Ухвала
від 16.05.2024 по справі 127/12169/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/12169/24

Провадження №1-кс/127/5152/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 травня 2024 року м. Вінниця

Слідчий суддя Вінницького міського суду Вінницької області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого відділу слідчого управління ГУ Національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий відділу слідчого управління ГУ Національної поліції у Вінницькій області капітан поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів.

Клопотання мотивовано тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42024020000000073 від 02.04.2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 240 КК України, розпочатого за фактом того, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в порушення вимог Кодексу України про надра, Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» постанови КМУ № 993 від 23.09.2020, якою затверджено порядок проведення аукціону 26.03.2024 отримали спеціальний дозвіл на користування надрами у родовищі - Бушанське.

Досудове розслідування розпочате з виявлення на інформаційному ресурсі « ІНФОРМАЦІЯ_2 » публікації від 01.04.2024 із назвою « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на Вінниччині: «молдавський слід».

Також, на інформаційному ресурсі « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 01.04.2024 розміщено публікацію із назвою «На Вінниччині жителі Буші протестують проти розробки родовища поблизу історичних пам`яток».

У вказаних публікаціях зазначено, що 26.03.2024 відбувся аукціон з продажу через електронний майданчик родовища - Бушанське, розташованого на території с. Буша Ямпільської територіальної громади. На вказаному аукціоні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » продали 13,1 га цього родовища. Зазначене родовище розташоване в критичній близькості від житлових будівель, пам`яток історико- культурного призначення, геологічного заказника « ІНФОРМАЦІЯ_5 », а також річок Мурафа та Вушанка і джерел питної води.

На зборах громади директор ІНФОРМАЦІЯ_6 » ОСОБА_4 наголосила, що зовсім поруч з майбутнім кар`єром знаходиться територія Державного історико-культурного заповідника «Буша», який займає 7 га земель історико-культурного призначення. Також на території заповідника розташовано сім музеїв. Серед них - три пам`ятки національного значення. А саме, «Оборонна фортеця з підземними ходами V- XVII ст.», « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та єдиний у Європі унікальний « ІНФОРМАЦІЯ_8 ». Також родовище Бушанське знаходиться на критично небезпечній відстані від пам`ятки місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_9 », старовинних поховань ХУІП ст., і геологічного заказника « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».

Встановлено, що 26.03.2024 ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) прийняло участь в електронному аукціоні за результатами якого перемогло та отримало спеціальний дозвіл на користування надрами у родовищі - Бушанське (переможна пропозиція склала 2 666 800 грн).

Опрацюванням даних Державного земельного кадастру України, даних сервісу Google Earth Рго встановлено, що родовище - Бушанське знаходиться на земельній ділянці комунальної власності (землі сільськогосподарського призначення) з кадастровим номером 0525680800:04:001:0111, площею 67 газ цільовим призначенням 01.08 для косіння і випасання худоби.

Згідно п. 34 постанови Кабінету Міністрів України № 993 від 23.09.2020 «Про затвердження порядку проведення аукціону (електронних торгів) з продажу спеціального дозволу на користування надрами» аукціони вважаються таким, що не відбувся у разі коли за результатами аукціону жоден учасник не зробив крок аукціону.

Відповідно до протоколу електронного аукціону № SUE001-UA- 20240311-79428 вбачається, що учасниками були ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (КВЕД 46.43 оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (КВЕД 08.99 добування інших корисних копалин та розроблення кар`єрів), які упродовж трьох раундів не зробили жодного кроку аукціону (крок аукціону був встановлений на рівні 20 000 грн без ПДВ), запропонована вартість учасників торгів залишалась незміною.

З огляду на це, відповідно до п. 34 зазначеної вище Постанови, даний аукціон вважається таким, що не відбувся.

Відповідно до статті 15-1 Кодексу України про надра якщо користування надрами пов`язане з провадженням діяльності, визначеної Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», надання їх у користування здійснюється з урахуванням результатів оцінки впливу на довкілля.

Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» встановлюються правові та організаційні засади процедури здійснення оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно із частиною 1 статті 3 Закону, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Підпунктом 15 пункту 2 статті 3 Закону передбачено, що перша категорія видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, включає кар`єри та видобування корисних копалин відкритим способом, їх перероблення чи збагачення на місці на площі понад 25 гектарів або видобування торфу на площі понад 150 гектарів.

Частиною 4 вказаної статті визначено, що забороняється розпочинати провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті, без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Моніторингом Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля встановлено, що ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_1 » не проходив процедуру з оцінки впливу на довкілля при отриманні спеціальних дозволів на користування надрами.

Зазначені обставини свідчать про порушення правил охорони надр та ймовірну наявність в діях службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_11 порушень встановлених щодо порядку проведення аукціону та надання дозволу на розробку родовища Бушанське.

Встановлено, що ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " ЄДРПОУ НОМЕР_1 зареєстроване 19.02.2024 за адресою: АДРЕСА_1 , перебуває на обліку в ІНФОРМАЦІЯ_12 ЄДРПОУ НОМЕР_2 .

Враховуючи викладене, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей та документів, а саме документів податкової звітності ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за період з 19.02.2024 по 09.04.2024, які зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_12 , а саме:

- реєстраційну та звітну частину облікових справ;

- відомості щодо розрахунків платників податків із бюджетом у тому числі інформацію щодо одержаного відшкодування ПДВ (в розрізі надходжень кожного податку за окремі звітні періоди) за період з 19.02.2024 по 31.03.2024;

- відомості з реєстру податкових накладних (в електронному вигляді із відображення контрагентів, дати, загальної суми, номенклатури товарів/послуг, їх кількості, одиниці виміру та вартості, тощо) за період з 19.02.2024 по 31.03.2024;

- баланси підприємства (Форма № 1), звіт про фінансовий результат (форма № 2), звіт про рух грошових коштів (форма № 3), розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до декларації), податкові накладні, реєстр виданих та отриманих податкових накладних;

- відомості про ІР-адреси та адреси поштової скриньки з якої подаються матеріали податкової звітності;

- відомості щодо наявних банківських рахунків (із зазначенням коду МФО, назв банківських установ, номерів розрахункових рахунків, дати їх відкриття/закриття, валют);

- відомості щодо виробничих потужностей вказаного суб`єкта господарювання за адресою реєстрації;

- відомості та наявні документальні матеріали (в т.ч. звіти форми 1ДФ і Д4) щодо повідомлень про прийняття працівників на роботу в період з 19.02.2024 по 09.04.2024, із зазначенням категорії особи, РНОКПП/серії і номера паспорта, П.І.Б., номеру наказу або розпорядження, дати початку роботи, дати формування повідомлення, відповідальних керівника та бухгалтера, нарахованих виплат/доходів тощо;

- документальні матеріали за результатами проведення податкових перевірок з 19.02.2024 по 09.04.2024.

Вказані документи мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, містять інформацію про обставини, що підлягають доказуванню, та події кримінального правопорушення, є важливою для встановлення винних осіб. При цьому неможливо іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи вищевикладене, слідчий просив клопотання задовольнити.

В судове засідання слідчий не з`явився. Подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, клопотання підтримав у повному обсязі.

Слідчий суддя вважає за необхідне розглянути клопотання у відсутності особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, відповідно до положень ст. 163 КПК України.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання обґрунтоване та підлягає задоволенню.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Частиною шостою ст. 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Приймаючи до уваги викладене, суд вважає, що клопотання обґрунтоване та наявні достатні підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_12 : АДРЕСА_2 , оскільки отримання доступу до вказаних у клопотанні документів може сприяти встановленню важливих обставин у кримінальному провадженні, які підлягають доказуванню, та доведено неможливість іншими способами встановити обставини, які передбачається довести за допомогою вказаних документів.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 164, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого відділу слідчого управління ГУ Національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_3 задовольнити.

Надати дозвіл слідчому відділу слідчого управління ГУ Національної поліції у Вінницькій області капітану поліції ОСОБА_3 на тимчасовий доступ до документів, із можливістю ознайомитись з ними та провести виїмку їх завірених копій, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_12 : АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ НОМЕР_2 , а саме:

- реєстраційну та звітну частину облікових справ;

- відомості щодо розрахунків платників податків із бюджетом у тому числі інформацію щодо одержаного відшкодування ПДВ (в розрізі надходжень кожного податку за окремі звітні періоди) за період з 19.02.2024 по 31.03.2024;

- відомості з реєстру податкових накладних (в електронному вигляді із відображення контрагентів, дати, загальної суми, номенклатури товарів/послуг, їх кількості, одиниці виміру та вартості, тощо) за період з 19.02.2024 по 31.03.2024;

- баланси підприємства (Форма № 1), звіт про фінансовий результат (форма № 2), звіт про рух грошових коштів (форма № 3), розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до декларації), податкові накладні, реєстр виданих та отриманих податкових накладних;

- відомості про ІР-адреси та адреси поштової скриньки з якої подаються матеріали податкової звітності;

- відомості щодо наявних банківських рахунків (із зазначенням коду МФО, назв банківських установ, номерів розрахункових рахунків, дати їх відкриття/закриття, валют);

- відомості щодо виробничих потужностей вказаного суб`єкта господарювання за адресою реєстрації;

- відомості та наявні документальні матеріали (в т.ч. звіти форми 1ДФ і Д4) щодо повідомлень про прийняття працівників на роботу в період з 19.02.2024 по 09.04.2024, із зазначенням категорії особи, РНОКПП/серії і номера паспорта, П.І.Б., номеру наказу або розпорядження, дати початку роботи, дати формування повідомлення, відповідальних керівника та бухгалтера, нарахованих виплат/доходів тощо;

- документальні матеріали за результатами проведення податкових перевірок з 19.02.2024 по 09.04.2024.

У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню.

Ухвала залишається в силі протягом двох місяців з дня її постановлення.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення16.05.2024
Оприлюднено31.05.2024
Номер документу119377637
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —127/12169/24

Ухвала від 19.06.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

Ухвала від 16.05.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні