Рішення
від 30.05.2024 по справі 161/10308/24
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/10308/24

Провадження № 2-о/161/359/24

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 травня 2024 року Луцький міськрайонний суд Волинської області

в складі:

головуючої судді Рудської С.М.

при секретарі Коржик Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Луцьку заяву ОСОБА_1 , заінтересовані особи ОСОБА_2 , Луцький відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Луцькому районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, про встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій території України, -

В С Т А Н О В И В:

30.05.2024 року представник ОСОБА_1 адвокат Біцулова А.А., звернулася до суду з даною заявою на обґрунтування вказавши, що 06.07.2022 року між ОСОБА_1 та ОСОБА_3 було зареєстровано шлюб, в якому 17.08.2022 року останньою було народжено дитину хлопчика, вагою 3560 гр. Вказує, що дитина була народжена на тимчасово окупованій території у м. Донецьк. 26.08.2022 року органом окупаційних формувань видано Свідоцтво про народження дитини сторін серії НОМЕР_1 . Однак, вказане свідоцтво на території України є недійсним. Враховуючи наведене, просить суд встановити факт народження громадянкою України, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - дитини чоловічої статі, ОСОБА_4 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_2 у м. Донецьк, Україна, батьком дитини є громадянин України, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Представник заявника в судове засідання не з`явилася, у своїй заяві розгляд справи просила проводити за її відсутності та відсутності заявника (а.с. 2-зворот).

Заінтересована особа ОСОБА_2 та представник заінтересованої особи Відділу ДРАЦС у м. Луцьк ЗМУ Міністерства юстиції, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явилися, причини неявки суду не повідомили, заяви, клопотання, пояснення на заяву від них на адресу суду не надходили.

Відповідно до вимог ч. 2ст. 247 ЦПК Україниу разі неявки в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що 06.07.2022 року між заявником ОСОБА_1 та заінтересованою особою ОСОБА_5 було укладено шлюб, який Кіровським відділом ЗАГС Донецького МУЮ Міністерства юстиції (так званої) днр, про що видано відповідне свідоцтво про укладення шлюбу серії НОМЕР_2 (а.с. 7).

17.08.2022 року о 02:20, ОСОБА_5 було народжено першу дитину хлопчика, вагою 3560 грн., про що свідчить обмінна карта Центральної міської клінічної лікарні № 6 м. Донецька (так званої) моз днр (а.с. 8-9).

26.08.2022 року було видано свідоцтво про народження ОСОБА_4 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_4 в м. Донецьку Україна (як зазначено рф, м. Донецьк, Кіровський р-н), батьками вказані: ОСОБА_1 та ОСОБА_6 . Вказане свідоцтво видане Кіровським відділом ЗАГС Донецького МУЮ Міністерства юстиції (так званої) днр, серія ДНР № НОМЕР_3 (а.с. 10).

Судом також встановлено, що заявник ОСОБА_1 та заінтересована особа ОСОБА_2 , які є батьками ОСОБА_1 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_4 , є громадянами України, що підтверджується відповідними копіями їх паспортів (а.с. 4-6).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» Тимчасово окупована російською федерацією територія України (далі тимчасово окупована територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Правовий статус тимчасово окупованої території, а також правовий режим на тимчасово окупованій території визначаються цим Законом, іншими законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, принципами та нормами міжнародного права.

Під час вирішення питання щодо оцінки доказів у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, суд бере до уваги практику Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ), яка відповідно до українського законодавства має застосовуватись судами при розгляді справ як джерело права. Так, під час розгляду згаданої категорії справ необхідно враховувати висновки ЄСПЛ у справах проти Туреччини (зокрема, «Loizidou v. Turkey», «Cyprus v. Turkey»), а також Молдови та Росії (зокрема, «Mozer v. the Republic o f Moldova and Russia», «Ila§cu and Others v. Moldova and Russia»), де, ґрунтуючись на Консультативному висновку Міжнародного суду (ООН) у справі Намібії (Namibia case), ЄСПЛ наголосив, що першочерговим завданням щодо прав, передбачених Конвенцією, завжди має бути їх ефективна захищеність на території всіх Договірних Сторін, навіть якщо частина цієї території знаходиться під ефективним контролем іншої Договірної Сторони. Такий висновок ЄСПЛ слід розуміти в контексті сформульованого у згаданому Консультативному висновку Міжнародного суду (ООН) у справі Намібії так званого «намібійського винятку», який є винятком із загального принципу щодо недійсності актів, у тому числі нормативних, які видані владою не визнаного на міжнародному рівні державного утворення. Зазначений виняток полягає в тому, що не можуть визнаватися недійсними всі документи, видані на окупованій території, оскільки це може зашкодити правам мешканців такої території. Зокрема, недійсність не може бути застосована до таких дій, як, наприклад, реєстрація народжень, смертей і шлюбів, невизнання яких може завдати лише шкоди особам, які проживають на такій території. Застосовуючи «намібійський виняток» у справі «Кіпр проти Туреччини», ЄСПЛ, зокрема, зазначив, що виходячи з інтересів мешканців, що проживають на окупованій території, треті держави та міжнародні організації, особливо суди, не можуть просто ігнорувати дії фактично існуючих на такій території органів влади. Протилежний висновок означав би цілковите нехтування всіма правами мешканців цієї території при будь-якому обговоренні їх у міжнародному контексті, а це становило б позбавлення їх наймінімальніших прав, що їм належать.

Таким чином, документи, видані органами та установами (зокрема, лікарняними закладами), що знаходяться на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, як виняток можуть братись до уваги судом та оцінюватись разом з іншими доказами в їх сукупності.

Відповідно до п.п. «б» п. 2 ч. 1 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених Наказом Міністерства юстиції України 18.10.2000 № 52/5, підставами для проведення державної реєстрації народження дитини є медичне свідоцтво про народження (форма № 103/о), форма якого затвердженанаказом Міністерства охорони здоров`я України від 08.08.2006 № 545, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за № 1150/13024, що видається закладами охорони здоров`я незалежно від підпорядкування та форми власності, де приймаються пологи.

Відповідно доч.2ст. 13 ЗУ «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» державна реєстрація народження дитини проводитися за письмовою або усною заявою батьків чи одного з батьків за місцем її проживання або за місцем проживанням батьків.

Згідно з п. 4 ч. 4ст. 13 ЗУ «Про державну реєстрацію актів цивільного стану»- за відсутності документа закладу охорони здоров`я або медичної консультаційної комісії, що підтверджує факт народження, підставою для проведення державної реєстрації актів цивільного стану є рішення суду про встановлення факту народження.

Відповідно до Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженихНаказом Міністерства юстиції України 18.10.2000 року № 52/5проведення державної реєстрації народження дитини здійснюється за оригіналом або дублікатом медичного свідоцтва про народження.

Згідно ч. ч. 1, 3, 4ст. 144 СК України, батьки зобов`язані невідкладно, але не пізніше одного місяця від дня народження дитини, зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану. Реєстрація народження дитини провадиться органом державної реєстрації актів цивільного стану з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові. Реєстрація народження дитини засвідчується Свідоцтвом про народження, зразок якого затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно ч. ч. 2, 3ст. 9 ЗУ «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.

Заявник не має іншої можливості здійснити реєстрацію народження своєї дитини згідно вимог законодавства України та одержати відповідне свідоцтво про народження.

З врахуванням викладеного, суд вважає заяву ОСОБА_1 про встановлення факту народження на тимчасово окупованій території України обґрунтованою та такою, що підлягає до задоволення.

Як слідує з ч. 4 ст. 317 ЦПК України рішення у справах про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, підлягає негайному виконанню. Рішення у справі про встановлення факту народження на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути оскаржено в загальному порядку, встановленому цим Кодексом. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Таким чином, рішення у даній справі підлягає до негайного виконання.

На підставі ст.ст. 10-13, 77-81, 317, 352, 354 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Заяву ОСОБА_1 , заінтересовані особи ОСОБА_2 , Луцький відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Луцькому районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, про встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій території України задовольнити.

Встановити фактнародження громадянкоюУкраїни,уродженкою м.Донецька Донецькоїобласті Україна, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , дитини чоловічої статі ОСОБА_4 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_2 у м. Донецьку Донецької області Україна, батьком дитини є громадянин України, уродженець с. Павлівка Донецької області Україна, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Рішення підлягає негайному виконанню.

Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Волинського апеляційного суду Волинської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а у разі складення рішення відповідно до ч. 6ст. 259 ЦПК України з дня складення рішення в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на рішення суду всіма учасниками справи. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Заявник: ОСОБА_1 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_4 .

Заінтересована особа: ОСОБА_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_5 .

Заінтересована особа: Відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, адреса місцезнаходження: 43026, Волинська обл., м. Луцьк, пр-т Соборності, 18, код ЄДРПОУ: 26038916.

Повний текст рішення складений 30 травня 2024 року.

Суддя Луцького міськрайонного

суду Волинської області С.М. Рудська

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення30.05.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119395356
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України

Судовий реєстр по справі —161/10308/24

Рішення від 30.05.2024

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Рудська С. М.

Ухвала від 30.05.2024

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Рудська С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні