Рішення
від 27.05.2024 по справі 380/4047/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 травня 2024 рокусправа № 380/4047/24Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Захід Технолоджі Груп» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Захід Технолоджі Груп» (далі ТОВ «Захід Технолоджі Груп», позивач), від імені якого діє представник Припін А.В., звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, Державної податкової служби України (далі - відповідачі), в якому просить :

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 9391743/42634876 від 22.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 30.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 30.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (код ЄДРПОУ: 42634876), датою її отримання, а саме: 06.07.2023.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ «Захід Технолоджі Груп» зареєстроване як суб`єкт господарювання, основним видом діяльності якого є виробництво електроенергії (КВЕД 35.11). Позовні вимоги обґрунтовані тим, що не зважаючи на дотримання усіх вимог щодо формування та реєстрації податкової накладної, така не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних з незалежних від позивача обставин. Вказане свідчить про протиправність рішення відповідача-1 щодо відмови в її реєстрації. З метою належного захисту своїх прав як платника податку позивач просить суд зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Захід Технолоджі Груп» податкову накладну № 1 від 30.06.2023 днем її надходження.

Відповідач-1, ГУ ДПС у Львівській області позов не визнає. Представник відповідача подав відзив на позовну заяву, просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ «Захід Технолоджі Груп» в повному обсязі. Вказує, що причиною для відмови в реєстрації податкової накладної було ненадання платником податків документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, тому в ГУ ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 30.06.2023.

Відповідач-2 копію ухвали про відкриття строщеного провадження отримав 13.04.2024, що підтверджується довідкою секретаря судового засідання, відзиву на позовну заяву не подав, про причини неподання відзиву суд не повідомив.

Головне управління ДПС у Львівській області разом із відзивом на позовну заяву ТОВ «Захід Технолоджі Груп» подало клопотання про розгляд цієї справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Необхідність такого розгляду цієї справи обґрунтовує необхідністю дослідженням доказів та для повного та всебічного встановлення всіх обставин справи. Суд враховує характер спірних правовідносин у цій справі, предмет та підстави позову, склад учасників справи, а також те, що позиція учасників справи викладена в заявах по суті спору. За наведених обставин суд не встановив підстав для розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням/викликом сторін. Таким чином, суд відмовляє у задоволенні цих клопотання Головного управління ДПС у Львівській області.

Суд дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази і встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Захід Технолоджі Груп» зареєстроване як суб`єкт господарювання 19.11.2018, ідентифікаційний код 42634876. Основним видом діяльності є виробництво електроенергії (КВЕД 35.11) (а.с. 29-33).

ТОВ «Захід Технолоджі Груп» та Державне підприємство «Гарантований покупець» уклали договір № 1894/02/22 від 12.09.2022 згідно умов якого продавець за «зеленим» тарифом зобов`язується продавати, а гарантований покупець зобов`язується купувати всю відпущену електричну енергію, вироблену продавцем за «зеленим» тарифом, та здійснювати її оплату відповідно до умов цього Договору та законодавства України, у тому числі Порядку купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел, затвердженого постановою НКРЕКП від 26 квітня 2019 року № 641 (далі - Порядок), або Порядку продажу та обліку електричної енергії, виробленої споживачами, а також розрахунків за неї, затвердженого постановою НКРЕКП від 13 грудня 2019 року № 2804 (далі Порядок продажу електричної енергії споживачами). За цим Договором гарантований покупець зобов`язується надавати, а продавець за «зеленим» тарифом зобов`язується отримувати частку відшкодування вартості врегулювання небалансу електричної енергії гарантованого покупця та здійснювати її оплату відповідно до умов цього Договору та законодавства України, у тому числі Порядку або Порядку продажу електричної енергії споживачами (п. 1.1, 1.2). (а.с. 102-105).

Для здійснення своєї господарської діяльності ТОВ «Захід Технолоджі Груп» орендує приміщення за адресою м. Львів, Франківський р-н., вул. Лукаша, буд. 4-Б, оф.1, площею 7,3 метрів квадратних, згідно договору оренди нежитлового приміщення № 07/07/207 від 24.05.2023; легковий автомобіль реєстраційний № НОМЕР_1 згідно договору найму транспортного засобу від 21.12.2022; легковий автомобіль реєстраційний № НОМЕР_2 згідно договору найму транспортного засобу від 27.01.2023; земельну ділянку з кадастровим номером 4622785700:04:001:0019 на підставі договору оренди землі від 11.07.2019 та ухвали Львівської міської ради від 06.06.2019 № 5089.

Згідно Акту купівлі-продажу електроенергії між ДП «Гарантований покупець» та виробником електроенергії ТОВ «Захід Технолоджі Груп» за червень 2023 року від 30.06.2023, договір № 1894/02/22 від 12.09.2022, загальна вартість закупленої електроенергії (з ПДВ) становить 540 739, 62 грн за період з 01.06.2023 по 30.06.2023, обсяг електроенергії, кВт*год 93 168,000. Вказаний обсяг електроенергії підтверджується також актом звірки загальної кількості відпущеної (отриманої) електроенергії між суміжними ліцензіатами ТОВ «Захід Технолоджі Груп» та ПрАТ «Львівобленерго» за 01.06.2023-30.06.2023 (а.с. 106 зворот).

ДП «Гарантований покупець» здійснило оплату за купівлю електричної енергії, що підтверджується платіжною інструкцією № 229871 від 15.06.2023 на суму 354879,10 грн., № 301018 від 26.06.2023 на суму 99906,10 грн. та № 302055 від 30.06.2023 на суму 43009,28 грн. (а.с. 108).

За фактом продажу електричної енергії та отримання оплати (перша подія) платник податків склав податкову накладну № 1 від 30.06.2023 та скерувала таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с. 110) .

Платник податку отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до тексту якої документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена (а.с. 111). В квитанції зазначено, що платник податку відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач скерував до комісії ДПС у Львівській області пояснення до податкової накладної № 1 від 30.06.2023 та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено (а.с. 112-115). В письмових поясненнях щодо заблокованої податкової накладної позивач пояснив, що проводить свою господарську діяльність з 2018 року за видом: виробництво електроенергії (КВЕД 35.11). Повідомив, що для здійснення своєї господарської діяльності ТОВ «Захід Технолоджі Груп» орендує приміщення за адресою м. Львів, Франківський р-н., вул. Лукаша, буд. 4-Б, оф.1, площею 7,3 метрів квадратних, згідно договору оренди нежитлового приміщення № 07/07/207 від 24.05.2023; легковий автомобіль реєстраційний № НОМЕР_1 згідно договору найму транспортного засобу від 21.12.2022; легковий автомобіль реєстраційний № НОМЕР_2 згідно договору найму транспортного засобу від 27.01.2023; земельну ділянку з кадастровим номером 4622785700:04:001:0019 на підставі договору оренди землі від 11.07.2019 та ухвали Львівської міської ради від 06.06.2019 № 5089. На підтвердження вищезазначеного до пояснень надав комісії відповідача копії документів в кількості 48 додатків: пояснення № 2 від 15.08.2023, наказ на призначення директора № 3/к від 01.05.2023, декларації про готовність до експлуатації об`єкта № IУ101220705215 від 06.07.2022, постанова з отримання ліцензії електричної енергії № 804 від 26.07.2022, договори суборенди землі № б/н від 12.04.2022, витяг з реєстру речових прав на виробничий об`єкт № 30511504 від 15.07.2022, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 301504405 від 24.05.2022, договір про купівлю-продажу електричної енергії № 1894/02/22 від 12.09.2022, додаток до договору від 12.09.2022р. № 1894/02/22, договір оренди авто від 21.12.2022р. BMW, НОМЕР_1 , договір оренди авто від 27.01.2023р. VOLKSWAGEN PASSAT, НОМЕР_2 , договір супроводження АСКОЕ №31/08/22-01 від 31.08.2022, договір інформаційно-консультаційних послуг з експлуатації системи збору та утилізації біогазу на полігоні твердих побутових відходів № 06-07/ІК від 06.07.2022, договір технічного обслуговування та ремонту обладнання № 06-07ТО від 06.07.2022, договір надання послуг комерційного обліку № 010 від 29.06.2022, договір № 06-07/ТМЦ від 06.07.2022р. про надання комерційних послуг із забезпечення ТМЦ, договір № 06-07-ЮП від 06.07.2022р. про надання юридичних послуг, договір № 06-07/ФП від 06.07.2022р. про надання послуг з фінансового планування та аналітики, договір № 06-07/КП від 06.07.2022р. про надання послуг щодо персоналу (кадрових послуг), договір № 06/07-БО від 06.07.2022р. на бухгалтерське обслуговування, акт купівлі-продажу електричної енергії б/н від 30.06.2023, платіжне доручення вхідне № 299 871 від 15.06.2023 року на суму 354 879,10 грн.; № 301 018 від 26.06.2023 року на суму 99 906,10 грн.; № 302 055 від 30.06.2023 року на суму 43 009,28 грн., Платіжне доручення № 90, 88, 91, 87, 85, 83, 89, 86 від 01.06.2023р., № 96 від 06.06.2023, № 82 від 30.05.2023, акт здачі-приймання робіт № 253 від 30.06.2023, № 390 від 30.06.2023, № 247 від 30.06.2023, № 342 від 30.06.2023, № 188 від 30.06.2023, № 77 від 30.06.2023, № 341 від 30.06.2023, № 338 від 30.06.2023, № 340 від 30.06.2023, № 339 від 30.06.2023, № 232 від 30.06.2023, акт наданих послуг № 199 від 30.06.2023, акт звірки Львівобленерго 06.2023, 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування (земельна ділянка), 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти (виробничий об`єкт), 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти (офісне приміщення) від 30.05.2023, 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування VOLKSWAGEN PASSAT, НОМЕР_2 , 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування BMW, НОМЕР_1 , фінансова звітність мікропідприємства станом на 30.06.2023, 31.03.2023, ОСВ 361 рахунок за червень 2023, ОСВ 10 рахунок станом на 30.06.2023, штатний розпис від 02.05.2023.

Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів прийняла рішення від 22.08.2023 № 9391743/42634876 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1 від 30.06.2023 (а.с. 116). Рішення обґрунтоване тим, що платник податків надав копії документів складених з порушенням законодавства. У графі додаткова інформація зазначив, що платник податків не надав первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт і послуг) з урахуванням наявності певних товарів, форм та галузевої специфіки, накладних.

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Відповідно до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі Порядок № 1246).

Пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку № 1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку № 1246.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку № 1246).

У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку № 1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 1165 від 11.12.2019 , відповідно до якої затвердив:

- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165);

- Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку № 1165.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4). Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Відповідно до пунктів 7,8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку № 1165).

Пунктом 11 Порядку № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Додатком № 1 до Порядку № 1165 затверджені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість. Так, відповідно до пункту 8 зазначених Критеріїв визначено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п.6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок № 520) письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно п.п. 10, 11,12 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: - ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; - та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд керується такими мотивами:

товариство з обмеженою відповідальністю «Захід Технолоджі Груп» зареєстроване як суб`єкт господарювання 19.11.2018, ідентифікаційний код 42634876. Основним видом діяльності є виготовлення електроенергії (КВЕД 35.11).

Надані позивачем документи свідчать про таке: для здійснення господарської діяльності на правах оренди використовує транспортні засоби, орендує приміщення та земельну ділянку, має певний штат працівників. В межах основного виду діяльності ТОВ «Захід Технолоджі Груп» продало електричну енергію ДП «Гарантований покупець» на підставі договору № 1894/02/22 від 12.09.2022, що підтверджується актом купівлі-продажу електроенергії від 30.06.2023 та платіжними квитанціями № 229871 від 15.06.2023 на суму 354879,10 грн., № 301018 від 26.06.2023 на суму 99906,10 грн. та № 302055 від 30.06.2023 на суму 43009,28 грн. ТОВ «Захід Технолоджі Груп» за фактом продажу електричної енергії та отримання оплати (перша подія) склало податкову накладну № 1 від 30.06.2023 та скерувало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Реєстрація цієї податкової накладної була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанції з пропозиціями надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначеної в податковій накладній інформації з мотивів відповідності платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Суд звертає увагу на те, що пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку не визначає самостійні критерії ризиковості платника податків, а лише дає підстави комісіям управлінь ДПС регіонального рівня винести відповідного платника податків на розгляд Комісії, і лише за результатами проведення засідання Комісії - прийняти рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Відповідач-2 не представив суду докази того, що контролюючий орган на момент реєстрації податкової накладної приймав рішення про віднесення ТОВ «Захід Технолоджі Груп» до переліку ризикових платників податку. Суд також звертає увагу на те, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган не навів навіть примірного переліку документів, які слід подати платнику податків для реєстрації цих податкових накладних, тому платник в цій ситуації змушений був діяти на власний розсуд щодо подання документів в підтвердження реальності господарської операції за податковою накладною.

На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації податкової накладної № 1 від 30.06.2023 ТОВ «Захід Технолоджі Груп» скерував контролюючому органу повідомлення № 2 від 17.08.2023 з детальними письмовими поясненнями щодо здійснення господарських операцій за цією податковою накладною, платник податків долучив копії первинних документів в кількості 48 додатків: договір № 1894/02/22 від 12.09.2022, договори оренди, договори про надання послуг, акти здачі-прийняття робіт, платіжні доручення, повідомлення про об`єкти оподаткування, фінансові звітності мікропідприємства, штатний розпис.

Рішення контролюючого органу № 9391743/42634876 від 22.08.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 30.06.2023 обґрунтоване тим, що платник податків надав копії документів, складених із порушенням законодавства. У графі «додаткова інформація» зазначено, що платник податків не надав первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Далі в тексті шаблону рішення про відмову у реєстрації податкової накладної вказано, що при прийнятті цього рішення комісії слід зазначити конкретні документи, які подані з порушенням законодавства. Суд констатує, що відповідач-1 не зазначив жодного конкретного документа, тому для суду залишається неочевидним, котрий із документів із наведеного орієнтовного переліку в типовій формі рішення зумовив висновок комісії про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Захід Технолоджі Груп».

Оцінюючи описані підстави для прийняття оскарженого рішення суд вважає, що відповідач-1 діяв свавільно та не обґрунтував прийняті рішення у встановлений Порядком №1165 спосіб, оскільки: - не вказав конкретних документів, що складені із порушенням законодавства; - навів у рішенні інформацію, що не відповідає дійсності, оскільки отримав від платника копії документів, що були достатніми для підтвердження викладених в поясненнях обставин.

Оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та первинні документи суд дійшов висновку, що такі узгоджуються між собою за змістом, обсягами та числовими значеннями зафіксованих в них господарських операцій, а також є достатніми для підтвердження здійснення підприємством зареєстрованих в ЄДР видів діяльності.

Для суду залишається неочевидним, чому комісія проігнорувала надані платником податків документи. Наведені обставини свідчать про надуманий та свавільний характер рішень комісії ГУ ДПС у Львівській області щодо реєстрації податкових накладних позивача.

Здійснення контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення документальних податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі № 822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року по справі № 819/330/18.

Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення № 9391743/42634876 від 22.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 30.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних є таким, що не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому таке підлягає скасуванню як протиправне.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів. Суд враховує, що відповідно до Порядку № 1246 реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних після скасування рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної відноситься до повноважень ДПС України. З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 1 від 30.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її надходження до ЄРПН.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ФОП ОСОБА_1 суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів порівну.

Керуючись ст.ст.19-20,22,25-26,90,139,229,241-246,250,251,255,295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9391743/42634876 від 22.08.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю «Захід Технолоджі Груп» (79026, Львівська область, місто Львів, вул. Лукаша М., буд. 4-Б, офіс 1; ідентифікаційний код 42634876) податкову накладну № 1 від 30.06.2023 датою її надходження до ЄРПН.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (79003, Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код 43968090) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Захід Технолоджі Груп» (79026, Львівська область, місто Львів, вул. Лукаша М., буд. 4-Б, офіс 1; ідентифікаційний код 42634876) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) гривні 40 копійок. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Захід Технолоджі Груп» (79026, Львівська область, місто Львів, вул. Лукаша М., буд. 4-Б, офіс 1; ідентифікаційний код 42634876) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) гривні 40 копійок.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення до суду апеляційної інстанції. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяМоскаль Ростислав Миколайович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2024
Оприлюднено29.05.2024
Номер документу119300513
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/4047/24

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 27.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 03.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 27.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні