ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/4028/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Полтавській області та Державної податкової служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Імпульс Схід" про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 /надалі позивач, ФОП ОСОБА_1 / звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області /надалі відповідач-1, ГУ ДПС у Полтавській області/ та Державної податкової служби України /надалі відповідач-2, ДПС України/ про:
- визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05 січня 2024 року №10323515/2509404521, прийняте комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №66 від 30 листопада 2023 року, подану фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 , в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання /а.с.1-11/.
Позов обґрунтований тим, що позивачем надано контролюючому органу всі належним чином оформлені документи, необхідні для реєстрації податкової накладної №66 від 30 листопада 2023 року, а тому рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05 січня 2024 року №10323515/2509404521, яким відмовлено в реєстрації вказаної податкової накладної, є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалами Полтавського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Імпульс Схід" /надалі третя особа, ТОВ "Імпульс Схід"/, витребувано докази.
Відповідачі позов не визнали та у відзиві на позовну заяву /а.с. 92-96/ зазначили, що підставою для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №66 від 30 листопада 2023 року згідно рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05 січня 2024 року №10323515/2509404521 стало надання платником податку копії первинного документу, який став підставою виписки податкової накладної, а саме: акту надання послуг № 57 від 30 листопада 2023 року, в якому зазначено найменування робіт, послуг «Послуги мерчандайзингу з 01 листопада 2023 року 30 листопада 2023 року згідно договору № 04 від 04 травня 2017 року», яке не відповідає опису (номенклатурі) товарів, послуг продавця в податковій накладній.
Правом на подання відповіді на відзив позивач не скористався.
Правом на подання письмових пояснень третя особа не скористалася.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.
Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) зареєстрована як фізична особа-підприємець та відповідно до відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстрованими видами її діяльності є: 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 73.11 Рекламні агентства; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки /а.с. 18-19/.
04 травня 2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Імпульс Схід" (Замовник) та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 (Виконавець) укладено договір надання послуг № 04 /а.с. 20-22, 66-70, 103-105/, відповідно до якого Замовник дає завдання, а Виконавець зобов`язується, протягом всього строку дії цього договору, надавати Замовнику послуги, направлені на стимулювання збуту товарів. Тут та далі по тексту договору під терміном «товар» сторони погодили розуміти товари, що розповсюджуються / реалізовуються Замовником в межах його господарської діяльності (підпункт 1.1 пункт 1); з метою стимулювання, підтримання існуючих обсягів чи збільшення обсягів продажу товарів, Виконавець надає Замовнику послуги мерчандайзингу. Мерчандайзинг є комплексом маркетингових заходів по представленню та розміщенню товарів, що розповсюджуються / реалізовуються Замовником, через торгівельні точки, які здійснюють продаж товарів кінцевому споживачу згідно з вимогами Замовника. Мерчандайзинг у себе включає, але не обмежується: (1) дослідження кон`юктури ринку та інформування у торгівельних точках кінцевих споживачів про властивості і якість товарів з метою підвищення попиту на товари; (2) належна викладка на дисплеї товарів в порядку черговості; (3) належна викладка на полицях товарів в порядку черговості; (4) розміщення товарів лише на відповідних полицях у належному місці торгівельного залу (точки); (5) належне розміщення підставок під товари; (6) постійний контроль та підтримання заходів, зазначених у пунктах (2) (5) (підпункт 1.2 пункт 1); сторони письмово узгоджують зміст, обсяг та вартість послуг згідно п. 1.2, надання яких вимагатиметься від Виконавця, терміни надання та інші необхідні умови надання таких послуг в формі додатків до договору замовлень (у формі, що узгоджена додатком №1 до договору), які підписуються уповноваженими представниками сторін і є невід`ємною частиною договору (надалі «замовлення»). Замовник передає замовлення для виконання Виконавцю будь-яким обраним способом: електронною поштою, за допомогою факсимільного зв`язку або надсилання поштою. Дата підписання замовлення обома сторонами є датою узгодження змісту, обсягу та вартості послуг (підпункт 2.1 пункт 2); надані послуги приймаються Замовником у термін не більше 45 календарних днів з дати закінчення надання послуг, що засвідчується підписанням сторонами акту приймання наданих послуг. Форма акту приймання наданих послуг затверджена сторонами в додатку №2 до цього договору (підпункт 2.3 пункт 2); кожний акт приймання наданих послуг підписується сторонами виключно на підставі детального звіту, підготовленого уповноваженим представником Виконавця, який передається одночасно з актом виконання послуг. Форма зазначених вище звітів затверджена сторонами в додатку №3 до цього договору. Даний звіт надається в паперовому або в електронному вигляді (на будь-якому електронному носії). Електронний носій зі звітом використовуватиметься Замовником виключно з метою отримання інформації в межах наданої послуги за цим договором. Такий електронний носій є лише засобом передачі інформації, а інформація, надана на такому електронному носії, не є нематеріальним активом для Замовника та Виконавця. Також з метою підтвердження факту виконання послуг Замовник може вимагати від Виконавця вибірковий фото-звіт. Такий фото-звіт передається Замовнику в електронному вигляді (на будь-якому електронному носії) разом із основним детальним звітом. Електронний носій зі звітом використовуватиметься Замовником виключно з метою отримання інформації в межах наданої послуги за цим договором. Такий електронний носій є лише засобом передачі інформації, а інформація, надана на такому електронному носії, не є нематеріальним активом для Замовника та Виконавця (підпункт 2.4 пункт 2); звіти про фактично надані послуги до акту приймання наданих послуг, визначені сторонами в п.2.4, затверджуються співробітником Замовника, відповідальним за співпрацю з Виконавцем, відповідно до переліку, встановленого в п.4.2.3 договору. Затвердження звіту відбувається шляхом підписання акту приймання-передачі звіту на електронному носії за відповідний місяць уповноваженою особою Замовника. Форма акту приймання-передачі звіту на електронному носії затверджена сторонами в додатку №4 до цього договору (підпункт 2.5 пункт 2); сторони зобов`язуються дотримуватись наступного порядку складання та підписання акту приймання наданих послуг: Виконавець зобов`язаний скласти і направити Замовнику акт відразу після закінчення періоду надання послуг, але не пізніше 10-ти (десяти) робочих днів після закінчення періоду надання послуг. Акт повинен бути складений українською мовою і підписаний уповноваженою посадовою особою Виконавця та скріплений печаткою Виконавця; Замовник у 3-денний термін з дня отримання акту повинен підписати та направити Виконавцю другий оригінальний примірник акту або вмотивовану відмову від прийняття послуг; підписаний сторонами акт є підтвердженням надання Виконавцем належним чином послуг за цим договором, факту приймання таких послуг Замовником, а також підставою для проведення взаєморозрахунків між сторонами (підпункт 2.6 пункт 2); вартість послуг Виконавця за цим договором визначається сторонами відповідно до п.2.2 на підставі додатків-замовлень (у формі, що узгоджена додатком №1 до договору (підпункт 5.1 пункт 5); загальна вартість послуг, що надаються Виконавцем Замовнику протягом дії даного договору, складається з вартості фактично наданих послуг відповідно до актів виконаних робіт, але не має перевищувати 600000,00 (шістсот тисяч гривень 00 коп.) включаючи 20% ПДВ у розмірі 100000 гривень (підпункт 5.2 пункт 5); оплата виконаних послуг виплачується Виконавцю на підставі отриманого акту приймання наданих послуг та усіх звітів. Відповідно до умов договору не пізніше 10 (десяти) робочих днів з дати підписання сторонами акту приймання наданих послуг, отримання рахунку-фактури, податкових накладних та всіх звітів, відповідно до умов цього договору (підпункт 5.3 пункт 5); будь-які зміни та доповнення до цього договору є обов`язковими для виконання сторонами, якщо вони здійснені у письмовій формі та підписані належним чином уповноваженими представниками сторін. Будь-які такі зміни та доповнення стають невід`ємною частиною цього договору (підпункт 10.1 пункт 10); будь-які додатки, які можуть бути додані сторонами до цього договору надалі, а також перегляди чинних додатків, складатимуть частину цього договору і замінятимуть ті варіанти додатків, які було датовано більш ранніми числами, і набуватимуть чинності від дня їх підписання сторонами, як невід`ємні частини цього договору (підпункт 10.2 пункт 10); даний договір набуває чинності з 04 травня 2017 року (підпункт 13.1 пункт 13); договір автоматично припиняє дію 31 грудня 2017 року, якщо тільки договір не буде припинено раніше в порядку, передбаченому сторонами в ст. 15 договору, або якщо сторони не домовились про інше (підпункт 13.2 пункт 13); термін дії договору може бути продовжено за умови наявності додаткової письмової згоди сторін (підпункт 13.3 пункт 13).
Додатковою угодою №04 від 03 січня 2018 року до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року /а.с. 28, 76, 106-зворот/ сторони дійшли згоди: викласти пункт 5.2 договору в наступній редакції: «Загальна вартість послуг, що надаються Виконавцем Замовнику протягом дії даного договору, складається з вартості фактично наданих послуг відповідно до актів виконаних робіт, але не має перевищувати 800000,00 (вісімсот тисяч гривень 00 коп.) включаючи 20% ПДВ у розмірі 133333,33 гривень»; викласти пункт 13.2 договору в наступній редакції: «Договір автоматично припиняє дію 31 грудня 2018 року, якщо тільки договір не буде припинено раніше в порядку, передбаченому сторонами в ст. 15 договору, або якщо сторони не домовились про інше».
Додатковою угодою №02 від 03 січня 2019 року до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року /а.с. 26, 77, 105-зворот/ сторони дійшли згоди: доповнити п.5.2. договору другим абзацом наступного змісту: «Загальна вартість послуг , що буде надаватися Виконавцем Замовнику протягом дії даного договору в 2019 році, складається з вартості фактично наданих послуг відповідно до актів виконаних робіт, але не має перевищувати 1500000,00 (один мільйон п`ятсот тисяч гривень 00 коп.) включаючи 20% ПДВ у розмірі 250000 гривень»; викласти пункт 13.2. договору в наступній редакції: «Договір автоматично припиняє дію 31 грудня 2019 року, якщо тільки договір не буде припинено раніше в порядку, передбаченому сторонами в ст. 15 договору, або якщо сторони не домовились про інше».
Додатковою угодою №03 від 03 січня 2020 року до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року /а.с. 27, 78, 106/ сторони дійшли згоди: доповнити п.5.2 договору другим абзацом наступного змісту: «Загальна вартість послуг , що буде надаватися Виконавцем Замовнику протягом дії даного договору в 2020 році, складається з вартості фактично наданих послуг відповідно до актів виконаних робіт, але не має перевищувати 1500000,00 (один мільйон п`ятсот тисяч гривень 00 коп.) включаючи 20% ПДВ у розмірі 250000 гривень»; викласти пункт 13.2 договору в наступній редакції: «Договір автоматично припиняє дію 31 грудня 2020 року, якщо тільки договір не буде припинено раніше в порядку, передбаченому сторонами в ст. 15 договору, або якщо сторони не домовились про інше».
Додатковою угодою №04 від 04 січня 2021 року до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року /а.с. 29, 79, 107/ сторони дійшли згоди: доповнити п.5.2 договору другим абзацом наступного змісту: «Загальна вартість послуг , що буде надаватися Виконавцем Замовнику протягом дії даного договору в 2021 році, складається з вартості фактично наданих послуг відповідно до актів виконаних робіт, але не має перевищувати 1500000,00 (один мільйон п`ятсот тисяч гривень 00 коп.) включаючи 20% ПДВ у розмірі 250000 гривень»; викласти пункт 13.2 договору в наступній редакції: «Договір автоматично припиняє дію 31 грудня 2021 року, якщо тільки договір не буде припинено раніше в порядку, передбаченому сторонами в ст. 15 договору, або якщо сторони не домовились про інше».
Додатковою угодою №05 від 04 січня 2022 року до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року /а.с. 30, 80, 107-зворот/ сторони дійшли згоди: доповнити п.5.2 договору другим абзацом наступного змісту: «Загальна вартість послуг, що буде надаватися Виконавцем Замовнику протягом дії даного договору в 2022 році, складається з вартості фактично наданих послуг відповідно до актів виконаних робіт, але не має перевищувати 1500000,00 (один мільйон п`ятсот тисяч гривень 00 коп.) включаючи 20% ПДВ у розмірі 250000 гривень»; викласти пункт 13.2 договору в наступній редакції: «Договір автоматично припиняє дію 31 грудня 2022 року, якщо тільки договір не буде припинено раніше в порядку, передбаченому сторонами в ст. 15 договору, або якщо сторони не домовились про інше».
Додатковою угодою №06 від 04 січня 2023 року до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року /а.с. 31, 81, 108/ сторони дійшли згоди: доповнити п.5.2 договору другим абзацом наступного змісту: «Загальна вартість послуг, що буде надаватися Виконавцем Замовнику протягом дії даного договору в 2023 році, складається з вартості фактично наданих послуг відповідно до актів виконаних робіт, але не має перевищувати 1500000,00 (один мільйон п`ятсот тисяч гривень 00 коп.) включаючи 20% ПДВ у розмірі 250000 гривень»; викласти пункт 13.2 договору в наступній редакції: «Договір автоматично припиняє дію 31 грудня 2023 року, якщо тільки договір не буде припинено раніше в порядку, передбаченому сторонами в ст. 15 договору, або якщо сторони не домовились про інше».
Сторонами (відповідною стороною) договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року оформлено:
- замовлення №77 від 01 листопада 2023 року (додаток 01 до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року) /а.с. 32, 82-83. 111/, відповідно до якого ТОВ "Імпульс Схід" замовляє у ФОП ОСОБА_1 наступні послуги: «(1) інформування у торгівельних точках кінцевих споживачів про властивості і якість товарів з метою підвищення попиту на товари», перелік торгівельних точок з адресами АДРЕСА_1 ОСОБА_2 ФОП, АДРЕСА_2 , ОСОБА_3 ФОП, АДРЕСА_3 , ОСОБА_4 ФОП, АДРЕСА_4 , ОСОБА_5 ФОП, АДРЕСА_5 , ОСОБА_6 ФОП, АДРЕСА_6 , ОСОБА_7 ФОП, кількість послуг, годин 357:00:00, вартість послуги без ПДВ за одну годину 169,06 грн, загальна вартість послуги мерчандайзингу без ПДВ за звітний період 60354,42 грн; «(2) належна викладка на дисплеї товарів в порядку черговості; (3) належна викладка на полицях товарів в порядку черговості; (4) розміщення товарів лише на відповідних полицях у належному місці торгівельного залу (точки); (5) належне розміщення підставок під товари; (6) постійний контроль та підтримання заходів, зазначених у пунктах (2) (5)», перелік торгівельних точок з адресами смт. Власівка, вул. Лівобережна, буд. №12 АВГУСТ-ПЛЮС ПП, смт. Власівка, вул. Першотравнева, буд. №54 ОСОБА_2 ФОП, АДРЕСА_2 , ОСОБА_3 ФОП, АДРЕСА_3 , ОСОБА_4 ФОП, АДРЕСА_4 , ОСОБА_5 ФОП, АДРЕСА_5 , ОСОБА_6 ФОП, АДРЕСА_6 , ОСОБА_7 ФОП, кількість послуг, годин 357:00:00, вартість послуги без ПДВ за одну годину 125,10 грн, загальна вартість послуги мерчандайзингу без ПДВ за звітний період 44660,70 грн; всього 105015,12 грн; всього вартість послуг по замовленню 126018,14 грн, враховуючи 20% ПДВ 21003,02 грн; послуги повинні бути виконані в період з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року; умова оплати післяплата не пізніше 10 (десяти) робочих днів з дати підписання сторонами акту приймання наданих послуг, отримання рахунку-фактури, податкових накладних та всіх звітів, відповідно до умов договору №04 від 04 травня 2017 року;
- акт приймання наданих послуг від 30 листопада 2023 року згідно додатку - замовлення №77 від 01 листопада 2023 року (додаток 02 до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року) /а.с. 32-зворот-33, 83-84, 111-зворот-112/, відповідно до якого Виконавець надав послуги мерчандайзингу, які є комплексом маркетингових заходів по представленню та розміщенню товарів, що розповсюджуються / реалізовуються Замовником, через торгівельні точки, які здійснюють продаж товарів кінцевому споживачу згідно з вимогами Замовника, а саме послуги з (1) інформування у торгівельних точках кінцевих споживачів про властивості і якість товарів з метою підвищення попиту на товари; (2) належна викладка на дисплеї товарів в порядку черговості; (3) належна викладка на полицях товарів в порядку черговості; (4) розміщення товарів лише на відповідних полицях у належному місці торгівельного залу (точки); (5) належне розміщення підставок під товари; (6) постійний контроль та підтримання заходів, зазначених у пунктах (2) (5); період надання послуг: з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року; при наданні послуг Виконавцем була охоплена територія Полтавської та Кіровоградської області; всього вартість послуг по замовленню 126018,14 грн, враховуючи 20% ПДВ 21003,02 грн; умова оплати післяплата не пізніше 10 (десяти) робочих днів з дати підписання сторонами акту приймання наданих послуг, отримання рахунку-фактури, податкових накладних та всіх звітів, відповідно до умов договору №04 від 04 травня 2017 року;
- звіт про надані послуги від 30 листопада 2023 року до акту приймання наданих послуг від 30 листопада 2023 року згідно додатка - замовлення №77 від 01 листопада 2023 року (додаток 03 до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року) /а.с. 33, 84-85, 112/, відповідно до якого Виконавець з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року виконав на користь Замовника наступні послуги: послуга №1 - Дослідження кон`юнктури ринку та інформування у торгівельних точках кінцевих споживачів про властивості і якість товарів з метою підвищення попиту на товари у відповідності до додатку №03 до договору №04 від 04 травня 2017 року (замовлення); послуга №2 - Належна викладка на дисплеї товарів в порядку черговості; (3) належна викладка на полицях товарів в порядку черговості; (4) розміщення товарів лише на відповідних полицях у належному місці торгівельного залу (точки); (5) належне розміщення підставок під товари; (6) постійний контроль та підтримання заходів, зазначених у пунктах (2) (5) у відповідності до додатку №01 до договору №04 від 04 травня 2017 року (замовлення);
- акт приймання-передачі звіту про надані послуги від 30 листопада 2023 року до акту приймання наданих послуг від 30 листопада згідно додатка-замовлення №77 від 01 листопада 2023 року (додаток 04 до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року) /а.с. 33-зворот, 85, 112-зворот/, відповідно до якого сторони підтверджують приймання-передачу на електронному носії звіту та всіх його складових про послуги мерчандайзингу за період з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року;
- акт надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року /а.с. 36, 88, 115-зворот/, відповідно до якого виконавцем були виконані наступні роботи (надані послуги): «послуги мерчандайзингу з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року згідно договору №04 від 04 травня 2017 року», кількість 1, ціна без ПДВ 105015,12 грн, сума без ПДВ 105015,12 грн, всього - 105015,12 грн, сума ПДВ 21003,02 грн, всього із ПДВ 126018,14 грн;
- рахунок на оплату №66 від 30 листопада 2023 року /а.с. 37, 115/ щодо вартості послуг, що надаються: «послуги мерчандайзингу з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року згідно договору №04 від 04 травня 2017 року», кількість 1, ціна без ПДВ 105015,12 грн, сума без ПДВ 105015,12 грн, всього - 105015,12 грн, сума ПДВ 21003,02 грн, всього із ПДВ 126018,14 грн;
- акт надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року /а.с. 38/, відповідно до якого виконавцем були виконані наступні роботи (надані послуги): «послуги з (1) інформування у торгівельних точках кінцевих споживачів про властивості і якість товарів з метою підвищення попиту на товари; (2) належна викладка на дисплеї товарів в порядку черговості; (3) належна викладка на полицях товарів в порядку черговості; (4) розміщення товарів лише на відповідних полицях у належному місці торгівельного залу (точки); (5) належне розміщення підставок під товари; (6) постійний контроль та підтримання заходів, зазначених у пунктах (2) (5) за період з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року», кількість 1, ціна без ПДВ 105015,12 грн, сума без ПДВ 105015,12 грн, всього - 105015,12 грн, сума ПДВ 21003,02 грн, всього із ПДВ 126018,14 грн;
- рахунок на оплату №66 від 30 листопада 2023 року /а.с. 39/ щодо вартості послуг, що надаються: «послуги з (1) інформування у торгівельних точках кінцевих споживачів про властивості і якість товарів з метою підвищення попиту на товари; (2) належна викладка на дисплеї товарів в порядку черговості; (3) належна викладка на полицях товарів в порядку черговості; (4) розміщення товарів лише на відповідних полицях у належному місці торгівельного залу (точки); (5) належне розміщення підставок під товари; (6) постійний контроль та підтримання заходів, зазначених у пунктах (2) (5) за період з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року», кількість 1, ціна без ПДВ 105015,12 грн, сума без ПДВ 105015,12 грн, всього - 105015,12 грн, сума ПДВ 21003,02 грн, всього із ПДВ 126018,14 грн;
- платіжну інструкцію № 135033583 від 27 грудня 2023 року /а.с. 40/ щодо перерахування 105015,12 грн як оплати за послуги згідно договору №04 від 04 травня 2017 року.
Спеціальним законом з питань оподаткування є Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI /надалі - ПК України (у відповідних редакціях)/.
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Згідно з абзацом першим пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) /пункт 201.7 статті 201 ПК України/.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Таким чином, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та направити її контролюючому органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вказаних норм ФОП ОСОБА_1 складено: податкову накладну №66 від 30 листопада 2023 року /а.с. 42, 116/ за фактом оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг, а саме: акту надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11 грудня 2019 року №1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних /надалі - Порядок №1165/.
Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: 1) відповідність платника податку Критеріям ризиковості платника податку; 2) відповідність податкової накладної/ розрахунку коригування Критеріям ризиковості здійснення операцій.
Додатком 3 до Порядку №1165 (в редакції, чинній з 08 липня 2023 року) визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 яких до цих Критеріїв віднесено: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/ умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД / Державного класифікатора продукції та послуг / умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Таким чином, контролюючий орган, після надходження податкової накладної / розрахунку коригування до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156). У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної зупиняється.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 (в редакції, чинній з 08 липня 2023 року) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Тож у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Судовим розглядом встановлено, що за результатами розгляду податкової накладної №66 від 30 листопада 2023 року контролюючий орган направив ФОП ОСОБА_1 квитанцію від 15 грудня 2023 року /а.с. 117/, в якій зазначено: Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 30.11.2023 №66 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=4.9303%, "Рпоточ"= 0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, у квитанції від 15 грудня 2023 року зазначено конкретний критерій ризиковості здійснення операцій із розрахованим показником критерію, якому відповідає платник податку, а також міститься пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
З огляду на те, що на реєстрацію платник ПДВ подає лише податкову накладну та не подає документи, на підставі яких складено цю податкову накладну, зокрема первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, то в квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної міститься лише загальне посилання на документи, які пропонується надати платнику податків для підтвердження інформації, що зазначена у відповідній податковій накладній. Відповідно які саме документи надати до пояснень на цьому етапі вирішення питання про реєстрацію податкової накладної визначає не контролюючий орган, а платник податків, виходячи із вимог законодавства та умов укладених ним договорів та фактично складених на виконання таких договорів первинних та супровідних документів.
Відповідно до пунктів 25-26 Порядку № 1165 (у відповідній редакції) комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 /надалі Порядок № 520/.
Пунктами 4 та 5 Порядку № 520 (у відповідній редакції) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Отже, визначений Порядком № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, не є чітко визначеним та залежить від умов конкретного договору (контракту), що укладений його сторонами, та вимог законодавства.
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної №66 від 30 листопада 2023 року ФОП ОСОБА_1 направила контролюючому органу Повідомлення № 1 від 28 грудня 2023 року із письмовими поясненнями та копіями документів щодо такої податкової накладної (кількість додатків 15) /118/, зокрема: договором надання послуг №04 від 04 травня 2017 року, додатками 1, 2, 3, 4 до договору надання послуг №04 від 04 травня 2017 року, додатковою угодою №04 від 03 січня 2018 року, додатковою угодою №02 від 03 січня 2019 року, додатковою угодою №03 від 03 січня 2020 року, додатковою угодою №04 від 04 січня 2021 року, додатковою угодою №05 від 04 січня 2022 року, додатковою угодою №06 від 04 січня 2023 року, замовленням №77 від 01 листопада 2023 року, рахунком на оплату №66 від 30 листопада 2023 року.
Згідно з пунктом 9 Порядку № 520 (у відповідній редакції) письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Таким чином, у разі надання платником податку копій документів, недостатніх для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, комісія регіонального рівня направляє платнику податку Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення) з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування. У разі ж надання платником податку необхідних для реєстрації копій документів, але складених/оформлених із порушенням законодавства, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01 січня 2024 року № 1 /а.с. 123/ за результатами опрацювання первинних документів, поданих ФОП ОСОБА_1 (2509404521), до податкової накладної від 30 листопада 2023 року №66, складеної на адресу ТОВ «Імпульс Схід» (40824037) щодо надання послуг з інформування в торгівельних точках кінцевих споживачів, встановлено, що необхідно надати документ, що слугував підставою виписки податкової накладної (акт надання послуг).
Таким чином, у Комісії виникло зауваження до повноти наданих платником документів та платнику було надіслано Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, № 10292705/2509404521 від 01 січня 2024 року /а.с. 120-121/, в якому зазначено, що необхідно надати документ, що слугував підставою виписки податкової накладної (акт надання послуг).
Також пунктом 9 Порядку № 520 (у відповідній редакції) встановлено, що платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тож підставою для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може бути повне або часткове ненадання платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, вказаних в Повідомленні, або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
ФОП ОСОБА_1 направила контролюючому органу Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1 від 03 січня 2024 року стосовно податкової накладної №66 від 30 листопада 2023 року (кількість додатків 1) /а.с. 122/, до якого додала акт надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року.
Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05 січня 2024 року №5 /а.с. 124/ за результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів ухвалено прийняти рішення (одноголосно) про відмову в реєстрації ФОП ОСОБА_1 ( НОМЕР_1 ) податкової накладної від 30 листопада 2023 року №66, складеної з контрагентом ТОВ «Імпульс Схід» (40824037) щодо надання маркетингових послуг за період з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року. До повідомлення платником надано копію первинного документу, який став підставою виписки податкової накладної, а саме: акту надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року, в якому зазначено найменування робіт, послуг «Послуги мерчандайзингу з 01 листопада 2023 року 30 листопада 2023 року згідно договору № 04 від 04 травня 2017 року», яке не відповідає опису (номенклатурі) товарів, послуг продавця в податковій накладній. Тобто податкова накладна виписана з порушенням статті 187 Податкового кодексу України.
05 січня 2024 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10323515/2509404521 про відмову в реєстрації податкової накладної №66 від 30 листопада 2023 року /а.с.125/.
Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства, а саме: до повідомлення платником надано копію первинного документу, який став підставою виписки податкової накладної, а саме акту надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року, в якому зазначено найменування робіт, послуг «Послуги мерчандайзингу з 01 листопада 2023 року 30 листопада 2023 року згідно договору № 04 від 04 травня 2017 року», яке не відповідає опису (номенклатурі) товарів, послуг продавця в податковій накладній, тобто податкова накладна виписана з порушенням статті 187 Податкового кодексу України.
Відповідно до пунктів 11 та 12 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Не погодившись з рішенням Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05 січня 2024 року №10323515/2509404521, позивач звернулася до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню, суд виходить з того, що приписи пункту 187.1 статті 187 ПК України дату виникнення податкового зобов`язання з ПДВ, а відтак і дату складання податкової накладної, ставлять у залежність від дати настання однієї із подій, що сталася раніше: або факту зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або факту відвантаження товару, а для послуг факту оформлення документа, що засвідчує постачання послуг платником податку.
Отже, подією, за якою позивачем складено податкову накладну від 30 листопада 2023 року №66, є факт оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, а саме: акту надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року, складеного за договором про надання послуг № 04 від 04 травня 2017 року.
Частинами першою та другою статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16 липня 1999 року №996-ХІV встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Залежно від характеру господарської операції та технології обробки облікової інформації до первинних документів можуть включатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції тощо).
Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Дослідивши зміст наданого контролюючому органу акту надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року, суд встановив, що він містить обов`язкові для заповнення реквізити, зокрема реквізити щодо змісту та обсягу господарської операції.
Суд погоджується з відповідачем-1 в тому, що, дійсно, в наданому контролюючому органу акті надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року зазначено найменування робіт, послуг: «послуги мерчандайзингу з 01 листопада 2023 року 30 листопада 2023 року згідно договору № 04 від 04 травня 2017 року», тоді як згідно опису (номенклатури) товарів/послуг продавця в податковій накладній від 30 листопада 2023 року №66 підставою для її складання стало надання «послуги з (1) інформування у торгівельних точках кінцевих споживачів про властивості і якість товарів з метою підвищення попиту на товари; (2) належна викладка на дисплеї товарів в порядку черговості; (3) належна викладка на полицях товарів в порядку черговості; (4) розміщення товарів лише на відповідних полицях у належному місці торгівельного залу (точки); (5) належне розміщення підставок під товари; (6) постійний контроль та підтримання заходів, зазначених у пунктах (2) (5) за період з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року».
Разом з тим, за змістом пункту 4 частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України основною засадою (принципу) адміністративного судочинства є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі.
Відповідно до частини першої статті 77 вказаного Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Тож, беручи до уваги наведені процесуальні норми та ту обставину, що до позовної заяви позивачем наданий акт надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року, в якому зазначено найменування робіт, послуг: «послуги з (1) інформування у торгівельних точках кінцевих споживачів про властивості і якість товарів з метою підвищення попиту на товари; (2) належна викладка на дисплеї товарів в порядку черговості; (3) належна викладка на полицях товарів в порядку черговості; (4) розміщення товарів лише на відповідних полицях у належному місці торгівельного залу (точки); (5) належне розміщення підставок під товари; (6) постійний контроль та підтримання заходів, зазначених у пунктах (2) (5) за період з 01 листопада 2023 року по 30 листопада 2023 року», кількість 1, ціна без ПДВ 105015,12 грн, сума без ПДВ 105015,12 грн, всього - 105015,12 грн, сума ПДВ 21003,02 грн, всього із ПДВ 126018,14 грн, що в повній мірі відповідає змісту податкової накладної від 30 листопада 2023 року №66, суд доходить висновку, що позивачем доведено суду, що податкову накладну №66 від 30 листопада 2023 року складено позивачем за фактом оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг, а саме: акту надання послуг №57 від 30 листопада 2023 року.
Крім того, у постанові від 17 травня 2023 року у справі № 140/14282/20 Верховний Суд дійшов висновків, що на етапі вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції платника податку на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Тож оцінка реальності здійснення господарських операцій за договором про надання послуг № 04 від 04 травня 2017 року, в тому числі дослідження питання щодо номенклатури наданих/ненаданих послуг, може бути здійснена контролюючим органом в межах проведення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що обставина, якою обґрунтоване рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05 січня 2024 року №10323515/2509404521, не є належною підставою для відмови у реєстрації в ЄРПН податкової накладної №66 від 30 листопада 2023 року, у зв`язку з чим вказане рішення є протиправним та підлягає скасуванню, а відповідна позовна вимога - задоволенню.
Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, податкову накладну, реєстрацію якої зупинено, може бути зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення про реєстрацію цієї податкової накладної.
Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача відповідно до встановлених у справі обставин та висновків суду, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №66 від 30 листопада 2023 року датою її фактичного подання на реєстрацію, а тому відповідну позовну вимогу також належить задовольнити.
Таким чином, адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За подання цього позову сплаті підлягав судовий збір в сумі 3028,00 грн і така сума судового збору була сплачена позивачем, що підтверджується платіжною інструкцією №836 від 11 березня 2024 року /а.с. 12/.
Таким чином, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1 підлягають витрати зі сплати судового збору у сумі 3028,00 грн.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_7 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код ВП 44057192) та Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Імпульс Схід" (вул. Поліська, буд. 12, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46011, ідентифікаційний код 40824037) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05 січня 2024 року №10323515/2509404521.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №66 від 30 листопада 2023 року, яку складену фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 , датою її фактичного подання на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору в сумі 3028,00 грн (три тисячі двадцять вісім гривень нуль копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2024 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 119400885 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні