Ухвала
від 23.05.2024 по справі 913/241/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

на 24 червня 2024 року 11:30

зал судових засідань № 205

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

23 травня 2024 року м.Харків Справа №913/241/24

Провадження №16/913/241/24

За позовом заступника керівника Луганської обласної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних відносинах:

позивача - Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України, м.Харків

до відповідача-1 Старобільської районної державної адміністрації Луганської області - Старобільської районної військової адміністрації Луганської області, м.Старобільськ Луганської області

відповідача -2 Приватного підприємства «РДГ СОЛАР», м.Київ

про визнання недійсним договору про закупівлю за державні кошти як такого, що суперечить інтересам держави та суспільства з умислу однієї сторони, та застосування наслідків недійсності правочину

Суддя Шеліхіна Р.М.

Секретар судового засідання - Багацький А.О.

У засіданні брали участь:

від органу прокуратури: прокурор відділу Харківської обласної прокуратури Хряк О.О., службове посвідчення №072721 від 01.03.2023;

від позивача: представник не прибув;

від відповідача-1: представник не прибув;

від відповідача-2: представник не прибув,

в с т а н о в и в :

Суть спору: заступник керівника Луганської обласної прокуратури (далі - прокурор) 19.04.2024 звернувся до господарського суду Луганської області в інтересах держави в особі Північно-східного офісу Держаудитслужби з позовом до відповідача-1 - Старобільської районної державної адміністрації Луганської області - Старобільської районної військової адміністрації Луганської області та відповідача-2 - Приватного підприємства «РДГ СОЛАР» (далі - ПП «РДГ СОЛАР») про:

-визнання недійсним договору від 30.10.2018 №506, укладеного між Відділом освіти Міловської районної державної адміністрації Луганської області та Приватним підприємством «Спайс-Буд» (станом на дату подання позовної заяви назва відповідача-2- Приватне підприємство «РДГ СОЛАР»);

-стягнення з ПП «РДГ СОЛАР» на користь Старобільської районної державної адміністрації Луганської області 3928431,86 грн, а з Старобільської районної державної адміністрації Луганської області одержані нею за рішенням суду грошові кошти в сумі 3928431,86 грн стягнути в дохід держави.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

Відділом освіти Міловської РДА 12.09.2018 в електронній системі закупівель «Prozorro» опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів із закупівлі послуг по капітальному ремонту Морозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Луганська область, Міловський р-н, с.Морозівка, вул.Центральна, 24А (ідентифікатор публічної закупівлі UA-2018-09-12-003329-с).

Очікувана вартість предмета закупівлі становила 3292811,40 грн.

Тендерні пропозиції з метою участі у зазначених торгах подали два суб`єкта господарювання:

-Приватне підприємство "Петров і К" (код ЄДРПОУ 39887282) з первинною і остаточною пропозицією 3878823,10 грн;

-Приватне підприємство "Спайс-Буд" (змінено назву на ПП "РДГ СОЛАР", другий відповідач у справі, код ЄДРПОУ 33619297), з первинною і остаточною пропозицією 3928432,22 грн.

Протоколом засідання тендерного комітету Відділу освіти Міловської РДА від 01.10.2018 №63 ПП "Спайс-Буд" визнано переможцем процедури відкритих торгів, у зв`язку з чим в електронній системі закупівель опубліковано повідомлення про намір укласти договір від 11.10.2018.

Між Відділом освіти Міловської районної державної адміністрації Луганської області (замовник) та ПП "Спайс-Буд" (підрядник) укладено договір від 30.10.2018 №506, за яким замовник доручає, а підрядник зобов`язується відповідно до проектної документації та умов цього договору виконати роботи з капітального ремонту Морозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Луганська обл., Міловський р-н, с.Морозівка, вул. Центральна, 24А, на об`єкті.

Згідно з п.3.1. Договору договірна ціна є твердою та складає 3928432,22 грн, з них ПДВ 654738,70 грн.

Як вказує прокурор, в ході встановлення підстав для представництва прокурором інтересів держави, з`ясовано, що договір виконано повністю і загальна сума сплачених замовником коштів складає 3928431,86 грн.

Прокурор у позові зазначає, що рішенням Адміністративної колегії Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 11.08.2022 №70/25-р/к у справі №4/01-178-21, ПП "Петров і К" та ПП «Спайс-Буд» визнано винними у вчиненні порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених п.1 ст.50 та п.4 ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів шляхом погодження своєї поведінки під час підготовки тендерних пропозицій та участі у відкритих торгах, проведених Відділом освіти Міловської районної державної адміністрації Луганської області щодо капітального ремонту Морозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Луганська обл., Міловський р-н, с.Морозівка, вул. Центральна, 24А: ДК 021:2015:4553000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (ідентифікатор закупівлі в системі "Prozorro": UA-2018-09-12-003329-с).

В обґрунтування позову, прокурор стверджує, що узгодивши свою поведінку та тендерні пропозиції, ПП "Петров і К" та ПП "Спайс-Буд" усунули конкуренцію та змагальність між собою, тим самим спотворили результати торгів, порушивши право замовника на отримання найбільш ефективних для нього результатів. Прокурор зазначає, що на момент проведення відкритих торгів та укладання договору, відповідач-2 мав умисел на вчинення правочину, який завідомо суперечить інтересам держави та суспільства та прагнув або свідомо допускав настання протиправних наслідків.

З посиланням на приписи ст.ст.203, 215, 228 Цивільного кодексу України, прокурор вважає оспорюваний договір укладеним без додержання вимог щодо відповідності правочину інтересам держави і суспільства, який порушує економічні засади здійснення закупівель, робіт і послуг за державні кошти з умислу відповідача-2 та таким, що підлягає визнанню недійсним.

Крім цього, прокурор у позові просить застосувати наслідки недійсності правочину, передбачені ч.3 ст.228 ЦК України шляхом повернення одержаного особою яка мала умисел на вчинення правочину, що суперечить інтересам держави і суспільства, іншій стороні, а одержане останньою або належне їй на відшкодування виконаного за рішенням суду стягнути в дохід держави.

При дослідженні матеріалів позовної заяви, суд з`ясував, що згідно абз.1 пункту 7-1 розділу 5 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за розпорядженням КМУ від 12.06.2020 №717-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Луганської області" смт. Мілове увійшло до Міловської територіальної громади. Відділ освіти Міловської РДА (замовник за спірним договором) був структурним підрозділом Міловської РДА Луганської області там мав статус юридичної особи. Розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 15.01.2021 №7 "Про створення комісій з реорганізації (приєднання) районних державних адміністрацій Луганської області було утворено комісію з реорганізації (приєднання) Біловодської, Марківської, Міловської, Новопсковської райдержадміністрацій. Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відділ освіти Міловської РДА перебуває в стані припинення з 29.01.2021. В подальшому, комісією з реорганізації (приєднання) було складено передавальний акт балансових, позабалансових рахунків, матеріальних цінностей, активів та зобов`язань Міловської РДА Луганської області від 29.06.2021 №428, який затверджено розпорядженням голови Луганської ОДА - керівника обласної ВЦА від 29.06.2021 №428. В передавальному акті зазначено, що всі балансові, позабалансові рахунки, матеріальні цінності, активи та зобов`язання Міловської РДА Луганської області після припинення шляхом приєднання переходять до Старобільської районної державної адміністрації.

Прокурор у позовній заяві, посилаючись на висновки, викладені у постановах Великої Палати Верховного Суду, вважає, що у даному випадку відбулось правонаступництво прав та обов`язків від Відділу освіти Міловської РДА Луганської області, як структурного підрозділу Міловської РДА, до Старобільської районної державної адміністрації, не зважаючи на те, що у ЄДР відсутній запис про припинення юридичної особи - Відділу світи Міловської РДА Луганської області.

На підставі викладеного, першим відповідачем у справі прокурор ставить Старобільську районну державну адміністрацію Луганської області - Старобільську районну військову адміністрацію Луганської області.

Суд ухвалою від 24.04.2024 підтвердив підстави представництва заступником керівника Луганської обласної прокуратури інтересів держави в особі Північно-Східного офісу Держаудитслужби із заявленими позовними вимогами, прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 09.05.2024 об 11 год. 30 хв.

У зв`язку з посиленням інтенсивності ракетних обстрілів м. Харкова, ураженням ворожими силами, зокрема, центральної частини міста, де знаходиться приміщення господарського суду Луганської області, продовженням існування ракетної небезпеки для міста, а також небезпеки життю та здоров`ю працівників та відвідувачів суду, суд ухвалою від 07.05.2024 переніс розгляд справи на 23.05.2024.

У судове засідання 23.05.2024 прибув прокурор.

Від Старобільської районної державної адміністрації Луганської області - Старобільської районної військової адміністрації Луганської області через підсистему "Електронний суд" та через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву від 01.05.2024 №01-38/1728, в якому відповідач-1 заперечує проти того, що прокурор ставить відповідачем саме Старобільську РДА та посилається на те, що процес реорганізації Відділу освіти Міловської РДА ще триває і вказана юридична особа не виключена з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Крім цього, як вважає відповідач-1, голова комісії з реорганізації Відділу освіти Міловської РДА не здійснила заходів із завершення процедури реорганізації у строк 05.03.2021, не було підготовлено та подано на затвердження голові передавальних актів, тому відповідач-1 просить замінити його на нового відповідача - Відділ освіти Міловської районної державної адміністрації Луганської області в особі голови комісії Коротун Валентини Георгіївни.

Від органу прокуратури 07.05.2024 через підсистему "Електронний суд" надійшли додаткові пояснення у справі. Прокурор зазначає, що з урахуванням змін, встановлених в п.2 Указу Президента України від 24.02.2022 №68/2022 "Про утворення військових адміністрацій", районні державні адміністрації, в тому числі й Старобільська, набула статусу відповідної районної військової адміністрації. Тому на момент пред`явлення позову, правильне найменування відповідача-1 є Старобільська районна державна адміністрація Луганської області - Старобільська районна військова адміністрація Луганської області, що також відповідає офіційному бланку зазначеної установи.

Стосовно доказів правонаступництва між Відділом освіти Міловської РДА Луганської області, як стороною спірного договору, та Старобільською районною державною адміністрацією Луганської області - Старобільською районною військовою адміністрацією Луганської області, прокурор зазначає наступне.

Згідно з постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ "Про утворення та ліквідацію районів" шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1, відповідно до якого Міловську райдержадміністрацію реорганізовано шляхом приєднання до Старобільської райдержадміністрації.

Відділ освіти Міловської РДА є структурним підрозділом Міловоської РДА та має статус юридичної особи. Відділ освіти Міловської РДА перебуває в стані припинення з 29.01.2021 на підставі рішення засновника - розпорядження голови Старобільської РДА від 28.01.2021 №19.

Зазначеним розпорядженням визначено спосіб реорганізації структурного підрозділу Міловської РДА - відділу освіти, заходи з такої реорганізації, строк її завершення, чим фактично виконано п.11 Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних держадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав і обов`язків РДА, що припиняються.

Постановою КМУ від 16.12.2020 №1321 затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних держадміністрацій, також правонаступництва щодо майна, прав і обов`язків РДА, що припиняються.

У п.7 цього порядку вказано, що перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється, у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації).

Разом з цим, п. 8 Порядку передбачено, що перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації. Передавальний акт складається комісією з реорганізації та затверджується головою облдержадміністрації (п.9 Порядку).

Розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації -керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 15.01.2021 № 7 «Про створення комісій з реорганізації (приєднання) районних державних адміністрацій Луганської області)» було утворено комісію з реорганізації (приєднання) Біловодської, Марківської, Міловської, Новопсковської райдержадміністрацій, головою якої призначено Череватого В.О. - першого голову Старобільської районної державної адміністрації.

Комісією з реорганізації (приєднання) Біловодської, Марківської, Міловської, Новопсковської райдержадміністрацій було складено Передавальний акт балансових, позабалансових рахунків, матеріальних цінностей, активів та зобов`язань Міловської РДА від 29.06.2021 № 428, який було затверджено розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 26.06.2021 № 428.

В Передавальному акті зазначено, що всі балансові, позабалансові рахунки, матеріальні цінності, активи та зобов`язання Міловської районної державноїадміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 20189376) після припинення шляхом приєднання переходять до правонаступника - Старобільської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04051632).

Зазначене свідчить про виконання вимог п.п. 7, 8 Порядку та переходу повноважень,прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) Міловської райдержадміністрацій до Старобільської районної державної адміністрації Луганської області.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Старобільська районна державна адміністрація Луганської області є правонаступником Міловської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 20189376).

У постанові від 16.06.2020 у справі №910/5953/17 Велика Палата Верховного Суду зазначила, що якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями. При цьому Велика Палата Верховного Суду в зазначеній постанові визнала помилковим висновок попередніх судових інстанцій про те, що правонаступництво не відбулося за відсутності в ЄДР запису про припинення юридичної особи, яка реорганізовувалася. Суд також зазначає, що при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво.При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності. При реорганізації юридичної особи в формі приєднання не має значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.

Враховуючи те, що розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації керівника обласної військово-цивільної адміністрації затверджено Передавальний акт балансових, позабалансових рахунків, матеріальних цінностей, активів та зобов`язань Міловської районної державної адміністрації Луганської області, що припиняється, до правонаступника - Старобільської районної державної адміністрації, а публічно-владне правонаступництво здійснюється в цілому від райдержадміністрації, що припиняється, до новоутвореної райдержадміністрації, а не окремо по кожному структурному підрозділу, враховуючи позицію Великої Палати Верховного Суду, а також відсутність можливості відповідача-1 заявляти клопотання про заміну самого себе, у суду відсутні підставі для заміни першого відповідача у справі.

Від Луганської обласної прокуратури через підсистему "Електронний суд" надійшла відповідь на відзив 21.05.2024, яка за своїм змістом відповідає додатковим поясненням, наданим до справи органом прокуратури 07.05.2024 і описаним вище за текстом рішенням.

Від відповідача-1 23.05.2024 через підсистему "Електронний суд" надійшла заява про розгляд справи без участі повноважного представника за наявними у справі матеріалами.

Суд, розглянувши вказану заяву, вважає за можливе задовольнити її.

Для повного, об`єктивного та всебічного розгляду спору по суті, суд дійшов висновку про відкладення підготовчого судового засідання на іншу дату.

До відома відповідача -2: згідно абз.1 ч.6 ст.6 ГПК України, адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, зареєстровані за законодавством України як юридичні особи, їх територіальні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, зареєстровані за законодавством України, реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку. {Абзац перший частини шостої статті 6 в редакції Закону № 3424-IX від 19.10.2023}.

На підставі викладеного, відповідач зобов`язаний мати «Електронний кабінет» Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або в підсистемі «Електронний суд».

На підставі викладеного, керуючись статтями 42, 177, 181, 182, 183, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в :

1. Підготовче судове засідання відкласти на 24.06.2024 об 11 год. 30 хв.

2.Судове засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Луганської області за адресою: 61022, м.Харків, проспект Науки, 5, другий поверх, зал судового засідання №205 (суддя Шеліхіна Р.М.).

3.Запропонувати відповідачу-2 подати відзив на позовну заяву із урахуванням вимог ст. 165 ГПК України.

4. Направлення цієї ухвали здійснювати шляхом електронного листування на електронні адреси учасників справи та шляхом направлення до Електронного кабінету в підсистемі "Електронний суд".

Інформація про час і місце судового засідання додатково розміщена на сторінці господарського суду Луганської області офіційного веб-порталу "Судова влада в Україні" в мережі Інтернет за адресою: (https://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/gromadyanam/csz/).

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення суддею - 23.05.2024 та не підлягає оскарженню.

Суддя Ріта ШЕЛІХІНА

вих. №

28.05.2024

Надр. 1 прим.

1-до справи;

2-прокуратурі - до електронного кабінету;

3- позивачу - до електронного кабінету;

4- відповідачу -1- до електронного кабінету;

5-відповідачу-2 - на ел.пошту spaysbud@gmail.com.+ на пошту:02132, м.Київ, вул.Зарічна, буд.1Б рек. З повід.+суд.повістка.

Внесено до ЄДРСР

28.05.2024 Анастасія ПАВЛОВА

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення23.05.2024
Оприлюднено30.05.2024
Номер документу119330655
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Визнання договорів (правочинів) недійсними підряду будівельного підряду

Судовий реєстр по справі —913/241/24

Ухвала від 20.06.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Фонова О.С.

Ухвала від 23.05.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 07.05.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

Ухвала від 24.04.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Шеліхіна Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні