Ухвала
від 30.05.2024 по справі 812/1315/16
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

30 травня 2024 року м. ДніпроСправа № 812/1315/16

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Головного управління ДПС у Луганській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження за позовом Публічного акціонерного товариства "Луганськтепловоз" до Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, Головного управління ДПС у Луганській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, третя особа - Головне управління Державної казначейської служби України в Харківській області, про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом Публічного акціонерного товариства "Луганськтепловоз" до Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, Головного управління ДПС у Луганській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, третя особа - Головне управління Державної казначейської служби України в Харківській області, про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою суду від 14.05.2024 справу прийнято до провадження суддею Секірською А.Г., справу визначено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено судове засідання.

28.05.2024 через підсистему «Електронний суд» від Головного управління ДПС у Луганській області надійшло клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження, мотивоване тим, що Верховний Суд повертаючи справу № 812/1315/16 на новий розгляд вказав на те що судами першої та апеляційної інстанції не досліджено та не зібрано доказів, які б давали змогу встановити фактичні обставини справи, ГУ ДПС у Луганській області наполягає на тому, що новий розгляд справи № 812/1315/16 має проводитись за правилами загального позовного провадження, яке починається з підготовчого засідання. Зазначене дасть змогу дослідити та витребувати, долучити до справи докази, чим виконати завдання підготовчого провадження.

ГУ ДПС у Луганській області не може погодитись з тим, що справа № 812/1315/16 може бути віднесена до справ незначної складності.

Як свідчать позовні вимоги у справі № 812/1315/16 позивач просить визнати протиправною бездіяльність, що втілилася у невнесенні заяви Товариства про повернення суми бюджетного відшкодування за грудень 2014 року у розмірі 9015 302,00 грн до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування; зобов`язати Управління внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування необхідні дані щодо відшкодування Товариству суми податку на додану вартість за грудень 2014 року у розмірі 9 015 302,00 грн.

Тобто, предметом позову у даній справі є вимоги про вчинення дій щодо відшкодування суми бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 9 015 302,00 грн, що значно перевищує максимальний поріг встановлений для віднесення справи № 812/1315/16 до справ незначної складності, як і у 2016 році, коли позивач звернувся до суду, так і у 2024 році, коли Луганський окружний адміністративний суд прийняв справу до свого провадження.

Відтак, предмет позову у даній справі - 9 015 302,00 грн значно перевищує мінімальний поріг встановлений для розгляду справ за правилами загального позовного провадження, а тому ГУ ДПС у Луганській області вважає, що наявні підстави для розгляду справи у загальному позовному проваджені.

На підставі вищевикладеного, представник Головного управління ДПС в Луганській області просив суд розглядати справу за правилами загального позовного провадження.

Розглянувши вказане клопотання, суд дійшов наступного.

Відповідно до частин першої, третьої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Згідно частини 3 статті 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Згідно із частиною шостою статті 260 КАС України якщо суд вирішив розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, але в подальшому постановив ухвалу про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розгляд справи починається зі стадії відкриття провадження у справі. У такому випадку повернення до розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження не допускається.

Суд, вивчивши наявні у данійсправі матеріали, дійшов висновку про доцільність розгляду даної справи за правилами загального позовного провадження.

Згідно із частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України) розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини четвертої статті 9 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Частинами першою, другою та четвертою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу (частина третя статті 80 КАС України).

Згідно із частиною шостою статті 80 КАС України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.

Відповідно до частини сьомої статті 80 КАС України особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.

Враховуючи вищевикладене та для всебічного, повного та об`єктивного розгляду справи, суд вважає за доцільне задовольнити клопотання ГУ ДПС в Луганській області та перейти із розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження до розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Також суд вважає за необхідне зобов`язати Службу Безпеки України надати листи (або витяги з листів) Служби Безпеки України від 15 грудня 2015 року, від 25 лютого 2016 року, від 01 серпня 2016 року, від 26 серпня 2016 року з грифом «Для службового користування», в яких порушено питання щодо зупинення операцій з відшкодування сум ПДВ на користь ПАТ «Луганськтепловоз», у зв`язку із можливим витрачання бюджетних коштів на фінансування терористичної діяльності.

Керуючись статтями 12, 257, 248, 256, 260 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання Головного управління ДПС у Луганській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження задовольнити.

Перейти із розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження до розгляду даної справи за правилами загального позовного провадження.

Судовий розгляд справи за позовом Публічного акціонерного товариства "Луганськтепловоз" до Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, Головного управління ДПС у Луганській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, третя особа - Головне управління Державної казначейської служби України в Харківській області, про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії здійснювати за правилами загального позовного провадження.

Зобов`язати Службу Безпеки України надати до 11 червня 2024 року листи (або витяги з листів) Служби Безпеки України від 15 грудня 2015 року, від 25 лютого 2016 року, від 01 серпня 2016 року, від 26 серпня 2016 року з грифом «Для службового користування», в яких порушено питання щодо зупинення операційз відшкодування сум ПДВ на користь ПАТ «Луганськтепловоз», у зв`язку із можливим витрачання бюджетних коштів на фінансування терористичної діяльності.

Призначити підготовче засідання у даній адміністративній справі 11 червня 2024 об 11 год. 00 хв. в приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду, розташованого за адресою: м. Дніпро, вул. Академіка Янгеля, 4.

Копію ухвали направити сторонам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя А.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119400420
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —812/1315/16

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Постанова від 02.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 02.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні