Рішення
від 31.05.2024 по справі 280/2923/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

31 травня 2024 року (11:00)Справа № 280/2923/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді КалашникЮ.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРКУРІЙ-2017» (01042, м.Київ, вул.Джона Маккейна, буд.39, код ЄДРПОУ 41804095) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 44118663) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,

ВСТАНОВИВ:

02.04.2024 до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРКУРІЙ-2017» (далі позивач або ТОВ «МЕРКУРІЙ-2017») до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач), в якій позивач просить: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 20.12.2023 №№00070020902, 00070010902.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що акцизний склад позивача (уніфікований номер 1016949) був обладнаний рівнемірами-лічильниками рівня товарів (продукції) у резервуарі. Рівнеміри-лічильники, що встановлені позивачем, цілком відповідають вимогам законодавства та мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до чинного законодавства. Зазначає, що під час фактичної перевірки відповідач не вимагав надати документи щодо позитивного результату повірки рівнемірів-лічильників. При цьому, в акті від 16.11.2023 року №7053/08/01/09/41804095, складеному за результатами фактичної перевірки, відповідач вказав на відсутність у позивача таких документів. Зауважує, що позивач повністю спростував хибність такого висновку та надав до контролюючого органу заперечення на Акт від 16.11.2023 № 7053/08/01/09/41804095 га додаткові документи, а саме: копію свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №11-0033-22 від 21.01.2022 (на рівнемір №294147); копію свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №11-0034-22 від 21.01.2022 (на рівнемір №414754); копію паспорту на лічильник ВЖУ-100 заводський №2294 розділ «Результати повірки (калібрування, контролю, метрологічних характеристик). Тож, рівнеміри типу VEEDEER-ROOT TLS серійний № 294147 та серійний №414754 та лічильник рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294 мають позитивний результат повірки, що підтверджується наданими до ГУ ДПС у Запорізькій області документами, а відтак висновок податкового органу про порушення позивачем пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України є необґрунтованим та безпідставним. Разом з цим, зазначає, що повірку лічильника рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294 було проведено 05.03.2021, а відтак на момент проведення контролюючим органом фактичної перевірки строк проведення наступної повірки ще не настав. Зауважує, що ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» не єдине підприємство, що надає послуги з повірки приладів вимірювання. Повірка лічильника рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294 проводилась ТОВ «НВФ ГЕРКОН». Беручи до уваги вищезазначене, висновки податкового органу про порушення позивачем вимог податкового законодавства є протиправними, у зв`язку із чим, у відповідача були відсутні підстави для прийняття оскаржуваних рішень у відповідних частинах. Просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 08.04.2024 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

19.04.2024 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх.№18707), в якому зазначає, що фактичною перевіркою встановлено, що на нафтобазі (уніфікований номер акцизного складу - 1016949) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Іванова, 105, на якій здійснює діяльність позивач відсутня повірка на рівнеміри типу VEEDEER-ROOT TLS серійний № 294147, серійний № 414754, та на лічильник рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294. Так, у разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками. Таким чином, позивачем на нафтобазі порушено вимоги пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України в частині відсутності позитивного результату повірки на законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки. До заперечень від 01.12.2023 № 122 надано копії свідоцтв про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 11-0033-22 від 21.01.2022 на рівнемір зав. № 294147 (чинне до 21.01.2024) та № 11-0034-22 від 21.01.2022 року на рівнемір зав. № 414754 (чинне до 21.01.2024), копію аркуша («Для різних мір та вимірювальних приладів»; «Результати повірки (калібрування, контролю метрологічних характеристик)) на лічильник рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294. ГУ ДПС у Запорізькій області направлено лист до Державного підприємства Запорізький науково-виробничий центр стандартизації метрології та сертифікації від 06.12.2023 №48635/6/08-01-09-02-07 щодо видачі вищезазначених свідоцтв та проведення повірок, на який останній повідомив, що були виконані роботи згідно акту для ПрАТ«ЗАПОРІЖПОЛІМЕРТАРА» та видані свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки: № 11-0033-22 від 21.01.2022 року на Ваги електронні CERTUS CH1-150A50, № 1830019005; № 11-0034-22 від 21.01.2022 року на Ваги електронні CERTUS CH1-150A50, № 5104167003. Лічильник рідких нафтопродуктів ВЖУ-100 зав. № 2294 повірку не проходив. Таким чином, що свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки фахівцями № 11-0033-22 від 21.01.2022 та №11-0034-22 від 21.01.2022 видані ПрАТ «ЗАПОРІЖПОЛІМЕРТАРА» на Ваги електронні. Також, до перевірки посадовими особами позивача не в повному обсязі надані облікові документи по резервуарах, а саме, не надано свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки на один резервуар та не надано паспорти на резервуари, що підтверджується описом наданих документів. Враховуючи вищезазначене, ТОВ «МЕРКУРІЙ - 2017» на нафтобазі (уніфікований номер акцизного складу - 1016949) порушено вимоги п. 85.2. ст. 85 ПК України. Таким чином, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, прийнявши оскаржуване податкове повідомлення-рішення, вважає, що діяв відповідно до вимог чинного законодавства та у межах наданих органам ДПС України прав, а тому просить у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Згідно зі ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.

Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

На підставі ст. 19-1, ст. 20, п. п. 75.1.3 п. 75.1ст. 75, пп. 80.2.2, пп.80.02.5 п. 80.2 ст. 80, п.69.27 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, доповідної записки начальника управління контролю за підакцизними товарами від 03.11.2023 №3985вн, відповідачем видано наказ №1928-п від 06.11.2023 про проведення з 06 листопада 2023 року тривалістю 10 діб фактичної перевірки нафтобази, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Іванова, 105 по день закінчення фактичної перевірки, з метою здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі підакцизними товарами; виявлення порушень установлених правил торгівлі підакцизними товарами; дотримання вимог законодавства, яке регулює ведення касових операцій; дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами); з питань цін та ціноутворення, а також дотримання вимог інших нормативно-правових актів, що регулюють обіг підакцизних товарів в Україні (а.с.14).

На підставі наказу ГУ ДПС у Запорізькій області №1928-п від 06.11.2023 та направлень від 06.11.2023 № 2657, № 2656, № 2658 фахівцями ГУ ДПС у Запорізькій області проведено фактичну перевірку нафтобази за вищевказаною адресою, на якій здійснює діяльність ТОВ «МЕРКУРІЙ-2017», за результатами якої складено та зареєстровано акт фактичної перевірки від 16.11.2023 №7053/08/01/07/09/41804095 (а.с.19-23).

Під час проведення перевірки позивачу вручено лист про надання документів, які стосуються предмету перевірки (а.с.15).

Листом ТОВ «МЕРКУРІЙ-2017» від 14.11.2023 на адресу податкового органу надано документи за переліком (а.с.16-18).

За змістом акту від 16.11.2023 №7053/08/01/07/09/41804095, проведеною фактичною перевіркою встановлено, що за місцем провадження діяльності зі зберігання та реалізації пального ТОВ «МЕРКУРШ-2017» (код ЄДРПОУ 41804095) на нафтобазі за адресою: м.Запоріжжя, вул. Іванова, 105, залишки пального склали 241154,0 д, а саме: дизельне паливо у кількості 168803,00 л. та бензин марки А-95 у кількості 72351 л.

Перевіркою встановлено, що позивачем порушено вимоги:

пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України в частині відсутності позитивного результату повірки на рівнеміри типу VEEDEER -ROOT TLS серійний №294147 та серійний №414754 та на лічильник рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294;

п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.

Такий висновок ґрунтується на тому, що при проведені фактичної перевірки нафтобази за адресою: м. Запоріжжя, вул. Іванова, 105, на якій здійснює діяльність ТОВ «МЕРКУРІЙ-2017» (код ЄДРПОУ 41804095), встановлено, що на зазначеній території у ТОВ«МЕРКУРІЙ-2017» знаходиться 2 підземні резервуари з встановленими рівнемірами-лічильниками та 2 витратоміра-лічильника.

Так, на нафтобазі за адресою: м. Запоріжжя, вул. Іванова, 105, на якій здійснює діяльність ТОВ «МЕРКУРІЙ-2017» відсутня повірка на рівнеміри типу VEEDEER-ROOT TLS серійний №294147 та серійний №414754 та на лічильник рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294.

У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Таким чином, ТОВ «МЕРКУРІЙ-2017» на нафтобазі за адресою: м. Запоріжжя, вуд.Іванова, 105 (уніфікований номер акцизного складу - 1016949) порушено вимоги пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України в частині відсутності позитивного результату повірки на рівнеміри типу VEEDEER-ROOT TLS серійний №294147 та серійний №414754 та на лічильник рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294.

Разом з цим, під час проведення фактичної перевірки представнику за довіреністю ОСОБА_1 вручено лист для надання документів, підписання матеріалів, надання вмотивованих пояснень посадовими особами ТОВ «МЕРКУРІЙ-2017» (код ЄДРПОУ 41804095).

Посадові особи ТОВ «МЕРКУРІЙ-2017» не надали посадовим особам контролюючого органу в повному обсязі всіх документів пов`язаних з проведенням перевірки, а саме не надано: паспорта на резервуари, банківські виписки за весь перевіряємий період, чим порушено вимоги п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.

Не погоджуючись із висновками, викладеними в акті перевірки від 16.11.2023 №7053/08/01/07/09/41804095, позивачем подано письмові заперечення вих. №122 від 01.12.2023, одночасно надавши копії свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки № 11-0033-22 від 21.01.2022 (на рівнемір №294147) та №11-0034-22 від 21.01.2022 (на рівнемір №414754) та копію паспорту на лічильник ВЖУ-100 заводський №2294 розділ «Результати повірки (калібрування, контролю, метрологічних характеристик)» (а.с.19-25).

Листом ГУ ДПС у Запорізькій області від 05.12.2023 №48534/6/08-01-09-01-07 позивача повідомлено, що розгляд заперечень до акту перевірки відбудеться 14.12.2023 об 11:20. Під розгляду заперечень необхідно надати оригінали документів, копії яких були надані до заперечень (а.с.38).

Листом ГУ ДПС у Запорізькій області «Про розгляд заперечень» від 18.12.2023 №50468/6/08-01-09-02-06, висновки акту про результати фактичної перевірки є такими, що відповідають вимогам діючого законодавства (а.с.40-43).

На підставі акту перевірки від 16.11.2023 №7053/08/01/07/09/41804095, відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення форми «ПС»:

№00070020902 від 20.12.2023, яким за порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України до позивача застосовано сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 60000,00грн. (а.с.44);

№00070010902 від 20.12.2023, яким за порушення п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України до позивача застосовано сума штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 1020,00грн. (а.с.44).

Вважаючи прийняті відповідачем податкові повідомлення-рішення протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом про його скасування.

Ураховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 92 Конституції України визначено, що виключно законами України встановлюються, зокрема, система оподаткування, податки і збори.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п. 230.1 ст. 230 ПК України, акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.

Відповідно до п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

При цьому, згідно з п.12 підрозд. 5 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу передбачено, що розпорядники акцизних складів відповідно до вимог Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в ЄДР в такі строки:

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;

акцизний склад, де розташовано- резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000-куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;

акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Формат даних та структура ЄДР затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 №944, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.01.2019 за №4/32975.

Статтею 128-1 ПК України передбачена відповідальність платників податків за порушення правил обліку, виробництва та обігу, зокрема, пального на акцизних складах.

Згідно із п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу.

Відповідно до п.п.20.1.2, п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом; |запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п.85.2 ст.85 ПК України, платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

При проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії, первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особиста скріплені печаткою (за наявності) (п.85.4 ст.85 ПК України).

Посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особиста скріплені і печаткою (за наявності) (п.85.8 ст.85 ПК України).

Відповідно до п. 121.1 ст.121 ПК України, не забезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст.44 Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Так, судом досліджено копії документів, які стали підставою прийняття оскаржуваних рішень, у тому числі документи, які надавались під час проведення фактичної перевірки та надані ТОВ «МЕРКУРІЙ-2017» разом із запереченнями на акт вих. №122 від 01.12.2023 та встановлено, що подані документи не підтверджують позитивні результати повірки на рівнеміри типу VEEDEER -ROOT TLS серійний №294147 та серійний №414754 та на лічильник рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294, з огляду на наступне.

Так, листом ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» вих. № 09/1544 від 12.12.2023 (вх. ГУ ДПС №64388/6 від 12.12.2023), повідомлено, що фахівцями ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» були виконані роботи згідно акту № 11/35010 від 14.01.2022 для ПрАТ «ЗАПОРІЖПОЛІМЕРТАРА» (код ЄДРПОУ 23878001) та видані свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки: №11-0033-22 від 21.01.2022 на Ваги електронні CERTUS CH1-150A50, № 1830019005; №11-0034-22 від 21.01.2022 на Ваги електронні CERTUS CH1-150A50, № 5104167003. Роботи з повірки виконував інженер з метрології 1 категорії - ОСОБА_2 . Лічильник рідких нафтопродуктів ВЖУ-100 зав. №2294 повірку в ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» не проходив (а.с.70).

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що рівнеміри типу VEEDEER-ROOT TLS серійний № 294147 та серійний №414754 та лічильник рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294 мають позитивний результат повірки, що підтверджується наданими до ГУ ДПС у Запорізькій області документами, зокрема свідоцтвом №11-0033-22 від 21.01.2022 (чинне до 21.01.2024), свідоцтвом №11-0034-22 від 21.01.2022 (чинне до 21.01.2024), паспортом на лічильник ВЖУ-100 заводський № 2294 розділ «Результати повірки (калібрування, контролю, метрологічних характеристик).

Разом з цим, ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» у листі вих. №09/1544 від 12.12.2023 повідомлено, що свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки фахівцями №11-0033-22 від 21.01.2022 та №11-0034-22 від 21.01.2022 видані ПрАТ «ЗАПОРІЖПОЛІМЕРТАРА» (код ЄДРПОУ 23878001) на Ваги електронні.

Також, у листі вих. №09/1544 від 12.12.2023 ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» зазначено, що лічильник рідких нафтопродуктів ВЖУ-100 зав. № 2294 повірку в ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» не проходив.

Суд зауважує, що з наданого аркуша «Для різних мір та вимірювальних приладів» форми 1050; «Результати повірки (калібрування, контролю метрологічних характеристик)), не можливо встановити, що цей аркуш дійсно є частиною Паспорту на лічильник рідких нафтопродуктів ВЖУ-100 зав. № 2294.

Позивачем інших документів, які б спростували висновки акту фактичної перевірки, в частині відсутності позитивного результату повірки на законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки на лічильник рідини типу ВЖУ-100 заводський номер 2294, до матеріалів справи надані не були.

Також такі документи не надавались контролюючому органу і під час перевірки, ні до заперечень на акт фактичної перевірки.

Свідоцтва про повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки фахівцями №11-0033-22 від 21.01.2022 та №11-0034-22 від 21.01.2022 видавались не позивачу, а іншому суб`єкту господарювання, а саме: ПрАТ «ЗАПОРІЖПОЛІМЕРТАРА» (код ЄДРПОУ 23878001) та не на рівнеміри, а на Ваги електронні.

Отже, за встановлених обставин суд погоджується з висновком податкового органу про відсутність у позивача позитивного результату повірки на рівнеміри типу VEEDEER -ROOT TLS серійний №294147 та серійний №414754 та на лічильник рідини типу ВЖУ 100 заводський номер 2294 та, відповідно не надання зазначених документів контролюючому органу.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що вищевказані порушення під час розгляду справи позивачем не спростовані.

Беручи до уваги вищезазначене, суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 20.12.2023 №№00070020902, 00070010902 є правомірними та не підлягають скасуванню.

Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частиною 1 статті 94 КАС України встановлено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до частини 1 статті 73 КАС України, належними є докази, що містять інформацію щодо предмета доказування.

Частиною 2 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно з частиною 4 статті 73 КАС України, суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Жодних доказів, які спростовують висновки податкового органу, викладені в акті фактичної перевірки від 16.11.2023 №7053/08/01/07/09/41804095 позивачем до суду не надано.

Щодо інших посилань учасників справи, суд зазначає, що вони не впливають на правильність вирішення спору по суті.

У рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява №30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, Суд зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід.

Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 Кодексу адміністративного судочинства України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, не встановивши під час розгляду справи факту порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача та встановивши, що дії відповідача є такими, що відповідають вимогам частини 2 статті 2 КАС України, приймаючи оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 20.12.2023 №№00070020902, 00070010902 відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а тому суд не вбачає правових підстав для задоволення заявленого позову.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України). Оскільки в задоволенні позову відмовлено, суд не вирішує питання про понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРКУРІЙ-2017» (01042, м.Київ, вул.Джона Маккейна, буд.39, код ЄДРПОУ 41804095) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 44118663) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, - відмовити повністю.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 31.05.2024.

Суддя Ю.В. Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119425636
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —280/2923/24

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 22.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 31.05.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні