Справа № 138/1580/24
Провадження №:1-кс/138/481/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 травня 2024 року м. Могилів-Подільський
Слідчий суддяМогилів-Подільськогоміськрайонного судуВінницької області ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судовогозасідання ОСОБА_2 ,розглянувши усудовому засіданнів залісудових засіданьМогилів-Подільськогоміськрайонного судуклопотання старшогодізнавача СД Могилів-ПодільськогоРВП ГУНПу Вінницькійобласті лейтенантаполіції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, за матеріалами кримінального провадження № 42024022220000029, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.04.2024 за ознаками кримінального правопорушення передбачено ч. 1 ст. 190 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
23.05.2024 дізнавач ОСОБА_3 звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_1 з вказаним клопотанням, в зв`язку з наступним:
під час виконання повноважень, визначених ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» Могилів-Подільською окружною прокуратурою встановлено, що ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) всупереч вимогам ст. ст. 116, 118, 121 Земельного кодексу безоплатно набув право приватної власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства площею 1,5 га кадастровий номер 0522687400:01:000:0253 на території ІНФОРМАЦІЯ_3 , хоча раніше використав своє право на безоплатне отримання у власність земельної ділянки площею 1,2 га з кадастровим номером 0522687400:01:000:0206 для ведення особистого селянського господарства в межах норм безоплатної передачі земельних ділянок для даного виду використання.
Таким чином, в діях ОСОБА_4 вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 190 КК України - шахрайство, а саме заволодіння, шляхом обману, належною державі земельною ділянкою.
Зважаючи на вказане, за вказаним фактом 23.04.2024 внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 42022022220000029 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України, досудове розслідування у якому здійсниться сектором дізнання ІНФОРМАЦІЯ_4 .
В ході досудового розслідування кримінального провадження установлено наступне.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно установлено, що на підставі рішення № 333-9/2021 від 15.07.2021 9 сесії 8 скликання ІНФОРМАЦІЯ_3 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,5 га кадастровий номер 0522687400:01:000:0253 на території ІНФОРМАЦІЯ_3 та надано безоплатно у власність земельну ділянку кадастровий номер 0522687400:01:000:0253 ОСОБА_4 .
Разом зтим,згідно інформаціїз Державногореєстру речовихправ нанерухоме майнота реєструправ власностіна нерухомемайно ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_5 № 2-4292/15-14-сг від 15.12.2014 надано із земель державної власності у власність земельну ділянку площею 1,2 га з кадастровим номером 0522687400:01:000:0206 для ведення особистого селянського господарства, що розташована на території Хоньковецької сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області.
Положеннями статті 81 Земельного кодексу України (надалі - ЗК України) визначено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Порядок отримання громадянами у власність земельних ділянок регламентовано нормами статей 116, 118, 121 ЗК України.
Згідно із ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Водночас, законодавством встановлені певні обмеження у правах набуття права власності на земельні ділянки, а саме згідно з ч. 4 ст. 116 ЗК України передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, проводиться один раз по кожному виду використання.
Передбачена ст.ст.116,121ЗК Україниодноразовість отриманняземельної ділянкиу власністьозначає,що особа,яка скористаласясвоїм правом і отримала у власність земельну ділянку меншу від граничної площі, передбаченої ст. 121 ЗК України, не має правових підстав для отримання у власність земельної ділянки цього ж цільового призначення вдруге.
Відповідно до ч. 1 ст. 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства не більше 2 гектарів.
Визначений ст. 118 ЗК України порядок передачі земельної ділянки у власність застосовується при умові дотримання вимог ст. ст. 116, 121 ЗК України.
Однак, в порушення вказаних норм законодавства, на підставі рішення № 333-9/2021 від 15.07.2021 9 сесії 8 скликання ІНФОРМАЦІЯ_3 , яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 1,5 га кадастровий номер 0522687400:01:000:0253 на території ІНФОРМАЦІЯ_3 , надано ОСОБА_4 безоплатно у власність земельну ділянку кадастровий номер 0522687400:01:000:0253.
На підставі рішення № 333-9/2021 від 15.07.2021 9 сесії 8 скликання ІНФОРМАЦІЯ_3 державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_6 29.07.2021 зареєстровано право власності на вказану земельну ділянку за ОСОБА_4 (номер запису про право власності 43298918, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2424377505226).
ОСОБА_4 на час прийняття рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 № 333-9/2021 від 15.07.2021, використав своє право на безоплатне отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах норм безоплатної передачі земельних ділянок для даного виду використання відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_5 № 2-4292/15-14-сг від 15.12.2014.
З урахуванням вимог ст. ст.116,118,121,123,134 ЗК Україниправо на безоплатне отримання земельної ділянки державної власності одного виду громадянин може використати один раз. Додатково земельні ділянки громадянин або фермерське господарство можуть отримати на конкурентних засадах через участь у торгах.
Відповідно до ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити їх копії та вилучити їх. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ст. 223 КПК України, слідчі дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
Відповідно до ст. 91 КПК України, у кримінальному провадженні підлягають доказуванню ,зокрема,подія кримінальногоправопорушення (час,місце,спосіб таінші обставинивчинення кримінальногоправопорушення); винуватістьобвинуваченого увчиненні кримінальногоправопорушення,форма вини,мотив імета вчиненнякримінального правопорушення; вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат . Доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.
Відповідно до ч. 3 ст. 98 КПК України, сторона кримінального провадження, потерпілий, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, зобов`язані надати суду оригіналдокумента. Оригіналом документа є сам документ, а оригіналом електронногодокумента -його відображення,якому надаєтьсятаке жзначення,як документу.
З метою повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема, для отримання відомостей, які потрібні для належної кваліфікації вчиненого діяння, є необхідність в отриманні, зокрема і оригіналів документів, які слугували підставою для безоплатного набуття ОСОБА_4 права приватної власності на земельні ділянки державної власності одного виду використання, подальшого призначення почеркознавчих експертиз.
Відповідно доНауково-методичнихрекомендацій з питаньпідготовки тапризначення судовихекспертиз таекспертних досліджень,затверджених наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 № 53/5, для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів. Для проведення досліджень орган (особа), який (яка) призначив(ла) експертизу (залучив(ла) експерта), повинен(на) надати експерту в тому числі умовно-вільні зразки почерку (цифрових записів, підпису) особи, яка підлягає ідентифікації. Умовно-вільними є зразки почерку та (або) підпису, виконані певною особою до відкриття провадження у справі, але пов`язані з обставинами цієї справи або виконані після відкриття провадження у справі та є як пов`язаними зі справою, так і не пов`язаними з її обставинами.
Такими документами, які підпадають під ознаки умовно-вільного зразку підпису в даній справі є оригінали клопотань про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою з додатками, оригінали клопотань про затвердження документації із землеустрою з додатками, а також оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, який містить підписи замовника документації із землеустрою ОСОБА_4 .
Відповідно до положення про ІНФОРМАЦІЯ_7 , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. №15, ІНФОРМАЦІЯ_7 ( ІНФОРМАЦІЯ_5 ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через ІНФОРМАЦІЯ_8 .
Відповідно до положення про ІНФОРМАЦІЯ_9 , затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_10 23.12.2021 №603, ІНФОРМАЦІЯ_9 є територіальним органом ІНФОРМАЦІЯ_7 та їй підпорядковане. Завданням ІНФОРМАЦІЯ_11 на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Головне управління відповідно до покладених на нього завдань, розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, на території області; забезпечує створення, формування і ведення регіонального та місцевого фонду документації із землеустрою тощо.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 №1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою» передбачено, що регіональний фонд створюється, формується і ведеться головними управліннями ІНФОРМАЦІЯ_12 . Місцевий фонд створюється, формується і ведеться територіальними органами Держгеокадастру, що провадять свою діяльність на районному (міському) рівні.
На офіційномувеб-сайті ІНФОРМАЦІЯ_5 у розділі« ІНФОРМАЦІЯ_13 » зазначеноТериторіальні структурніпідрозділи ІНФОРМАЦІЯ_5 ,серед яких ІНФОРМАЦІЯ_14 ,що здійснюєсвою діяльністьза адресою АДРЕСА_2 .
Враховуючи викладене, документи, до яких планується отримання доступ, знаходяться в розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_5 , однак документація із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність може знаходитись як в ІНФОРМАЦІЯ_5 безпосередньо, так і по місцезнаходженню його структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_15 ( ІНФОРМАЦІЯ_16 , ( НОМЕР_2 ;(0433)6-25-01,24000, АДРЕСА_3 ).
Оскільки лише у ІНФОРМАЦІЯ_17 , як органу, який створює, формує та веде регіональний та місцевий фонд документації із землеустрою, та який надавав земельні ділянки у власність, є в наявності вказані документи, до яких планується отримати доступ, враховуючи те, що вказані документи будуть слугувати основними доказами у кримінальному провадженні, тому можуть бути приховані, змінені або знищені з метою уникнення відповідальності винних посадових осіб, на підставі ч. 2 ст.163 КПК України, розгляд даного клопотання необхідно проводити без виклику особи, у володінні якої знаходиться інформація.
Враховуючи те, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для належної кваліфікації вчиненого діяння, встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, в тому числі шляхом проведення криміналістичних експертиз, та можливості використання як доказів відомостей, що містяться в документах, необхідно отримати тимчасовий доступ (з можливістю вилучення оригіналів документів) до документів, котрі перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 та його структурного підрозділу.
Враховуючи вище викладене, що іншим способом отримати інформацію неможливо,існує реальназагроза підміничи знищеннядокументів тате,що вказанаінформація маєсуттєве значеннядля встановленнявсіх обставин,дізнавач за погодженням з прокурором просить надати дозвіл прокурорам Могилів-Подільської окружної прокуратури ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , старшому дізнавачу сектору дізнання Могилів-Подільського РВП ГУНП у Вінницькій області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 , старшому дізнавачу сектору дізнання Могилів-Подільського РВП ГУНП у Вінницькій області капітану поліції ОСОБА_8 тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 з можливістю їх вилучення з ІНФОРМАЦІЯ_17 ( АДРЕСА_4 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та його структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_15 ( ІНФОРМАЦІЯ_16 , ( НОМЕР_2 ;(0433)6-25-01, 24000, АДРЕСА_3 ).
В судове засідання дізнавач ОСОБА_3 не з`явився, подав до суду заяву, де просив розглянути клопотання у його відсутність, клопотання підтримує в повному обсязі, та просить його задовольнити.
Прокурор ОСОБА_6 в судове засідання не з`явилася, подала до суду заяву, де просила розглянути клопотання у її відсутність, клопотання підтримує в повному обсязі, та просить його задовольнити.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_5 в судове засідання не викликався на підставі ч.2ст.163 КПК України.
Дослідивши зміст клопотання з додатками, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав:
так, клопотання відповідає вимогам ст. 160, 162 КПК України.
Дізнавачем доведено, що вище зазначені документи, можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні самостійно або в сукупності з іншими доказами та можуть мати суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, та в інший спосіб їх отримати немає можливості.
Керуючись ст.131, 132, 159-163, 369-372 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Надати дозвіл прокурорам Могилів-Подільської окружної прокуратури ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , старшому дізнавачу сектору дізнання Могилів-Подільського РВП ГУНП у Вінницькій області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 , старшому дізнавачу сектору дізнання Могилів-Подільського РВП ГУНП у Вінницькій області капітану поліції ОСОБА_8 тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 з можливістю їх вилучення з ІНФОРМАЦІЯ_17 ( АДРЕСА_4 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та його структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_15 ( ІНФОРМАЦІЯ_16 , ( НОМЕР_2 ;(0433)6-25-01, 24000, АДРЕСА_3 ), а саме:
1) документів ІНФОРМАЦІЯ_17 щодо отримання ОСОБА_4 безоплатно земельної ділянки кадастровий номер 0522687400:01:000:0253 на території ІНФОРМАЦІЯ_18 (оригінал заяви про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою з додатками, завірена належним чином копія наказу про надання дозволу на виготовлення документації, оригінал документації із землеустрою);
2) документів ІНФОРМАЦІЯ_17 щодо отримання ОСОБА_4 безоплатно земельної ділянки кадастровий номер 0522687400:01:000:0206 (оригінал заяви про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою з додатками, оригінал заяви про затвердження документації із землеустрою з додатками, завірені належним чином копії наказу про надання дозволу на виготовлення документації, наказу про затвердження документації із землеустрою, оригінал документації із землеустрою).
Дана ухвала діє до 29.07.2024 року.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, однак заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_9
Суд | Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2024 |
Оприлюднено | 31.05.2024 |
Номер документу | 119385698 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Цибульський О. Є.
Кримінальне
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Цибульський О. Є.
Кримінальне
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Цибульський О. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні