Постанова
від 30.05.2024 по справі 400/9859/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 травня 2024 р.м. ОдесаСправа № 400/9859/23

Перша інстанція: суддя Лісовська Н. В.,

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача Турецької І. О.,

суддів Градовського Ю. М., Шеметенко Л. П.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

Короткий зміст позовних вимог.

У серпні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» (далі ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС»), звернулося до суду першої інстанції з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі ГУ ДПС у Миколаївській області), Державної податкової служби України (далі ДПС України), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Миколаївській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.08.2023 №9289906/43802220, №9289907/43802220, №9289908/43802220, №9289909/43802220.

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкові накладні від 06.07.2023 №1, №2, №3, №4, датою їх подання.

Також у позовній заяві ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» просило стягнути на його користь понесені судові витрати.

Обґрунтовуючи заявлені вимоги ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» зазначає, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають вимогам щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії.

Як указує позивач в квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної, суб`єкт владних повноважень не навів конкретний перелік документів, які необхідно надати для реєстрації податкових накладних.

На переконання позивача, оскаржувані рішення не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та породжує їх неоднозначне трактування, що у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Водночас, ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» вважає, що надало достатній пакет документів для підтвердження здійснення господарських операцій та для необхідності реєстрації податкових накладних.

Щодо зобов`язальної частини позову ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС», посилаючись на надання повного пакету документів, вважає, що наявні підстави для реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року, ухваленим за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, позов ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» - задоволено.

Визнано протиправними та скасовано рішення Комісії ГУ ДПС у Миколаївській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 02.08.2023 №9289906/43802220, №9289907/43802220, №9289908/43802220, №9289909/43802220.

Зобов`язано ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 06.07.2023 №1, №2, №3, №4, датою їх подання.

Суд стягнув з ГУ ДПС у Миколаївській області, а також з ДПС України на користь ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» судовий збір в розмірі 1 342 грн., з кожного.

Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції виходив з того, що у спірних рішеннях контролюючий орган не зазначив, які саме документи не надані ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС», з того загального переліку документів, що містить форма цього рішення.

Далі, суд першої інстанції покликаючись на позицію Верховного Суду, яка викладена у постанові від 20.08.2019 по справі №2540/3009/18 акцентував увагу на тому, що про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

Водночас, суд встановив, що зміст оскаржуваних рішень не дає чіткого розуміння обставин, за яких були прийняті негативні для платника податку рішення.

Відтак, суд першої інстанції дійшов висновку, що невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії, призводить до його протиправності, а тому наявні підстави для його скасування.

Щодо зобов`язальної частини позову, суд першої інстанції виходячи з того, що ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» надало усі необхідні документи для реєстрації податкових накладних, а також задля того, щоб спір між сторонами був вирішений остаточно, вважав що слід зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, покликаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, ГУ ДПС у Миколаївській області подало апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.

Обґрунтування доводів апеляційної скарги складається з того, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийняте виключно в межах діючого законодавства та з дотриманням усіх необхідних критеріїв.

Так, скаржник зазначає, що реєстрація податкових накладних зупинена, оскільки платник податку, який подав для реєстрації податкові накладні, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку з приводу чого 06.07.2023 прийняте рішення.

Представник контролюючого органу наголошує на тому, що платнику податку було запропоновано надати пояснення та додаткові документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

На переконання скаржника, обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами, покладається виключно на платника податку, первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність».

Скаржник зазначає, що аналізом поданих документів, контролюючий орган дійшов висновків про непідтвердженість фактичної реалізації господарських правовідносин за своєю сутністю.

Так, скаржник зазначає, що відповідно до договору №060723 купівлі-продажу, ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» передав ТДВ «Вознесенськавтотранс» чотири автомобілі загальна сума, яких становить 1 330 000 грн. Проте, згідно з первинними документами (видаткові накладні від 25.06.2021 № РН-0000860, № РН-0000862 та видаткові накладні від 06.07.2023 № 0000578, № 0000579) два автомобілі були придбані та продані по одній ціні, у зв`язку з чим Комісія ГУ ДПС у Миколаївській області дійшла висновку, що документи були надані із порушенням законодавства.

Окремо скаржник зазначає про те, що відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Миколаївській області від 27.06.2023 № 99рл ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» анульована ліцензія на право оптової та роздрібної торгівлі пальним, у той час як основним видом діяльності ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» є роздрібна торгівля пальним і саме в її межах здійснюється господарська діяльність товариства.

На переконання скаржника, лише господарські операції, здійснені за наявності розумних економічних причин (ділової мети) є такими, що вчинені в межах господарської діяльності платника податків.

Також скаржник наполягає на відсутності правових підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, оскільки така вимога відноситься виключно до дискреційних повноважень контролюючого органу.

ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» та Державна податкова служба України своїм процесуальним правом подання відзиву на апеляційну скаргу не скористалися, про розгляд справи повідомлені належним чином, шляхом направлення судової кореспонденції до електронного кабінету в підсистемі «Електронний суд».

Стаття 311 КАС України надає право суду апеляційної інстанції розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Фактичні обставини справи.

ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» є юридичною особою, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб підприємців, , 07.09.2020, код ЄДРПОУ 43802220.

ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» перебуває на обліку в ГУ ДПС у Миколаївській області, місцезнаходження юридичної особи: 56507, Україна, Вознесенський р-н, Миколаївська обл., місто Вознесенськ, вулиця Київська, будинок, 182.

Основний вид економічної діяльності ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» : 47.30 Роздрібна торгівля пальним

Інші види діяльності: Будівництво інших споруд, н.в.і.у., Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах, Вантажний автомобільний транспорт, Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у., Міжнародна діяльність

06.07.2023 між ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» (Продавець) та ТДВ «Вознесенськавтотранс» (Замовник) укладений Договір купівлі продажу автомобіля №060723 (далі Договір) (а.с.53).

Пункт 1.1. Договору визначає, що Продавець зобов`язується передати у власність Покупця, зазначені у пункті 1.2.. цього Договору, далі «Автомобілі», а Покупець зобов`язується прийняти зазначені автомобілі і сплатити їх вартість відповідно до умов цього Договору.

Пункт 1.2. визначає характеристики автомобілів:

1) Марка: MAN, модель А 21, державний номер: НОМЕР_1 , рік випуску 2005, VIN НОМЕР_2 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ СХА №211867

2) Марка: MAN, модель А 21, державний номер: НОМЕР_3 , рік випуску 2005, VIN НОМЕР_4 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ СХА №211868

3) Марка: MAN, модель А 21, державний номер: НОМЕР_5 , рік випуску 2005, VIN НОМЕР_6 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ СХА N9286955

4) Марка: MAN, модель А 21, державний номер: НОМЕР_7 , рік випуску 2005, VIN НОМЕР_6 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_8 .

Відповідно до пункту 1.3. Договору Автомобілі належить Продавцю на правах власності та на момент укладення цього Договору не знаходяться в заставі, під арештом, і не є предметом позовів третіх осіб.

Пункт 3.1. Договору визначає, що Передача автомобілів, що є предметом цього Договору, Покупцю затверджується підписаним актом прийому-передачі, який є невід`ємною частиною цього Договору.

Відповідно до пункту 4.1. Договору вартість автомобілів, що є предметом цього Договору становить 1 330 000,00 грн.

Пункт 4.2. Договору визначає, що Автомобілі, що є предметом цього Договору, передаються Продавцем Покупцеві на умовах після оплати.

У зв`язку із виконанням умов Договору №060723 06.07.2023 вказані транспортні засоби були передані ТДВ «Вознесенськавтотранс», про що складений акт приймання- передачі транспортного засобу від 06.07.2023 та видаткові накладні від 06.07.2023 №0000578, №0000579, №0000580, №0000581.

На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС», сформувало податкову накладну №1 від 06.07.2023 (а.с.18).

Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена, а в подальшому прийняте рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

За фактом розгляду податкової накладної №1 від 06.07.2023 на суму 40 000 грн. підставою зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено: показник "D"=.3395%, "Р"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.16).

На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» сформувало податкову накладну №2 від 06.07.2023 (а.с. 23).

Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена, а в подальшому прийняте рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

За фактом розгляду податкової накладної №2 від 06.07.2023 на суму 40 000 грн. підставою зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено: показник "D"=.3395%, "Р"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.21).

На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС», сформувало податкову накладну №3 від 06.07.2023 (а.с. 28).

Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена, а в подальшому прийняте рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

За фактом розгляду податкової накладної №3 від 06.07.2023 на суму 265000 грн. підставою зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено: показник "D"=.3395%, "Р"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.26).

На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС», сформувало податкову накладну №4 від 06.07.2023 (а.с. 33).

Вказана податкова накладна була направлена до Державної податкової служби України для реєстрації в ЄРПН.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, документи доставлені до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України. Документи були прийняті, однак реєстрація зупинена, а в подальшому прийняте рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

За фактом розгляду податкової накладної №4 від 06.07.2023 на суму 265000 грн. підставою зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган вказав, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено: показник "D"=.3395%, "Р"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.31).

02.08.2023, на пропозицію податкового органу, ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» направило повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної, реєстрація якої зупинена та разом з повідомленням направило копії первинних документів, що підтверджують здійснення господарської операції, а саме: договору купівлі продажу транспортних засобів у TOB «МАКСОР ГРУП» від 25.06.2021 №983, №980, видаткові накладні від 25.06.2021 №РН- 0000860, №РН-0000862, а також інвойси 21.07.2021, та митні декларації форми МД-2, за якими транспортні засоби придбані та завезені в України з закордону (Нідерланди), а також свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.

Варто також уваги, що 06.07.2023 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Миколаївській області прийняла рішення про відповідність платника податків, ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС», пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9289907/43802220 від 02.08.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 06.07.2023(а.с.37).

Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної в оскаржуваному рішенні Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: по платнику прийняте рішення щодо відповідності платника податків на додану вартість критеріям ризиковості платника податків, відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9289906/43802220 від 02.08.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 06.07.2023(а.с.35).

Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної в оскаржуваному рішенні Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: по платнику прийняте рішення щодо відповідності платника податків на додану вартість критеріям ризиковості платника податків, відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9289908/43802220 від 02.08.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 06.07.2023(а.с.39).

Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної в оскаржуваному рішенні Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: по платнику прийняте рішення щодо відповідності платника податків на додану вартість критеріям ризиковості платника податків, відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області № 9289909/43802220 від 02.08.2023, на підставі пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України, відмовлено в реєстрації податкової накладної №4 від 06.07.2023(а.с.41).

Підставами відмови у реєстрації наведеної податкової накладної в оскаржуваному рішенні Комісія зазначила: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: по платнику прийняте рішення щодо відповідності платника податків на додану вартість критеріям ризиковості платника податків, відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» вважає, що надало усі необхідні документи, а тому відмову у реєстрації податкових накладних вважає протиправною.

Джерела правового регулювання (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та оцінка суду апеляційної інстанції доводів апеляції і висновків суду першої інстанції.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що відсутні підстави для задоволення апеляції, з огляду на таке.

В апеляційній скарзі контролюючий орган зазначає, що висновок суду першої інстанції про обов`язок контролюючого органу у квитанції про зупинення податкової накладної вказати точний перелік документів, які слід надати на розгляд Комісії, суперечить вимогам чинного законодавства щодо встановленого переліку обов`язкової інформації, яка зазначається у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної.

Для вирішення питання щодо обґрунтованості даного доводу апеляції, слід звернутися до приписів Податкового кодексу України.

Так, пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлює, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлений обов`язок платника податків на дату виникнення податкових зобов`язань скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пункт 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі-Порядок № 1246) визначає, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України(далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 11.2.2019 № 1165 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Пункт 5 Порядку№1165 встановлює, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до пунктів 7-8 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Згідно пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пункт 11 Порядку №1165 визначає, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно матеріалів справи, у квитанції про зупинення контролюючий орган запропонував надати платнику податку пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Водночас, колегія суддів зауважує, що контролюючий орган не конкретизував обсяг документів, які має подати товариство з метою подальшої реєстрації (після зупинення) податкової накладної, а позивач, діючи на власний розсуд, направило до контролюючого органу пояснення та копії первинних документів.

Слід зазначити, що відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації, які саме документи слід надати до контролюючого органу для реєстрації податкової накладної, фактично ставить платника податку у стан невизначеності у питанні документального спростування існуючих на думку контролюючого органу ризиків.

Позивач надає контролюючому органу копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено, які саме конкретно документи необхідно подати.

Так, підпункт 3 пункту 11 Порядку № 1165 чітко встановлює, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Тобто, контролюючий орган також повинен не переписувати загальну фразу, а зазначати конкретні документи, які не вистачає платнику податку для реєстрації поданої ПН/РК.

Як мовилося вище, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних №1, №2, №, №4 від 06.07.2023, надісланих ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС», стало те, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені Додатком 1 до Порядку №1165.

Пункт 8 встановлює такі Критерії: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

У направленій позивачу квитанції, підставою зупинення реєстрації податкової накладної вказано, що платник податку, який подав для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Також квитанція містить вимогу про надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, однак без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.

Слід зазначити, що посилання у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних на пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку не розкриває зміст та не конкретизує підстави зупинення реєстрації податкових накладних, а також не відображає перелік документів, необхідних податковому органу для реєстрації таких накладних.

Відповідно до пункту 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.

Пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрація яких зупинена, може включати:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством

-інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Слід зазначити, що наведений перелік документів є загальним, а застосований законодавцем вираз «може включати» безумовно свідчить про необхідність індивідуального застосування відповідної норми, виходячи з конкретних господарських операцій та об`єму наданих документів.

Колегія суддів зауважує, що з 08.03.2023 пункт 9 Порядку № 520 викладений в новій редакції, на підставі наказу Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023, яким змінений порядок розгляду контролюючим органом, поданих платником податків письмових пояснень та копій документів до зупинених ПН/РК.

Відповідно до абзаців 2 - 5 цього пункту, за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

-або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

-або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

-або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Відповідно до абзацу 6 пункту 9 Порядку № 520 платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Згідно абзацу 9 пункту 9 Порядку № 520 якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Пункт 10 Порядку № 520 визначає, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

-ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

-та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Системний аналіз вищенаведених законодавчих приписів свідчить про те, з 08.03.2023 контролюючий орган на етапі зупинення реєстрації ПН/РК має можливість реалізувати свої функції шляхом складення та направлення повідомлення про надання додаткових пояснень та та/або документів, а затверджена форма повідомлення зобов`язує податковий орган зазначати конкретні пояснення та документи, яких не вистачає платнику податку для реєстрації поданої ПН/РК. Також передбачена відповідальність платника податків у разі невиконання зазначених вимог комісії у формі відмови у реєстрації ПН/РК.

Разом з тим, ГУ ДПС у Миколаївській області таким правом не скористалося, повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів не направило, а одразу прийняло рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

В оскаржуваних рішеннях контролюючий орган зазначив, що платник податків, ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС», надав копії документів, складені з порушенням законодавства.

З цього приводу колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV (далі Закон №996-ХІV) визначено, що первинний документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відповідно до частин 1 - 2 статті 9 Закону №996-ХІV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Як вбачається з оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, відповідач жодним чином не конкретизував, які саме документи ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» складені/оформлені із порушенням законодавства, та у чому полягають ці порушення.

В оскаржуваному рішенні контролюючий орган зазначив загальну фразу: надав копії документів, складені з порушенням законодавства, додаткова інформація: по платнику прийняте рішення щодо відповідності платника податків на додану вартість критеріям ризиковості платника податків, відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Контролюючий орган не направив ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до Порядку №520, з пропозицією щодо надання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

За таких підстав, неможливо встановити, що саме порушив позивач, та які саме товариством надано копії документів, що складені з порушенням законодавства.

Водночас, контролюючий орган, не надавши оцінки поданим позивачем поясненням, не заявляючи про дефектність змісту чи форми поданих документів, прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №1, №2, №, №4 від 06.07.2023, надісланих ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС».

Вже в апеляційній скарзі ГУ ДПС у Миколаївській області зазначає, що згідно договору купівлі-продажу №060723, ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» передав ТДВ «Вознесенськавтотранс» чотири автомобілі, загальна сума яких становить 1 330 000 грн., однак згідно з первинних документів два автомобілі були придбані та продані по одній ціні, у зв`язку з чим Комісія ГУ ДПС у Миколаївській області дійшла висновку, що документи були надані із порушенням законодавства.

Водночас, колегія суддів заважує, що ані в оскаржуваних рішеннях, ані в доводах апеляційної скарги, контролюючий орган жодним аргументом не розкриває свою тезу стосовно того, що первинні документи складені із порушенням законодавства.

Окремо скаржник зазначає про те, що відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Миколаївській області від 27.06.2023 № 99рл ТОВ «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» анульована ліцензія на право оптової та роздрібної торгівлі пальним.

З цього приводу колегія суддів зазначає, що господарські операції, стосовно яких подані податкові накладні не стосувалися продажу пального, а тому такий довід колегія суддів оцінює критично.

Оцінивши наведені доводи скаржника колегія суддів, вважає, що вони жодним чином не спростовують висновків суду першої інстанції щодо протиправності оскаржуваних рішень та не підтверджуються матеріалами справи.

З цього приводу, колегія суддів вважає доречним звернути увагу на позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 07.12.2022 у справі №500/2237/20, яка полягає у тому, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності.

Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Також колегія зауважує, що Верховний Суд у постанові від 02.04.2019 по справі №822/1878/18 дійшов висновку, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Також у постановах від 04.12.2018 у справі №821/1173/17 та від 09.07.2019 у справі №140/2093/18, за схожими правовідносинами, Верховний Суд вказував, що відсутність в оскаржуваних рішеннях мотивів їх прийняття позбавляє взагалі можливості позивача навести аргументи щодо їх неправомірності за виключенням того, що акт індивідуальної дії не відповідає вимогам обґрунтованості та вмотивованості. Проте, саме невідповідність акту індивідуальної дії вимогам обґрунтованості та вмотивованості призводить до його протиправності.

Колегія суддів вважає, що надані ТОВ «ЛЕБЕР» під час процедури реєстрації податкової накладної пояснення та документи, у своїй сукупності, надавали можливість контролюючому органу здійснити реєстрацію податкових накладних.

Водночас, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.

В апеляційній скарзі податковий орган також указує на те, що відсутні правові підстави для зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, оскільки така вимога відноситься виключно до дискреційних повноважень контролюючого органу.

Досліджуючи рішення суду першої інстанції, в частині обов`язку зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №1, №2, №, №4 від 06.07.2023, у розрізі доводів скаржника, колегія суддів установила таке.

Згідно з пунктами 2, 4, 10 частини 2 статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрація яких зупинена, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У даному випадку, зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН подані податкові накладні є дотриманням судом гарантій про те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений та є належним способом захисту порушеного права, оскільки позивач в повній мірі виконав свій обов`язок щодо надіслання до податкового органу всіх необхідних первинних документів та пояснень на підтвердження факту господарської операції з контрагентом, який зазначений в податковій накладній.

Зважаючи на те, що судом першої та апеляційної інстанцій установлено протиправність рішення суб`єкта владних повноважень щодо відмови в реєстрації спірних податкових накладних, то, відповідно, вимога позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є також обґрунтованою.

Таким чином, враховуючи, що товариство надало документи для реєстрації податкових накладних, є цілком правомірним рішення суду про обов`язок контролюючого органу провести реєстрацію спірних податкових накладних.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги правильність висновків суду першої інстанції не спростовують, будь-яких доводів, з боку скаржника, які б могли свідчити про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права або порушення норм процесуального права, апеляційна скарга не містить.

Відповідно до вимог статті 316 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги, якщо суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.

На думку колегії суддів, суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, а тому підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення відсутні.

Розподіл судових витрат, відповідно до вимог статті 139 КАС України не передбачений.

Стаття 328 КАС України встановлює право учасників справи, а також осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки на касаційне оскарження рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Водночас пункт 2 частини 5 вказаної статті встановлює, що не підлягають касаційному оскарженню, у тому числі судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків якщо:

а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовної практики;

б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;

в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;

г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Отже, враховуючи, що судом апеляційної інстанції постановлено рішення у справі розглянутої за правилами спрощеного позовного провадження, відсутні підстави для його оскарження в касаційному порядку.

Керуючись статтями 308, 311, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області залишити без задоволення.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КЛІН ЕНЕРДЖІ ПЛЮС» до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку до Верховного Суду не підлягає, за винятком випадків, перелічених у пункті 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Доповідач - суддя І. О. Турецька

суддя Ю. М. Градовський

суддя Л. П. Шеметенко

Повне судове рішення складено 30.05.2024.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2024
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу119429298
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/9859/23

Постанова від 30.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 16.11.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні