Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
30 травня 2024 року Справа №200/3405/24
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Волгіна Н.П., ознайомившись з матеріалами адміністративного позову Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Житлово-комунального підприємства Маріупольської міської ради «Азовжитлокомплекс» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць та пені, -
В С Т А Н О В И Л А:
Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, через підсистему Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС) «Електронний суд» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Житлово-комунального підприємства Маріупольської міської ради «Азовжитлокомплекс», в якому просить суд:
- стягнути з Житлово-комунального підприємства Маріупольської міської ради «Азовжитлокомплекс», (код ЄДРПОУ 32320788) на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році, у розмірі 62 789,00 грн та пеню у розмірі 427,04 грн на р/р UA098999980313121230000005630 Донецьке ГУК/ Краматорська МТГ/50070000; ЄДРПОУ ГУ ДКСУ 37967785; МФО 899998; код платежу 50070000. ЄДРПОУ відділення Фонду (стягувача) 13492430.
Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.ст.160,161,172цьогоКодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 5 ч. 5 ст. 160 КАС України передбачено, що в позовній заяві, крім іншого, зазначається виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, та докази, що підтверджують вказані обставини.
Згідно з ч. 4 ст. 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
У позовній заяві позивач посилається на те, що відповідно до ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в України Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю щороку до 10 березня в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності здійснює визначення підприємств, установ та організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, які не забезпечили виконання у попередньому році нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, та надсилає їм розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, обчислених відповідно до статті 20 цього Закону. Розрахунок надсилається у формі електронного документа через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України у формі та порядку, визначених Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю спільно з Пенсійним фондом України.
Зазначає, що надання даних, на підставі яких проводиться нарахування адміністративно-господарських санкцій, здійснюється відповідно до Порядку надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та у формі, затверджених постановою Правління Пенсійного Фонду України від 10 березня 2023 року № 14-2.
Разом із цим у порушення вимог ч. 4 ст. 161 КАС України до позовної заяви не додані докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, а саме:
- відомості з Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (або Централізованого банку даних з проблем інвалідності) за встановленою формою, які були отримані позивачем і на підставі яких було констатовано, що відповідач не забезпечив виконання у 2023 році нормативу робочих місць (які зазначено у ч. 12 ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні від 21 березня 1991 року № 875-XII);
- докази направлення відповідачу розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік.
Суддя зауважує, що документ із назвою квитанція від 7 березня 2024 року, доданий до позовної заяви на підтвердження розміщення в електронному кабінеті роботодавця (ЖКП Маріупольської МР «Азовжитлокомплекс») на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України 7 березня 2024 року о 10:42:48 розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій - не є належним доказом на підтвердження такого розміщення, оскільки не містить жодних ідентифікуючих реквізитів, за допомогою яких можна було б встановити, що ця квитанція дійсно є квитанцією, наданою позивачеві Пенсійним фондом України на підтвердження розміщення в електронному кабінеті ЖКП Маріупольської МР «Азовжитлокомплекс» на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України 7 березня 2024 року розрахунку, доданого позивачем до позову; відсутня підтверджуюча квитанція з відповідного програмного забезпечення про доставлення квитанції від 7 березня 2024 року з сайту ПФУ на офіційну електронну адресу позивача (або електронний кабінет позивача); відсутні відомості про те, що саме доданий до позову "розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій" був розміщений в електронному кабінеті ЖКП Маріупольської МР «Азовжитлокомплекс» на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (в квитанції зазначено про розміщення в електронному кабінеті відповідача на вебпорталі Пенсійного фонду України файлу із назвою (ім`ям) 32320788_2023.pdf, разом із цим доказів на підтвердження того, що доданий до позову розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій" і є документом (файлом) на ім`я 32320788_2023.pdf - надані суду документи не містять); також вказана квитанція (або інший документ) не містить посилання на електронну адресу на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, за допомогою якого суд міг би переконатися про розміщення 7 березня 2024 року в електронному кабінеті відповідача на вебпорталі Пенсійного фонду України розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті відповідачем у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік.
Отже, позовна заява в цій частині не відповідає приписам ст. 161 КАС України.
Крім цього, відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України до заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами додається документ про сплату судового збору.
Доказів на підтвердження сплати судового до заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами не додано.
Разом з цим позивачем заявлено клопотання про відстрочення сплати збору за подання даного позову до вирішення справи по суті, або зменшення розміру судового збору, або звільнення від його сплати відповідно до ст. 133 КАС України, обгрунтоване недостатнім у зв`язку із воєнним станом обсягом бюджетного фінансування.
Розглядаючи дане клопотання, суддя виходить з такого.
Відповідно до ст. 129 Конституції Україниоднією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, у тому числі й органів державної влади.
Отже, обставини, пов`язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть уважатися достатньою підставою для звільнення від такої сплати.
Згідно із ч. 2 ст. 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Частиною 1 ст. 133 КАС Українипередбачено, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Також, відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України Про судовий збірвраховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
З аналізу наведеної статті слідує, що Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю не є суб`єктом, на якого розповсюджується приписи ст. 8 Закону № 3674-VI.
Наведена правова позиція суду узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною в постановах від 26 жовтня 2023 року у справі № 420/13591/22, від 22 листопада 2023 року у справі № 400/518/23.
Враховуючи наведене, правові підстави для задоволення клопотання Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про відстрочення або звільнення від сплати судового збору за подання даного позову відсутні.
Згідно з ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.ст. 160,161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відповідно до ч. 2 ст. 169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Визначаючись із розміром судового збору, що підлягав сплаті за подання даної заяви, суддя виходить з такого.
Частиною 1ст. 4 Закону 3674-VIпередбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до Закону УкраїниПро Державний бюджет України на 2024 ріквід 9 листопада 2023 року № 3460-IX з 1 січня 2024 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб на місяць у розмірі 3 028,00 грн.
Згідно з пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, ставка судового збору встановлена в розмірі1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір при поданні до суду процесуальних документів, передбачених ч. 2 цієї статті, в електронній формі застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Позивачем заявлені позовні вимоги майнового характеру, сума до стягнення складає 63 216,04 грн (62 789,00 грн адміністративно-господарська санкція та пеня у розмірі 427,04 грн).
Розрахований згідно із пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір розмір судового збору складає 943,24 грн (63 216,04 грн * 1,5%), - що є менш ніж розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, із врахуванням приписів ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір за подання даного адміністративного позову позивачем має бути сплачено судовий збір у розмірі 2422,40 грн (3028,00 грн * 0,8).
Керуючись ст.ст. 160, 161, 169, 171, 243, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХ В А Л И Л А :
1. Позовну заяву Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Комунального підприємства Служба єдиного замовника Авдіївської міської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць та пені - залишити без руху.
2. Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом семи календарних днів з дня отримання копії даної ухвали шляхом надання суду:
- доказів на підтвердження обґрунтованості заявлених позовних вимог, про які зазначено у позові, а саме: відомостей з Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (або з Централізованого банку даних з проблем інвалідності), на підставі яких позивачем було встановлено, що відповідач не забезпечив виконання у 2023 році нормативу робочих місць з працевлаштування інвалідів;
- належних доказів на підтвердження направлення відповідачу (шляхом розміщення в електронному кабінеті Житлово-комунального підприємства Маріупольської міської ради «Азовжитлокомплекс» на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України) розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік за формою, наведеною у додатку до Порядку надсилання розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 10 березня 2023 року № 14-1;
- належного документа про сплату судового збору за подання даної позовної заяви в розмірі 2422,40 грн за наступними реквізитами: UA308999980313111206084005658, отримувач коштів: Донецьке ГУК/Слов`янська МТГ/22030101, код отримувача за ЄДРПОУ: 37967785, банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), МФО 899998, код класифікації доходів бюджету: 22030101, із зазначенням призначення платежу: *;101;
3. Роз`яснити позивачеві, що при невиконанні вимог даної ухвали, зазначена позовна заява буде повернута.
4. Повернення позовної заяви не позбавляє позивача права повторного звернення до суду в порядку, встановленому законом.
5. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Н.П. Волгіна
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2024 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 119399265 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Волгіна Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні