Постанова
від 29.05.2024 по справі 727/915/24
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 травня 2024 року м. Чернівці

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення Чернівецького апеляційного суду Дембіцька О.О., розглянувши за участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,її захисника Олару Д.В.,потерпілого ОСОБА_2 ,його захисника Іліє П.М. провадження у справі про адміністративні правопорушення за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Шевченківського районного суду м. Чернівці від 22 лютого 2024 року,

В С Т А Н О В И Л А :

Постановою Шевченківського районного суду м. Чернівці від 22 лютого 2024 року ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканка АДРЕСА_1 визнана винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.124 КУпАП та на неї накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 850 грн. на користь держави.

Стягнуто з ОСОБА_3 судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Згідно постанови, ОСОБА_4 23.01.2024 року о 09:20 год. в м. Чернівці, вул. Черетейська, 1, керуючи транспортним засобом Nissan Leaf, д.н.з. НОМЕР_1 , не вибрала безпечної швидкості руху, не дотрималась безпечного бокового інтервалу при зустрічному роз`їзді, не врахувала дорожньої обстановки та скоїла зіткнення з автомобілем Volkswagen Caddy, д.н.з. НОМЕР_2 під керуванням водія ОСОБА_2 , який рухався назустріч. У результаті ДТП транспортні засоби отримали механічні пошкодження з матеріальними збитками, чим порушила вимоги п.12.1,13.1,13.3 Правил дорожнього руху, за що відповідальність передбачена ст.124 КУпАП.

На таке судове рішення ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу із проханням постанову скасувати, а провадження по справі закрити у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 124 КУпАП.

Провадження №33/822/196/24 Головуючий у І інстанції: Терещенко О.Є.

Категорія: ст. 124 КУпАП Доповідач: Дембіцька О.О.

Зазначає,що протокол складений із порушенням,оскільки у ньому невірно зазначено її прізвище як Житарюк та місце проживання АДРЕСА_1 ,хоча згідно паспорту її прізвище ОСОБА_5 та місце проживання по АДРЕСА_2

Вважає, що в даній ДТП її вини немає, оскільки ділянка, по якій вона рухалась,була дуже вузькою і призначена для руху лише одного транспортного засобу, має крутий підйом по напрямку її руху та видимість її автомобіля була забезпечена.

У зв`язку із цим вважає, що мала перевагу у русі, а інший водій зобов`язаний був надати їй перевагу у русі, тому вважає,що саме він винуватий у дорожньо-транспортній пригоді.

Заслухавши доповідь судді, доводи ОСОБА_1 , її захисника Олару Д.В., які підтримали апеляційну скаргу,доводи потерпілого ОСОБА_2 ,його захисника Іліє П.М. про відсутність підстав для скасування судового рішення,роз`яснення експерта ОСОБА_6 по суті наданого ним висновку,дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

Згідно зі ст. 245 КУпАП завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, повне, всебічне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.

Вимогами ст.252 КУпАП встановлено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно положень ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Апеляційний суд вважає, що таких вимог закону при розгляді справи щодо ОСОБА_3 дотримано не було.

Як вбачається із протоколу про адміністративне правопорушення та постанови суду, ОСОБА_4 , 23.01.2024 року о 09:20 год. в м. Чернівці, вул. Черетейська, 1, керуючи транспортним засобом Nissan Leaf, д.н.з. НОМЕР_1 , не вибрала безпечної швидкості руху, не дотрималась безпечного бокового інтервалу при зустрічному роз`їзді, не врахувала дорожньої обстановки та скоїла зіткнення з автомобілем Volkswagen Caddy, д.н.з. НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_2 , який рухався назустріч. У результаті ДТП транспортні засоби отримали механічні пошкодження з матеріальними збитками, чим порушила вимоги п.12.1, 13.1, 13.3 Правил дорожнього руху, за що відповідальність передбачена ст.124 КУпАП.

Визнаючи ОСОБА_3 винуватою,суд обґрунтував висновки,посилаючись на протокол про адміністративне правопорушення, схему місця ДТП та письмові пояснення.

При цьому суд не надав жодної оцінки поясненням ОСОБА_3 у судовому засіданні та не мотивував, з яких причин не бере до уваги її доводи.

Апеляційний суд вважає висновки, викладені у оскаржуваній постанові, необґрунтованими, передчасними,оскільки вони базуються на неповно з`ясованих, а отже неправильно встановлених фактичних обставинах справи.

Із пояснень ОСОБА_1 після ДТП вбачається,що 23.01.2024 року приблизно о 09.20 год рухалася по вул. Черетейській в бік вул. Південно-Кільцевої.Рухалась на підйом,а зверху рухався автомобіль сірого кольору «Кадді»(Вольксваген).Вона( ОСОБА_1 ) почала гальмувати і вирівнювати авто у правий бік,але дорога вузька,тому не було більше куди рухатись.Авто іншого водія теж рухалось і гальмувало на неї. Акцентувала увагу,що вона рухалась на підйом,а інше авто-їхало зверху на спуск.

Такі пояснення підтвердила під час апеляційного розгляду.

Потерпілий ОСОБА_2 на місці ДТП пояснив,що їхав по вул.Черетейській,йому назустріч із-за повороту на великій швидкості вилетів автомобіль Nissan Leaf, білого кольору, тому він прийняв у право і зупинився, після чого у ліву сторону його(потерпілого) авто врізався Nissan Leaf та пошкодив всю ліву сторону. Після удару його занесло у паркан , який знаходився з правої сторони та він розбив праву фару та крило.

Такі ж пояснення ОСОБА_2 надав у апеляційному суді.

Схемою місця ДТП, яка підписана обидвома водіями без застережень,а також фототаблицями зафіксоване розташування автомобілів після зіткнення,а також наявні на них пошкодження.

Зокрема,у автомобіля Volkswagen Caddy д.н. НОМЕР_2 пошкоджено праве переднє крило,фара, передній бампер, ліве переднє крило, ліва дверка, ліва задня дверка, лівий поріг, пошкоджено лакофарбове покриття.

У автомобіля Nissan Leaf, д.н.з. НОМЕР_1 пошкодження лівого переднього крила, фари , бампера, заднє ліве крило, пошкоджено лакофарбове покриття.

Матеріали справи свідчать,що відносно іншого водія-учасника ДТП ОСОБА_2 23.01.2024 року також було складено протокол за ст.124 КУпАП за те,що він 23.01.2024 року о 09-20 в м. Чернівці, вул. Черетейська, 1, керуючи транспортним засобом Volkswagen Caddy, д.н.з. НОМЕР_2 , не вибрав безпечної швидкості руху, не дотримався безпечного бокового інтервалу при зустрічному роз`їзді, не врахував дорожньої обстановки та скоїв зіткнення з автомобілем Nissan Leaf, д.н.з. НОМЕР_1 ,під керуванням водія ОСОБА_4 , яка рухалась назустріч. У результаті ДТП транспортні засоби отримали механічні пошкодження з матеріальними збитками, чим порушив вимоги п.12.1, 13.1, 13.3 Правил дорожнього руху(а.с.7).

Під час апеляційного розгляду захисником ОСОБА_1 -адвокатом Олару Д.В. було заявлене клопотання про відкладення слухання справи,оскільки у іншому провадженні,яке здійснюється районним судом відносно ОСОБА_2 за ст.124 КУпАП, призначена 05.03.2024 року судова експертиза задля встановлення відповідності дій обидвох водіїв вимогам ПДРУ та причинного зв`язку із настанням ДТП.

Потерпілий ОСОБА_2 та його захисник Іліє П.М. не заперечували щодо відкладення справи та підтвердили,що експертиза у тому провадженні щодо ОСОБА_2 дійсно судом призначена і її висновки торкатимуться інтересів обидвох водіїв.

Також захисники Іліє П.М.,Олару Д.В.,потерпілий ОСОБА_2 та сама ОСОБА_1 підтвердили,що експертиза призначена судом із врахуванням питань та вихідних даних,наданих обидвома сторонами,отже обидві позиції були враховані при її призначенні.

З долученого за клопотанням захисника Олару Д.В. висновку експерта від 18.04.2024 року № СЕ-19/126-24/4203-ІТ за результатами проведеної експертизи,яка призначалась судом, встановлено,що в даній дорожньо-транспортній ситуації, водію автомобіля марки

Volkswagen Caddy (номерний знак НОМЕР_2 ), ОСОБА_2 необхідно було

керуватись вимогами пунктів 13.3 та 28.1 Правил дорожнього руху.

В даній дорожньо-транспортній ситуації, водію автомобіля Nissan Leaf

(номерний знак НОМЕР_3 ) ОСОБА_7 необхідно було діяти згідно вимог

пункту 12.3 Правил дорожнього руху.

В діях водія автомобіля марки Volkswagen Caddy (номерний знак

НОМЕР_2 ) ОСОБА_2 вбачається невідповідність вимог пунктів 13.3 та 28.1 Правил дорожнього руху, що з технічної точки зору, перебуває в причинному зв' язку із настанням даної дорожньо-транспортної пригоди із - за причин, вказаних в дослідницькій частині.

В діях водія ОСОБА_4 не вбачається невідповідність вимог Правил

дорожнього руху, які з технічної точки зору, могли би перебувати в причинному зв`язку із настанням даної дорожньо-транспортної пригоди, із - за причин вказаних в дослідницькій частині.

В даній дорожньо-транспортній ситуації, для уникнення ДТП 23.01.2024, водію автомобіля Nissan Lеаf(номерний знак НОМЕР_4 ) ОСОБА_4 необхідно було діяти згідно вимог пункту 12.3 Правил дорожнього руху. Водію автомобіля марки Volkswagen Caddy (номерний знак НОМЕР_2 ), ОСОБА_2 необхідно було керуватись вимогами пунктів 13.3 та 28.1 Правил дорожнього руху.

Невідповідність вимогам пунктів 13.3 та 28.1 Правил дорожнього руху в діях водія автомобіля марки Volkswagen Caddy (номерний знак НОМЕР_2 ), ОСОБА_2 з технічної точки зору перебуває в причинному зв`язку із настанням даної дорожньо-транспортної пригоди

Отже, з висновку експерта вбачається, що порушення вимог ПДРУ,які знаходяться у причинному зв`язку із настанням ДТП,були допущені не ОСОБА_8 ,а іншим водієм-учасником ДТП.

При цьому ОСОБА_8 не допустила таких невідповідностей вимогам Правил дорожнього руху, які з технічної точки зору перебували би у причинному зв`язку із настанням даної ДТП.

Слід зауважити,що згідно висновку експерта,гр-ці ОСОБА_1 у даній ситуації необхідно було діяти відповідно до п.12.3 ПДРУ,однак порушення вимог цього пункту правил експерт у її діях не встановив та у вину таке порушення ОСОБА_1 згідно протоколу не ставилось.

Під час апеляційного розгляду експерт ОСОБА_6 роз`яснив свій висновок № СЕ-19/126-24/4203-ІТ від 18.04.2024 року та вказав,що не залежно від наявності крутого спуску ,що вимагало би виконання водієм ОСОБА_9 також і вимог п.28.1 ПДРУ, у його діях наявне порушення п.13.3 ПДРУ,яке знаходиться у причинному зв`язку із настанням ДТП,а у діях ОСОБА_1 таке порушення не встановлене.

Враховуючи наведене,апеляційний суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.124 КУпАП, а тому апеляційну скаргу необхідно задовольнити, скасувати постанову суду та закрити провадження на підставі п.1 ст.247 КУпАП .

Згідно паспорту,дійсним прізвищем особи,яка притягається до відповідальності ,є ОСОБА_1 .

Керуючись ст.ст.247 п.1, 294 КпАПУкраїни, суддя судової палати з розгляду кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення Чернівецького апеляційного суду,-

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

Постанову судді Шевченківського районного суду м. Чернівці від 22 лютого 2024 року щодо ОСОБА_3 скасувати та закрити провадження у справі на підставі п.1 ст.247 КУпАП у зв`язку із відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.124 КУпАП.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Чернівецького

апеляційного суду О.О.Дембіцька

СудЧернівецький апеляційний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2024
Оприлюднено30.05.2024
Номер документу119358847
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна

Судовий реєстр по справі —727/915/24

Постанова від 29.05.2024

Адмінправопорушення

Чернівецький апеляційний суд

Дембіцька О. О.

Постанова від 22.02.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Терещенко О. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні