ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
21 травня 2024 року м. Дніпросправа № 280/9765/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),
суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,
розглянувши у письмовому провадженні в м. Дніпро
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 січня 2024 року
у справі №280/9765/23
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА
до Головного управління ДПС у Запорізькій області Державної податкової служби України
про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
22 листопада 2023 р. Товариство з обмеженою відповідальністю СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області Державної податкової служби України в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області від 10 жовтня 2023 року № 9679847/25221663 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 18 серпня 2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА»;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА» №3 від 18 серпня 2023 року.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 10 січня 2024 р. у справі № 280/9765/23 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА до Головного управління ДПС у Запорізькій області Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задоволено.
Не погодившись з рішенням суду, Головним управлінням ДПС у Запорізькій області подано апеляційну скаргу, згідно якої скаржник просить скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 січня 2024 року у справі №280/9765/23, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що реєстрація спірної податкової накладної, виписаної позивачем, зупинена у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідали критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначає, що комісією прийнято рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненадання/часткового ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. А саме зазначає, що позивачем додатково не надано штатний розпис, докази сплати єдиного внеску та податку на доходи фізичних осіб, складські документи.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, 31 березня 2022 року між Публічним акціонерним товариством «МОТОР СІЧ» у якості Покупця та Товариством з обмеженою відповідальністю «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА» у якості Постачальника укладений Договір поставки №3103/2022-(УГЕ) . Відповідно до пунктів 1.1.,1.2. Договору поставки, постачальник зобов`язується поставити, а Покупець оплатити та отримати Продукцію згідно Специфікацій, які є невід`ємною частиною даного договору. Номенклатура Продукції зазначається в Специфікаціях, що є невід 'ємною частиною цього Договору. Згідно п.3.1,-3.4. Договору поставки, поставка Продукції здійснюється за рахунок Постачальника. Право власності Покупця на Продукцію, та ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження Продукції, переходить до Покупця з моменту передачі Продукції Покупцю. Поставка Продукції здійснюється протягом строку, зазначеного у Специфікаціях після одержання попередньої оплати, зазначеної у п. 5.1. цього Договору. Датою поставки Продукції вважається день підписання Сторонами транспортної/видаткової накладної. 31 березня 2022 року між Продавцем та Покупцем була підписана Специфікація № 1 до Договору поставки, у якій погоджено номенклатуру продукції, умови її поставки та оплати.
18 серпня 2023 року між Постачальником ТОВ «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА» та Покупцем ПАТ «МОТОР СІЧ» підписана Видаткова накладна № РН-0000009, згідно якої покупець отримав товар на загальну суму 2 693 959 (два мільйони шістсот дев`яносто три тисячі дев`ятсот п`ятдесят дев`ять) грн. 20 коп., у т.ч. ПДВ 448 993,20 грн., а саме:
-електрод 9МВ63 (50 шт.); - комплект кабелів 8МН-8 (1 шт.); - плазматрон для ручного напилення (плазмовий пістолет 9МВН) (2 шт.); - плазматрон для машинного напилення (плазмовий пістолет 9МВМ) (1 шт.); - маскувальна стрічка, ширина 38 мм (20 рул.).
Оскільки загальна вага устаткування є близько 50 кг., воно є малогабаритним, його доставка до Покупця ПАТ «МОТОР СИЧ» здійснювалась особистим транспортом директора ТОВ «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА» (товарно-транспортна накладна № 1 від 18 серпня 2023 року). До моменту передачі Покупцю устаткування зберігалось у офісі товариства за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 218, прим. 13.
Операції з продажу товару на користь ПАТ «МОТОР СІЧ» відображені у бухгалтерському обліку ТОВ «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА», що підтверджується Оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» по контрагенту ПАТ «МОТОР СІЧ» за період з 23 червня 2023 року по 18 серпня 2023 року.
ПАТ «МОТОР СІЧ» здійснено частковий розрахунок за отриманий товар на суму 1 577 021,60 грн., що підтверджується платіжними інструкціями № 656899 від 23 червня 2023 року, № 657171 від 28 червня 2022 року, № 657194 від 30 червня 2022 року, № 658031 від 05 липня 2022 року, № 650111 від 21 липня 2022 року, № 660671 від 28 липня 2022 року та № 705000 від 03 серпня 2022 року.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, за фактом зарахування коштів від покупця ПАТ «МОТОР СІЧ» на рахунок платника податку в банку як попередньої оплати товару, що підлягає постачанню, ТОВ «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА» були складені податкові накладні, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних:
-податкова накладна від 23 червня 2023 року №5 на суму 400 021,60 грн., у т.ч. ПДВ 66 670,27 грн. (з розрахунком коригування № 1 від 21 лютого 2023 року (код 104 зміна номенклатури згідно даних з митної декларації));
-податкова накладна від 28 червня 2022 року №6 на суму 300 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 50 000,00 грн. ( з розрахунком коригування №2 від 21 лютого 2023 року (код 104 зміна номенклатури згідно даних з митної декларації));
-податкова накладна від 30 червня 2022 року №7 на суму 300 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 50 000,00 грн. (з розрахунком коригування №3 від 21 лютого 2023 року (код 104 зміна номенклатури згідно даних з митної декларації));
-податкова накладна від 05 лютого 2022 року №8 на суму 100 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 16 666,67 грн. (з розрахунком коригування №4 від 21 лютого 2023 року (код 104 зміна номенклатури згідно даних з митної декларації));
-податкова накладна від 21 липня 2022 року №9 на суму 200 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 33 333,33 грн. (з розрахунком коригування №5 від 21 лютого 2023 року (код 104 зміна номенклатури згідно даних з митної декларації));
-податкова накладна від 28 липня 2022 року №10 на суму 167 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 27 833,33 грн. (з розрахунком коригування №6 від 21 лютого 2023 року (код 104 зміна номенклатури згідно даних з митної декларації));
-податкова накладна від 03 серпня 2023 року №1 на суму 110 000,00 грн. у т.ч. ПДВ 18 333,33 грн.
18 серпня 2023 року Товариством з обмеженою відповідальністю «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА», відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, за фактом відвантаження Товару на користь Публічного акціонерного товариства «МОТОР СІЧ» (ЄДРПОУ 14307794) складена податкова накладна № 3, яка направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість, у податковій накладній № 3 від 18 березня 2023 року вказана з урахуванням раніше здійсненої попередньої оплати, а саме: загальна вартість товару 2 693 959,20 грн., у т.ч. ПДВ 448 993,20 грн., сплачено попередньої оплати - 1 577 021,60 грн.. залишок - 1 116 937,60 грн., у т.ч. ПДВ 186 156,27 грн.
Згідно отриманої позивачем 13 вересня 2023 року квитанції, документ прийнято, реєстрація податкової накладної зупинена. У якості підстави для зупинення реєстрації зазначено наступне: відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 18 серпня 2023 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3919,8515 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник « 0»=.0000%, «Р»=18333.33. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку
25 вересня 2023 року ТОВ «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА» до контролюючого органу надано пояснення та повний обсяг первинних документів на обґрунтування можливості здійснення операції з постачання товару, дані про яку зазначено у податковій накладній № 3 від 18 серпня 2023 року, а також пояснення та документи щодо загальних положень діяльності ТОВ «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА».
10 жовтня 2023 року Товариством з обмеженою відповідальністю «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА» через електронний кабінет отримано Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10 жовтня 2023 року № 9679847/25221663 (далі - Рішення Комісії регіонального рівня, Рішення), прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Запорізькій області. Вказаним рішенням ТОВ «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА» відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 18 серпня 2023 року у зв`язку із ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Рішення Комісії регіонального рівня оскаржене ТОВ «СТЕРЛІНГ ГРУП УКРАЇНА» до Комісії центрального рівня, з метою досудового вирішення спору.
Проте Рішенням Комісії центрального рівня від 30 жовтня 2023 року № 76119/25221663/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Не погодившись з рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду.
За наслідками перегляду справи суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову, з огляду на таке.
Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок).
Підпунктом 2 пункту 3 Порядку встановлено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності такій ознаці безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.
Приписами пунктів 5 та 7 Порядку передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Отже, як правильно зазначив суд першої інстанції, обов`язковою умовою зупинення реєстрації податкової накладної є встановлення критерію ризикованості здійснення операцій.
У свою чергу, постановою КМУ від 11 грудня 2019 року постановою №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій (далі - Критерії).
Відповідно до пункту 1 Критеріїв одним з критеріїв ризиковості здійснення операцій є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Як зазначено вище, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної контролюючим органом визначено п.1 Критеріїв ризиковості та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, визначеної в податкових накладних.
Суд першої інстанції обґрунтовано звернув увагу на те, що зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не визначив того, які саме документи слід надати платнику для реєстрації ПН.
У свою чергу, вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості здійснення операцій чи Критерії ризиковості платника податку, при цьому не зазначення такого критерію(їв) ризиковості платника податку та/або критерію(їв) ризиковості здійснення операцій, та без зазначення переліку документів, які пропонується надати контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
Встановлені обставини справи також свідчать про те, що позивачем на адресу контролюючого органу направлялося повідомлення, із наданням пояснень та копій первинних документів по господарській операції (договір поставки, довіреність на отримання товару, рахунок фактури, видаткова накладна, платіжне доручення), і вказане повідомлення отримано відповідачем.
На час прийняття рішень про відмову у реєстрації податкової накладної діяв Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520 (зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216).
Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком №520 (додаток до вказаного Порядку).
Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано повинні бути конкретно вказані.
В оскаржуваному рішенні зазначено загальне твердження: ненадання платником копій документів.
Відповідачами не доведено, що на момент моніторингу податкової накладної № 3 від 18 березня 2023 року, поданої позивачем на реєстрацію в ЄРПН, той відповідав критеріям ризиковості платників податку, або складена ним податкова накладна відповідає критеріям ризиковості здійснення операцій.
Попри те, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначено про відповідність її пункту 1 критеріїв ризиковості здійснення операції, відповідач-1 не довів, що обсяг постачання товару, зазначений у цій податковій накладній, дорівнював або перевищував величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого товару (крім обсягу придбання товарів за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних, зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару, зазначеного в податкових накладних, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у ЄРПН, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Також відповідачами не надано інших доказів виявлення під час моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операції з поставки товару, дані про яку зазначені у податковій накладній, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.
При цьому, суд врахував і те, що контролюючий орган, зупиняючи реєстрацію податкових накладних, не пропонував позивачу надати документи, про відсутність яких зазначено в оскаржуваному рішенні.
Однак, навіть попри це, після прийняття контролюючим органом рішення про зупинення реєстрації податкової накладної, позивачем подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до яких додано копії договорів та первинних документів, оформлених позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, складених у відповідності до вимог законодавства, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань. Документи, надані позивачем разом з повідомленням про надання пояснень засвідчують реальний рух активів.
Проте, не дивлячись на те, що невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог комісії, останньою було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Отже, наведене свідчить про необґрунтованість оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
З огляду на викладене, враховуючи встановлені обставини справи, які свідчать про необґрунтованість підстав зупинення реєстрації податкових накладних, рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо протиправності рішень Комісії ГУ ДПС у Запорізькій області про відмову в реєстрації податкових накладних.
Дійшовши обґрунтованого висновку про неправомірність рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, суд першої інстанції правильно виходив з того, що належним способом захисту порушеного права платника податку є зобов`язання відповідача зареєструвати в ЄРПН подані податкові накладні, оскільки це є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений і такий спосіб захисту права не можливо визнати втручанням у дискреційні повноваження відповідача, оскільки ним такі повноваження були самостійно реалізовані шляхом прийняття оскарженого рішення, яке є предметом судового контролю у межах цієї справи.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку , що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстав для задоволення апеляційної скарги Головного управління ДПС у Запорізькій області не існує.
Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 січня 2024 року у справі №280/9765/23 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку в порядку та строки передбачені ст.ст.328,329 КАС України.
Головуючий - суддяН.А. Бишевська
суддяІ.Ю. Добродняк
суддяЯ.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2024 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 119304582 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні