Постанова
від 22.04.2024 по справі 761/23917/23
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 квітня 2024 року м. Київ

Справа №761/23917/23

Апеляційне провадження №33/824/39/2024

Київський апеляційний суд в складі судді Соколової В.В., за участі секретаря Бевзи А.М., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Координаційної моніторингової митниці Державної митної служби на постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 29 вересня 2023 року за матеріалами, які надійшли від Координаційної моніторингової митниці Державної митної служби про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ПП «СТАР КАР», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , до адміністративної відповідальності за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України,

В С Т А Н О В И В

З протоколу про порушення митних правил № 0054/126000/23 від 27 квітня 2023 року, складеного на ОСОБА_1 , як керівника ПП «СТАР КАР» вбачається, що товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 », митне оформлення якого здійснено за митною декларацією від 17 січня 2022 року № UA401020/2020/001609, загальною вартістю 13300 Євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (16 січня 2022 року) складає - 422691, 29 грн, було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, а саме: контракту від 11 серпня 2021 року №110821, інвойсу від 12 січня 2022 року № 869, CMR від 12 січня 2022 року № б/н, що містять неправдиві відомості щодо відправника, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості. Таким чином, дії ОСОБА_1 , як керівника ПП «СТАР КАР» призвели до переміщення товарів загальною вартістю 422691, 29 грн, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України.

Постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 29 вересня 2023 року закрито провадження у справі про порушення митних правил за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, відносно ОСОБА_2 , керівника ПП «СТАР КАР» за відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова суду мотивована тим, що з представлених до суду митним органом матеріалів не вбачається, що як до випуску товарів у вільний обіг, так і після їх випуску, митним органом приймалося б рішення про коригування митної вартості товарів, що свідчить про відсутність сумнівів в заявленій митній вартості товару, оформленого за спірною митною декларацією.

Отже, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що декларант вчиняв будь-які умисні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу України документів, що містять неправдиві відомості для визначення митної вартості товарів, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Також суд в постанові вказав на те, що встановлені обставини та неточності в протоколі про порушення митних правил та наданих письмових доказах виключають можливість розгляду даної справи по суті та притягнення вказаної у протоколі особи до відповідальності, оскільки допущена митним органом неповнота оформлення матеріалів унеможливлює об'єктивний розгляд справи та прийняття законного й обґрунтованого рішення.

Не погодилась із вказаною постановою Координаційно-моніторингова митниця, представником митниці подана апеляційна скарга, в якій він вказує на те, що постанову є необгрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, оскільки її винесено всупереч вимогам ст. 245 КУпАП, а також без належного урахування характеру вчиненого правопорушення.

Представник зазначає, що у експортній декларації 13 січня 2022 року №22LTVC0100EK014B00 відомості щодо одержувача товару - ПП «СТАР КАР», номеру транспортного засобу - XF6179/1496BK, товару - напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 співпадають з відомостями зазначеними в попередній декларації від 14 січня 2022 року № UA401000/2022/900215, очевидно що інвойс виставлений кіпріотською компанією від 12 січня 2022 року № 869, згідно якого вартість напівпричіпу складає 6100 Євро містить недостовірні відомості щодо відправника та вартості товарів, а висновки суду не відповідають обставинам справи.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, дії керівника ПП «СТАР КАР» ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 422691, 29 грн, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Також вказує на те, що перебуваючи на посаді керівника підприємства, ОСОБА_1 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний був надавати до митного контролю документи з достовірною та правдивою інформацією.

Також зазначає про те, що не відповідають фактичним обставинам справи твердження суду першої інстанції про невиконання митним органом вимог ст. 494 МКУ щодо повідомлення ОСОБА_1 про складений відносно нього протокол про порушення митних правил та його вручення, оскільки в матеріалах справи про порушення митних правил міститься не лише супровідний лист про направлення примірника протоколу, а також роздруківка з сайту Укрпошти щодо відстеження поштового відправлення.

Зазначає, що твердження суду першої інстанції про те, що питання наявності або відсутності в діях директора ПП «СТАР КАР» ознак кримінального правопорушення, зокрема в частині ймовірного використання підроблених документів для придбання товару та подальшого їх ввезення через митний кордон України, не заслуговують на увагу, у зв`язку з тим, що об`єктивна сторона вчиненого ОСОБА_1 правопорушення полягає у переміщенні через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості, а не подання підроблених документів.

Щодо посилання суду першої інстанції на неконституційність санкції ч.1 ст. 483 МКУ, варто зауважити, що Конституційний Суд у своєму Рішенні від 05.07.2023 чітко прописав, що «відтерміновується втрата чинності абзацу другого частини першої статті 483 МКУ, на шість місяців», зрозуміло для того, щоб унеможливити непритягнення осіб до відповідальності за порушення митних правил.

На підставі викладеного, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення відповідно до санкції ч.1 ст. 483 МК України.

Учасники справи в судове засідання не з`явились, про час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином, зокрема, представник Координаційної моніторингової митниці в судовому засіданні 15 січня 2024 року надала свої пояснення з приводу апеляційної скарги та просила її задовольнити, ОСОБА_1 повідомлявся неодноразово, за адресою свого місця реєстрації та за адресою місцезнаходження ПП «СТАР КАР», однак вся поштова кореспонденція поверталась до суду з поштовою відміткою «за закінченням терміну зберігання». Також оголошення про виклик до суду ОСОБА_1 було розміщено на сайті Київського апеляційного суду.

Вирішуючи питання про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, апеляційний суд виходить з такого.

Згідно з ч.7 ст.294 КУпАП апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги.

Відповідно до положень ст.2 КУпАП законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.

Згідно зі ст.487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

В силу вимог ст.486 МК України завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи встановлюється наявними у справі доказами.

Відповідно до вимог ст.ст.278, 280 КУпАП, ст.489 МК України суд першої інстанції при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, чи є необхідність у витребуванні додаткових матеріалів, а при розгляді справи зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Стаття 9 КУпАП передбачає, що адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за який законом передбачено адміністративну відповідальність.

При цьому, адміністративне правопорушення складається з об`єкту, об`єктивної сторони, суб`єкта та суб`єктивної сторони.

Відповідно до вимог ч.1 ст.318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст.335 МК України.

Згідно положень ч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, відповідно до ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч.1 ст.483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст.483 МК України є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, або документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п.6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).

При цьому, що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.

Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст.265 МК України наділений декларант.

Згідно з п.1 ч.1 ст.50 МК України відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів.

Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

Частинами 1, 2 ст.51 МК України передбачено, що митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Частиною 3 ст.54 МК України передбачено, що за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Відповідно до ч.4 ст.54 МК України митний орган під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний, зокрема, здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; випускати у вільний обіг товари, що декларуються.

Виходячи зі змісту положень ч.5 ст.54 МК України в ході виконання вказаних обов`язків, митний орган має право, зокрема, упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; у випадках, встановлених МК України, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені ст.53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості; звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості.

За змістом п.п.8, 63 ст.4 МК України декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування; уповноважена особа (представник) - особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.

Судом встановлено, що 16 січня 2022 року на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці вантажним автомобілем з р.н.з НОМЕР_2 на адресу ПП «СТАР КАР» (21100, Вінницька область, м.Вінниця, вул.Івана Бевзи. 34, код ЄДРПОУ 37489652) ввезено товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний, марка INTER CARS, модель NW, номер шасі НОМЕР_1 », заявленою вартістю 6100 євро.

Підставою для переміщення вказаного транспортного засобу через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ПП «СТАР КАР» від 14 січня 2022 року № UA401000/2022/900215, а також товаросупровідні документи: інвойс від 12 січня 2022 року №869, згідно якого вартість напівпричепа складає 6100 євро, міжнародна автомобільна накладна CMR від 12 січня 2022 року №б/н, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 13 грудня 2019 року № НОМЕР_3 .

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником напівпричіпу виступає компанія «ALERDO LTD» (Spyrou Kyprianou, 61, SK HOUSE,4003, Limassol, Cyprus), а одержувачем - ПП «СТАР КАР» (код ЄДРПОУ 37489652).

17 січня 2022 року товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » заявлено до митного оформлення керівником та декларантом ПП «СТАР КАР» (код ЕДРПОУ 37489652) ОСОБА_1 (гр. 54) за митною декларацією типу IM40ДЕ № UA401020/2022/001609.

Разом із вказаною митною декларацією до Вінницької митниці були надані такі документи: контракт від 11 серпня 2021 року №110821, укладений між компанією «ALERDO LTD» (Кіпр) та ПП «СТАР КАР», інвойс від 12 січня 2022 року № 869, CMR від 12 січня 2022 року № 6/н, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 13 грудня 2019 року №DR/BAR 5412069, та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

06 вересня 2022 року Державною митною службою України направлено запит до митних органів Польщі (вих. № 26/26-04/11/1322) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України напівпричіпу, одержувачем якого виступало ПП «СТАР КАР».

21 листопада 2022 року до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Польщі (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 21 листопада 2022 року №08-3/26-04/7.9/6762) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України напівпричіпу на адресу компанії ПП «СТАР КАР».

За результатами опрацювання відповіді митних органів Польщі встановлено, що товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » переміщувався на підставі литовської експортної декларації від 13 січня 2022 року № 22LTVC0100EK014B00. Будь-якої іншої інформації та запитуваних документів від митних органів Польщі не отримано, у зв`язку з чим, виникла необхідність у направленні відповідного запиту до митних органів країни експорту.

13 січня 2023 року Державною митною службою України направлено запит до митних органів Литовської Республіки (вих. № 26/26-04/11/119) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України напівпричіпу, одержувачем якого виступало ПП «СТАР КАР».

29 березня 2023 року до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Литовської Республіки (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 28 березня 2023 року № 26/26-04/7.9/707) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України напівпричіпу на адресу компанії ПП «СТАР КАР».

Від митних органів Литви отримано завірені копії: експортної декларації від 13 січня 2022 року № 22LTVC0100EK014B00, інвойсу від 23 грудня 2021 року № UKOP0033816 та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу «марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » від 13 грудня 2019 року № № НОМЕР_3 .

Згідно з отриманими документами встановлено, що транспортним засобом з р.н.з НОМЕР_2 за вищезгаданою експортною декларацією з митної території Литви переміщено товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 ».

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Литовської Республіки з даними, які містяться у документах, що подавались до митного оформлення за митною декларацією від 17 січня 2022 року №UA401020/2020/001609, встановлено невідповідність інформації щодо назви відправника та вартості транспортного засобу. Відповідно до експортної декларації від 13 січня 2022 року № 22LTVC0100EK014B00, відправником напівпричіпу виступає компанія UAB «UKOJAS» (Marijampoles 60, Mastaiciai, Kauno R.), a отримувачем - ПП «СТАР КАР» (Україна) та згідно інвойсу від 23 грудня 2021 року №UKOP0033816, виставленого компанією UAB «UKOJAS» на адресу ПП «СТАР КАР», вартість товару "напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » становить 13300 євро. Згідно інвойсу від 12 січня 2022 року Ne 869, виставленого кіпріотською компанією «ALERDO LTD» на адресу ПП «СТАР КАР», та поданому ОСОБА_1 до митного оформлення, вартість вищевказаного транспортного засобу становить 6100 євро.

Отже, відомості щодо відправника та вартості зазначеного товару у документах, отриманих від митних органів Литовської Республіки, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ПП «СТАР КАР» при переміщені через митний кордон України та митному оформленню.

Таким чином, за висновками митного органу, товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 », митне оформлення якого здійснено за митною декларацією від 14.01.2022 № UA401020/2020/001609, загальною вартістю 13300 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (16 січня 2022 року) складає - 422691, 29 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, а саме: контракту від 11 серпня 2021 року №110821, інвойсу від 12 січня 2022 року № 869, CMR від 12 січня 2022 року № б/н, що містять неправдиві відомості щодо відправника, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості.

На момент переміщення (16 січня 2022 року) вказаного напівпричіпу вантажного через митний кордон України ОСОБА_1 обіймав посаду керівника ПП «СТАР КАР».

Таким чином, дії керівника ПП «СТАР КАР» ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 422691,29 грн, через митний кордон України з приховуванням від митного кордону, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Прийнявши до уваги вищевикладене, Державною митною службою України Координаційно-моніторинговою митницею відносно ОСОБА_1 , як керівника ПП «СТАР КАР» було складено протокол про порушення митних правил № 0054/126000/23 від 27 квітня 2023 року.

З наведених обставин вбачається, що беззаперечним доказом переміщення товару «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » на митну територію України з Польщі на адресу ПП «СТАР КАР» є попередня митна декларація одержувача ПП «СТАР КАР» від 14 січня 2022 року № UA401020/2020/001609, а також товаросупровідні документи: інвойс від 12 січня 2022 року №869, згідно якого вартість напівпричипу складає 6100 Євро, міжнародна автомобільна накладна СМR від 12 січня 2022 року №б/н, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 13 грудня 2019 року №DR/BAR 5412069.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником напівпричіпу виступає компанія «ALERDO LTD» (Spyrou Kyprianou, 61, SK HOUSE, 4003, Limassol, Cyprus), а одержувачем - ПП «СТАР КАР» (код ЄДРПОУ 37489652).

17 січня 2022 року товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » було заявлено до митного оформлення керівником та декларантом ПП «СТАР КАР» (код ЄДРПОУ 37489652) ОСОБА_1 за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA401020/2022/001609 від 14 січня 2022 року, та разом з митною декларацією до Вінницької митниці були надані наступні документи: контракт від 11 серпня 2021 рок у№ 110821, укладений між компанією «ALERDO LTD» (Кіпр) та ПП «СТАР КАР», інвойс від 12 січня 2022 року №869 згідно якого вартість напівпричипу складає 6100 Євро, CMR від 12 січня 2022 року № б/н, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 13 грудня 2019 року № НОМЕР_3 .

ОСОБА_1 особисто задекларував товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » на суму 6100 Євро за митною декларацією від 14 січня 2022 року № UA401020/2020/001609.

Разом з цим, з відповідей митних органів Польщі вбачається, що товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » переміщувався на підставі литовської експортної декларації від 13 січня 2022 року № 22LTVC0100EK014B00.

З митних органів Литви були отримані наступні документи: експортна декларація від 13 січня 2022 року №22LTVC0100EK014B00, у якій відправником «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » виступає компанія UAB «UKOJAS» (Marijampoles 60, Mastaiciai, Kanno R.), a отримувачем - ПП «СТАР КАР» (Україна), інвойс від 23 грудня 2021 року №UKOP0033816 виставлений компанією UAB «UKOJAS» на адресу ПП «СТАР КАР», відповідно до якого вартість товару «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 » становить 13300 євро.

Разом з цим, згідно інвойсу від 12 січня 2022 року № 869, виставленого кіпріотською компанією «ALERDO LTD» на адресу ПП «СТАР КАР», та поданому до митного оформлення ОСОБА_1 , разом з митною декларацією від 14 січня 2022 року №UA401020/2020/001609, вартість вищевказаного напівпричіпу вантажного становить 6100 євро.

Отже, товар «напівпричіп вантажний, самоскид, 3-х вісний; марка INTER CARS; модель NW, номер шасі НОМЕР_1 », митне оформлення якого здійснено за митною декларацією від 14 січня 2022 року № UA401020/2020/001609, загальною вартістю 13300 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (16 січня 2022 року) складає - 422691, 29 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості.

З огляду на наведене, на переконання апеляційного суду, ОСОБА_1 , як керівник ПП «СТАР КАР» вчинив дії, спрямовані на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо товару.

Отже, досліджені апеляційним судом докази свідчать про помилковість висновків судді суду першої інстанції про відсутність в діяннях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, відтак доводи апеляційної скарги є обґрунтованими та підлягають до задоволення.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції є необґрунтованою, внаслідок чого підлягає до скасування, та з урахуванням даних про особу правопорушника, характеру вчиненого правопорушення ОСОБА_1 , йому слід призначити стягнення у межах санкції ч.1 ст.483 МК України, на рівні 211345, 65 грн, що складає 50% вартості товару, що був ввезений на митну територію України з порушенням митних правил.

Таке адміністративне стягнення буде необхідним та достатнім для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Керуючись ст. 529, ст. 530 МК України, ст. 294 КУпАП, апеляційний суд

П О С Т А Н О В И В

Апеляційну скаргу Координаційної моніторингової митниці Державної митної служби - задовольнити.

Постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 29 вересня 2023 року - скасувати та ухвалити нове судове рішення.

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу розмірі 50 відсотків вартості товару - 211345, 65 грн.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя: Соколова В.В.

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119401944
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/23917/23

Постанова від 22.04.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Соколова Вікторія Вячеславівна

Постанова від 29.09.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Чайка О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні