Ухвала
від 01.04.2024 по справі 369/5479/24
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/5479/24

Провадження №1-кс/369/1200/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.04.2024 року м. Київ

Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в м. Києві клопотання прокурора у кримінальному провадженні - начальника Бородянського відділу Бучанської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 , про дозвіл на проведення огляду земельних ділянок у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12024111050000454 від 07.02.2024 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України., -

В С Т А Н О В И В:

Бородянським відділом Бучанської окружної прокуратури Київської області здійснюється нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024111050000454 від 07.02.2024 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 239 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в ході перевірки оперативної інформації виявлено факт можливого забруднення та псування земель шкідливими речовинами, що становить небезпеку для довкілля на території Бородянської селищної територіальної громади Київської області за адресою: Київська обл., Бучанський р-н, с. Дружня, вул. Ковпака, 6.

На вказаній земельній ділянці, згідно рапорту головного оперуповноваженого ДЗДПНМ Національної поліції України ОСОБА_4 від 06.02.2024, встановлені великогабаритні металеві бочки в яких випалюється деревина для виготовлення вугілля, у результаті чого порушується структура ґрунту та спричиняється забруднення. Крім того при кустарному виготовленні вугілля виділяється багато шкідливих сполук: сажа, метан, азотні сполуки, оксиди вуглецю, пари спирту й оцтової кислоти. Встановлено, що земельні ділянки як одна суцільна площа, на якій здійснюють випалювання деревини для вугілля, з кадастровими номерами: 3221081000:01:003:0339, 3221081000:01:003:0192, 3221081000:01:003:0340, знаходяться у приватній власності ТОВ «УКРТЕХОРЕНДА» (ідентифікаційний код - 43830263).

Згідно інформаційної довідки № 365687867 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта - земельна ділянка з кадастровим номером 3221081000:01:003:0339, загальною площею 0.1419 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2261844432210, перебуває у власності ТОВ «УКРТЕХОРЕНДА» (ідентифікаційний код - 43830263).

Згідно інформаційної довідки № 365687867 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта - земельна ділянка з кадастровим номером 3221081000:01:003:0340, загальною площею 0.1175 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2261817332210, перебуває у власності ТОВ «УКРТЕХОРЕНДА» (ідентифікаційний код - 43830263).

Згідно інформаційної довідки № 365687867 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта - земельна ділянка з кадастровим номером 3221081000:01:003:0192, загальною площею 0.32 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1957362232210, перебуває у власності ТОВ «УКРТЕХОРЕНДА» (ідентифікаційний код - 43830263).

Також, згідно з долученої до рапорту головного оперуповноваженого ДЗДПНМ Національної поліції України ОСОБА_4 від 06.02.2024 фототаблиці, вказані земельні ділянки неогороджені, у зв`язку з чим доступ до них є вільним, однак згідно інформації з Державного реєстру речових прав вони перебувають у приватній власності ТОВ «УКРТЕХОРЕНДА» (ідентифікаційний код - 43830263).

Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження.

З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Фактичною підставою для проведення огляду є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення його мети. При наявності достатніх даних, що вказують на необхідність проведення огляду, слідчий чи прокурор приймає рішення про його проведення.

Вимога закону обов`язково отримати вмотивовану ухвалу слідчого судді встановлена, тільки коли необхідно здійснити огляд житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до вимог закону слідчий або прокурор повинні вжити належних заходів для забезпечення присутності під час проведення огляду осіб, чиї права та законні інтереси можуть бути обмежені або порушені.

У зв`язку з вищевикладеним, у зв`язку з чим, з метою встановлення фактів та обставин можливого забруднення та псування земель шкідливими речовинами, що становить небезпеку для довкілля, виникла необхідність провести огляд земельних ділянок за участі представника Державної екологічної інспекції Столичного округу.

У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання, просив суд задовольнити його у повному обсязі.

Дослідивши клопотання та надані до нього матеріали, слідчий суддя вважає, що клопотання слід задовольнити з наступних підстав.

Згідно ст. 237 КПК України, огляд місцевості, приміщення, речей та документів проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Частиною другою ст. 233 КПК України передбачено, що слідчий, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням з прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді. Слідчий суддя розглядає таке клопотання згідно з вимогами ст.234 цього Кодексу, перевіряючи, крім іншого, чи дійсно були наявні підстави для проникнення до житла чи іншого володіння особи без ухвали слідчого судді.

У відповідності до ч. 3 ст. 237 КПК України для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Згідно з ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

В свою чергу, слідчий суддя, вивчивши клопотання заявника та долучені до нього матеріали, вважає, що у ньому наявні в цілому відомості визначені ст.234 КПК України, а обставин, регламентованих частиною 5 вказаної статті, які б слугували підставою для відмови у задоволенні клопотання, у судовому засіданні, слідчим суддею не встановлено.

Порушень вимог ст. 234 КПК України, Глави 20 КПК України - слідчі (розшукові) дії, та Глави 2 КПК України - засади кримінального провадження, у судовому засіданні, слідчим суддею не виявлено.

Крім того, слідчий суддя враховує, що згідно ч. 5 ст. 9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.

Слідчим суддею, у судовому засіданні, не було встановлено відомостей, які б беззаперечно свідчили, що надання дозволу на огляд становитиме особистий та надмірний тягар, тобто апріорі таке втручання не є свавільним, оскільки отримання дозволу на його проведення здійснено з дотриманням принципу законності та воно є пропорційним до тяжкості вчиненого правопорушення та відповідає справжнім інтересам суспільства.

З огляду на обставини вчинення кримінальних правопорушень, внесеного до ЄРДР за ч. 1 ст. 239 КК України, вивчивши документи долучені прокурором до клопотання про надання дозволу на проведення огляду, слідчий суддя приходить до висновку, що вказане клопотання підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 233 , 234 , 237 , 309 КПК України , слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ :

Клопотання - задовольнити.

Надати дозвіл групі слідчих та групі прокурорів у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024111050000454 від 07.02.2024, прокурорам ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_3 , слідчим ОСОБА_10 , ОСОБА_11 дозвіл на проведення огляду земельних ділянок з наступними кадастровими номерами, які об`єднані одним масивом: 1) 3221081000:01:003:0339, загальною площею 0.1419 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2261844432210, 2) 3221081000:01:003:0340, загальною площею 0.1175 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2261817332210, 3) 3221081000:01:003:0192, загальною площею 0.32 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1957362232210, які перебувають у власності ТОВ «УКРТЕХОРЕНДА» (ідентифікаційний код - 43830263) із залученням спеціаліста - представника Державної екологічної інспекції Столичного округу.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення01.04.2024
Оприлюднено31.05.2024
Номер документу119376119
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —369/5479/24

Ухвала від 01.04.2024

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Волчко А. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні