КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 травня 2024 року м. Київ№ 320/41737/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Жукової Є.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу
за позовомКомунального підприємства по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст»доАнтимонопольного комітету Українитреті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮКРЕЙНІАН БРІДЖ КОМПАНІ»провизнання протиправним та скасування рішення,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Комунальне підприємство по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст» (позивач) звернувся до Київського окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Антимонопольного комітету України (відповідач), за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮКРЕЙНІАН БРІДЖ КОМПАНІ» (третя особа), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7256-р/пк-пз від 24.05.2023.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у Комунального підприємства по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст» були достатні підстави для застосування положень підпункту 1 пункту 47 Особливостей, а саме відміни торгів у зв`язку з відсутності подальшої потреби в закупівлі таких послуг. А тому, протокольним рішенням уповноваженої особи від 05.05.2023 року № 193 Позивач відмінив торги по закупівлі «Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 -71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: «Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ»)» на підставі положень підпункту 1 пункту 47 Особливостей. Разом з тим, відповідач при розгляді скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮКРЕЙНІАН БРІДЖ КОМПАНІ» не зверну належної уваги на доводи позивача щодо наявних підстав для відміни торгів на підставі положень підпункту 1 пункту 47 Особливостей, у зв`язку з чим безпідставно дійшов висновку щодо задоволення скарги та зобов`язання позивача скасувати рішення про відміну процедури закупівлі - «Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 -71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: «Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ»)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2023-02- 14-003007-а.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.11.2023 відкрито провадження в адміністративній справі №320/41737/23, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
07 грудня 2023 року до Київського окружного адміністративного суду надійшов відзив Антимонопольного комітету України.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує з огляду на правомірність спірного рішення, оскільки позивач (Замовник) повинен довести наявність підстав для відміни процедури закупівлі, задля того аби Комісія могла пересвідчитися у дійсності намірів Замовника та виключити ймовірність зловживань з його боку.
Відповідач зазначає, що позивач планував дану процедуру закупівлі та оголосив її у лютому 2023 року, і не мав наміру її відміняти станом на момент визначення переможцем процедури закупівлі товариство з обмеженою відповідальністю "ДІАГНОСТИКА ТА ІНЖИНІРИНГ МОСТІВ" (08.03.2023) допоки Комісія рішенням від 20.03.2023 № 3366-р/пк-пз не зобов`язала позивача скасувати рішення про відхилення товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙНІАН БРІДЖ КОМПАНІ" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ДІАГНОСТИКА ТА ІНЖИНІРИНГ МОСТІВ" переможцем за процедурою закупівлі.
Після оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу вище зазначеного рішення позивач вперше намагався відмінити процедуру закупівлі на підставі -неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Але рішенням Колегії від 20.04.2023 №5171-р/пк-пз було зобов`язано Позивача скасувати рішення про відміну процедури закупівлі із підстав наведених у протоколі від 05.04.2023 № 151.
Позивач, виконавши вказане рішення Колегії, знову вирішив відмінити процедуру закупівлі тільки з іншої підстави - відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
За посиланнями відповідача, враховуючи відсутність документального підтвердження відсутності у позивача подальшої потреби у закупівлі послуг з проектування об`єкту: «Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ», що є предметом даного тендеру, Комісія встановила, що Замовник неправомірно відмінив Процедуру закупівлі. Враховуючи наведене, Комісія встановила, що Замовник, відмінивши Процедуру закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Особливостей в цій частині.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.12.2023 залишено заяву представника Антимонопольного комітету України про розгляд справи за правилами загального позовного провадження з викликом сторін - без задоволення; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙНІАН БРІДЖ КОМПАНІ" (вул. Мартиросяна, 16/14, м. Київ, 03186, код ЄДРПОУ 43554273).
Пояснень на підтримку або заперечення проти позову від третьої особи не надходило.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
14 лютого 2023 року Комунальним підприємством по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст» через електронну систему закупівель було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів за предметом: «Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 -71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: «Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ»)», а також тендерну документацію до даної процедури закупівлі.
В подальшому, Уповноваженою особою позивача протоколом від 05.05.2023 № 193 були відмінені торгів по закупівлі «Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: «Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ»)» на підставі підпункту 1 пункту 47 Особливостей, а саме: відсутність подальшої потреби в закупівлі.
Товариством з обмеженою відповідальністю "ЮКРЕЙНІАН БРІДЖ КОМПАНІ" (Скаржник) через електронну систему закупівель до органу оскарження була подана скарга від 12 травня 2023 № UA-2023-02-14-003007-a.c4 (Скарга) щодо порушення позивачем порядку проведення процедури закупівлі за предметом "Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-14-003007-а (Процедура закупівлі).
Скаржник повідомляв про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просив, зокрема, зобов`язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Рішенням Комісії від 16.05.2023 №6553-р/пк-пз Скарга була прийнята до розгляду та зобов`язано Замовника надати пояснення по суті Скарги.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.05.2023 №7256-р/пк-пз зобов`язано Комунальне підприємство по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва "Київавтошляхміст" скасувати рішення про відміну процедури закупівлі -"Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-14-003007-а.
Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідача, вважаючи таке рішення протиправними та такими, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (Закон).
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджено затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі по тексту Особливості).
Ці Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно визначення надано у статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»,
7)електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами;
31) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
32) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Пунктом 3 Особливостей обумовлено, що замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Положення частин п`ятої, шостої, восьмої і дев`ятої статті 3 Закону застосовуються на умовах, визначених Законом.
Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону.
Відповідно до статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб`єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Статтею 18 Закону встановлено, Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов`язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Частинами 18-19 статті 18 закону встановлено, що за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов`язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз`яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає обґрунтоване рішення, в якому зазначаються:
1) висновок органу оскарження про наявність або відсутність порушення процедури закупівлі;
2) висновок органу оскарження про задоволення скарги повністю чи частково або про відмову в її задоволенні;
3) підстави та обґрунтування прийняття рішення;
4) у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково - зобов`язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.
Відповідно до частин 22- 24 статті 18 Закону Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов`язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб`єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Право на оскарження не обмежує права суб`єкта оскарження на звернення до суду без попереднього звернення до органу оскарження.
Відповідно до пункту 52 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Як вже було зазначено вище, за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮКРЕЙНІАН БРІДЖ КОМПАНІ», рішенням Комісії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.05.2023 №7256-р/пк-пз зобов`язано Комунальне підприємство по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва "Київавтошляхміст" скасувати рішення про відміну процедури закупівлі -"Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ")", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-02-14-003007-а.
Відповідно до мотивувальної частини рішення від 24.05.2023 №7256-р/пк-пз, підставою задоволення скарги слугувало те, що Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни Процедури закупівлі з наведено підстави, а саме відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт та послуг.
Так, згідно із пунктом 1 частиною 1 статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник відміняє тендер у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до пункту 47 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
З аналізу вказаних приписів вбачається, що у замовника наявне право відмінити тендер у разі відсутності потреби подальшої закупівлі предмету закупівлі.
Обґрунтовуючи позов, та надаючи пояснення до Комісії АМКУ, позивач зазначив, що відповідно до плану спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) на 2023 рік, по КПКВ 1917462 "Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок субвенції з державного бюджету", підприємству "Київавтошляхміст" доведено фінансування в сумі 164 964,4 тис. грн.
У відповідності до вимог документації та договору, строк надання послуг з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ складає 60 календарних днів від дати підписання договору (без урахуванням виконання експертизи).
Станом на травень місяць 2023 року по зазначеній закупівлі не визначено переможця та не укладено договору.
Як вказує позивач, існує ризик невиконання підприємством "Київавтошляхміст" у 2023 році поточного ремонту естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський іроспект) в Шевченківському районі м. Київ та невикористання бюджетних коштів поточного року. У зв`язку з чим, підприємством було прийнято рішення щодо перерозподілу бюджетних коштів, які були виділені зі спеціального фонду бюджету на 2023 рік, та їх спрямування на інші балансові об`єкти підприємства, які перебувають в більш критичному технічному стані, ніж естакада №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ, та потребують невідкладного проведення в 2023 році комплексу протиаварійних заходів для забезпечення безпечного та безперешкодного руху по них транспорту та пішоходів. З метою перерозподілу доведеного підприємству фінансування на 2023 рік та його спрямування на більш нагальні потреби, підприємством "Київавтошляхміст" був розроблений План поточного благоустрою по підприємству "Київавтошляхміст" на 2023 рік, який затверджений комунальною корпорацією "Київавтодор" 25.04.2023 та погоджений Департаментом транспортної інфраструктури 27.04.2023.
Зважаючи на внесенні зміни до Плану поточного благоустрою по підприємству "Київавтошляхміст" на 2023 рік, на виробничій нараді структурних підрозділів підприємства "Київавтошляхміст" було прийнято рішення щодо відсутності подальшої потреби в 2023 році проводити закупівлю послуг з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ".
На підставі зазначеного, було прийняте рішення уповноваженої особи від 05.05.2023 року № 193 щодо відміни торгів по закупівлі "Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ")" згідно оголошення № UA-2023-02-14-003007-a на підставі положень підпункту 2 пункту 47 Особливостей, затверджених Постановою.
Замовник на розгляд Колегії надав, зокрема, план поточного благоустрою по підприємству "Київавтошляхміст" на 2023 рік, довідка про зміни до плану спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) на 2023 рік.
Позивачем оприлюднено протокол від 05.05.2023, відповідно до якого зазначено наступне: «Згідно оголошення № UA-2023-02-14-003007-a оприлюдненого в електронній системі закупівель, та керуючись Постановою було розпочато проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю "Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ")".
Під час проведення виробничої наради структурних підрозділів підприємства "Київавтошляхміст" було зазначено, що на даний час відсутня подальша потреба у закупівлі "Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ")".
Відповідно до положень підпункту 1 пункту 47 Особливостей, затверджених Постановою, Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
На підставі викладеного, прийнято рішення відмінити торги на закупівлю "Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ")" згідно оголошення № UA-2023-02-14-003007-a на підставі положень підпункту 1 пункту 47 Особливостей, затверджених Постановою.
ВИРІШИВ: Відмінити торги на закупівлю "Архітектурні, інженерні та планувальні послуги за кодом ДК 021:2015 - 71240000-2 (послуги з проектування об`єкту: "Поточний ремонт естакади №2 по вул. Жилянській (Повітрофлотський проспект) в Шевченківському районі м. Київ")" згідно оголошення № UA-2023-02-14-003007-a на підставі положень підпункту 1 пункту 47 Особливостей, затверджених Постановою».
Суд акцентує, що а ні положення пункту 1 частини 1 статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі", а ні пункт 47 Особливостей не містять в собі переліку документів, яким замовник зобов`язаний підтверджувати відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
В той же час, кожне рішення тендерного комітету чи уповноваженої особи, якщо вона проводить тендер, щодо відміни тендера або визнання його таким, що не відбувся, має бути документально обґрунтоване та підтверджене, адже учасники мають право його оскаржити.
При цьому, пунктом 14 Особливостей встановлено, що закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Відповідно до частини першої статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Як вказує відповідач, станом на момент прийняття Комісією рішення від 24.05.2023 №7256-р/пк-пз, Замовником не було внесено змін до річного плану.
При цьому, сам позивач стверджує що у нього не відпала потреба у проведенні даної процедури закупівлі, а виникли ризики невиконання у 2023 році поточного ремонту естакади №2 по вул.Жилянській, що не відповідає змісту пп.1 п.47 Особливостей.
Вищевказане, а також те, що позивачем не було надано жодного належного доказу, який би свідчив про відсутність подальшої потреби у закупівлі, свідчить про недоведеність відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
За наведених обставин у сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість рішення Комісії від 24.05.2023 №7256-р/пк-пз.
Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права та застосовує цей принцип з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини, рішення якого є джерелом права та обов`язковими для виконання Україною відповідно до статті 46 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (надалі по тексту також - Конвенція).
Так, Європейський Суд з прав людини (надалі по тексту також - Суд) у своєму рішенні по справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (від 9 грудня 1994 року №18390/91), вказав, що статтю 6 Конвенції не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень, детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Міра цього обов`язку може варіюватися залежно від характеру рішення. Необхідно також враховувати численність різноманітних тверджень, з якими сторона у справі може звернутися до судів, та відмінності, наявні в Договірних державах, стосовно передбачених законом положень, звичаєвих норм, правових висновків, викладення та підготовки рішень. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи
В рішенні "Салов проти України" (заява №65518/01; від 6 вересня 2005 року) Суд також звернув увагу на те, що статтю 6 параграф 1 Конвенції не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін.
У своїх рішеннях Європейський Суд з прав людини неодноразово зазначав, що рішення національних судів мають бути обґрунтованими, зрозумілими для учасників справ та чітко структурованими; у судових рішеннях має бути проведена правова оцінка доводів сторін, однак, це не означає, що суди мають давати оцінку кожному аргументу та детальну відповідь на нього. Тобто мотивованість рішення залежить від особливостей кожної справи, судової інстанції, яка постановляє рішення, та інших обставин, що характеризують індивідуальні особливості справи.
Разом з цим, згідно з пунктом 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Згідно з частиною першою статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
За приписами статті 74 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно із положеннями статті 75 КАС України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому, в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з статтею 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За наслідками розгляду даної справи по суті, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
З огляду на відмову у задоволенні позову, розподіл судових витрат у відповідності до положень ст. 139 КАС України, за наслідками розгляду даної справи, не здійснюється.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва «Київавтошляхміст» - відмовити.
2. Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Жукова Є.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2024 |
Оприлюднено | 31.05.2024 |
Номер документу | 119370798 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Жукова Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні