Справа № 420/30132/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 травня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Фермерського господарства ГЕТЬМАНЬСКЕ до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Фермерського господарства ГЕТЬМАНЬСКЕ до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України в якому позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 19.10.2023 року № 9779336/44220323 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 10.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 10.10.2023 року, поданою Фермерським господарством « ГЕТЬМАНЬСКЕ», код ЄДРПОУ 44220323, за датою фактичного подання на реєстрацію 10.10.2023 року.
В обґрунтування позовних вимог та відповіді на відзив зазначено, що позивачем 10.10.2023р. було складено та відправлено на підпис Акт виконаних робіт №4 на адресу ТОВ «ТК ТЕЛЕПОРТ»: 1. Послуги з оренди транспортного засобу з екіпажем на площі 385 га. На підставі Договору № 19/09/2023-1 від 19.09.2023 року було складено Рахунок на оплату №4 від 10.10.2023 р. На виконання зазначених умов Договору ТОВ «ТК ТЕЛЕПОРТ» 16.10.2023 р. було перераховано на банківський рахунок Позивача кошти у розмірі 696000,00 (шістсот дев`яносто шість тисяч) грн. (в т.ч. ПДВ 115500,00 грн.), що підтверджується випискою банка за 16.10.2023 та платіжним дорученням № 2046 від 16.10.2023 р.. Позивачем на дату виникнення податкових зобов`язань та у зв`язку з виконанням ним зобов`язань постачальника послуг за договором та на виконання вимог відповідно до пункту 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України була складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) податкову накладну № 1 від 10.10.2023 всього на суму 696000,00 грн., в тому числі ПДВ 115500,00 грн. Згідно квитанції №1 від 13.10.2023 № 9270039434 податкову накладну № 1 від 10.10.2023 доставлено до ДПС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Підприємству запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. У зв`язку з цим, позивач сформував та подав засобами електронного зв`язку повідомлення №2 від 19.10.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №1 від 10.10.2023 з поясненнями в самому повідомленні та в додатку до нього й додатками - первинними бухгалтерськими та іншими додатковими документами, які свідчать про реальність здійсненої господарської операції у необхідній кількості, що обумовлено специфікою господарської діяльності позивача та господарської операції щодо якої подано повідомлення. Між тим, Комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення № 9779336/44220323 від 19.10.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 10.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою відмови вказано надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Без зазначення конкретних порушень та документів які складені з порушенням законодавства. Позивач 25.10.203р. подав скаргу в адміністративному порядку на рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9779336/44220323 від 19.10.2023р. до Державної податкової служби України, де висловив свою незгоду на рішення комісії регіонального рівня. Державна податкова служба України не задовольнила скаргу Позивача та залишило рішення №9779336/44220323 від 19.10.2023р. без змін. Відмовою стала безпідставна відписка про те, що скаржник не надав копій первинних документів щодо постачання/ придбання товарів незважаючи на те, що до повідомлення було додано 24 документи. Підтвердженням здійснення даної угоди є первинні документи: Договір підряду №19/09/2023-1 від 19.09.2023р., укладений та підписаний сторонами; платіжне доручення № 2046 від 16.10.2023р., банківська виписка за 16.10.2023р. (підтвердження оплати); податкова накладна №1 від 10.10.2023р., Рахунок на оплату №4 від 10.10.203р. Акт виконаних робіт №4 від 10.10.2023, Акт передачі техніки, Акт повернення техніки, відомості трудові ресурси (п.з.15-18, 19,20,23,37,24,22,21). Отримані кошти від ТОВ «ТК ТЕЛЕПОРТ» (37733495) було зараховано як оплату матеріалів у постачальників, а саме: придбання паливо - мастильних матеріалів та запасних частин до сільськогосподарської техніки здійснюється у вітчизняних виробників: - ТОВ «РДО Україна» (код ЄДРПОУ-33720215) постачання запасних частин до сільськогосподарської техніки (фільтр масляний, мастило моторне, підшипники, сальник). Договір постачання № 044/2023-ЖТ/ЗЧ-Г від 28.02.2023р., Видаткова накладна № ВН-10102-00483 від 01.03.2023р., Рахунок на оплату № РФ-10102-00819 від 28.02.2023р. - ФОП ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) постачання запасних частин до сільськогосподарської техніки (фільтр повітряний, ланцюги, втулки, накладки і т.п.). - ТОВ «АТЛАНТ АГРО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ-44883138) постачання запасних частин до сільськогосподарської техніки (бич ротора, гвинт). - ТОВ «ПЕТРОЛЕУМ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ-43907660) постачання запасних частин до сільськогосподарської техніки (дизельне паливо). - ТОВ «РОЯЛ РЕСУРС» (код ЄДРПОУ-40136228) постачання запасних частин до сільськогосподарської техніки (дизельне паливо). Договір поставки № 24/9 від 20.06.2023р., Видаткова накладна № 525 від 20.06.2023р., Рахунок на оплату № 529 від 19.06.2023р., ТТН № 525 від 20.06.2023р. - ТОВ «АГРО-СПЕЦ-ЗАПЧАСТИНА» (код ЄДРПОУ-37219026) постачання запасних частин до сільськогосподарської техніки (редуктор приводу коси). - ТОВ «ІНТЕРГУМА - 2010» (код ЄДРПОУ-37287709) постачання запасних частин до сільськогосподарської техніки (авто-шина). - ТОВ «АСП ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ-39854461) постачання запасних частин до сільськогосподарської техніки (корпус редуктора, корпус підшипника)., на виплату заробітної плати працівникам, інші адміністративно-господарські витрати. За правилом першої події постачальниками товарно-матеріальний цінностей було складено видаткові накладні та зареєстровано податкові накладні на користь Позивача. Позивач зазначає, що наведені господарські операції у повному обсязі відображені у бухгалтерському обліку підприємства, що свідчить про фактичне здійснення господарських операцій. Обов`язковою умовою для формування податкового кредиту є фактичний рух активів за результатами здійснення господарських операцій, що видно з наданих документів у 24 додатках до Повідомлення №2 від 19.10.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 1 від 10.10.2023.
Також позивач 23.04.2020 року подав до контрольного органу Таблицю даних платника податків №2 від 11.08.2023р., де вказано код ДКПП 01.61. Відповідні документи надавались на розгляд комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК або відмову в реєстрації. Висновок: ФГ «ГЕТЬМАНЬСКЕ» до Повідомлення №2 від 19.10.2023р. про надання пояснень щодо заблокованої податкової накладної надало достатньо копій документів щодо розблокування реєстрації податкової накладної від 10.10.2023р. №1. - Як передбачено ст.201 ПКУ, для «розблокування» реєстрації ПН платник податків може подати письмові пояснення та копії документів (за вичерпним переліком), достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої ПН/РК в ЄРПН. Керуючись зазначеним приписом, ФГ « ГЕТЬМАНЬСКЕ» надало до ГУ ДПС у Одеській області пакет документів (і пояснення, і копії документів, якими підтверджується реальність здійснення операцій по відмовленій ПН). У свою чергу, надані копії документів (Рахунки, Видаткові накладні, податкові накладні, виписки банку, докази розрахунків, відомості бухгалтерського обліку, договори оренди складського приміщень, штатний розклад) підтвердили зазначені обставини, а також інші наявність матеріально-технічної бази для ведення профільного виду діяльності, дотримання принципу обачності при виборі своїх контрагентів (копія статуту, витяг з ЄДР та реєстру платників ПДВ).
У рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПС у Одеській області від 24.10.2023р. №9779336/442203236 в реєстрації ПН було відмовлено саме з підстави «та/або надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства».
Позивач зазначає, що первинні документи, оформлені ФГ « ГЕТЬМАНЬСКЕ» на надання послуг по збиранню врожаю, не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу 198, 201 Податкового кодексу України, ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.
На думку позивача, первинні документи засвідчують на сьогоднішній день факт реального виконання ФГ « ГЕТЬМАНЬСКЕ» та його контрагентом господарських зобов`язань. При цьому, комісією регіонального рівня не спростовано встановленої ст.204 ЦК України презумпції правомірності вчинених підприємствами правочинів.
Позивач вважає вказані дії протиправними та вчинені всупереч діючого законодавства, у зв`язку із чим звернувся до суду з вказаним позовом.
Ухвалою суду відкрито провадження по справі та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву в якому позов не визнає та не погоджується з доводами позивача, зазначивши, що відповідно до фактичних обставин справи, ФГ « ГЕТЬМАНЬСКЕ» направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру вищезазначені податкові накладні. Згідно квитанціями № 1 до податкової накладної № 1 від 10.10.2023 за результатами обробки «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкових накладних № 1 від 10.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 01.61 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
З цього приводу Головне управління ДПС в Одеській області зазначає, що станом на час зупинення реєстрації податкової накладної згідно інформаційної системи контролюючого органу відсутня подана таблиця даних платника податку на додану вартість з кодом УКТЗЕД/ДКПП 01.61 товару/послуг, що відповідає проведеним операціям на які складені вищевказані податкові накладні. Отже, відомості щодо коду УКТЗЕД/ДКПП 01.61 товару/послуг є непідтвердженими.
За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДПС України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена. Також, даними квитанціями запропоновано платнику надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Надалі платник податку направив засобами електронного зв`язку повідомлення № 2 від 19.10.2023 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК. Однак, вищезазначеними рішеннями Комісії, Позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1 від 10.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідач зазначає, що виписки з банку, які Позивачем надано на розгляд Комісії регіонального рівня та надані до суду не відповідають встановленим законодавством вимогам по формі, а саме виписки не містять обов`язкових реквізитів підпису платника, відповідно у контролюючого органу немає підстав вважати, що кошти за поставлений товар дійсно надходили на розрахунковий рахунок Позивача. Окремо зазначаємо, що відповідно до пунктів 41 та 42 Постанови Правління Національного банку України від 04.07.2018 № 75 «Про затвердження Положення про організацію бухгалтерського обліку в банках України» (далі Постанова) встановлено, що операції, які здійснює банк, мають бути належним чином задокументовані. Підставою для бухгалтерського обліку операцій банку є первинні документи. Документ сформований в системі «Електронний суд» 21.12.2023 8 Згідно з пунктом 51 Постанови, первинні документи в паперовій/електронній формі повинні мати такі обов`язкові реквізити: 1) назву документа (форми); 2) дату складання; 3) найменування клієнта/банку, прізвище, власне ім`я та по батькові (за наявності) фізичної особи, який/яка склав/склала документ/від імені якого/ якої складений документ; 4) зміст та обсяг операції (підстави для її здійснення) та одиницю її виміру; 5) посади осіб, відповідальних за здійснення операції та правильність її оформлення; 6) особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні операції. Залежно від характеру операції та технології оброблення облікової інформації до первинних документів можуть уключатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції). Відповідно до пункту 52 Постанови, первинні документи, які не містять обов`язкових реквізитів, є недійсними і не можуть бути підставою для бухгалтерського обліку. Постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163 «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті користувачів платіжних послуг» встановлено реквізити та вимоги щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, зокрема: 1. Підписи платника засвідчується підписом відповідальної особи платника, яка має право розпоряджатися рахунком; 2. Підпис надавача платіжних послуг засвідчується підписами уповноваженого працівника надавача платіжних послуг, який оформив платіжну інструкцію, та працівника, на якого покладено функції контролера. У разі перерахування коштів на рахунки отримувачів (фізичних та юридичних осіб), які відкриті в іншого надавача платіжних послуг, платіжна інструкція засвідчується підписом уповноваженого працівника надавача платіжних послуг, визначеного внутрішніми документами надавача платіжних послуг; 3. Підписи отримувачів засвідчується підписом відповідальної особи отримувача, яка має право розпоряджатися рахунком; 4. Дата прийняття до виконання зазначаються прийняття до виконання надавачем платіжних послуг платника платіжної інструкції: число, місяць та рік цифрами у форматі ДД/ММ/РРРР або число зазначається цифрами ДД, місяць - словом і рік - цифрами РРРР, які засвідчуються власноручним підписом уповноваженого працівника; Документ сформований в системі «Електронний суд» 21.12.2023 9 5. Дата виконання зазначаються число, місяць та рік виконання платіжної інструкції платника цифрами у форматі ДД/ММ/РРРР або число зазначається цифрами ДД, місяць - словом, рік - цифрами РРРР, які засвідчуються власноручним підписом уповноваженого працівника; 6. Дата виконання зазначаються число, місяць та рік списання коштів з рахунку платника цифрами у форматі ДД/ММ/РРРР або число зазначається цифрами ДД, місяць - словом, рік - цифрами РРРР, які засвідчуються підписом відповідального виконавця та відбитком штампа банку; 7. Дата надходження в банк стягувача/отримувача зазначається дата надходження та перевірки платіжної інструкції надавачем платіжних послуг отримувача/банком стягувача/відповідним органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, яка засвідчується власноручним підписом уповноваженого працівника. Таким чином, на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН, Позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкової накладної.
З огляду на результат проведеного моніторингу реєстрації ПН/РК, Комісією з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 10.10.2023.
Ухвалою суду від 26.12.2023 року відмовлено в задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС в Одеській області про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив на позовну заяву оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд встановив наступне: Фермерське господарство «ГЕТЬМАНЬСКЕ» зареєстровано 17.06.2021 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, як юридичну особу за номером 1005441020000001354, на податковому обліку перебуває з 17.06.2021 як платник податків, з 01.08.2021 платник ПДВ, основними видами економічної діяльності товариства є, зокрема Допоміжна діяльність у рослинництві (код КВЕД 01.61, код ДК 016-2010 01.614.1).
19.09.2023 між Позивачем (Орендодавець) та ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТК ТЕЛЕПОРТ» (37733495) (Орендар) було укладено договір оренди транспортного засобу з екіпажем № 19/09/2023-1 стосовно Послуги зернозбирального комбайна з екіпажем при збиранні врожаю на суму 696000,00 грн., у т.ч. ПДВ 115500,00 грн.
За умовами вказаного Договору згідно ст. 805 Цивільного Кодексу України його предметом є передача зернозбирального комбайна (транспортного засобу) в строкове платне користування.
Термін виконання робіт з 01.10.2023 по 31.12.2023.
Згідно пп.4.1. Договору Сторони погодили, що розмір щомісячної орендної плати визначається в Акті виконаних робіт (послуг) (оренда техніки), та розраховується по наступній формулі: ГХР= О, де Г- обсяг робіт всієї орендованої техніки за цим договором, га; Р - орендна плата за обмолот сої на дату підписання договору з урахуванням відпрацювання 1 га на одну одиницю орендованої техніки становить 1800,00 (Одна тисяча вісімсот гривень 00 копійок) грн. з ПДВ. Орендна плата за Договором здійснюється в Національній валюті України. Акт виконаних робіт (послуг) оформляється та підписується по закінченню кожного місяця оренди. О - вартість орендної плати за 1 (один) місяць.
На виконання зазначених умов Договору позивачем 10.10.2023р. було складено та відправлено на підпис Акт виконаних робіт №4 на адресу ТОВ «ТК ТЕЛЕПОРТ»: 1. Послуги з оренди транспортного засобу з екіпажем на площі 385 га. На підставі Договору № 19/09/2023-1 від 19.09.2023 року складено Рахунок на оплату №4 від 10.10.2023 р.
На виконання зазначених умов Договору ТОВ «ТК ТЕЛЕПОРТ» 16.10.2023 р. перераховано на банківський рахунок позивача кошти у розмірі 696000,00 (шістсот дев`яносто шість тисяч) грн. (в т.ч. ПДВ 115500,00 грн.), що підтверджується випискою банка за 16.10.2023 та платіжним дорученням № 2046 від 16.10.2023 р..
Позивачем на дату виникнення податкових зобов`язань та у зв`язку з виконанням ним зобов`язань постачальника послуг за договором та на виконання вимог відповідно до пункту 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України була складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) податкову накладну № 1 від 10.10.2023 всього на суму 696000,00 грн., в тому числі ПДВ 115500,00 грн.
Згідно квитанції №1 від 13.10.2023 № 9270039434 податкову накладну № 1 від 10.10.2023 доставлено до ДПС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 01.61, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Підприємству запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
У зв`язку з цим, Позивач формує та подає засобами електронного зв`язку повідомлення №2 від 19.10.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №1 від 10.10.2023 з поясненнями.
Комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення № 9779336/44220323 від 19.10.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 10.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою відмови вказано надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач скористався процедурою адміністративного оскарження.
Проте рішенням за результатами розгляду скарги залишено без задоволення, а рішення про відмови у реєстрації податкової накладної - без змін, з огляду на ненадання копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентиразаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інфойси, акти приймання-передачі товарі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись з рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вказаних вище норм законодавства ФГ « ГЕТЬМАНЬСКЕ» складено податкову накладну №1 від 10.10.2023 року та направлено її на реєстрацію до податкового органу.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.
Положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
При цьому, зазначені норми податкового законодавства конкретизуються у нормах постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, якою затверджені Порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пунктів 3,5 Порядку зупинення №1165 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну / розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній / розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до п. 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно п. 8 цього Порядку платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (п. 4).
Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 7).
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9).
Згідно з п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до п. 12 вказаного Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути конкретно вказані (підкреслені).
Первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкової накладної складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань та наявність виробничих потужностей для здійснення діяльності за спірною господарською операцією.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до висновку про його протиправність.
Така правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02.07.2019 у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).
При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що невідповідність вимог контролюючого органу при зупиненні реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог, які не є чітко та зрозуміло сформульованими.
Відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 до постанови Кабміну України №1165) одним із критеріїв є: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
При зупиненні реєстрації податкової накладної контролюючим органом не було вказано конкретного переліку документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН.
Відповідачами не пояснено та не доведено, що складені та подані позивачем первинні документи та надані пояснення щодо відновлення експлуатаційних послуг не є достатніми для реєстрації податкової накладної, а сама господарська операція відповідає п.1 Критеріїв ризиковості.
Згідно п.5 Порядку №1165 виключно ті податкові накладні, що згідно п.3 Порядку не підлягають безумовній реєстрації, перевіряються щодо відповідності критеріям ризиковості здійснення господарських операцій, проте відповідачами не подано доказів на підтвердження перевірки спірної податкової накладної щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації, отже не доведено, що було дотримано встановленого порядку зупинення реєстрації податкових накладних з підстав відповідності здійснення операції п.1 Критеріїв.
З рішення про зупинення реєстрації ПН та оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації не убачаються підстави, з яких контролюючий орган не врахував пояснення та документи, надані на вимогу відповідача разом з повідомленням.
Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.
З огляду на невизначеність вимог контролюючого органу про надання документів при зупиненні реєстрації ПН та при відмові у реєстрації ПН рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості.
Правова позиція подібного змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16.04.2019 у справі №826/10649/17, від 28.10.2019 у справі №640/983/19.
Суд враховує, що 19.10.2023 року ФГ « ГЕТЬМАНЬСКЕ» було направлено повідомлення №2 щодо подачі документів та пояснень.
Отримання цих документів разом із повідомленням визнає представник відповідача у відзиві на позовну заяву.
Отже позивачем були надані документи, які підтверджували фактичне здійснення операції, кількісні та вартісні показники цієї операції та були достатніми для реєстрації податкової накладної №1 від 10.10.2023року; зворотнє відповідачами не доведено.
Відповідачем не обґрунтовано, чому надані пояснення та документи не були враховані при прийнятті рішення, не надані докази розгляду та оцінки цих документів на засіданні Комісії.
Поряд із цим, суд констатує, що підстава відмови у реєстрації ПН не узгоджується із мотивами зупинення її реєстрації, а саме, незрозуміло, в чому саме полягає складення додатково поданих копій документів із порушенням законодавства. Відповідачем це взагалі не висвітлюється та судом не убачається з матеріалів справи.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.10.2023 року № 9779336/44220323 є протиправним та підлягає скасуванню у зв`язку з його необґрунтованістю щодо визначених законом підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, недоведеністю відповідності здійснення господарських операцій п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Вирішуючи спір в частині позовних вимог ФГ « ГЕТЬМАНЬСКЕ» про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти рішення про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.
Приписами КАС України, передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.
Згідно з положеннями п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже повноваження з реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі покладені на Державну податкову службу України (з урахуванням організаційних змін податкових органів).
Зважаючи на вищевикладене та з огляду на висновок суду щодо протиправності Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також те, що вказаним рішенням фіскального органу порушені права позивача як платника ПДВ, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 10.10.2023 року, поданою Фермерським господарством « ГЕТЬМАНЬСКЕ», код ЄДРПОУ 44220323, за датою фактичного подання на реєстрацію 10.10.2023 року.
Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачами законність оскаржуваного рішення не доведена, а аргументи відповідачів суд відхиляє з вищенаведених підстав.
У п. 110 рішення Європейського суду з прав людини від 23.07.2002 року у справі Компанія Вестберга таксі Актіеболаг та Вуліч проти Швеції визначено, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасовувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами для призначення податкових штрафів (санкцій), має саме податкове управління.
Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір за подання даного позову у сумі 2684грн.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Фермерського господарства ГЕТЬМАНЬСКЕ (вул. Вишнева, 2, с.Гетьманці, Роздільнянський район, Одеська область, 67404, код ЄДРПОУ 44220323) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська, 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 19.10.2023 року № 9779336/44220323 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 10.10.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 10.10.2023 року, поданою Фермерським господарством « ГЕТЬМАНЬСКЕ» за датою фактичного подання на реєстрацію 10.10.2023 року.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Фермерського господарства ГЕТЬМАНЬСКЕ судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.К. Василяка
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2024 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 119426808 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні