Рішення
від 30.05.2024 по справі 465/2459/19
ФРАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

465/2459/19

2-а/465/77/24

РІШЕННЯ

Іменем України

30.05.2024 року м. Львів

Франківський районний суд м.Львова у складі:

головуючого судді Ванівського Ю.М.,

секретаря судових засідань Лозинського Т.-Р.А.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення. Позовні вимоги мотивовані тим, що 22 квітня 2019 року відповідачем відносно ОСОБА_1 , старшого пастора ХЄЦ «Гефсиманія» було винесено постанову серії №205-ДК/0081 По/08/01/-19 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст. 55 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу в сумі 340 грн. 00 коп. Зі змісту постанови вбачається, що позивач допустив відхилення від затверджених у встановленому порядку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у м.Львові, по вул.Кульпарківській, 65 шляхом встановленої огорожі, чим обмежив доступ (проїзд) суміжних землекористувачів до земельних ділянок на землях житлової та громадської забудови, чим порушив ст.96, 211 Земельного кодексу України , та скоїв адміністративне правопорушення, передбачене статтею 55 КУпАП України.

Вищевказану постанову позивач вважає протиправною та такою, що підлягає скасуванню, стверджує, що проїзд суміжним землекористувачам жодним чином не обмежував.

Ухвалою судді Франківського районного суду м. Львова Дзеньдзюрою С.М. від 31 травня 2019 року відкрито провадження у справі.

На підставі розпорядження керівника апарату Франківського районного суду м.Львова Турчак М.І. №629/Р від 23.02.2023 року, рішення зборів суддів №1 від 16.01.2023 року та протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, матеріали справи передано судді Ванівському Ю.М.

Ухвалою Франківського районного суду м. Львова від 03.04.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Представник відповідача заперечив проти задоволення позову з мотивів наведених у відзиві.

Суд, розглянувши адміністративну справу, дослідивши письмові докази у справі, з`ясувавши всі обставини справи та перевіривши їх доказами, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності вважає, що вимога про скасування постанови №205-ДК/0081 По/08/01/-19 від 22 квітня 2019 року не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, 22 квітня 2019 року відповідачем відносно ОСОБА_1 , старшого пастора ХЄЦ «Гефсиманія» було винесено постанову серії №205-ДК/0081 По/08/01/-19 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст. 55 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу в сумі 340 грн. 00 коп. оскільки позивач встановив огорожу, чим обмежив доступ (проїзд) суміжних землекористувачів до земельних ділянок на землях житлової та громадської забудови, що є порушенням п.е ст.96, 211 Земельного кодексу України, та скоїв адміністративне правопорушення, передбачене статтею 55 КУпАП України.

Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Відповідно до статті 2 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" основними завданнями державного контролю за використанням і охороною земель, зокрема є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.

Статтями 4,5 цього ж Закону визначено, що об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України. Державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Згідно з частиною четвертою статті 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом проведення перевірок.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 N 482 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" було внесено зміни до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру", затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 N 15 "Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру", зокрема пункт 4 положення було доповнено підпунктом 251. Відповідно до цього підпункту Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.

За приписами статті 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема, безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

Аналізуючи вищевказані норми, слід дійти висновку, що контроль за використанням та охороною земель є прямим обов`язком інспекторів. При цьому, законодавством визначено перелік конкретних дій та заходів на вчинення яких уповноважено державних інспекторів.

Як встановлено судом, на виконання наказу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності від 09.04.2019 року №205-ДК державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель головному спеціалісту відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування ОСОБА_2 здійснено державний контроль за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності, родючості грунтів, шляхом проведення перевірки земельної ділянки з кадастровим номером 4610136900:04:004:0038 на вул. Зв`язкова, 3 у м. Львові.

Державним інспектором - головним спеціалістом відділу здійснення державного контролю за додержанням вимог земельного законодавства та оперативного реагування ОСОБА_3 направлено старшому пастору ХЄЦ «Гефсиманія» ОСОБА_1 , клопотання про надання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідної для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель, в якому просить надати проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 4610136900:04:004:0038 у м. Львові вул. Кульпарківська, 65 та дозвіл на встановлення паркану за необхідно для здійснення перевірки.

У результаті перевірки встановлено, що ХЄЦ «Гефсиманія» використовує земельну ділянку загальною площею 0,1500 га з кадастровим номером 4610136900:04:004:0038 у м. Львові вул. Кульпарківська, 65 на підставі державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №175806 від 05.11.2009 року, категорія земель житлової та громадської забудови.

На земельній ділянці розташована нежитлова будівля, ділянка огороджена парканом. Згідно проекту землеустрою відведення земельної ділянки ХЄЦ «Гефсиманія» у м. Львові вул. Кульпарківська, 65 від 2007 року, який затверджений ухвалою №1817 від 15.05.2008 року встановлено обмеження в землекористуванні, а саме проїзд площею 0,0130 га та рекомендовано укласти сервітутну угоду.

Станом на 19.04.2019 року позивачем сервітутних угод щодо суміжного проїзду на земельній ділянці з кадастровим номером 4610136900:04:004:0038 не укладено, на земельній ділянці встановлено огорожу чим обмежено проїзд від точок А до Б, Б до В, В до Г для суміжних землекористувачів відповідно до вищезгаданого проекту землеустрою.

Дані дії посадових осіб ХЄЦ «Гефсиманія» свідчать про порушення вимог 96. Земельного кодексу України. Відповідальність передбачена статтею 55 КУпАП та п. «і» статті 211 ЗК України, про що складено акт перевірки дотримания вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельна ділянка від 19.04.2019 року № 205-ДК/244/АП/09/01/-19.

За результатами обстеження земельної ділянки загальною площею 0,1500 га з кадастровим номером 4610136900:04:004:0038 у АДРЕСА_1 , що така відноситься відноситься до земель житлової та громадської забудови.

Встановлено, що на земельній ділянці розташована нежитлова будівля церкви, земельна ділянка огороджена парканом. Згідно проекту землеустрою щодо відведення вищезгаданої земельної ділянки на площу 0,0130 га встановлено обмеження землекористування для проїзду від точок А до Б, Б до В та В до Г для суміжних землекористувачів. Посадові особи ХЄЦ «Гефсиманія» порушили вимоги пункту «е» ст. 96 Земельного кодексу України, оскільки встановили огорожу всупереч встановленим обмеженням, порушили право користування інших землекористувачів проїздом, що перебуває у спільному користуванні. Відповідальність передбачена статтею 55 КУпАП та п. «і» статті 211 ЗК України, про що складено акт обстеження земельної ділянки від 19.04.2019 №205-ДК/68/АО/10/01/19 та протокол про адміністративне правопорушення №205-ДК/0086П/07/01/-19. Протокол Позивачем підписаний та другий примірник отримано.

19 квітня 2019 року позивачу вручено Припис №205-ДК/0086Пр/03/01/-19 про усунення порушень вимог земельного законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного контролю, шляхом забезпечення доступу суміжних землекористувачів для проїзду згідно умов проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки АДРЕСА_1 .

Постановою від 22.04.2019 року № 205-ДК/0081По/08/01/-19 державним інспектором накладено штраф на Позивача за порушення правил землеустрою передбачена статтею 55 КУпАП та п. «і» статті 211 ЗК України, у розмірі 340 гривень.

У відповідності до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Підсумовуючи вказане, суд приходить до висновку, що відповідачем належними та допустимими доказами підтверджено правомірність притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачене ст. 55 КУпАП, при винесенні постанови про накладення адміністративного стягнення від 22 квітня 2019 року №205-ДК/0081 По/08/01/-19, дотримано вимоги статей 245 та 280 КУпАП щодо всебічного, повного і об`єктивного з`ясування обставин, вирішення її в точній відповідності з законом, а також дотримано права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, закріплені ст. 268 КУпАП.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наданими поясненнями та письмовими доказами відповідачем безумовно доведено правомірність свого рішення, натомість позивач не довів тих обставин, на яких ґрунтуються його вимоги та не надав суду належних і допустимих доказів, позовна вимога позивача про скасування постанови є безпідставною.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно притягнуто позивача до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 55 КУпАП, через що є відсутніми правові підстави для скасування спірної постанови в справі про адміністративне правопорушення, а отже у задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст. 9, ст. 251, ст. 289, ч. 1 ст. 293 КУпАП, ст. ст. 2, 125,126, 211 ЗК України, ст. ст. 9, 72, 73, 74, 77, 242, 243, 244, 245, 246 КАС України,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення - відмовити.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1 , що зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 ;

Відповідач: Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, місце знаходження: 79019, м. Львів, проспект Чорновола, 4;

Суддя Ванівський Ю. М.

СудФранківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення30.05.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119406889
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —465/2459/19

Рішення від 30.05.2024

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Ванівський Ю. М.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Ванівський Ю. М.

Ухвала від 31.05.2019

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Дзеньдзюра С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні