Рішення
від 27.05.2024 по справі 320/6930/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 травня 2024 року м.Київ № 320/6930/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, у якому просить суд:

- визнання протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, яке полягає у відмові внести зміни до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування за реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_1 , а саме:

- забезпечити зарахування відомостей про сплату єдиного соціального внеску з 1996 року по 2002 рік страхувальника ТОВ «НАДІЯ» (ідентифікаційний код юридичної особи 00131676) за застраховану особу ОСОБА_1 (номер облікової картки застрахованої особи: НОМЕР_2 , РНОКПП: НОМЕР_1 , серія та номер паспорту НОМЕР_3 );

- зарахувати відомості про сплату єдиного соціального внеску з 2005 року по 2010 рік страхувальника ТОВ «НАДІЯ» (ідентифікаційний код юридичної особи 00131676) за застраховану особу ОСОБА_1 (номер облікової картки застрахованої особи: НОМЕР_2 , РНОКПП: НОМЕР_1 , серія та номер паспорту НОМЕР_3 );

- змінити ім`я « ОСОБА_2 » на « ОСОБА_3 » в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування за реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_1 ;

- зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області (ідентифікаційний код в ЄДРПОУ: 22933548; юридична адреса: вул. Саєнка Андрія, буд. 10, м. Фастів, Київська обл., 08500; поштова адреса: вул. Олексія Терьохіна, буд. 8А, м. Київ, Подільський р-н, 004080) внести зміни до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування за реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_1 , а саме:

- забезпечити зарахування відомостей про сплату єдиного соціального внеску з 1996 року по 2002 рік страхувальника ТОВ «НАДІЯ» (ідентифікаційний код юридичної особи 00131676) за застраховану особу ОСОБА_1 (номер облікової картки застрахованої особи: НОМЕР_2 , РНОКҐШ: НОМЕР_1 , серія та номер паспорту НОМЕР_3 );

- зарахувати відомості про сплату єдиного соціального внеску з 2005 року по 2010 рік страхувальника ТОВ «НАДІЯ» (ідентифікаційний код юридичної особи 00131676) за застраховану особу ОСОБА_1 (номер облікової картки застрахованої особи: НОМЕР_2 , РНОКПП: НОМЕР_1 , серія та номер паспорту НОМЕР_3 );

- змінити ім`я " ОСОБА_2 " на « ОСОБА_3 » в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування за реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що наявність у системі персоніфікованого обліку (Реєстрі застрахованих осіб) відомостей про періоди трудової діяльності застрахованих осіб у подальшому є підставою для призначення та здійснення такій особі пенсійних виплат. У свою чергу, відсутність у Реєстрі відповідної інформації призведе до порушення права застрахованої особи на одержання виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням. Відомості про стаж роботи ОСОБА_1 за період за період з 1996 до 2002, з 2005 до 2010 роки включно не внесені до системи персоніфікованого обліку у зв`язку з помилкою, допущеною роботодавцем (страхувальником) позивача - ТОВ "НАДІЯ" (код ЄДРПОУ - 00131676), а саме замість ім`я позивачки " ОСОБА_3 " зазначено ім`я " ОСОБА_2 ".

Ухвалою суду від 30.03.2023 відкрито спрощене позовне провадження без проведення судового засідання.

Відповідач у відзиві у задоволенні позову просить відмовити та зазначає, що У відповідності до п. 1 розділу IV «Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них» Положення № 8-1 Реєстр застрахованих осіб складається з облікових карток, які включають дані, визначені частиною третьою статті 20 Закону та частиною третьою статті 21 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Пунктом 3 розділу IV «Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них» Положення № 8-1 визначено, що відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Абзацами другим, третім п. 4 розділу IV № 8-1 Положення передбачено, що у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду. Відповідальність за подання/неподання, подання недостовірних відомостей несе страхувальник. Відповідно до пункту 6 розділу IV Положення відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих страхових внесків за період до 01.01.2011 подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою страхувальника, та вносяться до Реєстру застрахованих осіб на підставі наказу керівника відповідного територіального органу у десятиденний строк після узгодження результатів перевірки. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником. Факт роботи позивача у період з 2005 року по 2010 рік в ТОВ НАДІЯ не підтверджується записами у трудовій книжці, копія якої міститься в матеріалах справи. Інші документи, видані за місцем роботи, а також архівними установами ОСОБА_1 , при зверненні до органу Пенсійного фонду України надано не було. Згідно з позовної заяви ОСОБА_1 , Позивачка не зверталася до суду із заявою про встановлення факту роботи у період з 2005 року по 2010 рік в ТОВ НАДІЯ. Крім того, встановлення факту роботи у період з 2005 року по 2010 рік в ТОВ НАДІЯ не є предметом спору, а тому посилання на покази свідків не можуть бути належним допустим доказом у даній справі. Також, просимо суд звернути увагу на те, що Позивачка не додає до позовної заяви документи про підтвердження встановленого факту, що Поліна і ОСОБА_3 є однією і тією ж особою. Також, згідно звернення Позивачки, яке надійшло до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, а також змісту позовної заяви свідоцтво про загальнообов`язкове державне соціальне страхування видане 22.11.2002 за № 2588603966 на ім`я ОСОБА_1 . При цьому, ОСОБА_1 у своїй позовній заяві зазначає, що реєстраційним номером облікової картки платника податків є НОМЕР_1 , та, на підтвердження цього, додає копію картки фізично особи платника податків, в якій зазначено дату занесення до Державного реєстру фізичних осіб 19.11.1996.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , податковим органом присвоєно ідентифікаційний номер платника податків - НОМЕР_1 .

Відповідно до копії трудової книжки від 25.07.1984 серії НОМЕР_4 , ОСОБА_1 (до шлюбу - ОСОБА_4 ):

з 01.09.1982 по 15.07.1984 - навчалася у Білоцерківському ТУ-3;

з 23.07.1984 до 11.08.1988 - працювала на посаді швачки-мотористки на Сквирській швейній фабриці;

з 08.09.1988 до 19.09.1990 - працювала пресувальником виробів електронного техніки;

з 18.10.1990 до 09.12.1991 - працювала учнем маляра у Білецерківському ЖЕК ім. 60 років СРСР;

з 06.02.1992 до 10.07.1996 - працювала пресувальником картонних виробів на Заводі радіокераміки (м.Біла Церква) (у подальшому - НВФ "ФЕРОКЕРАМ");

з 11.07.1996 до 02.02.2002 - працювала дояркою та різноробочою у КСП "Надія";

з 15.02.2021 по теперішній час працює швачкою швейного виробництва у ТОВ "ТК-Профітекс".

- 11.08.1988 - звільнена з роботи за власним бажанням;

Відповідно до Індивідуальних відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування вбачається, що відсутні відомості про роботу позивачки у КСП "Надія" та ТОВ "Надія" у періоди з 1996 до 2002 року та з 2005 до 2010 роки.

Із заявою від 03.01.2023 позивачка звернулась до відповідача, в якій просила виправити помилку та внести до відомостей реєстру застрахованих осіб щодо ОСОБА_1 .

У відповідь пенсійний орган листом від 16.01.2023 повідомив про те, що у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Вважаючи дії відповідача протиправними, позивачка звернулася до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.

Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 07.07.2010 № 2464-VI.

Положеннями частини першої статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначено, що:

1) Державний реєстр загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр) - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб;

2) єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування;

3) застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок;

7) Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом;

10) страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов`язані сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску, зокрема, є фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

Статтею 14-1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» передбачено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру. Такі обов`язки Пенсійного фонду кореспондуються з нормами Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (далі Положення про реєстр застрахованих осіб, у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018№ 8-1).

У відповідності до пунктів 4, 5 частини першої статті 16 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV, застрахована особа має право: отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у тому числі інформацію, що відображає обсяг пенсійних коштів на її накопичувальному пенсійному рахунку в Накопичувальному фонді або індивідуальному пенсійному рахунку в недержавному пенсійному фонді - суб`єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення, якщо застрахована особа обрала такий недержавний пенсійний фонд, та стан здійснення пенсійних виплат за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду, та в порядку, визначеному цим Законом; звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначено положеннями статті 21 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». На кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Персональна електронна облікова картка застрахованої особи повинна містити відомості, зокрема: 2) частина персональної електронної облікової картки, яка відображає страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплачених страхових внесків та інші відомості, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат.

Згідно з частинами першою, другою статті 24 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, а також даних, включених на підставі цих документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Пунктом 5 розділу І Положення про реєстр застрахованих осіб передбачено, що реєстр застрахованих осіб забезпечує: облік застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію; накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з пунктом 2 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб до облікових карток Реєстру застрахованих осіб вносяться відомості про фізичних осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню відповідно до законодавства, та інша інформація, необхідна для обчислення, призначення та здійснення страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, зокрема: персоніфіковані відомості про застрахованих осіб та інформація про нарахування страхових внесків, про трудовий та страховий стаж, особливі умови праці, які дають право на пільги в пенсійному забезпеченні та із загальнообов`язкового державного соціального страхування, період, який відповідно до законодавства зараховується до страхового стажу без сплати страхових внесків, кількість календарних днів перебування у трудових та цивільно-правових відносинах, проходження служби за відповідний місяць, що подаються страхувальниками у складі звітності.

Відповідно до пункту 3 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Абзацами другим, третім пункту 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб передбачено, що у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

Законом України від 03.04.2007 № 857 -V "Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", були внесені зміни до Закону № 1058, зокрема, статтю 11 доповнено пунктом 17 включивши до кола осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб рядового та начальницького складу.

Разом з цим, відповідно до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, зі змінами внесеними наказом Міністерства фінансів України від 11.04.2016 № 441, подання до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування відомостей про нарахування заробітку (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам страхувальниками, які нараховують та сплачують єдиний соціальний внесок за осіб із числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової та альтернативної служби), осіб рядового і начальницького складу, в розрізі кожної застрахованої особи у звітному місяці, передбачено за період з 01 червня 2016 року. Внаслідок чого, інформація про страховий стаж до цього періоду відсутня в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Законом України від 03.10.2018 № 2148- VІІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" (далі - Закон №2148- VІІІ) пункт 3 розділу "Прикінцеві положення" Закону № 1058 викладено в наступній редакції:

Зарахування періодів служби до страхового стажу військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу за період з 01.01.2004 по 31.12.2006 проводиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за рахунок коштів Державного бюджету України.

Протягом п`яти років з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення відповідно до законодавства, до Пенсійного фонду подаються, у разі їх відсутності, персоніфіковані відомості про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 01.07.2000 по 31.12.2016, необхідні для призначення пенсії військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу, поліцейським, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Абзацом четвертим підпункту 3 пункту 9 розділу II Закону № 2148 зобов`язано Кабінет Міністрів України визначити порядок подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 01.07.2000 по 31.12.2016 стосовно військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, поліцейських.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.08.2019 № 770 "Про затвердження порядків зарахування періодів служби до страхового стажу військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу та подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків стосовно військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб начальницького і рядового складу, поліцейських" (далі по тексту - Порядок № 770).

Відповідно до пункту 3 Порядку №770 подання відсутніх у Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування персоніфікованих відомостей про грошове забезпечення та сплату страхових внесків за період з 01.07.2000 по 31.12.2016, необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам начальницького і рядового складу, поліцейським, відомості про періоди служби, суми грошового забезпечення та сплату страхових внесків вносяться Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб на підставі інформації з податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формами № 8 ДР і № 1 ДФ, які ДФС передає Пенсійному фонду України в електронному вигляді на центральному рівні в порядку, встановленому Пенсійним фондом України та ДФС. При цьому Пенсійний фонд України обчислює щомісячні суми грошового забезпечення виходячи із середнього розміру сум доходу квартальної звітності за формами № 8 ДР і № 1 ДФ за період, за який подано інформацію.

Відповідно до пункту 4 Порядку № 770 у разі відсутності інформації з податкового розрахунку сум доходу відомості про періоди служби, суми грошового забезпечення та сплату страхових внесків вносяться територіальними органами Пенсійного фонду України до реєстру застрахованих осіб на підставі поданого військовими частинами чи органами, які виплачують (виплачували) грошове забезпечення (далі - страхувальники), або подаються органами, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи), до територіальних органів Пенсійного фонду України у вигляді звіту за формою згідно з додатком.

Страхувальники або уповноважені органи подають звіт до територіальних органів Пенсійного фонду України у такі строки:

за період з 1 липня 2000 р. по 31 грудня 2003 р. - не пізніше ніж 1 грудня 2019 р.;

за період з 1 січня 2004 р. по 31 грудня 2007 р. - не пізніше ніж 1 травня 2020 р.;

за період з 1 січня 2008 р. по 31 грудня 2011 р. - не пізніше ніж 1 жовтня 2020 р.;

за період з 1 січня 2012 р. по 31 грудня 2015 р. - не пізніше ніж 1 жовтня 2021 р.;

за період з 1 січня 2015 р. по 31 грудня 2016 р. - не пізніше ніж 11 жовтня 2022 року.

Кінцеві строки подання страхувальниками або уповноваженими органами звіту до територіальних органів Пенсійного фонду України, зазначені у цьому пункті, можуть бути змінені відповідними державними органами за погодженням з Пенсійним фондом України, але не пізніше ніж до 11 жовтня 2022 року.

Судом встановлено, що записами у трудовій книжці від 25.07.1984 серії НОМЕР_4 наявні наступні записи: з 01.09.1982 по 15.07.1984 - навчалася у Білоцерківському ТУ-3; з 23.07.1984 до 11.08.1988 - працювала на посаді швачки-мотористки на Сквирській швейній фабриці; з 08.09.1988 до 19.09.1990 - працювала пресувальником виробів електронного техніки; з 18.10.1990 до 09.12.1991 - працювала учнем маляра у Білоцерківському ЖЕК ім. 60 років СРСР; з 06.02.1992 до 10.07.1996 - працювала пресувальником картонних виробів на Заводі радіокераміки (м.Біла Церква) (у подальшому - НВФ "ФЕРОКЕРАМ"); з 11.07.1996 до 02.02.2002 - працювала дояркою та різноробочою у КСП "Надія"; з 15.02.2021 по теперішній час працює швачкою швейного виробництва у ТОВ "ТК-Профітекс".

Разом з тим, стаж роботи позивачки у період з 11.07.1996 до 02.02.2002 не внесено до системи персоніфікованого обліку.

Для формування звіту страхувальники або уповноважені органи та територіальні органи Пенсійного фонду України можуть обмінюватися інформацією на паперових та магнітних (електронних) носіях. При цьому територіальні органи Пенсійного фонду України аналізують отриману від страхувальників та уповноважених органів інформацію, додають інформацію, наявну в Пенсійному фонді України, та повертають таку інформацію до страхувальників або уповноважених органів для заповнення та подання звіту.

Отже, порядком передбачено подання до органів Пенсійного фонду України відомостей у вигляді інформації ДФС за формами № 8 ДР і № 1 ДФ або звіту, встановленої форми, органами, які виплачують (виплачували) грошове забезпечення (страхувальники), або органами, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (уповноважені органи).

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідачем заперечувалось, що до нього надходила інформація за формами № 8 ДР і № 1 ДФ з ДФС або звіт, встановленої форми, від органів, які виплачують (виплачували) грошове забезпечення (страхувальники) щодо позивача.

З огляду на викладене, відповідач у спірних правовідносинах діяв правомірно, на підставі та в межах повноважень, а тому вимоги про визнання протиправними дій щодо невнесення відповідних відомостей та зобов`язання внести відповідні відомості до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування не підлягають задоволенню.

Крім того, факт роботи позивачки у період з 2005 року по 2010 рік у ТОВ НАДІЯ не підтверджується записами у трудовій книжці, копія якої міститься в матеріалах справи. Інших документів, виданих за місцем роботи, а також архівними установами ОСОБА_1 , при зверненні до органу Пенсійного фонду України надано не було. Таких документів не надано й суду.

Згідно з позовної заяви позивачка не зверталася до суду із заявою про встановлення факту роботи у період з 2005 року по 2010 рік в ТОВ НАДІЯ.

Отже дій відповідача щодо незарахування до страхового стажу позивачки періоду її роботи з 2005 до 2010 року є правомірними, з огляду на обсяг наданих нею документів.

А тому позов не підлягає задоволенню у цій частині.

Щодо позовної вимоги ОСОБА_1 щодо зміни у реєстрі застрахованих осіб імені "Поліна" на ім' "Пелагея", суд зазначає таке.

Позивачка свою вимогу про необхідність виправлення ім`я " ОСОБА_2 " на вірне ім`я " ОСОБА_3 " обґрунтовує тим, що при спілкуванні на роботі безпосередньо в ТОВ «НАДІЯ», її називали на ім`я " ОСОБА_2 ". У зв`язку з цим виникла помилка при заповненні кадрових документів, в результаті чого стаж роботи ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) у Товаристві з обмеженою відповідальністю «НАДІЯ» підтвердити документально немає можливості.

Однак, з наданих позивачкою документів вбачається, що позивачка має ім`я " ОСОБА_3 ", що підтверджується паспортом та ідентифікаційним кодом.

Також, у трудовій книжці ім`я позивачки теж зазначено як " ОСОБА_3 ".

У відомостях до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування міститься інформація щодо ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 ).

Отже, твердження позивачки про наявність помилок при заповненні кадрових документів та наявність розбіжностей у відомостях до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування в її імені ґрунтуються виключно на припущеннях позивачки про існування таких помилок, оскільки нею не надано жодних доказів на підтвердження цього.

Тому, позовна вимога щодо внесення змін до Реєстру у частині зазначення її імені як " ОСОБА_3 ", є безпідставною.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

При вирішенні спорів щодо правомірності рішень, дій чи бездіяльності пенсійного органу як суб`єкта владних повноважень, необхідно враховувати, що відповідно до вимог ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень.

Разом із тим у разі надання суб`єктом владних повноважень доказів, які свідчать, що спірне рішення, дії чи бездіяльність є правомірним, позивач має спростовувати ці доводи. Наведене випливає зі змісту частини першої ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення та ст. 9 КАС України, якою визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін.

Враховуючи наведене, суд прийшов до висновку, що відповідач обґрунтував та довів доказами правомірність оскаржуваних дій, у зв`язку із чим у задоволенні позову належить відмовити.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2024
Оприлюднено30.05.2024
Номер документу119337647
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —320/6930/23

Рішення від 27.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 30.03.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні