Ухвала
від 31.05.2024 по справі 904/2329/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

31.05.2024 м. ДніпроСправа № 904/2329/24

За заявою Заступника керівника Дніпропетровської обласної прокуратури Дніпропетровської області, м. Дніпро

особи, які можуть набути статус учасників судового процесу

позивач-1: Дніпропетровська обласна рада, м. Дніпро

позивач-2: Департамент соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації, м. Дніпро

відповідач-1 Комунальний заклад "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради, м. Дніпро

відповідач-2 Товариство з обмеженою відповідальністю "Міка Груп", м. Дніпро

про забезпечення позову до подачі позову

Суддя Бажанова Ю.А.

СУТЬ СПОРУ:

Заступник керівника Дніпропетровської обласної прокуратури Дніпропетровської області звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області із заявою про забезпечення позову у якій просить з метою забезпечення позову заступника керівника Дніпропетровської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Дніпропетровської обласної ради, Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації до Комунального закладу "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради, Товариства з обмеженою відповідальністю "Міка Груп" про зобов`язання сторін договору № 10 від 04.04.2024 утриматися від дій, спрямованих на виконання зобов`язань за нікчемним правочином:

- заборонити Управлінню Державної казначейської служби України в Індустріальному районі м. Дніпра (вул. 20 років Перемоги, буд. 51, м. Дніпро, 49127, ЄДРПОУ 37989295) здійснювати будь-які розрахункові операції за рахунком (рахунками) Комунального закладу "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради", пов`язані з виконанням умов договору про закупівлю товару за державні кошти № 10 від 04.04.2024, укладеного між Комунальним закладом "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради" (49127, м. Дніпро, вул. Гаванська, буд. 15, ЄДРПОУ 03562537) та ТОВ "Міка Груп" (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17, офіс 4, ЄДРПОУ 37620175);

- заборонити Комунальному закладу "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради" (49127, м. Дніпро, вул. Гаванська, буд. 15, ЄДРПОУ 03562537) здійснювати платежі за договором про закупівлю товару за Документ сформований в системі "Електронний суд" 29.05.2024 19 державні кошти № 10 від 04.04.2024, укладеним із ТОВ "Міка Груп" (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17, офіс 4, ЄДРПОУ 37620175);

- заборонити ТОВ "Міка Груп» (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17, офіс 4, ЄДРПОУ 37620175) надавати послуги за договором про закупівлю товару за державні кошти № 10 від 04.04.2024, укладеним із Комунальним закладом "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради" (49127, м. Дніпро, вул. Гаванська, буд. 15, ЄДРПОУ 03562537).

Заява про забезпечення позову обґрунтована тим, що Комунальним закладом "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради" 04.04.2024 опубліковано оголошення про закупівлю послуг з аутсорсингу, без використання електронної системи, очікуваною вартістю 8 770 152,60 грн (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-04- 006075-a).

За результатами цієї закупівлі між замовником та виконавцем укладено договір про закупівлю товару за державні кошти № 10 від 04.04.2024, відповідно до п.1.1. якого виконавець зобов`язався у 2024 році надати послуги їдалень (аутсорсинг) замовнику відповідно до розрахунку вартості послуги з харчування, а замовник прийняти і оплатити такі послуги.

Закупівлю вирішено здійснити за кошти місцевого бюджету.

Відповідно до п. 3.1. Договору ціна договору складає 8 770 152,60 грн. Строк (термін) надання послуг: з 08.04.2024 до 31.12.2024. Зазначену закупівлю замовником здійснено на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (далі Особливості, зі змінами).

В обґрунтування підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи замовником зазначено, що за результатами процедури відкритих торгів UA_2024-02-01-007555-a ним з ТОВ "Міка Груп" укладено договір № 04 від 23.02.2024 про закупівлю аналогічних послуг на суму 22 015 071,65 грн, зі строком надання послуг до 31.12.2024.

Під час надання послуг, начебто, виникла необхідність у закупівлі додаткових послуг з метою виконання натуральних добових норм харчування підопічних, затверджених постановою КМУ № 324 від 13.03.2002. Крім того, замовником в обґрунтуванні зазначено, що після розподілу залишку коштів спеціального фонду є близько 9 млн грн, які згідно Наказу Міністерства соціальної політики України № 150 від 20.03.2012 можливо використати на оплату послуг з харчування для забезпечення виконання добових натуральних норм харчування.

Водночас замовником під час закупівлі додаткових послуг поза конкурентною процедурою в обґрунтуванні не зазначено, чому він не міг передбачити необхідність закупівлі цих послуг під час процедури відкритих торгів та в укладеному за результатом їх проведення договорі зі строком надання послуг до 31.12.2024.

Крім того, замовником залишено поза увагою, що підставою для застосування пп. 8 п. 13 Особливостей є винятковість, і для його застосування не може бути достатньою підставою лише факт тотожності послуг, які виконані або виконуються за основним договором, укладеним за результатами процедури відкритих торгів та виконання яких передбачається за результатами укладеного без застосування електронної системи договору. Умовою застосування пп. 8 п. 13 Особливостей є саме обґрунтована та документально підтверджена необхідність у закупівлі замовником додаткових аналогічних послуг.

Посилання замовником в якості обґрунтування необхідності закупівлі додаткових послуг на наявність залишку бюджетних коштів у сумі 9 млн грн навпаки свідчить про наявність підстав для проведення конкурентної процедури закупівлі з новим предметом закупівлі, враховуючи, що за договором № 04 від 23.02.2024 послуги мають надаватися до 31.12.2024, і замовник розрахував потребу у послугах за цим договором до кінця бюджетного року.

При цьому договір № 04 від 23.02.2024 є діючим, зобов`язання за цим договором не припинено.

Встановлено, що Південним офісом Держаудитслужби 18.04.2024 розпочато моніторинг процедури закупівлі UA-2024-04-04-006075-a.

За результатами моніторингу в електронній системі закупівель оприлюднено висновок від 09.05.2024.

У висновку зазначено, що замовником свідомо визначено обсяг закупівлі (найменування страв) під час закупівлі послуг за процедурою відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-01-007555-a), виходячи із наявного бюджетного призначення за кошторисом, та умовами тендерної документації за процедурою відкритих торгів визначено, що меню розроблено з урахуванням добових натуральних норм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 № 324, що також визначено у пункті 2.1 договору про закупівлю від 23.02.2024 № 04, укладеного за результатами відкритих торгів, а виділення замовнику додаткових коштів після розподілу залишку коштів спеціального фонду бюджету не є обґрунтуванням виникнення у замовника необхідності у закупівлі додаткових послуг після укладення основного договору про закупівлю та факту пов`язаності таких послуг з предметом закупівлі основного договору, тобто наявність потреби у здійсненні закупівлі додаткових послуг не виявлено замовником саме внаслідок виконання основного договору про закупівлю.

Південним офісом Держаудитслужби у висновку констатовано, що на порушення вимог підпункту 8 пункту 13 Особливостей замовник безпідставно здійснив цю закупівлю без використання електронної системи закупівель, оскільки додаткові послуги не є пов`язаними з предметом закупівлі основного договору та необхідність у їх закупівлі не виникла після укладення осинового договору про закупівлю.

За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель Держаудитслужбою встановлено порушення вимог підпункту 8 пункту 13 Особливостей.

З огляду на виявлені порушення Південним офісом Держаудитслужби зобов`язано замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання укладеного договору.

Таким чином, уповноваженим органом фактично підтверджено безпідставність закупівлі замовником послуг поза конкурентною процедурою.

Заявник зазначає, безпідставна сплата решти коштів за вказаним договором у сумі 8 620 864,20 грн призведе до незаконного, нераціонального та неефективного використання коштів місцевого бюджету. З урахуванням специфіки предмету закупівлі та правовідносин, що виникли між сторонами, процедура повернення коштів, сплачених за договором, без вжиття заходів забезпечення позову, буде неможлива та неефективна.

30.05.2024 від представника Комунального закладу "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради" через систему "Електроний суд" надійшло заперечення на заяву про забезпечення позову в якій просить суд у задоволенні заяви заступника керівника Дніпропетровської обласної прокуратури про забезпечення позову відмовити.

В обґрунтування зазначеної заявизазначає, що кошти спеціального фонду, формуються виключно із перерахованих установі, органами пенсійного фонду України або структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, частини пенсії або державної соціальної допомоги, які належать виключно особам, які перебувають в цій установі та спрямовуються виключно на потреби цих осіб, послідовно, згідно з затвердженим переліком, та наступне спрямування цих коштів відбувається виключно після стовідсоткового виконання добових натуральних норм харчування для таких осіб. А відтак, закупівля послуг з аутсорсингу, без використання електронної системи, очікуваною вартістю 8 770 152,60 грн (ідентифікатор закупівлі: UA_2024-04-04- 006075-a), проведена Комунальним закладом "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради без використання коштів державного (обласного) бюджету, а тому інтересів держави в сфері бюджету даною закупівлею не порушено.

Також звертає увагу суду, що правомірність висновку Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2024-04-04-006075-a, від 09.05.2024 року, яка проведена Комунальним закладом "Дніпропетровський геріатричний пансіонат" Дніпропетровської обласної ради розглядається Дніпровським окружним адміністративним судом у справі № 160/12529/24, та без вирішення зазначеної справи, висновки заступника керівника Дніпропетровської обласної прокуратури щодо порушення інтересів держави та вжиття заходів забезпечення позову є передчасними та необґрунтованими.

Відповідно до статті 140 Господарського процесуального кодексу України суд вважає за необхідне призначити розгляд даної заяви про забезпечення позову у судовому засіданні з викликом сторін.

Керуючись ст. 136-140, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Призначити розгляд заяви Заступника керівника Дніпропетровської обласної прокуратури Дніпропетровської області про забезпечення позову у судовому засіданні на 04.06.2024 о 11:20 год., яке відбудеться у приміщенні Господарського суду Дніпропетровської області в залі судового засідання № 1-404 за адресою: 49027, м. Дніпро, вул. В. Винниченка, 1.

Особам, які можуть набути статус учасників судового процесу:

- подати письмові пояснення на заяву про забезпечення позову.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

Суддя Ю.А. Бажанова

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення31.05.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119416018
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/2329/24

Ухвала від 06.06.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Ухвала від 04.06.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Ухвала від 31.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні