Постанова
від 28.05.2024 по справі 629/2997/24
ЛОЗІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 629/2997/24

Номер провадження 3/629/926/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.05.2024 року суддя Лозівського міськрайонного суду Харківської області Цендра Н.В., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Північно-східного офісу Держаудитслужби відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м.Каспійськ, Республіки Дагестан, громадянки України, фахівця з публічних закупівель з організації публічних закупівель Управління освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області, яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

якій відповідно до ст.63 Конституції України, ст.268 КУпАП роз`яснені права,

про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.164-14 ч.3 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

При проведенні перевірки закупівель Управління освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області (код ДК 021:2015: 45450000-6 -Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт підвального приміщення (найпростішого укриття)

Комунального закладу «Лозівський ліцей № 1» Лозівської міської ради Харківської області за адресою: Харківська область, м. Лозова, мікрорайон 5, буд.3), проведеною Управлінням освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області (далі - Замовник), адреса місцезнаходження: 64604, Україна, Харківська обл., м. Лозова, мікрорайон 1, будинок 1 код ЄДРПОУ 02146222, інформація про яку оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro за № UA-2023-09-18-013376-a, 16 квітня 2024 року виявлено порушення законодавства про закупівлі в частині невідхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "КАРАТ ФІНАНС" , яка підлягала відхиленню відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 N? 1178 (далі - Особливості, Постанова N? 1178).

Перевіркою дотримання замовником вимог Закону N?922-VIII з урахуванням Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "КАРАТ ФІНАНС" встановлено, що п. "..Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п.47 Особливостей ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями укриття) Комунального закладу "Лозівський ліцей № 1 ЛМР ХО та закупівлю робіт за кодом ДК 021:2015:45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (капітальний ремонт підвального приміщення (найпростішого укриття) розташованого за адресою: Харківська область, м.Лозова м-он 5, буд.3, визначено, що замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.16 Закону N?922--VIII з урахуванням Особливостей. Визначені замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені у Додатку 1 до тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам наведено у Додатку 1 до тендерної документації, так у п.2.1 Додатку І "Перелік документів, які вимагаються від учасника для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність за кваліфікаційним критерієм "Наявність у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій" заповненої довідки на фірмовому бланку за підписом керівника або уповноваженої особи учасника за формою, викладеною у Таблиці 2. Пунктом 2.2 Додатку 1 "Перелік документів, які вимагаються від учасника для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону" зазначено "На підтвердження наявності власного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник надає сканкопію оригіналу оборотно-сальдової відомості..., у разі відсутності власного обладнання та матеріально-технічної бази та/або використання їх на договірних умовах, про це зазначається у довіці із наданням сканкопій оригіналів документів. ТОВ "КАРАТ ФІНАНС" надано довідку від 25.09.2024 N?25-092 "Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в якій наведено перелік орендованого обладнання, яке залучає для виконання робіт по процедурі згідно договором на послуги техніки та обладнання від 26.09.2023 № ОТ2609-1, укладеного з ТОВ "ГЕКО". Однак в наведеному переліку відсутні: кран на автомобільному ходу до 10т, трамбівки пневматичні, машини поливано-мийні, котли бітумні, навантажувачі одноковшові до 10 т, маслостанції, крани, автонавантажувачі до 5т, вібратори глибинні. Отже тендерна пропозиція учасника ТОВ «Карат Фінанс» не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню відповідно до абз.2 пп.2 п.44 Особливостей.

Таким чином, уповноваженою особою замовника - ОСОБА_1 , яка наказом по Управлінню від 13.11.2020 N? 412-к призначена фахівцем з публічних закупівель Управління освіти, молоді та спорту ЛМР ХО, протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.09.2023 № 75 визнано ТОВ "КАРАТ ФІНАНС" переможцем процедури закупівель та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю та не відхилено пропозицію ТОВ "КАРАТ ФІНАНС" яка підлягала відхиленню відповідно до Закону N?922-VII та Особливостей.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні правопорушення визнала, повідомила, що в майбутніх закупівлях вказані порушення будуть враховані та не будуть допущені, просила обмежитись усним зауваженням. Повідомила, що отримує заробітну плату в розмірі 13300 грн. на місяць.

Відповідальність зач.3 ст.164-14 КУпАП передбачена за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації.

Диспозиція даної норми закону є бланкетною, тобто відсилає до інших нормативно-правових актів, які визначають правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад.

Відповідно до п.п.31 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» ( в редакції № 2526-IX від 16.08.2022) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації ч.3 ст.22 Закону України «Про закупівлі».

Згідно п.3-7 Розділ X Прикінцеві та Перехідні положення Закону України «Про публічні закупівлі» установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

При цьому, порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні регулюються Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178.

Відповідно до п.3 Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (надалі Особливості №1178) замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України Про публічні закупівлі, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Відповідно до п.п.2 п.44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Вказані обставини підтверджуються протоколом про адміністративне правопорушення №20/06/2419/2024/пр від 14.05.2024, направленням №141 від 12.03.2024 року для проведення перевірки закупівель, актом №202006-19/4 від 16.04.2024 перевірки закупівель в Управлінні освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області за період з 01.01.2023 по 31.12.2024 року, письмовими поясненнями правопорушника ОСОБА_1 , наказом №412-к від 13.11.2020 про переведення ОСОБА_1 на посаду фахівця з публічних закупівель з організації публічних закупівель Управління освіти, молоді та спорту; посадовою інструкцією фахівця з публічних закупівель; висновком на зауваження Управління освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області до акта перевірки закупівель від 16.04.2024 №202006-19/4 в Управлінні освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області за період з 01.01.2023 по 31.12.2023 року; зауваженням до акта перевірки закупівель в Управлінні освіти, молоді та спорту Лозівської міської ради Харківської області за період з 01.01.2023 по 01.01.2024 року №202006-19/4 від 16.04.2024.

Таким чином, дії ОСОБА_1 вірно кваліфіковані за ст.164-14 ч.3 КУпАП, а саме невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону.

Разом з тим, відповідно до вимог ст.22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Відповідно до ст.23 КУпАП метою адміністративного стягнення є виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності та застосовується з метою виховання особи, що вчинила адміністративне правопорушення, у дусі точного і неухильного додержання Конституції, законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, запобігання вчинення нових правопорушень, як самим правопорушником так і іншими особами.

У справі «Ysmayylov проти Росії» (заява №30352/03, рішення від 16.10.2008) Європейський Суд вказав, що при призначенні покарання для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити особистий надмірний тягар для особи.

Згідно матеріалів адміністративної справи вбачається, що вчинене ОСОБА_1 порушення є формальним і не призвело до здійснення додаткових витрат бюджету, неефективного витрачання коштів, оскільки, матеріальної шкоди її діями не спричинено.

На підставі викладеного, додержуючись принципу законності, індивідуалізації, справедливості та обґрунтованості покарання, виходячи із засад гуманності, враховуючи характер і обставини скоєного правопорушення, а також обставини, які пом`якшують покарання, дані про особу ОСОБА_1 , яка вперше притягується до адміністративної відповідальності, дане правопорушення не призвело до настання тяжких наслідків, які б могли негативно вплинути на права і свободи громадян, що свідчить про його малозначний характер, у зв`язку з чим, з огляду на дотримання принципу співвідношення між тяжкістю вчиненого адміністративного правопорушення і заходом державного примусу, суд дійшов висновку про доцільність оголосити ОСОБА_2 усне зауваження та провадження по справі закрити відповідно до ст.22, 284 КУпАП, що на думку суду буде достатнім для виховання ОСОБА_1 в дусі додержання законів України, та для запобігання в подальшому вчиненню нею нових правопорушень.

Згідно із ч. 2 ст. 284 КУпАП, при оголошенні усного зауваження виноситься постанова про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Керуючись ст.24,36,164-14 ч.3,284 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винною в скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого за ст. 164-14 ч.3 КУпАП.

Провадження по адміністративній справі №629/5189/23 у відношенні ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ст.164-14 ч.3 КУпАП закрити, обмежившись усним зауваженням.

На постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подана апеляційна скарга в Харківський апеляційний суд через Лозівський міськрайонний суд Харківської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Наталія ЦЕНДРА

СудЛозівський міськрайонний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення28.05.2024
Оприлюднено30.05.2024
Номер документу119358231
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення законодавства про закупівлі

Судовий реєстр по справі —629/2997/24

Постанова від 28.05.2024

Адмінправопорушення

Лозівський міськрайонний суд Харківської області

ЦЕНДРА Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні