Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
29 травня 2024 р. справа № 520/8254/24
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Біленський О.О., розглянувши матеріали адміністративного позову Заступника керівника Лозівської окружної прокуратури Харківської області (вул. Богданівська, буд. 17, м. Лозова, Харківська область, 64602) до Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області (вул. Соборна, буд. 1, с. Біляївка, Лозівський район, Харківська область, 64141, код ЄДРПОУ 04399559) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Лозівської окружної прокуратури Харківської області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом в інтересах держави до Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області щодо невжиття заходів з приводу набуття права власності на гідротехнічні споруди, які знаходяться на земельних ділянках водного фонду з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047 поза межами населених пунктів Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області, а саме: не звернення до органу, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно з заявами про взяття їх на облік, як безхазяйну нерухому річ та не подання оголошення в друкованих засобах масової інформації про взяття безхазяйного нерухомого майна на облік;
- зобов`язати Біляївську сільську раду Лозівського району Харківської області вчинити дії, спрямовані на набуття права власності на гідротехнічні споруди, що знаходяться на земельних ділянках водного фонду з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047 шляхом звернення до органу, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно з заявою про взяття їх на облік, як безхазяйне нерухоме майно та розміщення оголошення у друкованих засобах масової інформації про взяття цих гідроспоруд на облік, як безхазяйну нерухому річ.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі згідно з положеннями п. 10 ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 257 КАС України, якими унормовано що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Відповідно до положень ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Згідно з положеннями ч. 2, 3, 4, 5 ст. 262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів із дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин. Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що власник гідротехнічних споруд, розташованих на земельних ділянках з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047, що знаходяться в територіальних межах Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області відсутній, його неможливо встановити на підставі даних, документів та/або інформації з відповідних державних реєстрів, гідроспоруда не перебуває на балансі органу місцевого самоврядування, а тому являється безхазяйною. Відповідно до ч. 14 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», взяття на облік безхазяйного нерухомого майна проводиться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Управління майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад, в межах, визначених радою, належить до компетенції Біляївської сільської ради. Однак, остання жодних дій по набуттю права власності на безхазяйні гідротехнічні споруди не вчинила. Тобто, в порушення ст. ст. 2, 3, 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухомет майно та їх обтяжень», ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Біляївською сільською радою Лозівського району не вживалися передбачені законодавством дії до набуття у комунальну власність вказаного безхазяйного майна - гідротехнічних споруд, що знаходяться на земельних ділянках з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047. Разом із тим, взяття на облік у комунальну власність сільської територіальної громади безгосподарських гідротехнічних споруд дасть можливість вирішувати питання збереження водних об`єктів для загального та спеціального водокористування, забезпечивши збереження та належну експлуатацію гідротехнічних споруд, запобігти виникненню надзвичайним ситуаціям пов`язаних з водним фактором.
Представник відповідача надав до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначив, що Біляївська сільська рада Лозівського району Харківської області, керуючись п. 3 ч. 2 ст. 162 КАС України визнає позовні вимоги прокурора у повному обсязі та повідомляє, що після прийняття відповідного рішення судом у справі, з метою виконання вимог зазначених прокурором у позові, Біляївською сільською радою Лозівського району Харківської області буде вжито заходів щодо набуття права власності на гідротехнічні споруди, які знаходяться на земельних ділянках водного фонду з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047 поза межами населених пунктів Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області, а саме: звернення до органу, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно з заявами про взяття їх на облік, як безхазяйну нерухому річ та подачу оголошення в друковані засоби масової інформації про взяття безхазяйного нерухомого майна на облік.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 3, ч. 4 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 Конституції України, прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Згідно з абз. 1 ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
З матеріалів справи встановлено, що на території Біляївської сільської територіальної громади (колишня Закутнівська сільська рада) Лозівського району Харківської області знаходиться земельна ділянка водного фонду площею 24,0160 га з кадастровим номером 6324584000:03:000:0091, на якій знаходиться гідротехнічна споруда (площа землі під гідроспорудою складає 0,4070 га).
Відповідно до укладеного Договору оренди земельної ділянки від 17.05.2005, Первомайською районною державною адміністрацією Харківської області СПД ФО ОСОБА_1 передано в оренду земельну ділянку водного фонду з розташованою на ній водоймою (ставком). В оренду було передано земельну ділянку загальною площею 24,016 га і у тому числі під гідротехнічними спорудами - 0,407 га.
Відповідно пунктів 3, 4 Договору оренди, на земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна: гідротехнічна споруда, яка знаходиться в задовільному стані. Земельна ділянка передається в оренду разом з гідротехнічною спорудою.
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди припинено 16.03.2023 на підставі рішення суду від 22.06.2022 у справі №922/3744/21.
Крім того, прокуратурою виявлено, що в територіальних межах колишньої Миронівської сільської ради знаходиться земельна ділянка водного фонду площею 13,5712 га з кадастровим номером 6324585000:04:000:0047, на якій знаходиться гідротехнічна споруда (площа землі під гідроспорудою складає 0,2339 га).
Відповідно до укладеного Договору оренди земельної ділянки від 31.07.2007, Первомайською районною державною адміністрацією Харківської області ФОП ОСОБА_2 передано в оренду земельну ділянку водного фонду з розташованою на ній водоймою (ставком), а саме: земельна ділянка загальною площею 24,016 га у тому числі під гідротехнічними спорудами - 0,2323 га.
Відповідно до пунктів 3, 4 Договору оренди, на земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна - гідротехнічна споруда, яка знаходиться в задовільному стані. Земельна ділянка передається в оренду разом з гідротехнічною спорудою.
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди припинено 06.09.2023 на підставі рішення суду від 08.12.2021 у справі №922/3812/21.
До Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 06.09.2021 внесено відомості про речове право на земельні ділянки з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047, зареєстровано право власності на вказані земельні ділянки за Біляївською сільською радою на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин" від 28.04.2021 №1423-ІХ.
Будь-які відомості щодо права власності чи будь-яке інше речове право на спірне майно - гідроспоруди за сільською радою в Державному реєстрі прав на нерухоме відсутні; рішення про взяття на облік та прийняття у комунальну власність гідроспоруд, які розташовано на вказаних вище земельних ділянках, Біляївською сільською радою не приймалися.
Таким чином, незважаючи на те, що підстава для оформлення права комунальної власності на об`єкти - гідроспоруди у Біляївської сільської ради виникла ще у грудні 2020 року (відповідно до рішення №22 від 08.12.2020 сесії VIII скликання Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області розпочато реорганізацію сільських рад, що увійшли до Біляївської сільської ради: Роздольської, Суданської, Закутнівської, Миронівської, Верхньоорільської та Красненської), відповідачем дотепер не вчинено жодних обов`язкових дій, спрямованих на державну реєстрацію права комунальної власності на них.
Згідно інформації, наданої Біляївською сільською радою у листі за №02.1-13/377 від 28.02.2024, гідроспоруди, розташовані на земельних ділянках з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047, на балансі та на обліку ради не перебувають, право комунальної власності за сільською радою на них не зареєстровано, рішення сільською радою з цих питань не приймалися. Технічна документація на гідроспоруди не розроблялася, відомості про їх технічний стан відсутні. Паспорти водних об`єктів/водогосподарські паспорти на водні об`єкти (ставки), розташовані на земельних ділянках з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047 не розроблялися.
Вважаючи вказану бездіяльність протиправною, заступник керівника Лозівської окружної прокуратури Харківської області звернувся до суду з даним позовом в інтересах держави.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР), частиною другою статті 2 якого визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Стаття 25 Закону №280/97-ВР визначає загальну компетенцію сільських, селищних, міських рад, відповідно до якої сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Статтею 60 Закону №280/97-ВР встановлено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме та нерухоме майно.
Підставою набуття права комунальної власності є передача майна комунальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Згідно ч. 1 ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом.
Юридична особа публічного права набуває право власності на майно, передане їй у власність, та на майно, набуте нею у власність на підставах, не заборонених законом (ст. 329 ЦК України).
Відповідно до ст. 335 ЦК України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий.
Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.
Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.
Згідно зі ст. 327 ЦК України у комунальній власності є майно, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Суд зазначає, що відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав регулює Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 №1952-IV (далі - Закон №1952-IV).
У пункті 1 ч. 1 ст. 2 Закону №1952-IV визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження.
Таким чином, орган місцевого самоврядування є заявником реєстрації речових прав у разі взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.
Частиною 14 ст. 18 Закону №1952-IV передбачено, що взяття на облік безхазяйного нерухомого майна проводиться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктами 82, 84, 85 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна здійснюється за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса в установленому для державної реєстрації прав порядку з урахуванням особливостей, визначених пунктами 83-88 цього Порядку. За результатом розгляду заяви державний реєстратор приймає рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна або рішення щодо відмови у взятті на такий облік. Державний реєстратор за результатом прийнятого рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна вносить до спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості.
Законодавство визначає поетапну процедуру передання у комунальну власність безхазяйного нерухомого майна, яка включає звернення до органу, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, з заявою про взяття на облік безхазяйної нерухомої речі, а після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі, звернення органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, до суду за переданням нерухомого майна за рішенням суду у комунальну власність.
Отже, саме відповідач є уповноваженим органом для вжиття заходів щодо взяття на баланс безхазяйних гідротехнічних споруд на території громади та подальшого оформлення права комунальної власності на них.
Таким чином, за наявності підстав та відповідних повноважень, Біляївська сільська рада Лозівського району Харківської області, як суб`єкт права комунальної власності, що здійснює від імені та в інтересах територіальних громад відповідні права щодо володіння та розпорядження комунальним майном, упродовж тривалого часу фактично не здійснила жодних юридично значимих обов`язкових дій щодо оформлення та державної реєстрації права власності на спірні гідротехнічні споруди.
Вказане свідчить про бездіяльність відповідача, яка полягає у безпідставному зволіканні в оформленні правовстановлюючих документів на майно, що належить територіальній громаді.
Будь-яких доказів щодо здійснення заходів з метою набуття права власності на безхазяйне майно, а саме гідротехнічні споруди, які знаходяться на земельних ділянках водного фонду з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047 поза межами населених пунктів Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області, станом на час розгляду справи відповідачем не надано.
Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про необхідність визнати протиправною бездіяльність Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області щодо не вжиття заходів з приводу набуття права власності на безхазяйне нерухоме майно, а саме: гідротехнічні споруди, які знаходяться на земельних ділянках водного фонду з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047 поза межами населених пунктів Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області та зобов`язати відповідача вчинити дії, спрямовані на набуття права власності на гідротехнічні споруди, які знаходяться на земельних ділянках водного фонду з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047 поза межами населених пунктів Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області, шляхом звернення до органу, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, із заявою про взяття вказаних гідроспоруд на облік, як безхазяйне нерухоме майно.
Разом із тим, позовні вимоги про зобов`язання відповідача вчинити дії щодо розміщення оголошення у друкованих засобах масової інформації про взяття гідроспоруд на облік є передчасними та до задоволенню не підлягають, оскільки законодавством визначено відповідну поетапну процедуру передання у комунальну власність безхазяйного нерухомого майна, і лише у разі прийняття державним реєстратором рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна за заявою відповідного органу місцевого самоврядування виникають підстави для подання оголошення у друкованих засобах масової інформації.
За приписами ч. 1 та ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зважаючи на встановлені у справі обставини, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про часткове задоволення адміністративного позову.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Заступника керівника Лозівської окружної прокуратури Харківської області (вул. Богданівська, буд. 17, м. Лозова, Харківська область, 64602) до Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області (вул. Соборна, буд. 1, с. Біляївка, Лозівський район, Харківська область, 64141, код ЄДРПОУ 04399559) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області щодо не вжиття заходів з приводу набуття права власності на безхазяйне нерухоме майно, а саме: гідротехнічні споруди, які знаходяться на земельних ділянках водного фонду з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047 поза межами населених пунктів Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області.
Зобов`язати Біляївську сільську раду Лозівського району Харківської області вчинити дії, спрямовані на набуття права власності на гідротехнічні споруди, які знаходяться на земельних ділянках водного фонду з кадастровими номерами 6324584000:03:000:0091 та 6324585000:04:000:0047 поза межами населених пунктів Біляївської сільської ради Лозівського району Харківської області, шляхом звернення до органу, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, із заявою про взяття гідроспоруд на облік, як безхазяйне нерухоме майно.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Біленський О.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2024 |
Оприлюднено | 31.05.2024 |
Номер документу | 119373013 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Біленський О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні