Рішення
від 24.05.2024 по справі 560/3438/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3438/24

РІШЕННЯ

іменем України

24 травня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області №9500810/35344513 від 12.09.2023, зобов`язання зареєструвати податкову накладну № 35 від 16.09.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних. В обґрунтування позову покликається на те, що контролюючим органам були надані усі необхідні документи та пояснення, які підтверджують правомірність господарської операції та обґрунтованість складання спірної податкової накладної.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області та ДПС України поданий відзив, у якому відповідачі позов не визнають. Зазначають, що підставою прийняття рішення комісією регіонального рівня є ненадання платником копій усіх необхідних документів, що не давало можливості встановити дотримання платником вимог п. 187.1 ст.187 ПКУ. Відповідачі вважають спірне рішення правомірним, відтак просять відмовити у задоволенні позову.

У відповіді на відзив позивач не погоджується з доводами відповідачів.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

Пунктами 201.1, 201.4 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 ст.201 ПК України).

Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Наказу Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: 1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що 02.01.2019 між ТОВ "Грузевиця-Агро" (постачальник) та ТОВ "Теофіпольський цукровий завод" (покупець) укладений договір поставки №ПММ/06/К, відповідно до умов якого продавець зобов`язується поставити покупцю товар, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах даного договору. Згідно з п. 1.3 договору визначений асортимент товару, серед якого насіння сільськогосподарських культур (цукрових буряків, кукурудзи, пшениці, ячменю, жита, сої, соняшнику, ріпаку, бобових тощо); сільськогосподарська продукція (пшениця, жито, ячмінь, кукурудза, соя, гречка, бобові, цукрові буряки, соняшник, ріпак, тощо); меляса бурякова, цукор білий кристалічний та інше.

Як вбачається зі змісту п. 3.1. договору, загальна сума даного договору не обмежується та визначається як сума усіх накладних по даному договору. П. 3.2 покупець зобов`язується оплатити товар постачальнику на протязі 180 банківських днів з моменту отримання конкретної партії товару. У випадку виставлення рахунку-фактури на оплату конкретної партії товару, покупець здійснює перерахування коштів згідно даного рахунку-фактури. Сторони домовились, що по даному договору допускається оплата в готівковій формі відповідно до вимог діючого законодавства. Сторони дійшли згоди, що оплата за товар по даному договору може бути повністю або частково проведена шляхом зарахування зустрічних однорідних вимог.

Відповідно до п. 4.1 договору умови поставки товару (Інкотермс в редакції 2010) EXW склад постачальника; інші умови та місце поставки товару за домовленістю сторін. П.4.2 договору товар повинен бути поставлений покупцю на протязі тридцяти календарних днів з моменту отримання-погодження заявки на поставку певної партії товару.

На виконання умов договору згідно з видатковою накладною №19 від 16.09.2022 ТОВ "Грузевиця-Агро" було реалізовано ТОВ "Теофіпольський цукровий завод" мелясу бурякову у кількості 21,57 тон на загальну суму 129 420 грн. з урахуванням ПДВ 21570 грн. без фактичного переміщення товару зі складу.

21.12.2022 ПраТ "Теофіпольський цукровий завод" проведено оплату позивачу за товар в сумі 129 420 грн., що підтверджується випискою по рахунку від 21.12.2022, оборотно - сальдовою відомістю.

За фактом реалізації товару позивачем виписано податкову накладну №35 від 16.09.2022 на суму 129420 грн. (в тому числі ПДВ 21570 грн.), яку скеровано для реєстрації 07.10.2022.

Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів з метою підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Позивач подав повідомлення №1 про надання пояснень від 04.09.2023, письмові пояснення та копії документів щодо вказаної податкової накладної, зокрема наступні: копія договору на переробку цукрових буряків для виробництва цукру №Д/10 від 20.05.2019, поставки №ПММ/06/К від 02.01.2019, поставки №ПММ/06/П від 02.01.2019, про надання послуг, виконання робіт від 02.01.2019, копія накладної № 19 від 16.09.2022, ВН № 524 від 16.09.2022, акт про виконання робіт від 20.11.2020, копія акту надання послуг №17 від 20.11.2020, №30 від 21.12.2020, копія акту наданих послуг за 05 - 11.2020, рахунок 27 Ц/буряк, 206, 208, ОСВ по рах. 361, 631, акту про використання добрив, ЗЗР, акту списання насіння і садивного матеріалу, звіту про суми нарахованої ЗП за 12.2020, банківська виписка за 21.12.2022 на суму 129 420 грн., а також ряд інших документів, які стосувались виробництва, переробки, вирощування продукції, її переміщення та реалізації.

З матеріалів справи також вбачається, що згідно з додатковою угодою від 01.09.2020 до договору №Д/10 на переробку цукрових буряків для виробництва цукру на давальницьких умовах від 20.05.2018 сторонами були врегульовані питання щодо строків вивезення замовником отриманої в процесі переробки цукрових буряків продукції (цукру, жому, меляси).

12.09.2023 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла спірне рішення №9500810/35344513 про відмову у реєстрації податкової накладної №35 від 16.09.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних

Підставою відмови вказано надання копій документів, складених із порушенням законодавства. У розділі додаткової інформації зазначено, що платником надані акти надання послуг №17 від 20.11.2020 та №30 від 21.12.2020 на переробку цукрових буряків 433,12 т, де виконавець ПАТ "Теофіпольський цукровий завод", при цьому в ЄРПН відсутня реєстрація податкових накладних ПАТ "Теофіпольський цукровий завод" з номенклатурою «переробка цукрових буряків» за період 01.01.2020 - 12.09.2023. Встановлено невідповідність між даними бухгалтерського та податкового обліку. Крім того, термін зберігання меляси бурякової 5 - 8 місяців (...)

Оцінюючи правомірність спірного рішення, суд враховує наступне.

Згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Отже, податковим законодавством передбачений обов`язок складати податкову накладну як на повне, так і на часткове постачання товарів (робіт, послуг) або їх оплату, часткову або повну, тому невідповідність загальної суми поставки у договорі зазначеній у податковій накладній вартості окремої партії товару не свідчить про необґрунтованість складання податкової накладної.

Судом встановлено, що постачання товару на користь покупця відповідачем належними доказами не спростовано, натомість підтверджується видатковою накладною, довіреністю на одержання товару, іншими документами, які надавались комісії. Податковим органом не спростовано також виробництво та/або набуття позивачем права на товар, який у подальшому реалізовувався, на законних підставах.

Відповідачі не надали належних доказів на підтвердження того, що господарська операція щодо поставки фактично не відбулась. Факт оплати у грудні 2022 покупцем за товар є належним чином підтвердженим і також не спростований податковим органом.

Посилання у спірному рішенні на виявлені розбіжності у бухгалтерському або податковому обліку контрагента позивача ( покупця товару) суд оцінює критично, оскільки це безпосередньо не стосується спірної податкової накладної та зазначеної поставки товару. Крім того, у рішенні ніяк не обґрунтовано, яким чином вказані обставини безпосередньо вплинули на виконання сторонами своїх обов`язків в межах конкретної господарської операції постачання.

Натомість, відповідачами не спростовано обґрунтованість тих документів, які були надані комісії позивачем, не проведена їх належна правова оцінка і не встановлено, що вони мали такі недоліки форми або змісту, які перешкоджали реєстрації податкової накладної.

Суд звертає увагу на те, що сумніви контролюючого органу щодо дотримання платником вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватись шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Відповідачі протилежне суду не довели і доводи позивача належними доказами не спростували, з огляду на що суд вважає, що спірне рішення є необґрунтованим, тому підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 № 1246 (із змінами) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:1.прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2.набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); 3.неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Враховуючи це, суд вважає необхідним зобов`язати ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" №35 від 16.09.2022.

Оскільки відповідачі не спростували доводи позивача належними доказами і не довели правомірність прийнятого рішення, позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області №9500810/35344513 від 12.09.2023, прийняте стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро".

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" № 35 від 16.09.2022.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1514 грн. за рахунок асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1514 грн. за рахунок асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 24 травня 2024 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Грузевиця-Агро" (Грузевиця,Хмельницький район, Хмельницька область,31317 , код ЄДРПОУ - 35344513) Відповідач:Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2024
Оприлюднено27.05.2024
Номер документу119274173
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/3438/24

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 25.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 24.05.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні