СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 травня 2024 р. Справа № 480/3421/23
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Опімах Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Зембуд-С" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Зембуд-С" (далі відповідач, ТОВ "Зембуд-С") за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків, та готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 16899,74 грн. Позовні вимоги мотивує тим, що відповідач всупереч вимогам п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України порушив строки сплати податків, у зв`язку з чим за ним утворилася вказана заборгованість.
Відповідач про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі повідомлявся за останнім відомим місцем реєстрації, проте до суду повернулося поштове відправлення з ухвалою. Таким чином, суд вважає, що копія ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі не вручена відповідачу з не залежних від суду причин. З огляду на вимоги ч. 11 ст. 126 КАС України суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів. В установлений строк відповідач відзиву на позовну заяву не подав. З огляду на положення ч. 6 ст. 162 КАС України суд вважає можливим розглянути справу за наявними у ній матеріалами.
Вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов необхідно задовольнити з огляду на таке.
Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як юридична особа та є платником податків та зборів, передбачених Податковим кодексом України.
Матеріалами справи підтверджується, що заборгованість на загальну суму 16899,74 грн виникла внаслідок несплати до бюджету узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).
Так, 19.09.2019 позивач провів камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "Зембуд-С" за липень 2019 року, якою встановлено порушення, а саме несвоєчасна реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за липень 2019 року, чим порушено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 19.09.2019 № 18-28-54-04/42831795 (а.с.14).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 26.11.2019 № 0095565404, яким до відповідача застосовано штраф у розмірі 4489,74 грн (а.с.13).
19.11.2019 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за вересень 2019 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за вересень 2019 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 19.11.2019 № 1386/18-28-54-04/42831795 (а.с.17).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 28.01.2020 № 0010435404, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 170,00 грн (а.с.16).
20.12.2019 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за жовтень 2019 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень 2019 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 20.12.2019 № 2293/18-28-54-04/42831795 (а.с.20).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 03.03.2020 № 0021455404, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.19).
17.01.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за листопад 2019 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за листопад 2019 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 17.01.2020 № 235/18-28-54-04/42831795 (а.с.23).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 23.03.2020 № 0026305404, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.22).
17.02.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за грудень 2019 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2019 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 17.02.2020 № 863/18-28-54-04/42831795 (а.с.26).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 10.04.2020 № 0030695404, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.25).
17.03.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за січень 2020 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2020 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 17.03.2020 № 1497/18-28-54-04/42831795 (а.с.41).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 09.07.2020 № 0051715404, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.40).
17.04.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за лютий 2020 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2020 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 17.04.2020 № 1927/18-28-54-04/42831795 (а.с.29).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 09.07.2020 № 0051725404, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.28).
20.05.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за березень 2020 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2020 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 20.05.2020 № 2401/18-28-54-04/42831795 (а.с.35).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 14.08.2020 № 0062855404, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.34).
17.06.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за квітень 2020 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2020 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 17.06.2020 № 2787/18-28-54-04/42831795 (а.с.32).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 12.08.2020 № 0062175404, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.31).
25.06.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за травень 2020 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за травень 2020 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 25.06.2020 № 2968/18-28-54-04/42831795 (а.с.38).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 14.08.2020 № 0063335404, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.37).
19.08.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за червень 2020 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за червень 2020 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 19.08.2020 № 3623/18-28-54-04/42831795 (а.с.44).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 20.10.2020 № 0029700416, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.43).
18.09.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за липень 2020 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за липень 2020 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 18.09.2020 № 333/18-28-04-16/42831795 (а.с.47).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 16.11.2020 № 0017480416, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.46).
21.10.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за серпень 2020 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2020 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 21.10.2020 № 508/18-28-04-16/42831795 (а.с.50).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 10.12.2020 № 0032220416, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.49).
11.11.2020 позивач провів камеральну перевірку своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ "Зембуд-С" за вересень 2020 року, якою встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності з податку на додану вартість за вересень 2020 року, в якому наявні показники, які підлягають декларуванню, чим порушено п. 49.2, пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено Акт від 11.11.2020 № 1067/А/18-28-04-16/42831795 (а.с.53).
За результатами проведеної перевірки відповідача ГУ ДПС у Сумській області було прийняте податкове повідомлення-рішення від 21.01.2021 № 0004191810, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість у розмірі 1020,00 грн (а.с.52).
Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, вважається податковим боргом.
Оскільки зазначені податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку, визначена ними сума грошового зобов`язання є узгодженою та набула статусу податкового боргу.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
З метою погашення податкового боргу позивач виставив ТОВ "Зембуд-С" податкову вимогу від 28.01.2020 № 848-10 на суму 4489,74 грн (а.с.55), яка була надіслана відповідачу поштою, проте сума боргу не сплачена.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пп. 19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів.
Заборгованість відповідачем не сплачена, що підтверджується розрахунком податкового боргу (а.с.8), витягом з інтегрованої картки платника (а.с.9-11), і складає 16899,74 грн.
Відповідно до ч. 1 п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Відповідно до п.п. 95.1, 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, судом достовірно встановлено, що податкова заборгованість відповідачем станом на день розгляду справи не сплачена та складає 16899,74 грн, що підтверджується матеріалами справи, тому суд вважає, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Сумській області (40009, м. Суми, вул. Іллінська, буд. 13, ідентифікаційний код 43995469) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Зембуд-С" (40020, м. Суми, пр-т Курський, буд. 18-А, ідентифікаційний код 42831795) про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Зембуд-С" (код ЄДРПОУ 42831795) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків, та готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код податку 14010100) у розмірі 16899,74 грн (шістнадцять тисяч вісімсот дев`яносто дев`ять грн 74 коп.) на користь Державного бюджету України на р/р UA 868999980313000029000018001, отримувач ГУК Сум.обл./Сумська МТГ, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка отримувача 899998.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2024 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 119302032 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні