Ухвала
від 28.05.2024 по справі 320/10239/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про зупинення провадження в адміністративній справі

28 травня 2024 року 320/10239/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Кочанова П.В., за участю секретаря судового засідання Зубачевської М.С., розглянувши у підготовчому засіданні заяву представника відповідача про зупинення провадження у справі за позовною заявою Комунального підприємства Фастівської міської ради Фастів-благоустрій до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

за участі представників сторін:

представник позивача Будова Н.М.

представник відповідача Шевченко М.А.

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Комунальне підприємство Фастівської міської ради Фастів-благоустрій звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №13661/0412 від 31.07.2023 Головного управління Державної податкової служби у Київській області.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 5 березня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 9 квітня 2024 року об 11:00 год.

У підготовчому засіданні 9 квітня 2024 року відкладено розгляд справи до 23 квітня 2024 року о 14:30 год, у зв`язку з відсутністю в приміщенні суду електроенергії.

У підготовчому засіданні 23 квітня 2024 року судом продовжено строк підготовчого засідання на тридцять днів та оголошено перерву до 9 травня 2024 року об 11:30 годині.

У підготовчому засіданні 9 травня 2024 року судом оголошено перерву до 14 травня 2024 року о 15:45 годині.

У підготовчому засіданні 14 травня 2024 року судом оголошено перерву до 28 травня 2024 року о 09:30 годині.

У підготовче засідання, призначене на 28 травня 2024 року з`явилися представники сторін.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28 травня 2024 року у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду в адміністративній справі за позовом Комунального підприємства Фастівської міської ради Фастів-благоустрій до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовлено.

4 квітня 2024 року засобами електронного зв`язку представником відповідача надано до суду клопотання про зупинення розгляду справи до набрання законної сили рішенням у справі № 320/28708/23. Клопотання мотивоване тим, що оскаржуване в даній справі податкове повідомлення-рішення від 31.07.2023 № 13661/0412 прийнято з урахуванням того, що податкове повідомлення-рішення від 28.09.2021 № 00257990701 є узгодженим та не скасованим та, відповідно до нього, від`ємне значення суми податку на додану вартість має бути зменшено на 9 684 286 грн., рішення у справі № 320/28708/23 має вирішальне значення для доведення факту правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення в рамках даної справи, а тому, виникає необхідність зупинити провадження у справі №320/10239/24 до набрання законної сили рішення у справі № 320/28708/23.

Вирішуючи питання щодо зупинення провадження у даній справі, суд виходить з наступного.

Залежно від характеру підстав розрізняють два види зупинення провадження в справі: обов`язкове і факультативне. Обов`язкове зупинення провадження в справі передбачене тоді, коли в силу прямої вказівки закону суд зобов`язаний зупинити провадження незалежно від свого розсуду і від розсуду осіб, які беруть участь у справі. Обов`язковими є підстави, передбачені ч. 1 ст. 236 КАС України.

Відповідно до п. 3 ч. 1 цієї норми суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

З аналізу наведених вище норм права вбачається, що за наявності іншої пов`язаної справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, суд за відсутності об`єктивної неможливості розгляду судової справи зобов`язаний зупинити провадження у своїй справі до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.

Водночас, у цій статті також міститься застереження про те, що суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Обставини неможливості розгляду справи судом встановлюються у кожному конкретному випадку залежно від предмета справи.

З огляду на зазначені вимоги закону для вирішення питання про зупинення провадження у справі адміністративний суд повинен у кожному конкретному випадку з`ясувати:

- чи існує вмотивований зв`язок між предметом судового розгляду у справі, яка розглядається адміністративним судом, з предметом доказування в конкретній іншій справі, що розглядається в порядку, зокрема, адміністративного судочинства;

- чим обумовлюється об`єктивна неможливість розгляду цієї справи.

Об`єктивна неможливість розгляду справи до вирішення іншої полягає в тому, що рішення суду в іншій справі встановлює обставини, які впливають на збирання та оцінку доказів у цій справі, зокрема факти, що мають преюдиційне значення.

Метою зупинення провадження у справі до розгляду іншої справи є виявлення обставин, підстав, фактів тощо, які не можуть бути з`ясовані та встановлені в цьому процесі, але мають значення для справи, провадження у якій зупинено.

Вказаний висновок сформовано Верховним Судом у постанові від 28.09.2021 у справі № 160/4745/20, у постанові від 20.09.2022 у справі № 852/2а-9/21.

Судом встановлено, що в 2023 році ГУ ДПС у Київській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2023 КП ФМР «Фастів-благоустрій». За результатом перевірки складено акт від 19.06.2023 № 13000/10-36-04-12/41972303. Під час перевірки встановлено, що у серпні 2021 року на підставі п.п.78.1.8 п. 78.1 ст.78 Податкового Кодексу України проведена документальна позапланова виїзна перевірка КП ФМР "ФАСТІВ-БЛАГОУСТРІЙ", за результатами якої складено акт від 19.08.2021р. №13805/10-36-07-01/41972303 та винесено податкове повідомлення-рішення за формою «В4» від 28.09.2021 №00257990701, згідно з яким зменшено від`ємне значення з податку на додану вартість в сумі 9 684 286 грн. за звітний період червень 2021 року та податкове повідомлення-рішення за формою «Р» від 28.09.2021 №00229210701, згідно з яким донарахована сума грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 352 355 грн. КП ФМР "ФАСТІВ-БЛАГОУСТРІЙ" в порушення п. 200.1, абз. «в» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України та п.п.5 п.4 розд.V Порядку №21 результати проведеної позапланової документальної виїзної перевірки не відображено в податковій звітності з податку на додану вартість за жовтень 2021 року, а саме у рядку 16.3 податкової декларації (збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу), за жовтень 2021 року не зазначено суму завищення від`ємного значення в розмірі 9 684 286 грн.

Як встановлено судом, у провадженні судді Київського окружного адміністративного суду Леонтовича А.М. перебуває адміністративна справа №320/28708/24 за позовною заявою Комунального підприємства Фастівської міської ради "Фастів-благоустрій" до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №00257990701 від 28.09.2021.

Ухвалою судді Київського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2023 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами за правилами загального позовного провадження.

Проаналізувавши предмет спору та підстави у вищезазначеній справі №320/28708/23 та у даній справі суд доходить висновку, що існує вмотивований зв`язок між предметом судового розгляду у даній справі, яка розглядається адміністративним судом, з предметом розгляду у справі №320/28708/23.

Враховуючи заявлені позивачем вимоги по даній справі, суд приходить до висновку про об`єктивну неможливість вирішення вказаної адміністративної справи до набрання законної сили рішенням суду у вищезазначеній адміністративній справі, що є підставою для зупинення провадження відповідно до пункту 3 частини першої статті 236 КАС України.

Керуючись ст. ст. 236, 243, 248, 256, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Зупинити провадження в адміністративній справі №320/10239/24 за позовом Комунального підприємства Фастівської міської ради Фастів-благоустрій до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення до набрання законної сили рішенням суду у справі №320/28708/23.

Про поновлення провадження у справі учасники справи будуть повідомлені ухвалою суду.

Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Ухвала складена та підписана 28 травня 2024 року.

Суддя Кочанова П.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119426224
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/10239/24

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні