ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2024 року м. Житомир справа № 240/9898/23
категорія 111030300
Житомирський окружний адміністративний суд у складі: судді Чернової Г.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Іноземного підприємства "Євроголд Індестріз ЛТД" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернулося Іноземне підприємство "Євроголд Індестріз ЛТД" із позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області у якому просить:
- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 01.11.2022р. №00069610701, від 01.11.2022р. 00070300701, від 16.12.2022р. №00097510701, від 16.12.2022р. №00097500701, від 16.12.2022р. №00097540701 та від 16.12.2022р. №00097550701 .
В обґрунтування позовних вимог вказано, що позивач не погоджується із нарахуванням податкових зобов`язань на підставі пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України через те, що визначальною умовою для такого нарахування має бути доведення факту часткового використання металу/дроту/проволоки та електроенергії для виробництва саме брухту чорних металів, а не факт наявності операцій із його продажу, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
Представник Іноземного підприємства "Євроголд Індестріз ЛТД" вважає помилковими висновки відповідача про часткове використання металу/дроту/проволоки та електроенергії в звільнених від оподаткування операціях з огляду на їх використання у повному обсязі для виробництва готової продукції, яка не звільняється від оподаткування податком на додану вартість, а навпаки, оподатковується за ставками 20% чи 0%. Основною сировиною для виробництва позивачем готової продукції являється метал листовий або метал рулонний, під час використання якого у процесі виробництва утворюються відходи у вигляді брухту чорних металів.
Позивач також зазначає, що брухт чорних металів навантажується самостійно покупцями за рахунок використання ними стаціонарно змонтованих на власних спеціалізованих автомобілях навантажувально-розвантажувальних механізмів. За договірними умовами поставки брухту чорних металів витрати на його завантаження та транспортування покладаються на покупців брухту чорних металів. Металобрухт не вимагає послуг із його порізки/пакування і т.ін.
Крім того, на думку представника Іноземного підприємства "Євроголд Індестріз ЛТД", вони повністю своїми доводами спростовують використання придбаного металу/дроту/проволоки та електроенергії в неоподатковуваних операціях, підтверджується використання логістичних послуг від ТОВ "Нова лінія 1" та ТОВ "Епіцентр К" у господарській діяльності позивача, тому і відсутні правові підстави для застосування штрафів на підставі пункту 120'.1 статті 120' Податкового кодексу України, а податкові повідомлення-рішення від 01.11.2022 № 00069610701, від 16.12.2022 №00097510701 та від 16.12.2022 №00097550701 підлягають скасуванню.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2023 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
Відповідачем подано відзив на адміністративний позов, в якому заперечує щодо задоволення позовних вимог, оскільки проведеною перевіркою встановлено, що при декларуванні за травень 2022 ІП «Євроголд Індестріз ЛТД» було задекларовано в рядку 5 «Операції, що не є об`єктом оподаткування, операції, які звільнені від оподаткування...» обсяги реалізації лому чорних та кольорових металів в сумі 225000 грн., частка використання даної продукції складає 0,51 % від обсягів з постачання оподатковуваних операцій за травень 2022 року.
Перевіркою встановлено, що відповідно до аналізу рахунку 201 за травень 2022 року підприємством було списано на виробництво продукції бухгалтерським проведенням Дт 201 Кт 80 металу, дроту та проволоки (лист рулонний 0,5*1250, лист рулонний 0,6, лист рулонний 0,7, лист рулонний 0,7 ГВ, лист рулонний 0,8, лист рулонний 0,9*1250, метал 0,5 мм, метал 1, мм, метал 1,1 мм, дріт металевий, проволока, проволока пружинна) на загальну суму 11335766 грн. Крім того, проведеною перевіркою встановлено списання на виробництво продукції бухгалтерським проведенням Дт 631 Кт 80 використану електроенергію в сумі 148289 грн. Частка використання металу, дроту, проволоки та електроенергії в неоподатковуваних операціях за травень 2022 року складає 0,51%. У свою чергу, податкові зобов`язання нараховуються виходячи з бази оподаткування та не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду в ЄРПН складається і реєструється зведена податкова накладна на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів в неоподатковуваних операціях. Також, перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період 01.05.2022 по 31.05.2022 встановлено його завищення на суму 60844 грн. Просить в задоволенні позову відмовити.
Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, яка надійшла на адресу суду 23.05.2023. У відповіді на відзив представник Іноземного підприємства "Євроголд Індестріз ЛТД" навів аргументи на спростування доводів представника відповідача, викладених у відзиві на позов. Зокрема, вказав акт та зміст відзиву не містить доказів про те, що метал/дріт/проволока та електроенергія використані для виробництва продукції із назвою "брухт чорних металів". Податковий орган при винесенні спірних рішень не врахував особливостей договорів поставки, всупереч ч.1 ст.19 Конституції України, не навів переконливих доказів в обґрунтування прийнятих рішень.
Інші заяви по суті справи сторони до суду не подавали.
Після з`ясування позиції учасників справи та дослідження наявних у матеріалах справи доказів, судом без виходу до нарадчої кімнати було винесено протокольну ухвалу про перехід до подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження.
Судом встановлено, що посадовими особами ГУ ДПС у Житомирській області, підставі підпункту 19'.1.6 п. 19'.1 ст. 19', пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 та п. 200.11 ст. 200 та пп. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-У1, проведено документальну позапланову виїзну перевірку ІП "Євроголд Індестріз ЛТД" щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2022 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 27.06.2022 № 9098291729 від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету; щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень, липень 2022 року у податкових деклараціях з податку на додану вартість від 20.07.2022 №9133542736 та від 22.08.2022 №9163770864, уточнюючий розрахунок ПЗ від 05.10.2022 №9200625426, від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету та щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2022 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.09.2022 №9187512029 (далі - Декларація), від`ємного значення з податку на додану вартість (далі - ПДВ), у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету (акти від 11.10.2022 №7319/06-30-07-01/32265502, від 25.11.2022 №10964/06-30-07-01/32265502 та від 02.12.2022 №11752/06-30-07-01/32265502).
Проведеними перевірками встановлено порушення п. 198,1, 198.2, 198.3, 198.5 ст. 198, п. 199.1, 199.2, 199.3 ст. 199, п. 200.1, 200.3, абзац б п. 200.4 ст.200, п.201.10 ст.201 та п.120'.1 статті 120' розділу II Податкового кодексу України.
За наслідками проведеної перевірки, контролюючим органом прийнято наступні податкові повідомлення - рішення:
- №00069610701 від 01.11.2022, яким застосовано штрафні санкції в розмірі 2 929,00
грн.
- №00070300701 від 01.11.2022, яким зменшено від`ємне значення по ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 71 854,00 грн.;
- №00069610701 від 16.12.2022, яким застосовано штрафні санкції в розмірі 6 800,00 грн.
- №00097500701 від 16.12.2022, яким зменшено від`ємне значення по ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 226 029,00 грн. та застосовано штрафні санкції в розмірі 22603,00 грн.;
- №00097540701 від 16.12.2022, яким зменшено від`ємне значення по ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 78 754,00 грн. та застосовано штрафні санкції в розмірі 7 875,00 грн.;
- №00097550701 від 16.12.2022, яким застосовано штрафні санкції в розмірі З 400,00 грн.
Вважаючи такими, що прийняті з порушенням податкового закону Іноземне підприємство "Євроголд Індестріз ЛТД" звернулося з цим позовом до суду, в якому просить визнати протиправним та скасувати вказані податкові повідомлення-рішення.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд застосовує такі норми права.
В частині 2 статті 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки та збори в порядку та в розмірах встановлених законом.
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Підпункт 14.1.56 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначає, що доходи - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.
Відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПК України об`єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
За змістом статті 135 ПК України доходи, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.
Змісту акту перевірки підтверджується, що в Деклараціях з податку на додану вартість за рядком 5 "Операції, що не є об`єктом оподаткування, операції, які звільнені від оподаткування ...." позивачем задекларовано обсяги реалізації лому чорних та кольорових металів в сумах: за травень 2022р. - 225000 грн., за червень 2022р. - 180002 грн., за липень 2022р. - 203710 грн., за серпень 2022р. - 120076 грн. Частка використання звільнених операцій від сукупних обсягів постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій становила; за травень 2022р. - 0,51%, за червень 2022р. - 0,25%, за липень 2022р. - 0,30%, за серпень 2022р. - 0,21%.
Відповідно до аналізу рахунку 201 за травень 2022 року, червень 2022р., липень 2022р. та серпень 2022р. підприємством було списано на виробництво продукції бухгалтерським проведенням Д-т80 - К-т201 металу, дроту та проволоки (лист рулонний 0,5*1250, лист рулонний 0,6, лист рулонний 0,7, лист рулонний 0,7 ГВ, лист рулонний 0,8, лист рулонний 0,9* 1250, метал 0,5 мм., метал 1 мм., метал 1,1 мм., дріт металевий, проволока, проволока пружинна) на загальну суму; за травень 2022р. 11 335 766 грн..; за червень 2022р. ІЗ 702 537,12 грн. сума ПДВ становить 2740507,42 грн.; за липень 2022р. - 23 711 841,94 грн. сума ПДВ становить 4742368,39 грн.; за серпень 2022р. - 14 724 676,47 грн. сума ПДВ становить 2944935,29 грн.
Також перевірками встановлено списання на виробництво продукції бухгалтерським проведенням Д-т 80 - К-т 631 використаної електроенергії: за травень 2022р. - 148289 грн..; за червень 2022р. - ПДВ від вартості становить 167163,46 грн.; за липень 2022р. - ПДВ від вартості становить 188252,08 грн.; за серпень 2022р. - ПДВ від вартості становить 203898,49 грн..
На підставі вищенаведеного та із посиланням на пункт 198.5 статті 198, пункт 199.1 статті 199 Податкового кодексу України, відповідач дійшов висновку, що підприємству необхідно було нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування та скласти не пізніше останнього дня звітного періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в ЄРПН на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг в неоподатковуваних операціях, а саме: за травень 2022р. - 11714 грн.., за червень 2022р. - 7269 грн., за липень 2022р. - 14792 грн., за серпень 2022р. - 6613 грн..
Однак суд не погоджується із відповідачем, із нарахуванням податкових зобов`язань на підставі пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України через те, що визначальною умовою для такого нарахування має бути доведення факту часткового використання металу/дроту/проволоки та електроенергії для виробництва саме брухту чорних металів, а не факт наявності операцій із його продажу, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
Суд вважає помилковими висновки відповідача про часткове використання металу/дроту/проволоки та електроенергії в звільнених від оподаткування операціях з огляду на їх використання у повному обсязі для виробництва готової продукції, яка не звільняється від оподаткування податком на додану вартість, а навпаки, оподатковується за ставками 20% чи 0%.
Основною сировиною для виробництва позивачем готової продукції являється метал листовий або метал рулонний, під час використання якого у процесі виробництва утворюються відходи у вигляді брухту чорних металів.
З метою його утилізації відбуваються операції із постачання на митній території України для утилізації із застосуванням режиму звільнення від оподаткування ПДВ, встановленого пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.
Пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (в редакції на дату здійснення спірних операцій) встановлено, що тимчасово до 1 січня 2027 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД. Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно із п. 199.1 ст. 199 Податкового кодексу України у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково ні, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду І зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.
Таким чином, зі змісту п.199.1 ст.199 Податкового кодексу України випливає, що:
-розподілу підлягають лише ті суми податкового кредиту, що сформовані при придбанні/виготовленні товарів/послуг/необоротних активів, які одночасно використовуються як у звільнених, так і у оподатковуваних операціях;
-не підлягає розподілу за правилами цієї норми податковий кредит за придбаними товарами/послугами/необоротними активами, які використанні для виробництва готової продукції, оподатковуваної за ставками 20% чи 0% при її продажах.
Аналізом рахунків 201 та 231, Відомістю "Обороти рахунку 201" за травень 2022 року, червень 2022р., липень 2022р. та серпень 2022р. підтверджується, що підприємством було списано на виробництво продукції бухгалтерським проведенням Д-т80 - К-т20І металу, дроту та проволоки на загальну суму: за травень 2022р. - 11 335 766 грн; за червень 2022р. - 13 702 537,12 грн. сума ПДВ становить 2740507,42 грн.; за липень 2022р. - 23 711 841,94 грн. сума ПДВ становить 4742368,39 грн.; за серпень 2022р. - 14 724 676,47 грн. сума ПДВ становить 2944935,29 грн.;
Аналізом рахунків 801 та 231 за травень 2022 року, червень 2022р., липень 2022р. та серпень 2022р. підтверджується, що підприємством на виробництво продукції бухгалтерським проведенням Д-т801 - К-т201 та Д-т231 - К-т801 було списано на виробництво продукції вартість використаної електроенергії: за травень 2022р. 148289 грн..; за червень 2022р. ПДВ від вартості становить 167163,46 грн.; за липень 2022р. - ПДВ від вартості становить 188252,08 грн.; за серпень 2022р. - ПДВ від вартості становить 203898,49 грн.
Даними відомості "Обороти рахунку 25" за травень 2022 року, червень 2022р., липень 2022р. та серпень 2022р. підтверджується, що вартість використаного металу/дроту/проволоки та електроенергії у повному обсязі віднесено до собівартості виготовлених напівфабрикатів (рахунок 25) бухгалтерським проведенням Д-т25 К-т231. У відомості наведені назви виготовлених напівфабрикатів - заготовки різних типорозмірів, штрипси різних типорозмірів.
Серед найменувань виготовлених напівфабрикатів відсутня продукція із назвою "брухт чорних металів , що є доказом використання металу/дроту/проволоки та електроенергії виключно для виробництва готової продукції, виробництво якої було передбачене виробничими планами.
До мети господарської діяльності підприємства не відноситься виробництво "брухту чорних металів , металобрухт є відходом, що утворюється при виробництві готової продукції.
Металобрухт не планувався у виробництві, на нього не відносилась ні частина первісної вартості металу/дроту/проволоки, ні частина спожитої електроенергії.
За таких обставин, суд погоджується із доводами позивача, що у розумінні ст..199 Податкового кодексу України метал/дріт/проволока та електроенергія використовується виключно в оподатковуваних операціях. Окрім того, брухт чорних металів навантажується самостійно покупцями за рахунок використання ними стаціонарно змонтованих на власних спеціалізованих автомобілях навантажувально-розвантажувальних механізмів. За договірними умовами поставки брухту чорних металів витрати на його завантаження та транспортування покладаються на покупців брухту чорних металів. Металобрухт не вимагає послуг із його порізки/пакування і т.ін. Жодних операцій із придбання товарів/послуг для використання у звільнених операціях, або одночасно у звільнених та оподатковуваних операціях, підприємство за травень-серпень 2022 року не здійснювало.
Враховуючи наведене, є протиправними та підлягають скасуванню податкові повідомлення - рішення: від 01.11.2022 № 00070300701 про відсутність права на бюджетне відшкодування податку на додану вартість за травень 2022р. в частині 11714 грн., від 16.12.2022 №00097500701 про завищення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за червень-липень 2022р. в частині 22061 грн. (в т.ч. за червень 2022р. - 7269 грн., за липень 2022 р. - 14792 грн.), від 16.12.2022 №00097540701 про завищення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за серпень 2022р. в частині 6613 грн.
Щодо завищення податкового кредиту за рахунок безпідставного віднесення до його складу суми податку на додану вартість по податковій накладній від постачальника TOВ "Ультраполімерз" на загальну суму 60844 грн.
З акту перевірки вбачається, за травень 2022 відповідачем зазначено, що на порушення пунктів 198.1,198.2, 198.3 статті 198, пунктів 200.1, 200.3 статті 200 Податкового кодексу України підприємством завищено податковий кредит за рахунок безпідставного віднесення до його складу суми ПДВ по податковій накладній від постачальника ТОВ "Ультраполімерз" (код ЄДРПОУ 335996881) на загальну суму 60844 грн., по якій в ході перевірки не підтверджено саме факт отримання, а саме податкова накладна від 24.05.2022р. №50, яка зареєстрована 15.06.2022р.
При цьому в акті перевірки наведена підтверджуюча інформація про перебування ТОВ "Ультраполімерз" на обліку в ГУ ДПС у м. Києві, про оптову торгівлю хімічними продуктами як основний вид діяльності, про посадових осіб, про подання декларації по ПДВ за травень 2022р., про незареєстровані об`єкти оподаткування по формі 20-ОПП, про відсутність відомостей щодо середньооблікової кількості працюючих. Крім цього, зазначено, що ТОВ "Ультраполімерз" хімічну продукцію імпортував, однак отримання вказаного в податковій накладній виду продукції, а саме поліпропілену MOPLEN RP 348 Т HP Natural встановлено не було, протягом січня-травня товар MOPLEN RP 348 Т HP Natural не придбавався.
Отже, відповідач підтвердив як податкову правосуб`єктність ТОВ "Ультраполімерз", так і виконання ним податкових обов`язків із подання ним декларації по ПДВ за травень 2022р. та врахуванням в ній податкових зобов`язань за спірною операцією.
Відсутність права на податковий кредит в сумі 60844 грн, по взаємовідносинах із ТОВ "Ультраполімерз" відповідач обґрунтовує не результатами зустрічної звірки, а даними інформаційної бази ДПС України про те, що протягом січня-травня товар MOPLEN RP 348 Т HP Natural не придбавався.
Пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України встановлено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб`єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб`єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Не здійснивши зустрічної звірки із ТОВ "Ультраполімерз", податковий орган не виконав вимоги законодавства, самоусунувся від з`ясування реальності здійсненої операції та дійшов висновків не на підставі належних доказів, а на підставі припущень про сумнівність операції.
Як вказано у позовній заяві, представник ІП «Євроголд Індестріз ЛТД» звернувся 10.03.2023 листом №460 до ТОВ "УльтраполІмерз" із проханням надати інформацію про те, коли ними був придбаний поліпропілен.
Листом від 13.03.2023 р. №04 постачальник повідомив, що поліпропілен MOPLEN RP 348 Т HP Natural згідно податкової накладної від 24.05.2022р. №50 був придбаним згідно з контрактом №01UP- S19 від 15.02.2019 з ULTRAPOLYMERS GROUP NV: 22000 кг Імпортовано за ВМД №UA209140/2021/116429 від 12.11.2021р. До листа прикладена також копія міжнародної товарно- транспортної накладної (CMR).
Окрім того, обґрунтованість податкового кредиту в сумі 60844 грн, за операцією із отримання поліпропілену MOPLEN RP 348 Т HP Natural від ТОВ "Ультраполімерз" підтверджується також документальними доказами щодо здійсненої операції.
Між позивачем (покупцем) та ТОВ "УльтраполІмерз" (постачальником) був укладений договір купівлі-продажу №09ПП20 від 12.03.2020р.. Додатком №257 до вказаного договору постачальник зобов`язався поставити поліпропілен MOPLEN RP 348 Т HP Natural кількістю 4125 кг. (165 мішків по 25 кг.) вартістю 365062,50 грн., в тому числі ПДВ в сумі 60843,75 грн..
Позивач отримав від постачальника Додаток №1 до договору купівлі-продажу №09ПП20 від 12.03.2020р., у якому генеральний директор ОСОБА_1 підтвердила наявність у постачальника трудових та матеріально-технічних ресурсів, зокрема 2 менеджерів по роботі з клієнтами, 1 менеджера з продажу, орендований офіс та складські приміщення за адресою м. Київ, вул. В.Васильківська, 9/2, офіс 43.
Видатковою накладною №256 від 25 травня 2022р. підтверджується отримання позивачем поліпропілену MOPLEN RP 348 Т HP Natural в кількості 4125 кг. по ціні 73,75 грн. вартістю 365062,50 грн., в тому числі ПДВ в сумі 60843,75 грн.
Товарно-транспортною накладною від 25.05.2022 №Р256 підтверджується факт перевезення позивачу автомобільним перевізником ТОВ "ВМ Делла Груп" поліпропілену MOPLEN RP 348 Т HP Natural.
Надання транспортно-експедиційних послуг від ТОВ "ВМ Делла Груп" по перевезенню товару по маршруту м.Малехів Львівської обл.. - м.Житомир підтверджується актом надання послуг від 26 травня 2022р. №280.
Перевіркою не встановлено будь-яких недоліків в оформленні первинних документів бухгалтерського обліку чи їх невідповідності змісту господарських операцій, не спростовані факти здійснення господарської операції, не спростована (навпаки, підтверджена) спеціальна податкова правосуб`єктність постачальника, не спростована наявність ділової мети у діях підприємства щодо здійснення спірних операцій перевіркою.
У бухгалтерському обліку позивача відображені реальні зміни майнового стану позивача за наслідками спірного договору,
Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України,
Відповідно до пункту 198,3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:
-придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;
-придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основни.ч засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);
-ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України,
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту
згідно з пунктом 198,2 статті 198 Податкового кодексу України вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг та дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Таким чином, позивач правомірно врахував податковий кредит в сумі 60843,75 грн. за операцією із отримання позивачем поліпропілену MOPLEN RP 348 Т HP Natural.
Відтак підлягає скасуванню податкове повідомлення-рішення від 01.11.2022 № 00070300701 про відсутність права на бюджетне відшкодування податку на додану вартість за травень 2022р. в частині 60844 грн.
Окрім того, в актах перевірки за червень/липень 2022 р. та за серпень 2022 р. вказується про врахування позивачем податкового кредиту у складі вартості отриманих експедиційних та логістичних послуг від ТОВ "Нова лінія 1" та логістичних послуг від ТОВ "Епіцентр К", що не є господарською діяльністю, без нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України за червень/липень 2022р. в сумі 203968 грн. (в т.ч. за червень 2022р. - 154258,11 грн., за липень 2022р. - 49709,89 грн.) та за серпень 2022р. в сумі 72141,28 грн..
За отриманими експедиційними та логістичними послугами від ТОВ "Нова лінія 1" позивачем було враховано податковий кредит за наступними податковими накладними: у червні 2022р. - 27308,66 грн. (N?8128140 від 28.02.2022 зареєстрована в ЄРПН 08.06.2022 на суму ПДВ 6802,42 грн.; N?8131079 від 31.05.2022 зареєстрована в ЄРПН 30.06.2022 на суму ПДВ 3004,77 грн.; N?8130101 від 30.06.2022 зареєстрована в ЄРПН 15.07.2022 на суму ПДВ 17501,47 грн.; у липні 2022р. - 2394,31 грн. (N?8131098 від 31.07.2022 зареєстрована в ЄРПН 15.08.2022 на суму ПДВ 2394,3 1 грн.); - у серпні 2022р. - 9443 грн. (N?8131106 від 31.08.2022 зареєстрована в ЄРПН 14.09.2022 на суму ПДВ 9442,63 грн.).
За отриманими логістичними послугами від ТОВ "Епіцентр К" Логістичний центр Калинівка позивачем було враховано податковий кредит за наступними податковими накладними:
- у червні 2022р. - 126949,45 грн. (№93689/30 від 31.03.2022 зареєстрована в ЄРПН 23.06.2022 на суму ПДВ 43342,58 грн.; №96490/30 від 30.06.2022 зареєстрована в ЄРПН 15.07.2022 на суму ПДВ 83624,87 грн.;
- у липні 2022р. - 47315,58 грн. (№95090/30 від 31.05.2022 зареєстрована в ЄРПН 08.07.2022 на суму ПДВ 47315,58 грн.);
- у серпні 2022р. - 62699 грн. (№99724/30 від 31.08.2022 зареєстрована в ЄРПН 14.09.2022 на суму ПДВ 62698,65 грн.).
Підставою для нарахування податкових зобов`язань відповідач в обох актах зазначає те, що ".. витрати по логістичним послугам по доставці реалізованих та відвантажених ТМЦ всередині торгівельної мережі ТОВ "Нова лінія 1", ТОВ "Епіцентр К"
Логістичний центр Калинівка - це витрати контрагентів-покупців по доставці ТМЦ, по яким вони набули право власності відповідно до видаткових накладних, а не витрати постачальника цих товарів, який вже передав право власності на дані ТМЦ.".
Нарахування податкових зобов`язань згідно п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України за операціями із придбання логістичних послуг у ТОВ "Епіцентр К" та від ТОВ "Нова лінія І" позивач вважає безпідставними по тій причині, що видатковими накладними підтверджено приймання покупцем та перехід до покупця права власності вже обробленого товару. Саме для забезпечення передачі покупцю обробленого товару і отримувались логістичні послуги.
Між ІП "Євроголд Індестріз Лтд" (Постачальником) та ТОВ "Епіцентр К" (Покупцем) був укладений договір поставки №1 18770 від 02 грудня 2019 року, предметом якого являється поставка Покупцеві продукції Постачальника.
Відповідно до п.2.4 Договору поставки, право власності і ризик випадкового знищення або пошкодження товару переходить від Постачальника до Покупця з моменту поставки постачальником обробленого товару в пункті поставки відповідно до вимог покупця та після підписання сторонами видаткової накладної, що засвідчує отримання товару у покупця.
Пунктом 2.1 договору поставки (у редакції додаткової угоди від 30.06.2022р., чинної з дати укладення Договору поставки №1 18770 від «02» грудня 2019 р.) встановлено, що поставка Товару здійснюється Постачальником на умовах DDP (Офіційні правила тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати Інкотермс 2020) - Пункт поставки - рампа Логістичного центру Покупця «Калинівка» за адресою: 08623, Київська обл., Васильківський район, смт. Калинівка, вул. Індустріальна 5.»
Згідно п.4.7 договору поставки поставка Товару, розвантаження Товару на рампі Логістичного центру Покупця, та повернення Товару здійснюються силами та за рахунок Постачальника.
Пунктом 6.6 договору поставки встановлено, що "..Товари повинні поставлятися комплектно відповідно до вимог стандартів, технічних умов, або прейскурантів. У разі поставок некомплектного Товару, Постачальник зобов`язаний на вимогу Покупця доукомплектувати його у чотирнадцятиденний строк після одержання вимоги, або змінити комплектним Товаром у той же строк. Надалі, до укомплектування виробу, чи його заміни, Покупець може відмовитись від оплати такого Товару, а якщо Товар вже оплачений, вимагати повернення його оплаченої вартості.
До дати поставки (передачі) Товару на рампу логістичного центру Покупця, Товар повинен бути оброблений Постачальником відповідно до вимог пунктів 4.8, 6.1, 6.4-6.6 Договору, в том числі.
Таким чином, для забезпечення поставки саме обробленого товару в пункті поставки, до обов`язків позивача, як постачальника, віднесено розвантаження Товару на рампі Логістичного центру Покупця, переміщення до рампи логістичного центру Покупця, розподілення та розсортування на приймальні одиниці (коробка, артикул, тощо) для забезпечення контролю наявності штрих-кодування (система EANI3) безпосередньо на самому Товарі та упаковці.
Для виконання таких обов`язків позивачу, як постачальнику, для забезпечення поставки обробленого товару, необхідно було, або власними силами та засобами виконати передбачені договором поставки обов`язки, або скористатись логістичними послугами Покупця.
В результаті співставлення майбутніх витрат за обома варіантами, позивач обрав запропонований варіант отримання логістичних послуг від Покупця, як більш економічно доцільний та такий, що зменшував витрати на збут продукції.
Тому, був укладений договір про надання логістичних та інших послуг №1794/К від 10.12.2019 р., за умовами якого ТОВ "Епіцентр К" (Виконавець) зобов`язувався надавати позивачу логістичні та інші послуги за місцем розташування Логістичного центру Покупця «Калинівка» за адресою: вул. Індустріальна 5, смт. Калинівка, Васильківський район, Київська обл.
Послуги надаються щодо вантажів, які доставляються позивачем відповідно до діючих договорів поставок та передбачають здійснення позивачем комплексу операцій з переміщення та обробки вантажів на Логістичному центрі.
Пунктом 4.3 Договору про надання логістичних та інших послуг встановлено, що розмір оплати послуг Виконавця визначається на підставі вихідних даних Замовника та становить 4,6 % від вартості оброблених вантажів Замовника, але в будь-якому випадку не може перевищувати 1500000 грн.
Згідно пункту 5.9 Договору під час надання послуг з обробки вантажів Замовника Виконавець здійснює вибіркову фото та/або відео фіксацію операцій та/або процесів. Отримані матеріали фото, відео фіксації є підставою для визначення відповідальності Сторін при виконанні чи неналежному виконанні Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором.
Фактичне надання логістичних послуг підтверджується актами здачі-приймання робіт №Рнк/R1-0008355 від 31.03.2022р. на 260055,46 грн., в т.ч. ПДВ 43342,58 грн.; №Рнк/R1-0012717 від31.05.2022р. на 283893,48 грн., в т.ч. ПДВ 47315,58 грн.; №Рнк/R1-0015680 від 30.06.2022р. на 501749,24 грн., в т.ч. ПДВ 83624,87 грн.; №Рнк/R1-0022137 від 31.08.2022р. на 376191,90 грн., в т.ч. ПДВ 62698,65 грн.
Позивачем вартість отриманих логістичних послуг оплачена згідно платіжних доручень від 23.08.2022 №100050 в сумі 1382791,36 грн. та від 31.10.2022 №114717 в сумі 376191,90 грн.
За кожною операцією із надання логістичних послуг на підставі п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України Виконавцем складені та внесені до ЄРПН податкові накладні №93689/30 від 31.03.2022 на суму ПДВ 43342,58 грн.; №96490/30 від 30.06.2022 на суму ПДВ 83624,87 грн., №95090/30 від 31.05.2022 на суму ПДВ 47315,58 грн., №99724/30 від 31.08.2022 а суму ПДВ 62698,65 грн.
У відповідності до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Між ІП "Євроголд Індестріз Лтд" (Постачальником) та ПАТ "Нова лінія" (Покупцем) був укладений договір поставки №564270 від 09 грудня 2019 року, предметом якого являється поставка Покупцеві продукції Постачальника .
Відповідно до п.2.4 Договору поставки, право власності і ризик випадкового знищення або пошкодження товару переходить від Постачальника до Покупця з моменту поставки постачальником обробленого товару в пункті поставки відповідно до вимог покупця та після підписання сторонами видаткової накладної, що засвідчує отримання товару у покупця.
Пунктом 2.1 договору поставки (у редакції додаткової угоди від 30.06.2022р., чинної з дати укладення Договору поставки №564270 від 09 грудня 2019 року) встановлено, що поставка
Товару здійснюється Постачальником на умовах DDP (Офіційні правила тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати Інкотермс 2020) - Пункт поставки - рампа Логістичного центру Покупця «Калинівка» за адресою: 08623, Київська обл., Васильківський район, смт. Калинівка, вул. Індустріальна 5.»
Згідно п.4.7 договору поставки (у редакції додаткової угоди від 30.06.2022р., чинної з дати укладення Договору поставки №564270 від 09 грудня 2019 року) поставка Товару, розвантаження Товару на рампі Логістичного центру Покупця, та повернення Товару здійснюються силами та зарахунок Постачальника.
В результаті співставлення майбутніх витрат за обома варіантами, позивач обрав запропонований варіант отримання логістичних послуг від Покупця, як більш економічно доцільний та такий, що зменшував витрати на збут продукції.
З цією метою був укладений договір про надання послуг від 02.01.2020 р. №564270-2, за умовами якого ПАТ "Нова лінія" (Виконавець) зобов`язувався надавати позивачу експедиційні, логістичні, складські та інші послуги, а також вчинення дій та виконання робіт з обробки вантажів Замовника, які поставляються за Договором поставки №564270 від 09 грудня 2019 року. Пунктом 1.2 Договору встановлено, що Виконавець надає комплексні послуги з обробки вантажів Замовника.
Фактичне надання логістичних послуг підтверджується актами здачі-приймання робіт №БУ-00061768 від 28.02.2022р. на 40814,52 грн., в т.ч. ПДВ 6802,42 грн.; №БУ-00071991 від 31.05.2022р. на 18028,64 грн., в т.ч. ПДВ 3004,77грн.; №БУ-00087952 від 30.06.2022р. на 105008,83 грн., в т.ч. ПДВ 17501,47 грн.; №БУ-00104065 від 31.07.2022р. на 14365,84 грн., в т.ч. ПДВ 2394,31 грн.,№БУ-00122029 від 31.08.2022р. на 56655,79 грн., в т.ч. ПДВ 9442,63 грн..
До кожного із актів здачі-приймання робіт Виконавець надавав "Звіти про надані логістичні послуги".
Позивачем вартість отриманих логістичних послуг оплачена згідно платіжних доручень від 19.10.2022 №1 13847 в сумі 56655,79 грн. та від 06.09.2022 №1 10726 в сумі 5259,95 грн.. На підставі акту взаємозаліку N?БУ-00008513 від 07.09.2022р. сторонами здійснено зарахування зустрічних однорідних вимог в частині 203568, 18 грн.
За кожною операцією із надання логістичних послуг на підставі п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України Виконавцем складені та внесені до ЄРПН податкові накладні N?8128140 від 28.02.2022 на суму ПДВ 6802,42 грн.; N?8131079 від 31.05.2022 на суму ПДВ 3004,77 грн.; N?8130101 від 30.06.2022 на суму ПДВ 17501,47 грн., N?8131098 від 31.07.2022 на суму ПДВ 2394,31 грн., N?8131106 від 31.08.2022 на суму ПДВ 9442,63 грн.
Таким чином, отримані позивачем, як Замовником, від ТОВ "Нова лінія І" (правонаступника ПАТ"Нова лінія") та ТОВ "Епіцентр К", як Виконавців, логістичних послуг з обробки вантажів Замовника, являлись обов`язковою передумовою поставки обробленого товару згідно відповідних договорів поставки, забезпечили функціонування діяльності позивача у сфері збуту виробленої продукції в межах його господарської діяльності та з метою отримання ним доходів.
На підтвердження фактичного здійснення логістичних послуг, враховуючи специфіку таких послуг, позивач надав належно оформлені первинні документи, які посвідчують мету, об`єктивну необхідність, економічну доцільність отримання логістичних послуг, а також можливість проведення таких операцій контрагентами з урахуванням необхідного часу, місця, матеріальних ресурсів, необхідних для надання таких послуг.
Згідно пункту г) пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).
Приписи п.п.14.1.36 п.14.1 ст. 14, п.198.3, 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, умови пункту п.2.4 Договору поставки №118770 від 02.12.2019р. та пункту п.2.4 Договору поставки №564270 від 09 грудня 2019 року однозначно вказують на: прямий та безпосередній зв`язок отриманих позивачем логістичних послуг від ТОВ "Епіцентр К" та ТОВ "Нова лінія 1" із його господарською діяльністю по збуту виробленої продукції в межах договорів поставок №118770 від 02.12.2019р. та №564270 від 09 грудня 2019 року; відсутність законодавчих підстав для застосування вимог підпункту г) пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України щодо нарахування умовних зобов`язань за операціями із придбання логістичних послуг від ТОВ "Епіцентр К" та ТОВ "Нова лінія 1" за червень 2022р. в сумі 154258,11 грн., за липень 2022р. в сумі 49709,89 грн., за серпень 2022р. в сумі 72141 грн.
Відповідач у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України є суб`єктом владних повноважень, який відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 21 Податкового кодексу України визначені обов`язки посадових осіб контролюючих органів, серед яких обов`язок дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.
Таким чином, отримані позивачем, як Замовником, від ТОВ "Нова лінія І" (правонаступника ПАТ
"Нова лінія") та ТОВ "Епіцентр К", як Виконавців, логістичних послуг з обробки вантажів Замовника, являлись обов`язковою передумовою поставки обробленого товару згідно відповідних договорів поставки, забезпечили функціонування діяльності позивача у сфері збуту виробленої продукції в межах його господарської діяльності та з метою отримання ним доходів.
На підтвердження фактичного здійснення логістичних послуг, враховуючи специфіку таких послуг, позивач надав належно оформлені первинні документи, які посвідчують мету, об`єктивну необхідність, економічну доцільність отримання логістичних послуг, а також можливість проведення таких операцій контрагентами з урахуванням необхідного часу, місця, матеріальних ресурсів, необхідних для надання таких послуг.
Згідно пункту г) пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами,
необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану
вартість
(для
товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).
Приписи п.п.14.1.36 п.14.1 ст. 14, п.198.3, 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, умови пункту п.2.4 Договору поставки N?118770 від 02.12.2019р. та пункту п.2.4 Договору поставки
N?564270 від 09 грудня 2019 року однозначно вказують на:
прямий та безпосередній зв`язок отриманих позивачем логістичних послуг від ТОВ
"Епіцентр К" та ТОВ "Нова лінія 1" із його господарською діяльністю по збуту виробленої продукції в межах договорів поставок N?118770 від 02.12.2019р. та N?564270 від 09 грудня 2019 року;
відсутність законодавчих підстав для застосування вимог підпункту г) пункту 198.5 статті
198 Податкового кодексу України щодо нарахування умовних зобов`язань за операціями із придбання логістичних послуг від ТОВ "Епіцентр К" та ТОВ "Нова лінія 1" за червень 2022р. в сумі 154258,11 грн., за липень 2022р. в сумі 49709,89 грн., за серпень 2022р. в сумі 72141 грн.
Відповідач у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України є суб`єктом владних повноважень, який відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 21 Податкового кодексу України визначені обов`язки посадових осіб контролюючих органів, серед яких обов`язок дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій
В силу положень ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України саме на податковий орган покладено обов`язок доказувати законність своїх рішень.
При цьому згідно ст.. 72 Кодексу адміністративного судочинства України під доказами в адміністративному судочинстві розуміють будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Суд вважає, що при винесенні спірних рішень відповідач діяв всупереч ч.2 ст. 19 Конституції України, не навів переконливих доказів в обґрунтування прийнятих рішень.
Відтак підлягають скасуванню податкові повідомлення-рішення:
- від 16.12.2022 №000097500701 про завищення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за червень-липень 2022р. в частині 203968 грн. (в т.ч. за червень 2022р. - в частині 154258 грн., за липень 2022 р. - в частині 49710 грн.);
- від 16.12.2022 №00097540701 про завищення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за серпень 2022р. в частині 72141 грн..
Також суд вважає за необхідне зазначити, що на підставі висновків про використання придбаного металу/дроту/проволоки та електроенергії в неоподатковуваних операціях без нарахування податкових зобов`язань, про врахування податкового кредиту у вартості отриманих логістичних послуг від ТОВ "Нова лінія 1" та ТОВ "Епіцентр К", що не є господарською діяльністю, без нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України, - відповідач застосував штрафи на підставі пункту 120'.1 статті 120' Податкового кодексу України згідно податкових повідомлень-рішень:
- від 01.11.2022 № 00069610701 про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН через їх не складання та не реєстрацію за операціями неповного декларування податкових зобов`язань за травень 2022р. на загальну суму ПДВ 11714 грн. та застосування штрафу в сумі 2929грн.00 коп.;
- від 16.12.2022 №00097510701 про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН через їх не складання та не реєстрацію за операціями неповного декларування податкових зобов`язань на загальну суму ПДВ 226029 грн.., в тому числі за червень 2022р. та липень 2022р., та застосування штрафу в сумі 6800грн.00 коп., в тому числі за червень 2022р. - 3400,00 грн., за липень 2022р. - 3400,00 грн.;
- від 16.12.2022 №00097550701 про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН через їх не складання та нерест рацію за операціями неповного декларування податкових зобов`язань за серпень 2022р. на загальну суму ПДВ 78754 грн., та застосування штрафу в сумі 3400грн.00 коп.
Враховуючи, вищевикладене, спростовано використання придбаного металу/дроту/проволоки та електроенергії в неоподатковуваних операціях, підтверджується використання логістичних послуг від ТОВ "Нова лінія І" та ТОВ "Епіцентр К" у господарській діяльності позивача, то є відсутніми правові підстави для застосування штрафів на підставі пункту 120'.1 статті 120' Податкового кодексу України, а податкові повідомлення-рішення від 01.11.2022 №00069610701, від 16.12.2022 №000975 10701 та від 16.12.2022 №00097550701 підлягають скасуванню.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів)
В силу приписів ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області.
Керуючись статтями 9, 77, 90, 139, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України,
вирішив:
Адміністративний позов Іноземного підприємства "Євроголд Індестріз ЛТД" (вул. Промислова, буд.1/154,м. Житомир,Житомирська обл., Житомирський р-н,10025, РНОКПП 32265502) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7,м. Житомир,Житомирська обл., Житомирський р-н,10003, код ЄДРПОУ 44096781) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 01.11.2022 №00069610701, від 01.11.2022 00070300701, від 16.12.2022 №00097510701, від 16.12.2022 №00097500701, від 16.12.2022 №00097540701 та від 16.12.2022 №00097550701.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області на користь Іноземного підприємства "Євроголд Індестріз ЛТД" судові витрати зі сплати судового збору у сумі 17149,48 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Г.В. Чернова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2024 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 119425268 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Чернова Ганна Валеріївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Чернова Ганна Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні