ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА
справа № 759/8262/24
провадження № 2-о/753/400/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" травня 2024 р. м. Київ
Суддя Дарницького районного суду міста Києва Кулик С.В., розглянувши матеріали цивільної справи за заявою ОСОБА_1 заінтересовані особи: Управління (Центр) надання адміністративних послуг Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, Служба у справах дітей та сім`ї Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, Служба у справах дітей та сім`ї Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, ІНФОРМАЦІЯ_1 про встановлення факту перебування неповнолітніх дітей на утриманні,-
ВСТАНОВИВ:
До Дарницького районного суду м. Києва звернувся ОСОБА_1 , заінтересовані особи Управління (Центр) надання адміністративних послуг Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, Служба у справах дітей та сім`ї Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, Служба у справах дітей та сім`ї Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, ІНФОРМАЦІЯ_1 про встановлення факту перебування неповнолітніх дітей на утриманні.
З пункту 1 постанови Пленуму Верховного Суду України від 31.03.1995 року № 5 «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення» вбачається, що в порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, якщо: згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян; чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення; заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення; встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.
Частина 1 ст.318 ЦПК України встановлює вимоги до заяви, а саме, у заяві повинно бути зазначено: 1) який факт заявник просить встановити та з якою метою; 2) причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт; 3) докази, що підтверджують факт. До заяви додаються докази, що підтверджують викладені в заяві обставини.
Суд розглядає справи про встановлення факту: родинних відносин між фізичними особами; перебування фізичної особи на утриманні; каліцтва, якщо це потрібно для призначення пенсії або одержання допомоги по загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню; реєстрації шлюбу, розірвання шлюбу, усиновлення; проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу; належності правовстановлюючих документів особі, прізвище, ім`я, по батькові, місце і час народження якої, що зазначені в документі, не збігаються з прізвищем, ім`ям, по батькові, місцем і часом народження цієї особи, зазначеним у свідоцтві про народження або в паспорті; народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження; смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті; смерті особи, яка пропала безвісти за обставин, що загрожували їй смертю або дають підстави вважати її загиблою від певного нещасного випадку внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
У судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Отже, важливе значення має вимога про обов`язкове зазначення у заяві мети встановлення юридичного факту, оскільки мета дає можливість зробити висновок, чи дійсно цей факт є юридичним і чи тягне він правові наслідки.
Відповідно до абзацу першого п.3 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 5 від 31.03.1995 року, вирішуючи питання про прийняття заяв про встановлення фактів, що мають юридичне значення, судам необхідно враховувати, що ці заяви повинні відповідати як загальним правилам щодо змісту і форми позовної заяви, так і вимогам щодо її змісту. Якщо в заяві не зазначено, який конкретно факт просить встановити заявник, з яких причин неможливо одержати або відновити документ, що посвідчує даний факт, якими доказами цей факт підтверджується або до заяви не приєднано довідки про неможливість одержання чи відновлення необхідних документів, суддя постановляє ухвалу про залишення заяви без руху і надає заявникові строк для виправлення недоліків. У разі невиконання цих вказівок заява вважається неподаною і повертається заявникові, про що суддя постановляє мотивовану ухвалу.
Факти, які підлягають встановленню, повинні мати юридичне значення, тобто від них мають залежати виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян. Заявник не має іншої можливості одержати чи відновити документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення. Для цього заявник разом із заявою про встановлення факту подає докази на підтвердження того, що до її пред`явлення він звертався до відповідних організацій за одержанням документа, який посвідчував би такий факт, але йому в цьому було відмовлено із зазначенням причин відмови (відсутність архіву, відсутність запису в актах цивільного стану тощо).
Звертаючись до суду з вказаною заявою, заявник зазначає, що встановлення вказаного факту йому необхідно для отримання довідки від управління (Центру) надання адміністративних послуг Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації про утримання ним дітей, окрім того заявник вказує, що встановлення вказаного факту надасть можливість: знаходитись з дітьми у відсутності матері, бути присутнім під час відвідування дітьми лікарів, здійснювати переміщення дітей в транспорті, здійснювати на законних підставах оплату за навчання, тощо, призупиниться порушення його честі та гідності.
З поданої заяви вбачається, що заява не відповідає вимогам статті 318 ЦПК України, а саме у поданій заяві не конкретизовано, які юридичні наслідки для заявника має встановлення даного факту (виникнення, зміна, припинення особистих чи майнових прав), яка мета встановлення такого факту.
Зазначаючи у заяві про те, що метою встановлення вказаного факту є отримання довідки від управління (Центру) надання адміністративних послуг Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації про утримання ним дітей, заявник не долучає до заяви доказів того, що таким органом йому відмовлено у видачі вказаної довідки, в тому числі, з підстав відсутності доказів перебування у нього на утриманні неповнолітніх дітей.
З відповіді управління (Центру) надання адміністративних послуг Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, долученої до матеріалів заяви, вбачається, що видача довідко про те, що дитина знаходиться на утриманні одного з батьків або опікуна не є адміністративною послугою та в центрах надання адміністративних послуг міста Києва не видається.
Зазначення інших причин для встановлення вказаного юридичного факту, не співвідносяться із виникненням, зміною, припиненням особистих чи майнових прав заявника.
Оскільки, без зазначення наведених вище обставин, вирішити питання про відкриття провадження у справі неможливо, суддя вважає за необхідне заяву залишити без руху та надати позивачу строк для усунення зазначених недоліків.
Відповідно до ч. 1 ст. 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Виходячи з наведеного вважаю, що вищезазначену заяву необхідно залишити без руху з наданням заявникам строку для усунення вказаних недоліків.
На підставі викладеного, керуючись статтями 42, 175, 185, 294, 318 ЦПК України, суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Заяву ОСОБА_1 заінтересовані особи: Управління (Центр) надання адміністративних послуг Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, Служба у справах дітей та сім`ї Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, Служба у справах дітей та сім`ї Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, ІНФОРМАЦІЯ_1 про встановлення факту перебування неповнолітніх дітей на утриманні - залишити без руху.
Надати заявнику строк для усунення вказаних недоліків до 17 червня 2024 року, але не більше десяти днів з дня отримання копії даної ухвали.
Роз`яснити заявнику, що в разі невиконання вказівок суду у встановлений строк заява буде вважатися неподаною і повернута йому.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя С.В.Кулик
Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2024 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 119422234 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Дарницький районний суд міста Києва
Кулик С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні