РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
31 травня 2024 р. Справа № 120/3223/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян М.Б., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Сьомого апеляційного адміністративного суду про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Сьомого апеляційного адміністративного суду про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що двічі 15.12.2023, та 03.01.2024 року звертався до Сьомого апеляційного адміністративного суду із зверненнями, однак, станом на день подання позовної заяви, відповіді не отримав, що й стало підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Ухвалою суду від 20.03.2024 позовну заяву залишено без руху та надано позивачеві строк для усунення її недоліків.
Ухвалою суду від 10.04.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Даною ухвалою витребувано з Сьомого апеляційного адміністративного суду докази звернення позивача із зверненням до суду 05.12.2023 та 03.01.2024 та надані йому відповіді (за наявності).
На виконання вимог ухвали суду представник відповідача подав клопотання, в якому просив долучити до матеріалів справи витребувані судом докази.
Дослідивши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд встановив таке.
05.12.2023 року ОСОБА_1 звернувся до Сьомого апеляційного адміністративного суду із двома скаргами, в яких, зокрема в першій, яка зареєстрована у суді за вхідним номером №47378/23 від 12.12.2023 просив негайно та невідкладно проінформувати його про рух його апеляційної скарги на ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 11.04.2022 у справі №120/3185/22 та надати відповідь на скаргу від 20.11.2023. В іншій скарзі, датованій від 05.12.2023, яка надійшла до суду 12.12.2023 №47386/23, просив негайно та невідкладно проінформувати його про рух його апеляційної скарги отриману 29.09.2022 у справі №128/1329/22.
Листом № К-526-23/02.2-07/51593/2023 від 20.12.2023 Сьомого апеляційного адміністративного суду позивачу надано відповідь на скаргу від 15.12.2023 про результат розгляду апеляційної скарги у справі №120/3185/22, яку направлено на його електронну адресу - « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
З питань поставлених у скарзі зазначено, ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 02.09.2022 апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 11.04.2022 у справі №120/3185/22 повернуто на підставі частини 2 статті 298 КАС України. Супровідним листом ухвалу направлено на електронну адресу, що містилася у апеляційній скарзі « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Також повідомлено, що за результатом розгляду скарги від 20.11.2023 надано відповідь, яку надіслано на його електронну адресу - « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Щодо іншої скарги датованої від 05.12.2023, відповідач листом №К-529-23/02.2-07/520822023 від 21.12.2023 повідомив скаржника щодо розгляду його апеляційної скарги у справі №128/1329/22.
З питань поставлених у скарзі зазначено, ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 03.11.2022 апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Вінницького районного суду Вінницької області від 12.07.2022 у справі №128/1329/22 повернуто на підставі частини 2 статті 298 КАС України. Супровідним листом ухвалу направлено на поштову адресу, а саме: АДРЕСА_1 .
03.01.2024 року ОСОБА_1 повторно звернувся до Сьомого апеляційного адміністративного суду із скаргою про надання йому відповіді на скаргу від 20.11.2023 та від 05.12.2023 щодо руху його апеляційної скарги на ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 11.04.2022 у справі №120/3185/22.
Листом Сьомого апеляційного адміністративного суду від 12.01.2024 позивача повідомлено про рух справи №120/3185/22 та вказано, що відповідь на скаргу від 20.11.2023 та від 05.12.2023 яку надіслано на його електронну адресу - « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Однак, позивач, вважаючи бездіяльність відповідача протиправною щодо ненадання відповідей на скарги від 05.12.2023 та від 03.01.2024, звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Згідно з частиною 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У частині 2 статті 55 Конституції України визначено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Конституційний Суд у рішенні від 25.11.1997 року зазначив, що стаття 55 Конституції України не визначає, які саме рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади і місцевого самоврядування чи посадових і службових осіб можуть бути оскаржені, і встановлюють принцип, відповідно до якого в суді можуть оскаржуватися будь-які рішення, дії та бездіяльність. Тим самим створено механізм реалізації конституційного права особи на судовий захист прав і свобод людини і громадянина. Конституцією України гарантовано і забезпечено кожній людині і громадянину право на звернення до суду за захистом своїх прав чи свобод (частина 9 пункту 2 Рішення Конституційного Суду України від 25.11.1997).
Відповідно до статті 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Закон України "Про звернення громадян", регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об`єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.
Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. (ч. 1 ст. 1 Закону України "Про звернення громадян").
Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб (стаття 3 Закону України "Про звернення громадян").
Згідно з нормами статті 15 Закону України "Про звернення громадян", органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.
Приписами статті 18 Закону України "Про звернення громадян", встановлено, що громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право, серед іншого, одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.
Відповідно до положень статті 19 Закону України "Про звернення громадян", органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги.
Так, згідно ст. 20 Закону України "Про звернення громадян", звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.
Слід зазначити, що звернення громадян до відповідного органу мають бути викладені максимально чітко та зрозуміло з метою їх належного та всебічного розгляду. Зрозуміле та чітке викладення вимог сприяє всебічній оцінці, викладених у зверненні фактів, та наданні максимально чіткої відповіді на поставлені питання.
Згідно матеріалів справи до Сьомого апеляційного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 із скаргами від 05.12.2023 та від 03.01.2024, в яких вимагав вжити заходів щодо розгляду апеляційної скарги на рішення суду (ухвалу) у справі №120/3185/22 та заходів щодо надання відповіді на попередню скаргу датовану 20.11.2023 та 05.12.2023 (скарга від 03.01.2024). В скарзі від 05.12.2023 просив вжити заходів щодо розгляду апеляційної скарги у справі №128/1329/22.
В свою чергу позивачу на його електронну адресу направлено листи Сьомого апеляційного адміністративного суду, які містяться в матеріалах справи.
Зокрема, Листом Сьомого апеляційного адміністративного суду позивачу надано відповідь на скаргу від 15.12.2023 про результат розгляду апеляційної скарги у справі №120/3185/22, яку направлено на його електронну адресу - « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
З питань поставлених у скарзі зазначено, ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 02.09.2022 апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 11.04.2022 у справі №120/3185/22 повернуто на підставі частини 2 статті 298 КАС України. Супровідним листом ухвалу направлено на електронну адресу, що містилася у апеляційній скарзі « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Також повідомлено, що за результатом розгляду скарги від 20.11.2023 надано відповідь, яку надіслано на його електронну адресу - « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Щодо іншої скарги датованої від 05.12.2023, відповідач листом повідомив скаржника щодо розгляду його апеляційної скарги у справі №128/1329/22.
Листом Сьомого апеляційного адміністративного суду позивача повідомлено про рух справи №120/3185/22 та вказано, що відповідь на скаргу від 20.11.2023 та від 05.12.2023 яку надіслано на його електронну адресу - « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Тобто, відповідач, за наслідками опрацювання заяви про розгляд скарг позивача, дотримався приписів законодавства України, вчасно надав повну, всебічну та обґрунтовану відповідь листами, у відповідності до Закону України "Про звернення громадян", що вказує на відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Інші позовні вимоги є похідними, а тому також не підлягають до задоволення.
Зважаючи на те, що позовні вимоги ОСОБА_1 , який звільнений від сплати судового збору, не підлягають задоволенню, а відповідач не надав суду доказів понесення судових витрат, то підстави для їх розподілу відсутні.
Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 КАС України.
Відповідно до статті 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач: Сьомий апеляційний адміністративний суд (вул. Соборна, 48, м. Вінниця, Вінницька область, код ЄДРПОУ 42257456)
Суддя Мультян Марина Бондівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2024 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 119426987 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні