Рішення
від 28.05.2024 по справі 600/1756/24-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/1756/24-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Черембуд" до Вашківецької міської ради Вижницького району Чернівецької області про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Черембуд" (далі - позивач) звернувся в суд з позовом до Вашківецької міської ради Вижницького району Чернівецької області (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення сесії Вашківецької міської ради №62-33/24 від 01 березня 2024 року, яким затверджено розпорядження міського голови та відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТОВ "Черембуд".

В обґрунтування заявлених вимог позивач вказував, що з метою здійснення виконання статутних завдань отримав від Вашківецької міської ради дозвіл на розроблення проекту відведення земельної ділянки для передання її в оренду. Після виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Позивач 11.01.2024 р. звернувся до відповідача із відповідною заявою про погодження вказаного проекту та відповідно укладення договору оренди. 01.03.2024 р. рішенням сесії Вашківецької міської ради №62-33/24 затверджено розпорядження міського голови та відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТОВ "Черембуд". Позивач зазначає, що посилання відповідача в оскаржуваному рішенні на необхідність отримання звіту про оцінку впливу на довкілля, громадське обговорення планової діяльності, висновку з оцінки впливу не відноситься до земельного законодавства, а має відношення до документів дозвільного характеру, відсутність яких тягне за собою адміністративну відповідальність, а також заборону на провадження діяльності шляхом звернення до суду.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач, заперечуючи стосовно задоволення позовних вимог, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому, серед іншого, зазначив, що ними винесено законне та обґрунтоване рішення, яке відповідає нормам чинного законодавства України, в тому числі положенням Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", оскільки ТОВ "Черембуд" не подало повного пакету документів відповідно до вимог Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", а саме: звіту з оцінки впливу на довкілля від провадження планованої діяльності; звіту про громадське обговорення планової діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля та висновку з оцінки впливу на довкілля від провадження планованої діяльності та невиконання особливих умов надракористування передбачених Спеціальним дозволом на користування надрами виданого Державною службою геології та надр України №6754 від 09.11.2023.

Дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Черембуд» (м. Чернівці, вул. Авангарндна, будинок 43, квартира 44, ідентифікаційний код 42425213) здійснює свою діяльність в тому числі і за кодом КВЕД 08.12 Добування піску гравію, глин і каоліну, що підтверджується відповідною випискою про державну реєстрацію.

Відповідно до договору купівлі-продажу від 02.10.2023 р. №5/3-23 укладеного на підставі протоколу аукціону від 05 вересня 2023 року Позивач отримав право на видобування корисних копалин Центральної ділянки Вашківецького родовища, що підтверджується Спеціальним дозволом на користування надрами №6754.

09.11.2023 р. між Державною службою геології та надр України та позивачем укладена Угода №6754 про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин. Місцем розташування ділянки надр: Чернівецька область, Вижницький район та Івано-Франківська область, Коломийський район, 1 км на північ від міста Вашківці.

З метою здійснення виконання статутних завдань та умов згаданої Угоди позивач 14.11.2023 р. звернувся до Вашківецької міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки для передання її в оренду орієнтовною площею 5.0 га.

Рішенням сесії Вашківецьцої міської ради №253-29/23 від 28.11.2023 р. дана заява була задоволена та надано дозвіл на виготовлення відповідної документації.

Після виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки позивач 11.01.2024 р. звернувся до відповідача із відповідною заявою про погодження вказаного проекту та відповідно укладення договору оренди.

14.02.2024 р. постійна комісія Вашківецької міської ради рекомендувала міській раді затвердити проект землеустрою за що проголосували одностайно.

16.02.2024 р. рішення сесії Вашківецької міської ради №59-32/24 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 7230510400:01:001:0251 для передання її в оренду терміном на 3 роки. Вказане рішення було прийнято одностайно присутніми, де в тому числі проголосував і міський голова. Того ж дня вказане рішення було підписане міським головою та видане позивачу.

19.02.2024 р. розпорядженням №07 зупинено дію вказаного вище проєкту у зв`язку з неподанням ТОВ "Черембуд" повного пакету документів відповідно до вимог Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" : Звіту з оцінки впливу на довкілля від провадження планованої діяльності, Звіту про громадське обговорення планованої діяльності яка підлягає оцінці впливу на довкілля, Висновку з оцінки впливу на довкілля від провадження планованої діяльності".

01.03.2024 р. рішенням сесії Вашківецької міської ради №62-33/24 затверджено розпорядження №07 від 19.02.2024 р. та відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТОВ "Черембуд".

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю урегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 року №2768-ІІІ (далі - ЗК України, у редакції, чинній на час виникнення та існування спірних правовідносин).

Частиною першою статті 3 ЗК України встановлено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з пунктом «а» частини першої статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад.

За правилами, визначеними у статті 93 ЗК України, земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам, іноземцям і особам без громадянства, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам (частина друга). Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи або особи, які використовують земельні ділянки на праві емфітевзису (частина восьма).

За змістом частин першої, другої статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з частиною першою статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Як передбачає частина перша та частина третя статті 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Так, згідно з частиною першою статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Частиною другою статті 123 ЗК України визначено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність та користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно з частиною шостою статті 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Відповідно до частини дванадцятої статті 123 ЗК України рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат лісогосподарського виробництва.

Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів (частина п`ятнадцята статті 123 ЗК України).

Як передбачає частина шістнадцята статті 123 ЗК України, відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Крім того, статтею 186 ЗК України визначено погодження і затвердження документації із землеустрою.

Так, згідно з пунктом 6 частини третьої означеної статті ЗК України проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації (частина восьма статті 186 ЗК України).

Згідно з частиною десятою статті 186 ЗК України висновок (рішення) органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, іншого суб`єкта, визначеного цією статтею, щодо відмови у погодженні або затвердженні документації із землеустрою має містити вичерпний перелік недоліків документації із землеустрою з описом змісту недоліку та посиланням на відповідні норми законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, затверджену документацію із землеустрою або містобудівну документацію. Повторна відмова у погодженні або затвердженні документації із землеустрою допускається лише у разі, якщо розробник не усунув недоліки, зазначені у попередньому висновку (рішенні), а також якщо підстава для відмови виникла після надання попереднього висновку (рішення). Повторна відмова у погодженні або затвердженні не позбавляє розробника документації із землеустрою права усунути недоліки такої документації та подати її на погодження або затвердження.

Аналізуючи вищенаведені норми ЗК України, суд констатує, що з метою отримання в оренду земельної ділянки зацікавлена особа звертається до відповідного органу із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Після отримання такого дозволу розробляється проект землеустрою, який подається на затвердження відповідному органу. При цьому підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, як визначає стаття 123 ЗК України, може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Разом з тим, стаття 186 ЗК України містить ширший перелік підстав для такої відмови, оскільки стосується усіх видів документацій із землеустрою, які наведені у статті 25 Закону України "Про землеустрій", і передбачає також невідповідність проекту землеустрою документації із землеустрою або містобудівної документації.

На момент розгляду заяви позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, до якої додавався графічний матеріал, на якому зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, відповідач не встановив підстав для відмови у наданні такого дозволу, якими відповідно до вимог частини третьої статті 123 ЗК України є невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Таким чином, надавши позивачу дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду відповідно до рішення Вашківецької міської ради №253-29/23 від 28.11.2023 р., остання фактично констатувала, що розташування бажаної земельної ділянки відповідає вимогам генерального плану населеного пункту та іншій містобудівній документації.

А також після виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки позивач 11.01.2024 р. звернувся до відповідача із відповідною заявою про погодження вказаного проекту та відповідно укладення договору оренди.

14.02.2024 р. постійна комісія Вашківецької міської ради рекомендувала міській раді затвердити проект землеустрою за що проголосували одностайно.

16.02.2024 р. рішенням сесії Вашківецької міської ради №59-32/24 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 7230510400:01:001:0251 для передання її в оренду терміном на 3 роки. Вказане рішення було прийнято одностайно присутніми, де в тому числі проголосував і міський голова. Того ж дня вказане рішення було підписане міським головою та видане позивачу.

19.02.2024 р. розпорядженням №07 зупинено дію вказаного вище проєкту у зв`язку з неподанням ТОВ "Черембуд" повного пакету документів відповідно до вимог Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" : Звіту з оцінки впливу на довкілля від провадження планованої діяльності, Звіту про громадське обговорення планованої діяльності яка підлягає оцінці впливу на довкілля, Висновку з оцінки впливу на довкілля від провадження планованої діяльності".

01.03.2024 р. рішенням сесії Вашківецької міської ради №62-33/24 затверджено розпорядження №07 від 19.02.2024 р. та відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТОВ "Черембуд".

Разом з тим, приймаючи спірне рішення від 01 березня 2024 року №62-33/24 відповідач зазначив про наявність інших вимог не передбачених Земельним законодавством.

Відповідач, приймаючи спірне рішення, не виконав умов, передбачених частиною десятою статті 186 ЗК України, щодо викладення у ньому вичерпного переліку недоліків документації із землеустрою з описом змісту недоліку та посиланням на відповідні норми законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, затверджену документацію із землеустрою або містобудівну документацію, з огляду на що таке рішення не можна вважати обґрунтованим та таким, що прийняте у повній відповідності до вимог чинного законодавства.

Суд звертає увагу, що на момент розгляду документів та під час прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не виникало питання про те, що ними не надано повного пакету документів, а посилання відповідачем на необхідність отримання звіту про оцінку впливу на довкілля, громадське обговорення планової діяльності, висновку з оцінки впливу не відноситься до земельного законодавства має відношення до документів дозвільного характеру, відсутність яких тягне за собою адміністративну відповідальність, а також заборону на провадження діяльності шляхом звернення до суду.

Слід також врахувати, що земельна ділянка зареєстрована у Державному земельному кадастрі, отже за результатами поданих до реєстрації документів державний кадастровий реєстратор не знайшов їх невідповідність вимогам законодавства.

Відтак, вказана в рішенні підстава відмови у затвердженні проекту землеустрою не є тією підставою, яка визначена в Земельному кодексі України як підстава для відмови у затвердженні проекту землеустрою.

Будь-яких інших підстав, визначених Земельним кодексом України, для відмови у затвердженні проекту землеустрою представник відповідача суду не повідомив.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Таким чином, вказана підстава для відмови у затвердженні проекту землеустрою є необґрунтованою та не передбачена приписами Земельного кодексу Україну та таке рішення не може відповідати критеріям правомірності, визначених в ч. 2 ст. 2 КАС України.

Враховуючи встановлені судом обставини у справі та досліджені докази, суд приходить до висновку, що відповідач, відмовляючи позивачу рішенням від 01.03.2024 р. №62-33/24, не дотримався вимог Земельного кодексу України, тому суд вбачає необхідним визнати таке рішення протиправним, скасувавши його.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав. З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.

Стосовно розподілу судових витрат.

Згідно ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки, позов задоволено повністю, суд присуджує на користь позивача судові витрати (судовий збір) у сумі 2422,40 грн за рахунок бюджетних асигнувань Вашківецької міської ради Вижницького району Чернівецької області/

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення сесії Вашківецької міської ради №62-33/24 від 01 березня 2024 року, яким затверджено розпорядження міського голови та відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "Черембуд".

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Вашківецької міської ради Вижницького району Чернівецької області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Черембуд" судові витрати у розмірі 2422,40 грн.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Черембуд" (вул. Авангардна, 43, кв. 44, м. Чернівці, 58023, Код ЄДРПОУ 42425213)

Відповідач - Вашківецька міська рада Вижницького району чернівецької області (вул. Героїв Майдану, буд. 2, м. Вашківці, Вижницький район, Чернівецька область, 59210, Код ЄДРПОУ 04062073)

Суддя І.В. Маренич

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2024
Оприлюднено31.05.2024
Номер документу119373487
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —600/1756/24-а

Рішення від 28.05.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні