладнання.
Факт повної оплати в сумі 147 432,00 грн. 28.12.2023 р. за матеріали підтверджується банківською випискою за грудень 2023 року, згідно рахунка № 94 від 24.11.2023 р на суму 147 432,00 грн.
Відвантаження матеріалів підтверджується видатковою накладною № 94 від 29 грудня 2023 р. на суму 147 432,00 грн., та ТТН №93-94-96 від 29.12.2023 р.
Фактом підтвердження доставки покупцю матеріалів є акт виконаних робіт № 67 на перевезення матеріалів ФОП ОСОБА_4 , квитанція підтвердження оплати за перевезення, рахунок № 67 та договір на перевезення від 20.11.2023 р.
Фактом підтвердження придбання матеріалів з кодом 7306 у такого постачальника, як Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕРЕЖІ І КОМФОРТ» (код ЄДРПОУ 40342743, ІПН 403427415539) є : податкова накладна № 260 від 24.12.2021 р. на суму 62183,68грн (в т.ч. ПДВ 10363,95 грн.), реєстраційний номер 9409029387; видаткова накладна № МІК396 від 25.01.22 р. на суму 62183,67 грн.; рахунок № 1971 на суму 62183,67 грн. (в т.ч. ПДВ 10363,94 грн.) від 16.12.2021 p.; оплата постачальнику 62183,67 грн. від 24.12.2021р.; специфікація Додаток № 1 до договору поставки № П/МиК/322 від 14.12.2021 p.; підтвердження доставки матеріалів з м. Одеса до м. Кропивницький є ТТН № 396, дата оформлення 25.01.2022р., а також акт виконаних робіт №ОУ-0000043 ФОП ОСОБА_4 (код ЕДРПОУ НОМЕР_4 ), рахунок-фактура №СФ-0000043, договір на перевезення від 03.01.2022 р.
З підприємством постачальником ТОВ «МЕРЕЖІ І КОМФОРТ» (код ЕДРПОУ 40342743) був укладений договір поставки № П/МиК/322 від 14.12.2021 року на постачання вентиляційних матеріалів).
Кількість придбаних та проданих матеріалів за цими кодами повністю співпадає.
З покупцем ТОВ «МОНТАЖНІ СИСТЕМИ» код ЕДРПОУ 40303510 був підписаний договір на реалізацію вентиляційного обладнання від 01.11.2021 р.
Специфікація Додаток № 9 до Договору поставки від 01.11.2021 року. Замовлені вентиляційні матеріали були частково оплачені 24 грудня 2021 року та відвантажені на початку 2022 року. Але, велику кількість замовлених та придбаних мною вентиляційних матеріалів ТОВ «МОНТАЖНІ СИСТЕМИ» відмовилось оплачувати, у в зв`язку з початком повномаштабної війни та відмовою їх Замовника від продовження будівництва.
В 2023 році керівництво ТОВ «МОНТАЖНІ СИСТЕМИ» звернулось з пропозицією продовжити співпрацю та придбати замовлене в 2021 році вентиляційне обладнання.
Факт повної оплати в сумі 156456,94 грн. 28.12.2023 р. за вентиляційні матеріали підтверджується банківською випискою за 28 грудня 2023 року, згідно рахунка № 93 від 24.11.2023 р на суму 156456,94 грн.
Відвантаження матеріалів підтверджується видатковою накладною № 93 від 29 грудня 2023 р. на суму 156456,94 грн., та ТТН №93-94-96 від 29.12.2023 р.
Фактом підтвердження доставки покупцю матеріалів є акт виконаних робіт № 67 на перевезення матеріалів ФОП ОСОБА_4 , квітанція підтвердження оплати за перевезення, рахунок № 67 та договір на перевезення від 20.11.2023 р.
Підтвердження права власності транспотних засобів перевізника, а саме техпаспорти. Майнова декларація з квитанцією № 2 за 2020 р. ФОП ОСОБА_4 , в якій вказаний автомобіль перевізника. Також їм здана звітність 20-ОПП на транспортні засоби, реєстраційний номер документів № 9002490767 та № 9002485198.
Фактом підтвердження придбання матеріалів з кодом 7322 та 7616 є у такого постачальника-виробника вентиляційного обладнання, як Товариство з обмеженою відповідальністю "ВЕНТИЛЯЦІЙНІ СИСТЕМИ" (код ЄДРПОУ 30637114, ІПН 306371126597) є: податкова накладна № 1662 від 24.12.2021 р. на суму 11218,90грн , в т.ч. ПДВ 1869,82 грн., реєстраційний номер 9406472100; видаткова накладна № 211 від 11.01.22 р. на суму 3150,70 грн. та видаткова накладна № 550 від 15.02.2022 р. на суму 8068,20 грн.; рахунок № 34302 на суму 11218,90грн (в т.ч. ПДВ 17459,33) від 24.12.2021 p.; оплата постачальнику 11218,90 грн від 24.12.2021р.; договір поставки № 84-ПС від 01.12.2021 p.; підтвердження доставки матеріалів з м. Боярка Київська область до м. Кропивницький є ТТН №ВС000000175, дата оформлення 11 січня 2022р. та ТТН № ВС000000176 від 15 лютого 2022 року.
Доставку вентиляційного обладнання ТОВ «ВЕНТИЛЯЦІЙНІ СИСТЕМИ» на орендовані склади та адресну доставку по різним містам України та в м. Кропивницький всім замовникам завжди здійснює за власний рахунок.
З покупцем ТОВ «МОНТАЖНІ СИСТЕМИ » код ЕДРПОУ 40303510 був підписаний договір на реалізацію вентиляційного обладнання від 01.11.2021 р.
Замовлені вентиляційні матеріали були частково оплачені 24 грудня 2021 року та відвантажені на початку 2022 року.
Але велику кількість замовлених та придбаних мною вентиляційних матеріалів ТОВ «МОНТАЖНІ СИСТЕМИ» відмовилось оплачувати, у зв`язку з початком повномаштабної війни та відмовою їх Замовника від продовження будівництва .
В 2023 році керівництво ТОВ «МОНТАЖНІ СИСТЕМИ» звернулось з пропозицією продовжити співпрацю та придбати замовлене в 2021 році вентиляційне обладнання.
Факт повної оплати в сумі 29058,80 грн. 28.12.2023 р. за матеріали підтверджується банківською випискою за грудень 2023 року, згідно рахунка № 96 від 24.11.2023 р на суму 29058,80 грн.
Відвантаження матеріалів підтверджується видатковою накладною № 96 від 29 грудня 2023 р. на суму 29058,80 грн., та ТТН №93-94-96 від 29.12.2023 р.
Фактом підтвердження доставки покупцю матеріалів є акт виконаних робіт № 67 на перевезення матеріалів ФОП ОСОБА_4 , квитанція підтвердження оплати за перевезення, рахунок № 67 та договір на перевезення від 20.11.2023 р. Техпаспорт автомобіля перевізника. Реєстраційні номера 20-ОПП перевізника на транспортні засоби № 9002490767 та № 9002485198.
Рішення від 09.01.2024 року комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: - № 10329547/2965721588 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 року порядковий номер 5 на загальну суму 147 432 грн., сума ПДВ 24 572 грн.;
Рішення від 20.02.2024 року комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: - № 10588159/2965721588 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 року порядковий номер 7 на загальну суму 156 456,94 грн., сума ПДВ 26 076,16 грн.;
Рішення від 27.02.2024 року комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: - № 10625897/2965721588 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 року порядковий номер 6 на загальну суму 29 058,80 грн., сума ПДВ 4 843,13 грн.
Позивач вважає вищевказані Рішення незаконними, а тому такими, що підлягають скасуванню, а податкові накладні №№ 5,6,7 від 28.12.2023 року підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням наступних обставин.
Реєстрація вищевказаних податкових накладних була зупинена на підставі п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Безпосередньо в квитанціях від 02.01.2024 року, 10.01.2024 року та 16.01.2024 року, як підстава зупинення реєстрації податкових накладних, зазначено, що обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=0000%, "Рпоточ"=0.
Через це Позивачу контролюючим органом було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН.
Позивач отримавши відповідні повідомлення про зупинку реєстрації вищевказаних податкових накладних надав 04.01.2024 року пояснення відносно ПН № 5 від 28.12.2023 року, 16.02.2024 року відносно ПН № 7 від 28.12.2023 року та 23.02.2024 року відносно ПН № 6 від 28.12.2023 року і усі належні копії первинних документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в цих податкових накладних.
Не зважаючи на надання пояснень та підтверджуючих документів комісією Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації в усіх випадках було прийнято оскаржувані рішення «Про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН».
Комісією, як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної № 5 від
28.12.2023 року зазначено про надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства, а саме: згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено, що по ФОП ОСОБА_5 згідно звіту про об`єкти оподаткування (20-ОПП) відсутній транспортний засіб, яким надавалися послуги перевезення згідно договору підряду № б/н від 20.11.2023. Крім того, контрагента ТОВ "МОНТАЖНІ СИСТЕМИ" включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019 №1165.
Як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної № 7 від 28.12.2023 року зазначено про надання платником податку копій документів,складених / оформлених із порушенням законодавства, а саме: платіжні документи (належним чином завірені платіжні доручення, банківські виписки тощо) щодо придбання товарів -у ТОВ «МЕРЕЖІ І КОМФОРТ». Крім того, згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено, що контрагента ТОВ "МОНТАЖНІ СИСТЕМИ" включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019 №1165.
Як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної № 6 від 28.12.2023 року зазначено про надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства, а саме: встановлено відсутність копій повного пакету документів щодо формування податкового кредиту, а саме: акт приймання-передачі згідно Договору оренди №8 від 01.12.2023 по СТ "РІЧ-АСКОТ". Крім того, згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України встановлено, що контрагента ТОВ "МОНТАЖНІ СИСТЕМИ" включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019 №1165.
Не погодившись з прийнятими рішеннями комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації під № 10329547/2965721588 від 09.01.2024 року, № 10588159/2965721588 від 20.02.2024 року та № 10625897/2965721588 від
27.02.2024 року,
Позивач звернувся з апеляційними скаргами до Комісії з питань розгляду скарг ДПС України.
За результатами розгляду поданих Позивачем скарг у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 5 від 28.12.2023 року на суму ПДВ в розмірі 24 572 грн., податкової накладної № 7 від 28.12.2023 року на суму ПДВ в розмірі 26 076,16 грн. та податкової накладаної № 6 від 28.12.2023 року на суму ПДВ 4 843,13 грн. ДПС України було відмовлено.
Не погодившись з цими рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Податковий кодексу України (далі ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Порядок адміністрування податку на додану вартість унормований розділом V ПК України.
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку, зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). (пункт 201.7 статі 201 ПК України).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі Порядок №1246).
За визначенням, наведеним у пункті 2 Порядку №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Відповідно до пунктів 12, 13, 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Згідно з пунктом 17 Порядку №1246, у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Як вже було зазначено вище, пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України
На виконання вимог цієї статті, 11.12.2019 року постановою Кабінету Міністрів України № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165).
Так, у пункті 3 Порядку, наведені ознаки безумовної реєстрації, у разі відповідності яким податкових накладних / розрахунків коригування, що подані на реєстрацію в Реєстрі, такі податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку) згідно з пунктом 4 цього Порядку підлягають безумовній реєстрації в Реєстрі.
Натомість, відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з пунктом 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пунктів 8, 9 Порядку №1165 платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Пунктом 10 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналіз вказаних норм свідчить, що контролюючий орган після надходження податкової накладної до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності платника податку, яким складено податкову накладну, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1156). Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156). У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що цей платник податку відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація податкової накладної зупиняється, про що платнику протягом операційного дня надсилалася відповідна квитанція. У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної також зупиняється. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
При цьому, суд також підкреслює, що на відміну від зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування), яке відбувається в автоматизованому режимі засобами програмного забезпечення ДФС України, прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) потребує проведення комісією регіонального рівня відповідного засідання, на якому членами комісії розглядаються та аналізуються надані платником податків документи та пояснення з метою прийняття обґрунтованого рішення зі спірного питання.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (даліРеєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520.
Згідно з пунктами 2, 3 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 4 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктами 6, 7 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктами 9, 10 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 12 Порядку №520 передбачено, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Згідно з пунктами 26, 29 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
До складу комісій регіонального рівня входять посадові особи головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пункту 40 Порядку №1165 засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії.
Згідно з пунктами 44, 45, 46 Порядку №1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.
У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Як зазначено судом, реєстрацію поданої позивачем податкової накладної зупинено з тієї причини, що обсяг постачання товару/послуги 8541 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.
Разом із тим, у квитанції про зупинення реєстрації ПН не вказаний конкретний перелік документів, який позивач мав надати для прийняття обґрунтованого рішення щодо реєстрації ПН в ЄРПН. Водночас, у випадку неконкретизації контролюючим органом переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації ПН платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Не зважаючи вказане, на виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України позивачем направлено до контролюючого органу пояснення щодо про підтвердження реальності здійснення господарської операції, що відповідача не заперечується.
Однак, у спірному рішенні податковим органом не обґрунтовано чому подані позивачем документи не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. При цьому, суд зауважує, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.
Слід також зазначити, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за господарськими операціями, що не були підтверджені відповідними первинними документами або підтверджені копіями документів, які складені з порушенням чинного законодавства. Здійснення такого моніторингу не може підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
З огляду на викладене, саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою та законною підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючий орган має зазначити об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації цих податкових накладних з урахуванням відсутності таких документів, при цьому надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
Отже, суд дійшов висновку, що оскаржене у справі рішення не відповідає вимогам та принципам управлінської діяльності, закріпленим у ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, позаяк прийняте необґрунтовано, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, недобросовісно, всупереч повноваженням та вимогам законодавства. При прийнятті рішень контролюючий орган виявила надмірний формалізм, відступивши від оцінки самої суті господарської операції, у зв`язку із чим, оскаржені рішення підлягають скасуванню.
Згідно до Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246, Податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Відтак, за правилами Порядку №1246 реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування за відповідним рішенням суду належить до повноважень ДПС України, якою ведеться цей реєстр, та здійснюється з дотриманням пункту 12 цього Порядку. При цьому перевірка наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної не проводиться.
Оскільки контролюючий орган прийняв надіслану позивачем податкову накладну, отже не установив при її формуванні та поданні порушень вимог, передбачених пп.201.1, 201.10 ст.201, пп.200-1.3, 200-1.9 ст.200-1 ПК України, Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Натомість, контролюючий орган безпідставно відмовив у реєстрації податкової накладної, винісши протиправне рішення, яке судом у цій справі скасовано.
Відтак, з метою відновлення права позивача, за захистом якого він звернувся до суду, скасовуючи оскаржене рішення, суд покладає на ДПС України обов`язок зареєструвати відповідну податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання, оскільки задоволення такої позовної вимоги є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений по суті.
Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позову.
Відповідно до ч.1 ст.243 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема як розподілити між сторонами судові витрати.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, здійснені позивачем документально підтверджені витрати на оплату судового збору у сумі 1937,92 грн., підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів солідарно.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10329547/2965721588 від 09.01.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 року, порядковий номер 5 на загальну суму 147 432 грн., сума ПДВ 24 572 грн.; №10588159/2965721588 від 20.02.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 року порядковий номер 7 на загальну суму 156 456,94 грн., сума ПДВ 26 076,16 грн.; №10625897/2965721588 від 27.02.2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 року порядковий номер 6 на загальну суму 29 058,80 грн., сума ПДВ 4 843,13 грн..
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ФОП ОСОБА_1 №5 від 28.12.2023 року на загальну суму 147 432 грн., сума ПДВ 24 572 грн., №7 від 28.12.2023 року на загальну суму 156 456,94 грн., сума ПДВ 26 076,16 грн., №6 від 28.12.2023 року на загальну суму 29 058,80 грн., сума ПДВ 4 843,13 грн. за датою фактичного їх подання.
Присудити на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 968,96 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393).
Присудити на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 968,96 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. ПАСІЧНИК
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2024 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 119269059 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. ПАСІЧНИК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні