КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 травня 2024 року № 320/23880/24
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кочанової П.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за заявою Головного управління ДПС у Київській області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ" про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків,-
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Київській області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ", в якому просить суд:
- постановити рішення про зупинення видаткових операцій на рахунках ТОВ «МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ» (код ЄДРПОУ: 44618924) (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), шляхом накладення арешту на кошти у сумі 10 400 088,38 грн., що знаходяться в:
1) AT «ОЩАДБАНК», на рахунках:
- НОМЕР_1 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_2 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_3 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_4 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_5 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_6 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_7 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_8 - валюта: 840-долар США;
- НОМЕР_8 - валюта: 978- ЄВРО;
2) AT «БАНК КРЕДИТ ДНІПРО», на рахунку:
- НОМЕР_9 - валюта: 840-долар США;
- НОМЕР_9 - валюта: 978- ЄВРО;
- НОМЕР_9 - валюта: 980-українська гривня;
3) АБ «ПІВДЕННИЙ», на рахунку:
- НОМЕР_10 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_11 - валюта: 840-долар США;
- НОМЕР_10 - валюта: 978- ЄВРО.
- cкерувати рішення до негайного виконання.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що станом на дату звернення до суду за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 10 400 088,38 гри, що виник на підставі самостійно задекларованих податкових зобов`язань визначених в поданій уточнюючій податковій декларації від 01.11.2023 №9126543009. 17.05.2024 року уповноваженою особою ГУ ДПС у Київській області прийнято рішенні № 22604/6/10-36-13-06-25 про опис майна у податкову заставу, що перебуває у власності платника податків ТОВ «МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ». Вказане рішення разом з податковою вимогою № 0005151-1306-1036 від 15.05.2024 року та листом про надання активів було направлено засобами поштового зв`язку AT «Укрпошта» на податкову адресу підприємства та були вручені 24.05.2024 відправнику за дорученням. Листом від 27.05.2024 № 27/05-01 ТОВ «МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ» повідомило Головне управління ДПС у Київській області про відсутність активів (основних засобів) на які може бути розповсюдження право податкової застави.
Вищевказані обставини зумовили звернення позивача до суду із заявою про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та зобов`язання виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені ПК України, в порядку, передбаченому статтею 283 КАС України.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа розподілена судді Кочановій П.В. 28.05.2024 року о 15 год. 39 хв.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28 травня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 30 травня 2024 року о 10:00 год.
У призначений день і час до суду з`явився представник позивача. Представник відповідача до суду не з`явився, про причини неприбуття суд не повідомив.
У судовому засіданні 30 травня 2024 року о 10:00 годині відкладено розгляд справи до 30 травня 2024 року о 16:30 годині.
У судовому засіданні 30 травня 2024 року о 16:30 годині, представник позивача вимоги заяви про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків підтримав, просив суд їх задовольнити, також, заявив клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач відзиву на заяву про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заперечень проти вказаної заяви, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань суду не надіслав. Явку свого представника в судове засідання не забезпечив.
За таких обставин суд, з урахуванням положень статті 268 КАС України, вирішив здійснювати подальший розгляд справи за відсутності представників сторін, в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами і доказами.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд зазначає таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ" (код ЄДРПОУ 44618924) зареєстровано в органах державної реєстрації як суб`єкт господарської діяльності, є платником податків та перебуває на податковому обліку Головного управління ДПС у Київській області, Бориспільська ДПІ (м.Бориспіль).
Станом на дату звернення до суду за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 10 400 088,38 грн., з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів, робіт, послуг.
Зазначений вище податковий борг підтверджується Розрахунком податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ" та інтегрованою карткою платника податків.
15 травня 2024 року податковим органом було сформовано податкову вимогу форми «Ю» за №0005151-1306-1036.
17 травня 2024 року уповноваженою особою ГУ ДПС у Київській області в порядку ст. 89 Податкового кодексу України, прийнято рішення №22604/6/10-36-13-06-25 про опис майна у податкову заставу, що перебуває у власності платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ".
24 травня 2024 року, уповноваженою особою ГУ ДПС у Київській області складено листа №23624/6/10-36-13-06-25, в якому повідомлено Товариство з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ", що підприємство має заборгованість по податках в сумі 10 400 088,38 грн. Також, повідомлено, що у разі оскарження донарахованих сум надати відповідну інформацію, або у відповідності до ст. 89 Кодексу, самостійно визначити та відповідно до п. 20.1.3 ст. 20 Кодексу надати перелік активів на які може бути розповсюджено право податкової застави до Бориспільського відділу по роботі з податковим боргом управління по роботі з податковим боргом ГУ ДПС у Київській області.
Податкова вимога форми «Ю» від 15.05.2024 за №0005151-1306-1036, рішення від 17.05.2024 року за №22604/6/10-36-13-06-25 про опис майна у податкову заставу, лист уповноваженої особи ГУ ДПС у Київській області від 24 травня 2024 року було направлено до відповідача за податковою адресою та отримано за довіреністю 24 травня 2024 року.
Листом від 27 травня 2024 року вих.№27/05-1, Товариство з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ" повідомило ГУ ДПС у Київській області про відсутність активів (основних засобів) на які може бути розповсюджене право податкової застави. Згідно балансових даних у товариства обліковуються активи у формі невідокремлюваних поліпшень орендованого майна. Дані активи неможливо ідентифікувати та відокремити до закінчення договорів оренди, повернення майна та здійснення остаточних розрахунків з орендодавцями.
Вказаний лист отримано ГУ ДПС у Київській області 28 травня 2024 року та зареєстровано за вхідним номером №36609/6.
З огляду на викладене Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України звернулось із заявою про зупинення видаткових операцій на рахунках відповідача, що знаходяться в банківських установах.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною 1 статті 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.
Згідно із підпунктом 14.1.155 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов`язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом. У разі невиконання платником податків грошового зобов`язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно із підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в установлені строки.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи у Товариства з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ" наявний податковий борг у розмірі 10 400 088,38 грн.
Дана сума податкового боргу підтверджується інформацією з інтегрованої картки платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ" та не заперечується відповідачем.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Згідно із пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно із пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до пункту 59.4 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вищевказаних вимог контролюючим органом надіслано відповідачу податкову вимогу форми «Ю» від 15.05.2024 за №0005151-1306-1036.
Доказів оскарження або відкликання цієї вимоги суду не надано.
Відповідно до пункту 87.2 статті 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до п. 88.1 ст. 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Пунктом 89.1 статті 89 ПК України визначено, що право податкової застави виникає:
- у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;
- у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, з дня виникнення податкового боргу;
- у випадку, визначеному в пункті 100.11 статті 100 цього Кодексу, з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань.
Згідно з п. 89.2 ст. 89 ПК України з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Пунктом 89.3 статті 89 ПК України передбачено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
При цьому, у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу (п. 89.4 ст. 89 ПК України).
Водночас контролюючі органи мають право звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом (пп. 20.1.32 п. 20.1 ст. 20 ПК України).
Системний аналіз наведених положень свідчить про те, що у разі недопуску контролюючого органу до опису майна у податку заставу останній наділений правом звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності, заборони відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Як було зазначено судом, 17 травня 2024 року уповноваженою особою ГУ ДПС у Київській області прийнято рішення №22604/6/10-36-13-06-25 про опис майна підприємства у податкову заставу.
24 травня 2024 року, уповноваженою особою ГУ ДПС у Київській області складено листа №23624/6/10-36-13-06-25, в якому повідомлено підприємство зокрема про те, що у разі оскарження донарахованих сум надати відповідну інформацію, або у відповідності до ст. 89 Кодексу, самостійно визначити та відповідно до п. 20.1.3 ст. 20 Кодексу надати перелік активів на які може бути розповсюджено право податкової застави.
Податкова вимога, рішення про опис майна у податкову заставу та лист уповноваженої особи ГУ ДПС у Київській області від 24 травня 2024 року було направлено до відповідача за податковою адресою та отримано за довіреністю 24 травня 2024 року.
Листом від 27 травня 2024 року вих.№27/05-1, Товариство з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ" повідомило ГУ ДПС у Київській області про відсутність активів (основних засобів) на які може бути розповсюджене право податкової застави.
Відтак, оскільки відповідач не надав податковому керуючому необхідних документів, контролюючий орган правомірно звернувся до суду з цим позовом про зупинення видаткових операцій на рахунках позивача шляхом накладення арешту на кошти та інші цінності.
Перевіривши обґрунтованість доводів суб`єкта владних повноважень та оцінивши надані ним докази, суд приходить до переконання, що заявлений позов належить задовольнити.
Під час розгляду справи відповідачем не надано жодних доказів на спростування доводів контролюючого органу. Так, відповідачем не доведено, що ним надавалася на запит контролюючого органу інформація, необхідна для здійснення опису майна у податкову заставу. Також відповідач не надав доказів сприяння податковому керуючому у виконанні ним своїх повноважень.
Суд зазначає, що відповідно до пункту 20.1 статті 20 ПК України Контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, зокрема:
- звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках/електронних гаманцях такого платника податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, емітентах електронних грошей (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень (п. п. 20.1.31);
- звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках/електронних гаманцях платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, іншій фінансовій установі, небанківському надавачу платіжних послуг, емітенті електронних грошей (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом (п. п. 20.1.32).
Враховуючи положення п. п. 20.1.31, 20.1.32 п. 20.1 ст. 20 ПК України суд зазначає, що не підлягають зупиненню видаткові операції на рахунках платника податків щодо операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків та погашення податкового боргу.
Також суд зазначає, що Податковим кодексом України вживаються два поняття, які позначають арешт коштів на рахунках платника податків - власне арешт коштів, а також зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Аналіз норм Податкового кодексу України, а також чинного законодавства, що регулює банківську діяльність і порядок здійснення безготівкових розрахунків, дає підстави для висновку про тотожність зазначених понять для цілей регулювання податкових правовідносин.
Так, відповідно до частини 1, 2 статті 59 Закону України "Про банки і банківську діяльність" арешт на майно банку (крім коштів, що знаходяться на кореспондентських рахунках банку), арешт на кошти та інші цінності юридичних або фізичних осіб, що знаходяться в банку, здійснюються виключно за постановою державного виконавця, приватного виконавця або за рішенням суду про стягнення коштів або про накладення арешту в порядку, встановленому законом. Зняття арешту з майна та коштів здійснюється за постановою державного виконавця, приватного виконавця або за рішенням суду.
Зупинення видаткових операцій за рахунками юридичних або фізичних осіб здійснюється в разі накладення арешту відповідно до частини першої цієї статті, а також в інших випадках, передбачених договором, Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", іншими законами та/або умовами обтяження, предметом якого є майнові права на грошові кошти, що знаходяться на банківському рахунку. Зупинення видаткових операцій здійснюється в межах суми, на яку накладено арешт, крім випадків, якщо арешт накладено без встановлення такої суми або якщо інше передбачено договором, законом чи умовами такого обтяження.
Отже, накладення арешту на кошти на рахунках платника податків є необхідною передумовою для зупинення видаткових операцій на таких рахунках в усіх випадках та фактично є способом зупинення видаткових операцій.
Таким чином, з урахуванням змісту статті 59 Закону України "Про банки і банківську діяльність" зупинити видаткові операції з підстав, передбачених Податковим кодексом України, можна не інакше, як шляхом накладення арешту на кошти, що знаходяться на рахунках платника податків.
З аналізу вищезазначених норм права вбачається, що п. п. 20.1.32 п. 20.1 ст. 20 ПК України, яким закріплено право контролюючого органу на звернення до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках/електронних гаманцях платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, іншій фінансовій установі, небанківському надавачу платіжних послуг, емітенті електронних грошей.
За таких обставин повноваження податкових органів щодо звернення до суду з вимогами як про накладення арешту на кошти платника податків, так і про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків варто розуміти як право на звернення з вимогою про накладення арешту на кошти платника податків, що перебувають на його рахунках у банку.
При цьому в усіх випадках суд ухвалює рішення про зупинення видаткових операцій платника податків шляхом накладення арешту на кошти платника податків у відповідній сумі, або про накладення арешту на кошти платника податків у відповідній сумі. Зазначені варіанти змісту резолютивної частини судового рішення є еквівалентними за своїми правовими наслідками. Ці наслідки полягають у виникненні арешту коштів і зупиненні через цю обставину видаткових операцій.
Враховуючи наявність довідки позивача про відкриті рахунки відповідача у банках, суд вважає за необхідне навести реквізити відповідних рахунків відповідача у банках у судовому рішенні, видаткові операції на яких зупинені на підставі цього судового рішення із зазначенням суми податкового боргу.
Відповідно до частини восьмої статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) рішення суду у справах, визначених пунктами 1-4, 7 частини першої цієї статті, підлягає негайному виконанню.
Згідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
З огляду на вищенаведене, дослідивши і оцінивши усі наявні в матеріалах справи докази, суд доходить висновку про задоволення заяви позивача про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір з відповідача не стягується.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 242, 245, 246, 250, 255, 283, 295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Заяву Головного управління ДПС у Київській області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю "МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ" про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків - задовольнити.
Зупинити здійснення видаткових операцій на рахунках ТОВ «МОБАЙЛ ЕНЕРДЖИ» (код ЄДРПОУ: 44618924) (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), шляхом накладення арешту на кошти у сумі 10 400 088,38 грн., що знаходяться в:
1) AT «ОЩАДБАНК», на рахунках:
- НОМЕР_1 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_2 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_3 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_4 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_5 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_6 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_7 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_8 - валюта: 840-долар США;
- НОМЕР_8 - валюта: 978- ЄВРО;
2) AT «БАНК КРЕДИТ ДНІПРО», на рахунку:
- НОМЕР_9 - валюта: 840-долар США;
- НОМЕР_9 - валюта: 978- ЄВРО;
- НОМЕР_9 - валюта: 980-українська гривня;
3) АБ «ПІВДЕННИЙ», на рахунку:
- НОМЕР_10 - валюта: 980-українська гривня;
- НОМЕР_11 - валюта: 840-долар США;
- НОМЕР_10 - валюта: 978- ЄВРО.
Допустити негайне виконання рішення суду.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 31 травня 2024 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Кочанова П.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2024 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 119426173 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кочанова П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні