ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"21" травня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/2420/22
Господарський суд Одеської області у складі судді Шаратова Ю.А., розглядаючи справу за позовом Заступника керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси (65003, м. Одеса, вул. Отамана Головатого, 89) в інтересах держави в особі Одеської міської ради (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691), Державної аудиторської служби України (04070, м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 4, код ЄДРПОУ 40165856) до Управління капітального будівництва Одеської міської ради (65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 10-а, код ЄДРПОУ 04056902), Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ (65069, м. Одеса, вул. Генерала Бочарова, буд. 7а, код ЄДРПОУ 42613065)
про визнання недійсним договору про закупівлю підрядних робіт та додаткової угоди до нього, застосування наслідків недійсності правочину
Представники:
Прокурор Страхова А.М.;
Від ОМР не з`явився;
Від ДАСУ Грандовська Т.М. (в порядку самопредставництва юридичної особи);
Від УКБ ОМР Дементьєва О.В. (в порядку самопредставництва юридичної особи);
Від ТОВ ІНЖ-СТРОЙ - не з`явився.
в с т а н о в и в:
Заступник керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси звернувся до Господарського суду Одеської області в інтересах Одеської міської ради та Державної аудиторської служби України із позовом до Управління капітального будівництва Одеської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ з вимогами:
- про визнання незаконним та скасування рішення тендерного комітету Управління капітального будівництва Одеської міської ради, яке оформлено протоколом від 10.12.2021 № 91/Т-3, про визначення переможцем закупівлі товариство з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ, ухвалення рішення про намір укласти з переможцем процедури закупівлі договір про закупівлю;
- про визнання недійсним договору про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 30.12.2021 № 106-21/П щодо об`єкта Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а, укладеного між Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ на суму 43 800 128,35 грн.;
- про визнання недійсною додаткової угоди від 22.02.2022 № 2 до договору про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 30.12.2021 № 106-21/П по об`єкту: Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а, укладеної між Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ;
- про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ на користь Управління капітального будівництва Одеської міської ради 2 998 307,89 грн.;
- про зобов`язання Управління капітального будівництва Одеської міської ради відшкодувати на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ вартість фактично виконаних ТОВ ІНЖ-СТРОЙ робіт за договором про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 30.12.2021 № 106-21/П щодо об`єкта Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а, укладеним між Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ.
В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на подання відповідачем, як переможцем відкритих торгів у складі тендерної пропозиції недостовірної інформації та документів, а також невідповідність ТОВ ІНЖ-СТРОЙ кваліфікаційним критеріям, визначеним статтею 16 Законом України Про публічні закупівлі.
Ухвалою суду від 22.09.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено розглядати її за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 21.10.2022.
Ухвалою суду від 22.09.2022 заяву Заступника керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси про забезпечення позову від 19.09.2022 № 53-5267ВИХ-22 (вх. № 2-811/22 від 21.09.2022) задоволено. Заборонено Управлінню капітального будівництва Одеської міської ради (ЄДРПОУ 04056902) проводити будь-які фінансові операції зі сплати коштів Товариству з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ (ЄДРПОУ 42613065) по договору про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 30.12.2021 № 106-21/П по проведенню робіт Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а. Заборонено Товариству з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ (ЄДРПОУ 42613065) проводити будь-які роботи по договору про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 30.12.2021 № 106-21/П по проведенню робіт Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а.
Протокольною ухвалою від 21.10.2022 відкладено підготовче засідання на 04.11.2022.
Протокольною ухвалою від 04.11.2022 відкладено підготовче засідання на 18.11.2022.
Підготовче засідання призначене на 18.11.2022 не відбулося, про що складено відповідну довідку.
Ухвалою суду від 21.11.2022 призначено підготовче засідання на 05.12.2022.
Підготовче засідання призначене на 05.12.2022 не відбулося, про що складено відповідну довідку.
Ухвалою суду від 08.12.2022 призначено підготовче засідання на 15.12.2022.
Протокольною ухвалою від 15.12.2022 відкладено підготовче засідання на 11.01.2023.
Протокольною ухвалою від 11.01.2023 відкладено підготовче провадження 01.02.2023.
Протокольною ухвалою від 01.02.2023 відкладено підготовче засідання на 20.02.2023.
Ухвалою суду від 20.02.2023 клопотання прокурора про призначення комплексної експертизи від 19.09.2022 № 53-5269ВИХ-22 (вх. № 20307/22 від 21.09.2022) задоволено. Призначено у справі № 916/2420/22 судову комплексну будівельно-технічну, економічну, товарознавчу експертизу, проведення якої доручено судовим експертам Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз. На вирішення експертів поставлено наступні питання: 1) Чи відповідає обсяг фактично виконаних робіт ТОВ ІНЖ-СТРОЙ з будівництва (ремонту) за договором № 106-21/П від 30.12.2021 по об`єкту Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а обсягам визначеним в акті приймання будівельних робіт № 1 за лютий 2022 року на суму 319 906,25 гривень станом на дату складання акту. Якщо ні, то в якому обсязі і на яку суму грошових коштів? 2) Чи відповідає обсяг фактично виконаних робіт ТОВ ІНЖ-СТРОЙ з будівництва (ремонту) № 106-21 /П від 30.12.2021 по об`єкту Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а обсягам визначеним в акті приймання будівельних робіт № 2 за лютий 2022 року на суму 211 954,74 гривень станом на дату складання акту. Якщо ні, то в якому обсязі і на яку суму грошових коштів? 3) Чи відповідає обсяг фактично виконаних робіт ТОВ ІНЖ-СТРОЙ з будівництва (ремонту) № 106-21/П від 30.12.2021 по об`єкту Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а обсягам визначеним в акті приймання будівельних робіт № 3 за лютий 2022 року на суму 2 466 446,90 гривень станом на дату складання акту. Якщо ні, то в якому обсязі і на яку суму грошових коштів? 4) У випадку встановлення не відповідності обсягу фактично виконаних робіт ТОВ ІНЖ-СТРОЙ з будівництва (ремонту) № 106-21/П від 30.12.2021 по об`єкту Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ №31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а обсягам визначеним в актах приймання будівельних робіт №№ 1, 2, 3 за лютий 2022 року, чи підтверджується документально необгрунтоване перерахування Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради підрядникові ТОВ ІНЖ-СТРОЙ грошових коштів за договором № 106-21/П від 30.12.2021 по об`єкту Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою:м. Одеса, вул. Гастелло, 90а унаслідок встановленої невідповідності обсягів виконаних робіт? Якщо так, то на яку суму? 5) яка загальна ринкова вартість фактично виконаних робіт ТОВ ІНЖ- СТРОЙ за договором № 106-21/П від 30.12.2021 по об`єкту Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а у відповідності до Актів виконаних будівельних робіт №№ 1, 2, 3 за лютий 2022 року, з урахуванням отриманих висновків з питань з 1 по 4, станом на момент відшкодування - день звернення до господарського суду - 21 вересня 2022 року ? Попереджено експертів про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків. Роз`яснено учасникам справи, що згідно із частиною другою статті 38 Господарського процесуального кодексу України вони вправі з підстав, зазначених у статтях 35, 36, 37 цього кодексу, заявити експерту відвід. Витрати по попередній сплаті вартості проведення експертизи покладено на Одеську обласну прокуратуру згідно з виставленими експертною установою рахунками. Надіслано на адресу Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз копію цієї ухвали та матеріали справи № 916/2420/22. Провадження у справі № 916/2420/22 зупинено на час проведення експертизи.
12.05.2023 на адресу суду надійшов супровідний лист від Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз від 01.05.2023 № 23-1645 (вх. № 15795/23) разом із клопотанням експерта про надання додаткових матеріалів та рахунком за проведення експертизи. Також у супровідному листі Одеський науково-дослідний інститут судових експертиз Міністерства юстиції України просив суд письмово погодити виконання експертизи № 23-1645 у IV кварталі 2023 року та уточнити вид експертизи з п`ятого питання зазначеного в ухвалі Господарського суду Одеської області від 20.02.2023 № 916/2420/22.
Відповідно до клопотання про надання додаткових матеріалів від 25.04.2023 № 23-1645/2, судовий експерт просив суд надати наступні додаткові оригінали документів, а саме:
По Управлінню капітального будівництва Одеської міської ради:
1. Статут, який діяв у 2021 році;
2. Наказ (положення) про облікову політику, який діяв у 2021 році;
3. Документи щодо джерела фінансування будівельних робіт та звітність щодо використання бюджетних коштів за договором № 106-21/П від 30.12.2021;
4. Виписки банку, платіжні доручення по перерахуванню грошових коштів ТОВ ІНЖ-СТРОЙ за договором № 106-21/П від 30.12.2021;
5. Регістри бухгалтерського синтетичного і аналітичного обліку в яких відображено господарські операції (в т.ч. оплата, отримання послуг) з підрядником ТОВ ІНЖ-СТРОЙ за договором № 106-21/П від 30.12.2021;
По ТОВ ІНЖ-СТРОЙ:
6. Виписки банку, по зарахуванню грошових коштів Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором № 106-21/П від 30.12.2021;
7. Регістри бухгалтерського синтетичного і аналітичного обліку в яких відображено господарські операції (в т.ч. оплата, надання послуг, списання матеріалів) з Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором № 106-21/П від 30.12.2021.
Крім того, відповідно до клопотання про надання додаткових матеріалів від 26.04.2023 № 23-1645, судовий експерт просив суд надати наступні додаткові матеріали, а саме:
1. Проект за всіма стадіями проектування об`єкта Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90 а в частині: пояснювальна записка, генплан, кошторис, архітектурно-будівельні рішення, забезпечення надійності та безпеки, розрахунок класу наслідків (відповідальності) і конструктивні рішення, у т.ч. креслення та його коригування, якщо таке відбулося у друкованому вигляді в повному обсязі.
2. Локальні кошториси договірної ціни на об`єкт Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90 а.
3. Експертний звіт щодо розгляду проекту на будівництво об`єкту Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а з додатком.
4. Виконавчу документацію (робочі креслення, схеми) на об`єкт Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а.
5. Загальний та спеціальні журнали виконання робіт на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а.
6. Журнал авторського нагляду на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а.
7. Журнал технічного нагляду на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а.
8. Акти на закриття прихованих робіт на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а.
9. Акти індивідуального та комплексного випробовування устаткування інженерних систем, мереж та обладнання на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а.
10. Накладні на використані будівельні матеріали, інженерне обладнання та устаткування на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а.
11. Сертифікати відповідності на використані будівельні матеріали інженерне обладнання та устаткування на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а.
Ухвалою суду від 26.05.2023 поновлено провадження у справі № 916/2420/21 з 13.06.2023. Призначено засідання суду для розгляду клопотань експерта на 13.06.2023.
Протокольною ухвалою від 13.06.2023 відкладено підготовче засідання на 30.06.2023.
Протокольною ухвалою від 30.06.2023 викликано в засідання суду судових експертів Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України Юрца Дмитра Івановича та Маріна Георгія Олександровича та відкладено підготовче засідання на 14.07.2023.
Протокольною ухвалою від 14.07.2023 відкладено підготовче засідання на 25.07.2023.
Ухвалою суду від 25.07.2023 клопотання експерта від 25.04.2023 № 22-1645/2 задоволено. Зобов`язано Управління капітального будівництва Одеської міської ради надати оригінали наступних документів: Статут, який діяв у 2021 році; Наказ (положення) про облікову політику, який діяв у 2021 році; Документи щодо джерела фінансування будівельних робіт та звітність щодо використання бюджетних коштів за договором № 106-21/П від 30.12.2021; Виписки банку, платіжні доручення по перерахуванню грошових коштів ТОВ ІНЖ-СТРОЙ за договором № 106-21/П від 30.12.2021; Регістри бухгалтерського синтетичного і аналітичного обліку в яких відображено господарські операції (в т.ч. оплата, отримання послуг) з підрядником ТОВ ІНЖ-СТРОЙ за договором № 106-21/П від 30.12.2021. Зобов`язано ТОВ Інж-Строй надати оригінали наступних документів: Виписки банку, по зарахуванню грошових коштів Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором № 106-21/П від 30.12.2021; Регістри бухгалтерського синтетичного і аналітичного обліку в яких відображено господарські операції (в т.ч. оплата, надання послуг, списання матеріалів) з Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором № 106-21/П від 30.12.2021. Клопотання експерта від 26.04.2023 № 22-1645 задоволено. Зобов`язано прокурора, Управління капітального будівництва Одеської міської ради та Товариство з обмеженою відповідальністю Інж-Строй надати наступні додаткові матеріали, а саме: Проект за всіма стадіями проектування об`єкта Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90 а в частині: пояснювальна записка, генплан, кошторис, архітектурно-будівельні рішення, забезпечення надійності та безпеки, розрахунок класу наслідків (відповідальності) і конструктивні рішення, у т.ч. креслення та його коригування, якщо таке відбулося у друкованому вигляді в повному обсязі. Локальні кошториси договірної ціни на об`єкт Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90 а. Експертний звіт щодо розгляду проекту на будівництво об`єкту Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а з додатком. Виконавчу документацію (робочі креслення, схеми) на об`єкт Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а. Загальний та спеціальні журнали виконання робіт на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а. Журнал авторського нагляду на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а. Журнал технічного нагляду на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а. Акти на закриття прихованих робіт на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а. Акти індивідуального та комплексного випробовування устаткування інженерних систем, мереж та обладнання на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а. Накладні на використані будівельні матеріали, інженерне обладнання та устаткування на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а. Сертифікати відповідності на використані будівельні матеріали інженерне обладнання та устаткування на об`єкті Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, 90а. Виключено з питань поставлених на вирішення експертів п`яте питання вказане в ухвалі Господарського суду Одеської області від 20.02.2023 у справі № 916/2420/22. Погоджено судовому експерту виконання експертизи № 23-1645 у ІV кварталі 2023 році або у розумний строк, достатній для вчинення усіх необхідних дій експертом. Надіслано на адресу Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз матеріали справи № 916/2420/22, копію цієї ухвали та документи зазначені у резолютивній частині цієї ухвали, для продовження проведення експертизи призначеної ухвалою Господарського суду Одеської області від 20.02.2023. Провадження у справі № 916/2420/22 зупинено на час проведення експертизи.
30.10.2023 на адресу Господарського суду Одеської області надійшов супровідний лист Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України від 20.10.2023 № 23-1645 (вх. № 38709/23) разом із матеріалами справи без виконання експертизи у зв`язку з несплатою рахунку за проведення експертизи від 26.04.2023 № 23-1645/2/1 (31).
Ухвалою суду від 09.11.2023 поновлено провадження у справі № 916/2420/22 з 20.11.2023. Підготовче засідання призначено на 20.11.2023. Повідомлено учасників справи про підготовче засідання.
Ухвалою суду від 20.11.2023 надіслано на адресу Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз копію цієї ухвали та матеріали справи № 916/2420/22 для продовження проведення комплексної будівельно-технічної, економічної, товарознавчої експертизи призначеної ухвалою Господарського суду Одеської області від 20.02.2023 у розумний строк, достатній для вчинення усіх необхідних дій експертом. Зобов`язано Прокурора невідкладно надати суду докази оплати проведення експертизи за виставленим експертною установою рахунком. Провадження у справі № 916/2420/22 зупинено на час проведення експертизи.
22.01.2024 на адресу суду надійшов супровідний лист від Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України від 15.01.2024 № 23-6444 (вх. № 2662/24) разом із клопотанням експерта про надання додаткових матеріалів та вчинення інших дій, пов`язаних із проведенням судової почеркознавчої експертизи від 15.01.2024 № 23-6444.
Відповідно до клопотання про надання додаткових матеріалів та вчинення інших дій, пов`язаних із проведенням експертизи, судовий експерт просив суд надати додаткові матеріали:
- експертний звіт згідно договору № 106-21/П від 30.12.2022 по об`єкту: Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 від 30.12.2021;
- проект по об`єкту: Капітальний ремонт елементів благоустрою та стадіону ОЗОШ № 31 від 30.12.2021 з розділами видів робіт згідно з актами приймання виконаних робіт № 1, № 2, № 3 за лютий 2022р.
- локальні кошториси договірної ціни згідно договору 106-21/П від 30.12.2022;
- Акти виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в, КБ-3) які відповідають локальним кошторисам договірної ціни на електронному носії у форматі IMD та IMP програмного комплексу АВК-5, якщо документи виконані у іншому програмному комплексу у форматі IBD (*.bpdcu, *.bpdcr та *.bpdu, *.bpdr);
- виконавчу документацію (за видами робіт відповідно до ДБНА.3.1-5:2016 організація будівельного виробництва (акти закриття прихованих робіт, виконавчі схеми за видами робіт).
Ухвалою суду від 29.01.2024 поновлено провадження у справі № 916/2420/22 з 15.02.2024. Призначено підготовче засідання на 15.02.2024.
08.02.2024 на адресу суду надійшла заява прокурора про зміну предмету позову від 07.02.2024 № 53-1168ВИХ-24 (вх. № 5281/24) в якій прокурор просив суд вилучити вимогу, зазначену у пункті 2 прохальної частини позовної заяви у справі № 916/3435/23: Визнати незаконним та скасувати рішення тендерного комітету управління капітального будівництва Одеської міської ради, яке оформлено протоколом від 10.12.2021 № 91/Т-3, про визначення переможцем закупівлі товариство з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ, ухвалення рішення про намір укласти з переможцем процедури закупівлі договір про закупівлю. Розгляд інших пунктів 3-7 прохальної частини позовної заяви прокурор просив суд залишити без змін.
Протокольною ухвалою від 15.02.2024 задоволено заяву прокурора про зміну предмету позову та відкладено підготовче засідання на 01.03.2024.
Протокольною ухвалою від 01.03.2024 відкладено підготовче засідання на 18.03.2024.
18.03.2024 на адресу суду надійшло клопотання прокурора про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи від 15.03.2024 № 53-2465ВИХ-24 (вх. № 11201/24) в якому просив суд витребувати від Управління капітального будівництва Одеської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ додаткові матеріали, а саме:
- локальні кошториси договірної ціни згідно договору 106-21/П від 30.12.2021;
- акти виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в, КБ-3) які відповідають локальним кошторисам договірної ціни на електронному носії у форматі IMD та IMP програмного комплексу АВК-5, якщо документи виконані у іншому програмному комплексу у форматі IBD (*.bpdcu, *.bpdcr та *.bpdu, *.bpdr);
- виконавчу документацію (за видами робіт відповідно до ДБНА.3.1-5:2016 організація будівельного виробництва (акти закриття прихованих робіт, виконавчі схеми за видами робіт).
Ухвалою суду від 18.03.2024 клопотання прокурора про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи від 15.03.2024 № 53-2465ВИХ-24 (вх. № 11201/24 від 18.03.2024) задоволено. Витребувано від Управління капітального будівництва Одеської міської ради (65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 10-а, код ЄДРПОУ 04056902) та Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ (65069, м. Одеса, вул. Генерала Бочарова, буд. 7а, код ЄДРПОУ 42613065) додаткові матеріали, а саме:
- локальні кошториси договірної ціни згідно договору 106-21/П від 30.12.2021;
- акти виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в, КБ-3) які відповідають локальним кошторисам договірної ціни на електронному носії у форматі IMD та IMP програмного комплексу АВК-5, якщо документи виконані у іншому програмному комплексу у форматі IBD (*.bpdcu, *.bpdcr та *.bpdu, *.bpdr);
- виконавчу документацію (за видами робіт відповідно до ДБНА.3.1-5:2016 організація будівельного виробництва (акти закриття прихованих робіт, виконавчі схеми за видами робіт).
Протокольною ухвалою від 18.03.2024 відкладено підготовче засідання на 15.04.2024.
Протокольною ухвалою від 15.04.2024 відкладено підготовче засідання на 01.05.2024.
Протокольною ухвалою від 01.05.2024 відкладено підготовче засідання на 13.05.2024.
Підготовче засідання призначене на 13.05.2024 не відбулося у зв`язку із оголошенням повітряної тривоги, про що складено відповідну довідку.
Ухвалою суду від 16.05.2024 призначено підготовче засідання на 21.05.2024.
Одеська міська рада не забезпечила явку свого повноважного представника до підготовчого засідання, про місце, дату та час повідомлена належним чином.
Управління капітального будівництва Одеської міської ради не забезпечило явку свого повноважного представника до підготовчого засідання, про місце, дату та час повідомлено належним чином.
Товариство з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ не забезпечило явку свого повноважного представника до підготовчого засідання, про місце, дату та час повідомлений належним чином.
01.05.2024 на адресу суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖ-СТРОЙ (вх. № 17739/24) в якому просило суд приєднати до матеріалів справи Висновок експерта ОНДЕКЦ МВС від 08.01.2024 № СЕ-19/1116-23/10064-БТ.
Ухвалою суду від 21.05.2024 відмовлено у задоволенні заяви ТОВ ІНЖ-СТРОЙ від 01.05.2024 (вх. № 17739/24) про приєднання до матеріалів справи Висновку експерта ОНДЕКЦ МВС № СЕ-19/1116-23/10064-БТ від 08.01.2024. Висновок експерта Одеського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру Міністерства внутрішніх справ від 08.01.2024 № СЕ-19/116-23/10064-БТ за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні № 420221600000000145 залишено без розгляду.
12.04.2024 на адресу суду надійшло клопотання прокурора про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх. № 15156/24).
Протокольною ухвалою від 21.05.2024 залишено без розгляду клопотання прокурора про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх. № 15156/24 від 12.04.2024).
09.05.2024 на адресу суду надійшло уточнене клопотання прокурора про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх. № 18821/24) в якому просив суд:
- витребувати від Управління капітального будівництва Одеської міської ради та зобов`язати надати суду наступні додаткові матеріали, а саме: документи щодо джерела фінансування будівельних робіт та звітність щодо використання коштів за договором № 106-21/П від 30.12.2021;
- витребувати від ТОВ «ІНЖ-СТРОЙ» та зобов`язати надати суду наступні додаткові матеріали: виписки банку, по зарахуванню грошових коштів Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором № 106-21/П від 30.12.2021; регістри бухгалтерського синтетичного і аналітичного обліку в яких відображено господарські операції (в т.ч. оплата, надання послуг, списання матеріалів) з Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором № 106-21/П від 30.12.2021.
В обґрунтування вказаного клопотання прокурор зазначає, що Суворовською окружною прокуратурою 12.04.2024 подано клопотання про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи. При цьому, установлено що Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради 16.04.2024 на виконання клопотання експерта подані наступні документи: статут, який діяв у 2021 році; наказ та положення про облікову політику, який діяв у 2021 році; платіжне доручення по перерахуванню грошових коштів ТОВ «ІНЖ-СТРОЙ» за договором № 106-21/П від 30.12.2021; оборотно-сальдова відомість по рахунку 62111 за період з 01.01.2021 по 12.06.2023 по Договору № 106-21/П від 30.12.2021.
Прокурор зазначає, що представником Управління капітального будівництва Одеської міської ради зазначено що інші витребувані документи відсутні.
Прокурор зазначає, що іншими витребуваними експертом документами по Управлінню капітального будівництва Одеської міської ради є Документи щодо джерела фінансування будівельних робіт та звітність щодо використання коштів за договором № 106-21/П від 30.12.2021.
На думку прокурора документи щодо джерела фінансування будівельних робіт за договором № 106-21/П від 30.12.2021 беззаперечно є в наявності у Замовника Управління капітального будівництва Одеської міської ради.
З приводу звітності щодо використання коштів за договором № 106-21/П від 30.12.2021, слід прокурор зазначає наступне.
Відповідно до ст. 58 Бюджетного кодексу України звітність про виконання Державного бюджету України (кошторисів бюджетних установ) включає фінансову та бюджетну звітність.
При цьому, бюджетна звітність відображає стан виконання бюджету, містить інформацію в розрізі бюджетної класифікації.
Згідно із статтею 80 Бюджетного кодексу України звітність про виконання місцевих бюджетів визначається відповідно до вимог, встановлених щодо звітності про виконання Державного бюджету України у статтях 58-61 цього Кодексу.
Порядком складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 44 від 24.01.2012, визначаються склад та порядок складання місячної, квартальної (проміжної) і річної бюджетної звітності, вимоги до розкриття її елементів.
Бюджетна звітність має містити інформацію про виконання кошторисів та/або планів використання бюджетних коштів.
Крім того, твердження представника Управління капітального будівництва Одеської міської ради про відсутність в Управлінні звітності щодо використання коштів за договором № 106-21/П від 30.12.2021 суперечить документам, поданим безпосередньо самим представником, а саме Положенню про облікову політику Управління капітального будівництва Одеської міської ради, затвердженого наказом від 02.02.2018 № 41.
Відповідно до пункту 3 вказаного Положення складання фінансової, бюджетної, податкової та статистичної звітності про фінансово-економічну діяльність управління здійснювати на підставі регістрів бухгалтерського обліку та формами та у строки, встановлені відповідними нормативно-правовими актами України.
Звітність складати дотримуючись вимог ст. 58 Бюджетного кодексу України, Порядку складання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.200 № 419, Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 44 від 24.01.2012, для отримання повної, правдивої, неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів.
А тому, звітність щодо використання коштів за договором № 106-21/П від 30.12.2021, на думку прокурора, беззаперечно є в наявності у Замовника Управління капітального будівництва Одеської міської ради.
Прокурор зазначає, що виписки банку, по зарахуванню грошових коштів Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором № 106-21/П від 30.12.2021 та регістри бухгалтерського синтетичного і аналітичного обліку в яких відображено господарські операції (в т.ч. оплата, надання послуг, списання матеріалів) з Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором №106-21/П від 30.12.2021 перебувають у володінні ТОВ «ІНЖ-СТРОЙ», оскільки підтверджують обґрунтованість оформлення операцій з одержання грошових коштів та документальну обґрунтованість відображення в обліку операцій з грошовими коштами під час виконання робіт за Договором 106-21/П від 30.12.2021.
Не підлягає задоволенню клопотання прокурора про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх. № 18821/24 від 09.05.2024) в частині витребування від Управління капітального будівництва Одеської міської ради та зобов`язання надати суду наступні додаткові матеріали, а саме: документи щодо джерела фінансування будівельних робіт та звітність щодо використання коштів за договором № 106-21/П від 30.12.2021, оскільки пунктом 4.2 Договору від 30.12.2021 № 106-21/П та Додатку № 1 від 30.12.2021 "План фінансування робіт" визначено, що фінансування робіт здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
А, стосовно звітності щодо використання коштів за договором від 30.12.2021 № 106-21/П, слід зазначити, що прокурором не конкретизовано, які саме документи слід витребувати.
Також не підлягає задоволенню клопотання прокурора про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх. № 18821/24 від 09.05.2024) в частині витребування від ТОВ «ІНЖ-СТРОК» виписок банку, по зарахуванню грошових коштів Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором від 30.12.2021 № 106-21/П, оскільки вказані обставини можуть бути встановлені експертом за допомогою платіжного доручення від 24.02.2022 № 1 наданого Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради.
Щодо витребування у ТОВ "ІНЖ-СТРОЙ" регістрів бухгалтерського синтетичного і аналітичного обліку, суд зазначає, наступне.
Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України" від 16.07.1999 № 996-XIV Бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.
Згідно із частиною третьою статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України" від 16.07.1999 № 996-XIV інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на кінець останнього дня кожного місяця. Права і обов`язки сторін, які виникають за результатами здійснення господарської операції, оформленої первинним документом відповідно до вимог цього Закону, не залежать від факту відображення її в регістрах та на рахунках бухгалтерського обліку.
Частинами четвертою, п`ятою статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України" від 16.07.1999 № 996-XIV встановлено, що регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
Відповідно до частини шостої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України" від 16.07.1999 № 996-XIV у разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку з використанням електронних засобів оброблення інформації підприємство зобов`язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами.
Отже, у ТОВ "ІНЖ-СТРОЙ" навний обов`язок зі складання та зберігання первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку про задоволення клопотання заступника керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх. № 18821/24 від 09.05.2024) в частині витребування у ТОВ «ІНЖ-СТРОЙ» регістрів бухгалтерського синтетичного і аналітичного обліку в яких відображено господарські операції (в т.ч. оплата, надання послуг, списання матеріалів) з Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором № 106-21/П від 30.12.2021.
Керуючись статтями 80, 81, 232, 233, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Клопотання заступника керівника Суворовської окружної прокуратури міста Одеси про витребування додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх. № 18821/24 від 09.05.2024) задовольнити частково.
2. Витребувати у ТОВ ІНЖ-СТРОЙ та зобов`язати надати суду наступні додаткові матеріали:
- регістри бухгалтерського синтетичного і аналітичного обліку в яких відображено господарські операції (в т.ч. оплата, надання послуг, списання матеріалів) з Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради за договором № 106-21/П від 30.12.2021.
3. Відмовити в задоволенні решти клопотання.
Ухвала набрала законної сили 21.05.2024 та не підлягає оскарженню.
Повний текст ухвали складено 24.05.2024.
Суддя Ю.А. Шаратов
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2024 |
Оприлюднено | 29.05.2024 |
Номер документу | 119307983 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Шаратов Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні