Головуючий І інстанції: Єгупенко В.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2024 р. Справа № 520/19821/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді Ральченка І.М.,
Суддів: Подобайло З.Г. , Катунова В.В. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВІЛОН-ТОРГ» на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 26.02.2024, по справі № 520/19821/23
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВІЛОН-ТОРГ»
до Головного управління ДПС у Харківській області
про скасування податкового повідомлення рішення,
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «АКВІЛОН-ТОРГ» (далі - позивач) звернулося доХарківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26 лютого 2023 року №0031920415.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 26.02.2024 позов залишено без задоволення.
Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права.
В обґрунтування апеляційної скарги позивач посилався на те, що судом першої інстанції не враховано, що принципова позиція ТОВ «АКВІЛОН-ТОРГ» полягала в тому, що описані ПН складені в адресу не платника ПДВ, а тому штрафні санкції щодо них не застосовуються.
Зауважував, що зазначений штраф не застосовується до ПН, яка не надається покупцю, складеної на постачання товарів/послуг для операцій які: звільнені від оподаткування; оподатковуються за нульовою ставкою.
Вказував, що заперечення на Акт перевірки платником не надавались, оскільки первісно про його існування підприємство не знало, а вже після отримання ППР дізналось та отримало копію Акту на додатковий запит.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративно судочинства України справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши докази по справі, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Як встановлено судовим розглядом, на підставі пункту 20.1.4, п.20.1, ст.20 розділу І та в порядку п.п. 75.1.1 п.75.1 статті 75, статті 76 розділу II Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-Vl (зі змінами та доповненнями) проведено камеральну перевірку ТОВ «АКВІЛОН-ТОРГ», з питання дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за період грудень 2019 - січень 2020 року, складено акт камеральної перевірки від 24.01.2022 №1509/20-40-18-16-02/39111315.
Перевіркою встановлено, що підприємством ТОВ "АКВІЛОН-ТОРГ" порушено граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених абз.14 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від.02.12.2010 № 2755-VIіз змінами та доповненнями, яким передбачено термін реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами перевірки винесено податкове повідомлення-рішення (форма «Н») від 26 лютого 2023 року №0031920415 на загальну суму 32611,58 гривень.
Податкове повідомлення-рішення від 26 лютого 2023 року №0031920415 оскаржено в адміністративному порядку.
ДПС України залишено без змін Податкове повідомлення-рішення від 26.02.2023 року №0031920415 (Рішення про результати розгляду скарги від 18.05.2023 №12285/6/99-00-06-03-01-06).
Вважаючи спірне податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з правомірності застосування контролюючим органом штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункту120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.
Частиною 2статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Підпунктом 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючим органам надано право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до абз. 1 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Згідно з абз. 4 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Абзацем 14 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
Таким чином, платник податків має обов`язок реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У свою чергу порушення зазначених строків реєстрації податкових накладних є підставою для настання відповідальності, передбаченої п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України.
Так, відповідно до акту про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних з ПДВ в ЄРПН №1509/20-40-18-16-02/39111315 від 24.01.2022 підставою для притягнення позивача до відповідальності є порушення строків реєстрації податкових накладних, а саме поза межами граничного строку реєстрації: в
- 8 днів: податкова накладна № 471 від 11.12.2019 на суму ПДВ 2013,33 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 76 від 02.12.2019 на суму ПДВ - 2148,67 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 339 від 06.12.2019 на суму ПДВ - 1962,67 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 241 від 05.12.2019 на суму ПДВ - 4796,17 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 420 від 10.12.2019 на суму ПДВ -1803,33 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 412 від 10.12.2019 на суму ПДВ -2284,67 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 150 від 03.12.2019 на суму ПДВ - 4341,67 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 54 від 02.12.2019 на суму ПДВ - 2118,00 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 52 від 02.12.2019 на суму ПДВ - 4300,00 грн.
- 8 днів: податкова накладна № 444 від 10.12.2019 на суму ПДВ -4839,00 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 495 від 12.12.2019 на суму ПДВ - 1780,00 грн.;
- 52 дні: податкова накладна № 772 від 13.12.2019 на суму ПДВ - 476,33 грн.
- 7 днів: податкова накладна № 113 від 03. 01.2020 на суму ПДВ - 48447,51 грн.;
- 7 днів: податкова накладна № 96 від 02. 01.2020 на суму ПДВ - 70159,15 грн.;
- 4 дні: податкова накладна № 278 від 02. 01.2020 на суму ПДВ - 16877,67 грн.
- 4 дні: податкова накладна № 255 від 10. 01.2020 на суму ПДВ -26223,17 грн.;
- 4 дні: податкова накладна № 224 від 12. 01.2020 на суму ПДВ - 69091,16 грн.;
- 4 дні: податкова накладна № 199 від 03. 01.2020 на суму ПДВ - 12533,68 грн.
- 4 дні: податкова накладна № 208 від 22.01.2020 на суму ПДВ - 45912,50 грн.;
- 8 днів: податкова накладна № 488 від 12.12.2019 на суму ПДВ - 3054,33 грн.
Загальна сума ПДВ за вказаними податковими накладними складає 325163,01 грн.
Таким чином, судовим розглядом встановлено, що ТОВ «АКВІЛОН-ТОРГ», здійснюючи оптову торгівлю деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний) та роздрібну торгівлю деталями та приладдям для автотранспортних засобів, не вчасно зареєструвало податкові накладніза грудень 2019 - січень 2020 на загальну суму податку на додану вартість 325163,01 грн, які не надавалися і не підлягають наданню покупцю.
Наявність обов`язку у платника податків щодо здійснення реєстрації відповідних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не є спірною у цій справі. Спірним є саме наявність чи відсутність підстав для застосування штрафу, передбаченого пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК України.
З 01.01.2017 законодавцем змінено редакцію пункту120-1.1 статті 120-1 ПК України. На відміну від попередньої редакції цієї статті, яка встановлювала штрафні санкції за порушення термінів реєстрації виключно податкових накладних, що підлягають наданню покупцям, чинною на момент виникнення правовідносин редакцією визначено, що штрафні санкції застосовуються за порушення граничного строку, передбаченогостаттею 201 цього Кодексу, для реєстрації всіх податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Винятком є виключно порушення термінів реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Форми податкової накладної та Порядок заповнення податкової накладної, затвердженінаказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за №137/28267 (далі - Порядок №1307).
Відповідно до пункту 8 Порядку №1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка "X" та зазначається тип причини, зокрема, « 04» - складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання, « 08» - складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; « 09» - складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.
Положеннями Порядку №1307 визначено детальний перелік податкових накладних, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Цей перелік включає в себе не тільки податкові накладні, складені на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість та операції, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, але й інші групи операцій, здійснення яких обумовлює ненадання податкових накладних продавцю.
Системний аналіз статті201, пункту120-1.1 статті 120-1 ПК України, Порядку №1307 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Таким чином, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК України(в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
Вказана правова позиція узгоджується з висновками, викладеними у постановах Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17, від 11.12.2018 у справі №807/68/18,від 17.03.2020 у справі №200/1582/19-а.
Так, матеріалами справи встановлено, що вказані позивачем види операцій не звільнені від оподаткування та не підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою, а тому наявні підстави для застосування штрафу, передбаченого пунктом120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Щодо доводів апеляційної скарги ТОВ «АКВІЛОН-ТОРГ» стосовно запровадження мораторію на застосування штрафних санкцій, у тому числі і за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, колегія суддів зазначає наступне.
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 17.03.2020 № 533-IXвнесено зміни уПодатковий кодекс України, зокрема, підрозд. 10 розд.XX "Перехідні положення" Податкового кодексу Українидоповнено п. 52-1 такого змісту "за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:
порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;
відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, що застосовуються на загальних підставах;
порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
В подальшомуЗаконом України від 13.05.2020 № 591-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", який набрав чинності 29.05.2020, були внесені зміни в п. 52-1 підрозд. 10 розд.XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, а саме: слова та цифри "по 31 травня 2020 року" замінено цифрами та словами "по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19)".
Таким чином, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та/або розрахунку коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину не застосовуються.
При цьому, слід враховувати, що правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, та припиняється в день фактичної реєстрації податкової накладної.
Так, карантин діяв в Українів період з 12.03.2020 до 30.06.2023, згіднопостановКабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211(з урахуванням змін), та від 27.06.2023 № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» .
До завершення карантинуУказом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022в Україні введений воєнний стан, який на підставіУказів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»продовжувався та станом на час розгляду справи триває.
03.03.2022 прийнятоЗакон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану»№ 2118-IX, який набрав чинності 07.03.2022, яким підрозд. 10 розд.XX «Перехідні положення» Податкового кодексу Українидоповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Разом з цим,Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" від 12.05.2022 № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до пп. 69 підрозд. 10 розд. ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Відповідно до пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділуПерехідні положення Податкового кодексу Україниу разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46цьогоКодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46цьогоКодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинностіЗаконом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану»за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно з пп. 69.1-1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХПерехідні положення Податкового кодексу Україниплатники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХПерехідні положення Податкового кодексу Українивизначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом112.8.9 пункту 112.8 статті 112цьогоКодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Тобто,Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підп. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, з набранням чинностіЗаконом № 2260-IXпередбачене підп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розділу ХХПодаткового кодексу Українизвільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, з 27.05.2022 припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались п. 52-1 підрозд. 10 розд.XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Отже, враховуючи викладене вище платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого п. 52-1 підрозд. 10 розд.XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, а саме з 01.03.2020 по 26.05.2022.
В той же час матеріалами справи підтверджено, що спірні податкові накладні було зареєстровано позивачем у період з 08.01.2020 по 19.02.2020, тобто до початку дії мораторію.
Отже, висновки контролюючого органу щодо наявності підстав для настання відповідальності за несвоєчасну реєстрацію позивачем податкових накладних є обґрунтованими.
Доводи апелянта, що платник був повністю позбавлений права та реальної можливості подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно доПКУ, до контролюючого органу, у зв`язку з неотриманням акту перевірки, колегія суддів не приймає, оскільки з матеріалів справи встановлено, що контролюючим органом засобами поштового зв`язку на юридичну адресу ТОВ "АКВІЛОН-ТОРГ" було направлено акт перевірки, який отримано позивачем 10.02.2022, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Стосовно доводів апелянта щодо ненадання контролюючим органом докладного розрахунку штрафних санкцій, колегія суддів зазначає, що ненадання відповідачем такого розрахунку не впливає на законність прийнятого рішення, оскільки відповідачем у акті перевірки наведена таблиця, яка фактично і є розрахунком, так як містить дату виписки ПН, дату реєстрації ПН, кількість діб затримки між датою реєстрації та граничною датою реєстрації та суми ПДВ, з яких розраховуються штрафні санкції.
Так, загальна сума податку на додану вартість становить 325163,01 грн, загальна кількість податкових накладних, граничні строки реєстрації яких порушено, становить 20, з яких 19 зареєстровано з порушенням строку реєстрації до 15 календарних днів, що передбачає накладення штрафу у розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, одна податкова накладна (№772) зареєстрована з порушенням строку реєстрації 52 календарні дні, що передбачає накладення штрафу у розмірі 30 відсотків суми податку на додану вартість. Тож сума штрафних санкцій згідно даних таблиці, наведеної в акті перевірки, розрахована наступним чином: 325163,01 грн. 476,33 грн. (ПН №772) = 324686,68 грн.; 324686,68 грн. * 10% = 32468,67 грн.; 476,33*30% = 142,89 грн.; 32468,67 грн. + 142,89 грн. = 32611,58 грн.
Таким чином, доводи апеляційної скарги висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВІЛОН-ТОРГ» - залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 26.02.2024 по справі № 520/19821/23 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя-доповідач І.М. Ральченко Судді З.Г. Подобайло В.В. Катунов
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2024 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 119341291 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Ральченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні