Справа № 947/23144/22
Провадження № 1-кп/947/276/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.05.2024 року Київський районний суд м. Одеси у складі:
головуючого судді ОСОБА_1
за участю секретаря ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
захисників ОСОБА_4 , ОСОБА_5
обвинувачених ОСОБА_6 , ОСОБА_7
розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судуу м.Одесіобвинувальний акту кримінальномупровадженні №120221162480001082від 12.09.2022року заобвинуваченням ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.2ст.191,ч.1ст.366КК Україниі № 12022162480001121 від 20.09.2022 року за обвинуваченням ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України,
ВСТАНОВИВ
Органом досудового розслідування ОСОБА_6 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, за наступних обставин.
14.01.2014 року зареєстровано юридичну особу Комунальну установу «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» (ЄДРПОУ 39051031) місцезнаходження юридичної особи: 65114, м. Одеса, вул. Левітана, 62, з основним видом господарської діяльності загальна медична практика.
Рішенням Одеської міської ради № 3661-VII від 19.09.2018 року «Про затвердження передавального акта комісії з реорганізації комунальної установи «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4», затверджено передавальний акт комісії з реорганізації комунальної установи «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4», відповідно до положень якого правонаступником щодо усіх зобов`язань комунальної установи «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4», що припиняється, стосовно її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оскаржуються сторонами, є Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради.
Надалі, 01.10.2018 року на підставі рішення Одеської міської ради №2941-VII від 16.02.2018 року «Про припинення комунальних установ «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 3» та «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» шляхом перетворення у комунальні некомерційні підприємства» завершено процедуру припинення комунальної установи «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4».
В подальшому, на підставі вищевказаних рішень Одеської міської ради 01.10.2018 року внесено зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських на предмет зміни назви юридичної особи на Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради (ЄДРПОУ 39051031), місцезнаходження юридичної особи: АДРЕСА_1 , з основним видом господарської діяльності загальна медична практика.
Поряд з цим, рішенням Одеської міської ради № 3502- VII від 18.07.2018, затверджено Статут Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради, відповідно до положень якого:
Розділ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Пункт 1.1. Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради (далі - Підприємство) є закладом охорони здоров`я, заснованим на комунальній власності територіальної громади м. Одеси та створене для здійснення некомерційної господарської діяльності відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України.
Пункт 1.2. Засновником Підприємства є Одеська міська рада (далі - Засновник). Координацію діяльності Установи здійснює уповноважений орган - Департамент охорони здоров`я Одеської міської ради (далі - Уповноважений орган).
Пункт 1.3. Підприємство є правонаступником комунальної установи « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
Пункт 1.4. Підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та органах Державної казначейської служби України, печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, бланки та штампи, необхідні для організації своєї роботи.
Пункт 1.5. Підприємство здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
Пункт 1.6. Підприємство є неприбутковим.
Пункт 1.7. Підприємство несе відповідальність за своїми зобов`язаннями відповідно до чинного законодавства. Підприємство не несе відповідальності за зобов`язаннями Засновника.
Пункт 1.8. Підприємство у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами та інструкціями Міністерства охорони здоров`я України, нормативними актами інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Одеської міської ради та її Ш виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами Уповноваженого органу цим Статутом.
Розділ 2. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ПІДПРИЄМСТВА
Пункт 2.3. Місцезнаходження Підприємства: Україна, 65114, місто Одеса, вулиця Левітана, 62.
Розділ 3. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
Пункт 3.1. Підприємство створене з метою реалізації державної політики у сфері охорони здоров`я шляхом надання первинної медичної (медико санітарної) допомоги населенню (далі - ПМД), а також вжиття заході) з профілактики захворювань населення та підтримки громадського здоров`я.
Розділ 4. ПРАВА ТА ОБОВ`ЯЗКИ
Пункт 4.1. Підприємство має право:
- 4.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Підприємство завдань.
- 4.1.2. Планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Підприємства та його матеріально-технічне забезпечення.
- 4.1.3. Укладати договори, набувати майнові' й особисті немайнові права, виконувати зобов`язання, бути позивачем і відповідачем у суді.
Пункт 4.2. Обов`язки Підприємства:
- 4.2.5. Забезпечити цільове використання закріпленого за Підприємством майна та виділених бюджетних коштів.
Розділ 5. УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
Пункт 5.1. До виключної компетенції Засновника відноситься:
- 5.1.1. Затвердження Статуту Підприємства, внесення до нього змін.
- 5.1.2. Прийняття рішення про припинення діяльності Підприємства.
Пункт 5.3. Директор Підприємства відповідно до компетенції:
- 5.3.1. Діє від імені Підприємства, представляє його інтереси відносинах з вітчизняними та іноземними підприємствами і організаціями установами, органами державної влади і місцевого самоврядування.
- 5.3.3. Видає довіреності, відкриває у банківських (фінансових установах рахунки.
- 5.3.4. Укладає контракти, договори, у тому числі трудові.
- 5.3.5. За погодженням з Уповноваженим органом затверджує кошторисні плани асигнувань, штатний розпис та структуру Підприємства.
- 5.3.11. Розпоряджається майном та коштами Підприємства відповідно до законодавства та цього Статуту.
- 5.3.13. Забезпечує контроль за веденням та зберіганням медичної та іншої документації.
- 5.3.19. Несе відповідальність за збитки, завдані Підприємству у порядку, визначеному, законодавством.
Пункт 5.4. Право першого підпису на фінансових документах має директор Підприємства. Право другого підпису на фінансових документах має головний бухгалтер Підприємства.
Пункт 5.5. Директор Підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за дотримання порядку ведення і достовірність обліку та бухгалтерської і статистичної звітності.
Розділ 6. СТАТУТНИЙ КАПІТАЛ ПІДПРИЄМСТВА
Пункт 6.1. Для здійснення некомерційної господарської діяльності Підприємства створюється статутний капітал у розмірі 5 000 (п`ять тисяч) гривень.
Пункт 6.2. Статутним капіталом Підприємства можуть бути будинки, споруди, обладнання та інші матеріальні цінності, цінні папери, право користування землею, водою та іншими природними ресурсами, будинками, спорудами, обладнанням, а також інші майнові права (включаючи майнові права об`єкти інтелектуальної власності), кошти, в тому числі в іноземній валюті.
Розділ 7. МАЙНО ПІДПРИЄМСТВА
Пункт 7.1. Майно Підприємства становлять виробничі і невиробничі фонд а також цінності, вартість яких відображується в самостійному балансі Підприємства.
Пункт 7.2. Майно Підприємства перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Одеси - і закріплюється за ним на праві оперативного управління.
Пункт 7.3. Джерелами формування майна Підприємства є:
- 7.3.1. Матеріальні внески Засновника.
- 7.3.2. Кошти державного бюджету та бюджету м. Одеси.
- 7.3.3. Доходи, одержані від реалізації послуг та інших вид. господарської діяльності.
- 7.3.4. Майно, придбане Підприємством у встановленому законодавством порядку.
- 7.3.5. Безоплатні та благодійні внески, пожертвування організації підприємств і громадян.
- 7.3.6. Інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
Пункт 7.4. Збитки, заподіяні Підприємству внаслідок порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами відшкодовуються Підприємству відповідно до законодавства України.
Пункт 7.5. Майно Підприємства не може бути предметом безкоштовного використання, застави, внеском до статутного капіталу інших юридичних осіб, а також не може бути продано, передано або відчужено у будь-який спосіб без згоди Засновника. Надання в оренду та списання майн Підприємства здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Пункт 7.6. Доходи Підприємства використовуються виключно на реалізації, мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених цим Статутом і для фінансування видатків на його утримання та розвиток.
Пункт 7.7. Підприємству забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини між Засновником, Уповноваженим органом працівниками Підприємства (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску) та серед інших пов`язаних з ним осіб.
Розділ 8. ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ
Пункт 8.1. Трудовий колектив Підприємства складають всі громадяни, як беруть участь своєю працею в його діяльності на основі трудового договору (контракту).
На виконання п. 5.3.4 Статуту та відповідно до наказу № 44-К від 31.03.2020 «Про прийняття на роботу», ОСОБА_6 прийнято на роботу з 01.04.2020 на 1,0 вакантну ставку посади заступника директора з адміністративно-господарчої частини Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради.
Вказаний наказ № 44-К від 31.03.2020 підписаний та містить відтиски печатки роботодавця директора КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради ОСОБА_8 та особистий підпис ОСОБА_6 .
Надалі, 01.04.2020 директором КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради ОСОБА_8 затверджено посадову інструкцію заступника директора з адміністративно-господарчої частини ОСОБА_6 , відповідно до вимог якої:
Розділ 1. Загальна частина.
Пункт 1.1. Заступник директора з адміністративно-господарчої частини належить до професійної групи «Керівники», відноситься до працівників адміністративно-управлінського апарату.
Пункт 1.2. Призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора у відповідності до чинного законодавства України про працю.
Пункт 1.3. У своїй діяльності керується чинним законодавством України, постановами, рішеннями, розпорядженнями і інструкціями органів управління, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують діяльність органів управління та закладів охорони здоров`я, наказами та розпорядженнями директора, Статутом закладу, Положенням про центр, цією інструкцією.
Пункт 1.4. Повинен знати:
-основи законодавства про охорону здоров`я, трудового законодавства;
-закони, постанови, розпорядження, нормативні, методичні та інші керівні матеріали, які регулюють адміністративно-господарську діяльність лікувальних закладів комунальної форми власності;
-організацію управління та праці, перспективи розвитку закладу;
-організацію планової роботи, розроблення планів господарської діяльності закладу;
-організацію обліку, планово-облікову документацію, строки та порядок складання звітності;
-структуру закладу, його потужності та особливості діяльності, штатний розклад та потребу в кадрах, нормативні документи з цих питань;
-склад матеріально-технічної бази закладу, потреби в майновому забезпеченні;
-правила утримання та експлуатації будинків та споруд, класифікацію та періодичність проведення ремонтів, оглядів;
-порядок укладення та оформлення договорів зі сторонніми організаціями на надання послуг;
-організацію табельного обліку;
-засоби механізації праці обслуговуючого персоналу;
-порядку придбання устаткування, меблів, інвентарю, канцелярського приладдя та оформлення розрахунків на послуги;
-вимоги до умов зберігання майна, підконтрольних речовин, порядок приймання та передачі обліку товарно-матеріальних цінностей, проведення інвентаризації та списання майна;
-правила внутрішнього трудового розпорядку;
-правила та норми охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки;
-правила обробки та захисту персональних даних;
-технології інформаційного забезпечення Центру, форми та методи роботи з засобами масової інформації.
Розділ 3. Функції
Пункт 3.1. Організація роботи та експлуатації інженерно-технічного обладнання, організація пожежної безпеки Центру.
Розділ 4. Функціональні обов`язки.
Заступник директора з адміністративно-господарчої частини зобов`язаний:
Пункт 4.1. Брати участь у розробленні планів поточних та капітальних ремонтів основних фондів закладу (будівель, систем, газо-, тепло-, водопостачання та інших мереж і споруд), складає кошториси господарських витрат.
Пункт 4.2. Організовувати проведення ремонту приміщень Центру, контролювати, перевіряти якість та відповідність виконання ремонтних робіт та візувати акти виконаних робіт.
Пункт 4.3. Забезпечувати підрозділи Центру меблями, господарським інвентарем, канцелярським приладдям, здійснювати нагляд за його збереженням проведенням вчасного ремонту, вживати заходів щодо його відновлення та поповнення, своєчасного списання.
Пункт 4.4. Оформлювати необхідні матеріали для укладання договорів на надання послуг.
Пункт 4.5. Контролювати витрати господарських матеріалів та складання встановленої звітності.
Пункт 4.6. Керувати роботою допоміжного обслуговуючого персоналу, роботами з упорядкування та прибирання території і приміщень Центру.
Пункт 4.7. Організовувати проведення періодичних та позапланових оглядів будівель та приміщень установи, утримання будівель, систем газо-, тепло-, водопостачання та інших мереж і споруд в належному стані.
Пункт 4.8. Виконувати роботу зі складання графіків відпусток і розпорядку робочого дня підлеглого персоналу.
Пункт 4.9. Забезпечувати виконання протипожежних заходів і утримання в належному стані пожежного інвентарю.
Пункт 4.10. Брати участь в підготовці проектів посадових інструкцій працівників закладу в межах своїх повноважень.
Пункт 4.11. Здійснювати контроль за додержанням підлеглим персоналом трудової дисципліни, правил внутрішнього трудового розпорядку, графіків робіт та режиму праці.
Пункт 4.13. З встановленою періодичністю проходити навчання з питань охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки.
Пункт 4.22. Виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством, окремі службові доручення директора.
Розділ 5. Фу6нкціональні обов`язки.
Пункт 5.1. Одержувати інструктивну, методичну, службову інформацію, необхідну для виконання своїх обов`язків.
Пункт 5.2. Ознайомлюватися з проектами рішень керівництва закладу, що стосуються його діяльності.
Пункт 5.3. Вносити на розгляд керівництва Центру пропозиції щодо покращання своєї роботи.
Пункт 5.4. Повідомляти керівництву про всі виявлені недоліки, вносити пропозиції щодо їх усунення.
Пункт 5.5. Порушувати перед керівництвом Центру питання про сприяння у виконанні обов`язків, передбачених цією інструкцією.
Пункт 5.6. Самостійно приймати рішення в межах своєї компетенції, візувати та підписувати документи.
Пункт 5.7. За узгодженням з директора давати рекомендації окремим посадовим особам з питань господарської діяльності; порушувати перед керівництвом Центру питання про заохочення підлеглих працівників та притягнення їх до відповідальності.
Розділ 6. Рівень відповідальності.
Заступник директора з адміністративно - господарчої частини несе відповідальність:
Пункт 6.1. За невиконання або неналежне виконання обов`язків, передбачених посадовою інструкцією, бездіяльність та неприйняття рішень з питань, що належать до його компетенції.
Пункт 6.2. За незбереження встановленої документації з обліку матеріалів.
Пункт 6.4. Може бути притягнутим до дисциплінарної, адміністративної, матеріальної, кримінальної та цивільно-правової відповідальності відповідно до чинного законодавства України.
Пункт 6.5. Несе безпосередню відповідальність:
-за порушення законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці, створення перешкод у діяльності посадових осіб органів Держгірпромнагляду, а також представників профспілок;
-за порушення обов`язків щодо дотримання вимог нормативно-правових актів, положень, інструкцій з охорони праці та пожежної безпеки.
Розділ 7. Система підпорядкованості та зв`язки з посадою
Пункт 7.1. Заступник директора з адміністративно-господарчої частини підпорядковується безпосередньо директору. У випадках відсутності директора підпорядковується особі, яка його заміщує. »
Пункт 7.2. За відсутності заступника директора з адміністративно-господарчої частини його обов`язки виконує особа, яку призначено наказом директора. Ця особа набуває відповідних прав і несе відповідальність за належне виконання покладених на нього обов`язків.
Пункт 7.3. Для виконання обов`язків та реалізації прав заступник директора з адміністративно- господарчої частини взаємодіє з усіма посадовими особами Центру.
Пункт 7.4. За межами Центру заступник директора з адміністративно-господарчої частини взаємодіє з підрозділами департаменту охорони здоров`я, постачальними організаціями, господарськими службами інших закладів.
Вказана посадова інструкція підписана у графі «З інструкцією ознайомлений» 31.03.2020 року особисто ОСОБА_6 .
У відповідності до ч. 3 ст. 18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом чи законом.
Також, відповідно до примітки 1 до ст. 364 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, ОСОБА_6 діючи на підставі статуту КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради затвердженого рішенням Одеської міської ради № 3502-VII від 18.07.2018, наказу № 44-К від 31.03.2020 року згідно з ч. 3 ст. 18 та примітки 1 до ст. 364 ККУкраїни є службовою особою, оскільки постійно обіймає на підприємстві посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
В подальшому, Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 39051031) 30.09.2020 року у системі для здійснення публічних закупівель «Prozorro», у формі відкритих торгів оприлюднено публічну закупівлю UA-2020-09-30-001335-b за предметом: «Поточний ремонт приміщень КНП ««Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Левітана, 62 (другий поверх)» код ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт, з розміром бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі 1800000 з ПДВ.
За результатом проведеної процедури закупівлі, переможцем обрано Товариство з обмеженою відповідальністю «Сігол» (код ЄДРПОУ: 36612451) (далі по тексту ТОВ «Сігол») з ціновою пропозицією в сумі 17 768 000,00 1799372,51 гривень з ПДВ.
Так, на виконання підпункту 2 пункту 2.4. Контракту № 216-ДК від 28.09.2018, 16.11.2020 року більш точного часу в ході досудового розслідування не встановлено, у невстановленому місці, між замовником: Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради в особі директора ОСОБА_8 та підрядником (особою, матеріали відносно якої виділені в окреме провадження) укладено договір №16 про закупівлю робіт за державні кошти по об`єкту «Поточний ремонт приміщень КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Левітана, 62 (другий поверх)» та відповідно до положень якого:
ОСОБА_9 «Предмет Договору»:
Пункт 1.1. У порядку та на умовах, визначених цим Договором, Підрядник бере на себе зобов`язання у 2020 році своїми силами і засобами, на власний ризик виконати роботи, зазначені в п. 1.2 Договору, а Замовник - прийняти і оплатити такі роботи в межах виділених бюджетних призначень.
Пункт 1.2. Найменування робіт: ДК 021:2015 - 4500000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт (Поточний ремонт приміщень КНП "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4 Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Левітана, 62 (другий поверх)). Місце виконання робіт: м.Одеса вул. Левітана, 62.
Пункт 1.3. Склад та обсяги робіт, що є предметом Договору, визначаються Сторонами на підставі Дефектного акту, який є невід`ємною частиною Договору та Технічної специфікації (технічного завдання), викладеного в оголошенні про спрощену закупівлю робіт визначених у п.1.2 Договору. Обсяги робіт можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.
Розділ II. «Строки виконання робіт»
Пункт 2.1. Підрядник розпочне виконання робіт з «16» листопада 2020 року і завершить виконання робіт 31.12.2020 року. Строки виконання робіт визначаються Календарним графіком виконання робіт, який складається Підрядником та погоджується Замовником та є невід`ємною частиною Договору.
Пункт 2.3. Замовник може у разі необхідності прийняти рішення про уповільнення, зупинення або прискорення виконання робіт із внесенням у встановленому порядку змін у Договір, у тому числі до календарного графіку виконання робіт, договірної ціни, плану фінансування, тощо у порядку, визначеному чинним законодавством України.
Розділ III. «Договірна ціна»
Пункт 3.1. Ціна цього Договору становить 1799 372,51 грн (Один мільйон сімсот дев`яносто дев`ять тисяч триста сімдесят дві гри. 51 коп.), в тому числі ПДВ 299 895,42 грн.
Пункт 3.2. Ціна договору визначається відповідно до вимог нормативних документів України у сфері ціноутворення у будівництві із залученням бюджетних коштів та обґрунтовується відповідно до ОСОБА_10 1.1 -1-2013 «Правил визначення вартості будівництва». Договірна ціна є невід`ємною частиною Договору.
Розділ IV. «Якість робіт»
Пункт 4.1. Підрядник повинен виконати роботи, зазначені в ОСОБА_11 Договору, якість яких відповідає умовам діючих нормативно - правових актів України.
Пункт 4.2. Замовник відповідно до вимог нормативно - правових актів здійснює контроль за якістю робіт, що виконується Підрядником за договором.
Пункт 4.3. Підрядник зобов`язаний усувати недоліки при виконанні робіт виявлені Замовником, та інформувати Замовника про їх усунення.
Розділ V. «Фінансування робіт»
Пункт 5.1. Фінансування робіт здійснюється за рахунок загального фонду у загальній сумі 1799 372,51 грн ( Один мільйон сімсот дев`яносто дев`ять тисяч триста сімдесят дві грн. 51 коп.), в тому числі ПДВ 299 895,42 грн. Зобов`язання Сторін щодо фінансування визначаються на підставі узгодженого Сторонами Плану фінансування робіт, що є невід`ємною частиною Договору.
Розділ VI. «Проведення розрахунків за виконані роботи»
Пункт 6.1. Розрахунки за виконані роботи будуть здійснюватися шляхом перерахування Замовником відповідних коштів на рахунок Підрядника на підставі документів, визначених п. 6.2, підписаних уповноваженими представниками Сторін.
Пункт 6.2. Підставою для здійснення розрахунків є підписані Сторонами Акт приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ - 2в) та Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ -3). Розрахунок проводиться при наявності відповідних коштів на рахунку Замовника.
Розділ VII. «Відповідальність сторін»
Пункт 7.1. Відповідальність Сторін за порушення зобов`язань Договору визначаються положеннями нормативно-правових актів України, що регулюють ці питання.
Пункт 7.2. Підрядник несе відповідальність за порушення зі своєї вини таких зобов`язань за Договором і у таких сумах:
- за порушення строків закінчення виконання робіт сплачує неустойку в розмірі 1% (відсотку) від договірної ціни робіт за кожний день прострочення;
- у разі виявлення недоліків (дефектів) у роботах, а також у разі порушення строків усунення недоліків (дефектів), виявлених Замовником або контролюючими органами, протягом гарантійного строку експлуатації, сплачує штраф у розмірі 3% (відсотків) від ціни за Договором.
Пункт 7.3. Крім сплати штрафних санкцій Підрядник компенсує Замовнику збитки, зумовлені невиконанням або неналежним виконанням своїх зобов`язань за Договором.
Пункт 7.6. У випадках, не визначених цим договором, Сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України.
Розділ VIII. «Права та обов`язки сторін»
Пункт 8.1. Замовник зобов`язаний:
- 8.1.1. Своєчасно та в повному обсязі оплачувати виконані Підрядником роботи, виходячи з фактичного надходження коштів Замовнику з бюджету;
- 8.1.2.Приймати виконані Підрядником роботи відповідно до Договору, оглянути їх і у разі виявлення допущених в виконаних роботах відступу від умов договору або інших недоліків, негайно заявити про них Підрядникові.
- 8.1.3. Надати Підряднику проект на виконання робіт;
- 8.1.4. Виконувати інші обов`язки відповідно до вимог чинного законодавства.
Пункт 8.2. Замовник має право:
- 8.2.1. Достроково розірвати цей Договір в односторонньому порядку, у разі невиконання зобов`язань Підрядником, повідомивши про це його у триденний строк;
- 8.2.2. Контролювати виконання робіт у строки, встановлені цим Договором;
- 8.2.3. Зменшувати обсяг закупівлі на виконання робіт та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору;
- 8.2.4. Повернути Акти виконаних будівельних робіт (форма КБ - 2в) та Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ - 3) Підряднику без здійснення оплати, у разі неналежного оформлення документів, зазначених у пункті 6.2. розділу VI цього Договору (відсутність печатки, підписів, тощо).
- 8.2.5. Надати Підряднику припис про усунення допущених недоліків, а за необхідності - про призупинення робіт. Матеріали та устаткування, що не відповідають нормативним вимогам, мають негайно усуватися з будівельного майданчика і замінюватись за рахунок Підрядника. Неякісно виконані роботи не оплачуються, і Підрядник, у визначені Замовником терміни, зобов`язаний привести їх у відповідність до встановлених вимог.
X. Вирішення спорів
10.1. У випадку виникнення спорів або розбіжностей Сторони зобов`язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультації.
10.2. У разі недосягнення Сторонами згоди спори (розбіжності) вирішуються у судовому порядку.
10.3. Сторони зобов`язуються докладати зусиль для вирішення спорів у досудовому порядку, в тому числі шляхом проведення переговорів, пошуку взаємоприйнятних рішень, залучення експертів, продовження строків врегулювання розбіжностей, внесення змін в умови Договору тощо.
Розділ XI. «Внесення змін у Договір та його розірвання»
Пункт 11.3. Замовник має право в односторонньому порядку розірвати Договір , надіславши повідомлення Підряднику, та вимагати відшкодування збитків за таких обставин:
- відсутності коштів для фінансування об`єкту;
- виявленні подальшої недоцільності виконання робіт на об`єкті;
- затримки початку виконання робіт з вини Підрядника більше ніж на 10 (десять) календарних днів;
- суттєвому порушенні договірних зобов`язань Підрядником, що створює передумови для невиконання Договору, в тому числі через відставання темпів виконання робіт від передбачених Календарним графіком виконання робіт більше ніж на 10 (десять) календарних днів;
- неодноразовому грубому порушенні будівельних норм і правил;
- банкрутства або порушення справи про банкрутство Підрядника.
Пункт 11.4. Якщо Договір розривається Замовником з причин порушення Підрядником графіків виконання робіт, або вимог проекту, технічних норм, Замовник може розірвати Договір без компенсації Підряднику збитків.
Розділ XII. «Строк дії договору»
Пункт 12.1. Строком Договору є час, протягом якого Сторони будуть здійснювати свої права та виконувати свої обов`язки відповідно до Договору.
Пункт 12.2. Договір набирає чинності з моменту його укладання і діє до 31.12.2020року та до повного виконання Сторонами своїх обов`язків.
Розділ XIII. «Інші умови»
Пункт 13.2. Взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим Договором, регламентуються чинним законодавством України.
Пункт 13.3. Виконання робіт здійснюється згідно проекту наданого Замовником.
Пункт 13.4. Договір вважається виконаним після виконання робіт та закінчення всіх взаєморозрахунків між Сторонами за цим Договором.
Пункт 13.5. Підрядник гарантує якість виконаних робіт і можливість експлуатації об`єкта впродовж гарантійного терміну 5 років. Гарантійний термін починається з дати прийняття робіт.
Пункт 13.6. Замовник у разі виявлення впродовж гарантійного терміну недоліків, відповідальність за які несе підрядник, зобов`язаний сповістити про це Підрядника і запросити його для складання відповідного акту з визначенням в ньому термінів усунення виявлених вад (недоліків).
Пункт 13.7. У випадку відмови Підрядника взяти участь у складанні вищевказаного акта, Замовник має право зробити це за участю третьої сторони і надати акт Підряднику для усунення ним недоліків. Якщо Підрядник не забезпечить усунення встановлених недоліків у визначені актом терміни, Замовник може запросити для цього іншого виконавця із компенсацію витрат на виконання робіт за рахунок Підрядника.
Пункт 13.8. Підрядник відповідає за дефекти, виявлені у межах гарантійного строку.
Окрім вказаного, наказом директора Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради КНП № 91/1 від 16.09.2020 «Про заходи щодо проведення ремонтних робіт приміщень КНП «ЦПМСД № 4» ОМР (другий поверх) за адресою: м. Одеса, вул. Левітана, 62», створено комісії для визначення обсягів ремонтних робіт приміщень КНП «ЦПМСД № 4» ОМР та визначено головою комісії ОСОБА_6 , контроль за виконанням ремонтних робіт покладено на заступника директора з адміністративно-господарчої частини ОСОБА_6 .
Так, ОСОБА_6 будучи службовою особою, наділеним організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками, виступаючи у якості представника Замовника, достовірно знаючи обсяг покладених на нього обов`язків з контролю якості робіт, що виконуються Підрядником за договором № 16 від 16.11.2020 з проведення робіт по об`єкту «Поточний ремонт приміщень КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради за адресою: м. Одеса вул. Левітана, 62 (другий поверх)», діючи зі злочинною самовпевненістю, передбачаючи можливість настання суспільно небезпечних наслідків свого діяння,але легковажно розраховуючи на їх відвернення, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не дотримуючись покладених на нього обов`язків, не перевіривши відповідність обсягів та якості виконаних робіт проектно-кошторисній, первинно-звітній документації з будівництва на об`єкті «Поточний ремонт приміщень КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради за адресою: м. Одеса вул. Левітана, 62 (другий поверх)» підписав та надав для підпису та проставлення відтиску печатки директору КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради ОСОБА_8 , Акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в № 2 за грудень 2020 року та Акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в № 3 за грудень 2020 року, в які, особою матеріали відносно якої виділені в окреме провадження, внесено завідомо неправдиві відомості щодо виконання робіт згідно з договором № 16 від 16.11.2020 про закупівлю робіт за державні кошти, підтвердивши відповідність виконаних робіт, а саме:
- в Акт № 2 за грудень 2020 року на суму 258587,30 грн, внесені завідомо недостовірні відомості щодо проведення робіт по:
- «Заповнення віконних прорізів готовими блоками площею до 2 м2 з металопласт.» об`ємом 0,1694 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм заповнення віконних прорізів готовими блоками площею до 2 м2 з металопласт. об`ємом 0,024 м2.
- «Блоки віконні » об`ємом 16,94 (одиниця виміру м2). Встановлено фактичний об`єм блоків віконних у розмірі 2,4 м2.
- «Монтажна піна (750 мл)» об`ємом 8,5 (одиниця виміру шт.). Встановлено фактичний об`єм монтажної піни у розмірі 1,2 шт.
- «Дюбель шуруп 10х100 мм» об`ємом 85,5 (одиниця виміру шт.). Встановлено фактичний об`єм дюбель шурупів 10х100 мм у розмірі 12,1 шт.
- «Блоки віконні металопласт.» об`ємом 3,81 (одиниця виміру м2). Встановлено фактичний об`єм блоків віконних металопласт. у розмірі 3,06 м2.
- «Монтажна піна (750 мл)» об`ємом 1,1 (одиниця виміру шт.). Встановлено фактичний об`єм монтажної піни (750 мл) у розмірі 0,9 шт.
- «Дюбель шуруп 10х100 мм» об`ємом 10,6 (одиниця виміру шт.). Встановлено фактичний об`єм дюбель шурупів 10х100 мм у розмірі 8,5 шт.
Фактична вартість виконаних будівельних робіт за актом № 2 за грудень 2020 складає 245834,84 гривень.
- в Акт № 3 за грудень 2020 року на суму 1486865,90 грн., внесені завідомо недостовірні відомості щодо проведення наступних робіт:
- «Кладка стін з газобетонних блоків товщ. 100 мм при висоті до 4 м» об`ємом 0,379 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм кладки стін з газобетонних блоків товщ. 100 мм при висоті до 4 м у розмірі 0,339 м2.
- «Суміш для укладання пінобетонних блоків» об`ємом 86,412 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм використаної суміші для укладання пінобетонних блоків у розмірі 77,292 кг.
- «Блоки із ніздрюватих бетонів В5» об`ємом 3,7521 (одиниця виміру м3). Встановлено фактичний об`єм використаних блоків із ніздрюватих бетонів В5 у розмірі 3,3561 м3.
- «Кріплення анкерні металеві» об`ємом 0,01137 (одиниця виміру т). Встановлено фактичний об`єм використаних кріплень анкерних металевих у розмірі 0,01017 т.
- «Монтажна піна» об`ємом 63,65 (одиниця виміру шт.). Встановлено фактичний об`єм використаної монтажної піни у розмірі 56,93 шт.
- «Стрижнева арматура А-1» об`ємом 0,1137 (одиниця виміру 100 кг). Встановлено фактичний об`єм стрижневої арматури А-1 у розмірі 0,1017 кг.
- «Дюбель 60 мм» об`ємом 151 (одиниця виміру шт.). Вказані матеріали не використовувались. Встановлено фактичний об`єм дюбелів 60 мм у розмірі 135 шт.
- «Улаштування обшивки дверних укосів» об`ємом 0,052 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм улаштування обшивки дверних укосів у розмірі 0,0054 м2.
- «Опорядження внутрішніх поверхонь стін та балок по каменю і бетону декоративною сумішшю» об`ємом 5,423 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм опорядження внутрішніх поверхонь стін та балок по каменю і бетону декоративною сумішшю у розмірі 4,17 м2.
- «Декоративна оздоблювальна шпаклівка» об`ємом 1605,208 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм декоративної оздоблювальної шпаклівки у розмірі 1234,32 кг.
- «Кварц-грунт» об`ємом 291,24 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм кварц-грунту у розмірі 223,95 кг.
- «Фарбник» об`ємом 15 (одиниця виміру шт.). Встановлено фактичний об`єм фарбника у розмірі 12 шт.
- «Облицювання поверхонь над умивальниками» об`ємом 0,06 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм облицювання поверхонь над умивальниками у розмірі 0,038 м2.
- «Грунтовка СТ-17» об`ємом 1,2 (одиниця виміру л). Встановлено фактичний об`єм грунтовки СТ-17 у розмірі 0,8 л.
- «Затирка для швів» об`ємом 2,718 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм затирки для швів у розмірі 1,72 кг.
- «Пластмасові хрестики» об`ємом 43 (одиниця виміру шт.). Встановлено фактичний об`єм пластмасових хрестиків у розмірі 27 шт.
- «Плитка керамічна» об`ємом 6,06 (одиниця виміру м2). Встановлено фактичний об`єм плитки керамічної у розмірі 3,8 м2.
- «Клеюча суміш для керамічної плитки» об`ємом 31,2 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм клеючої суміші для керамічної плитки у розмірі 19,8 кг.
- «Улаштування стяжки 20 мм» об`ємом 0,66 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм улаштування стяжки 20 мм у розмірі 0,62 м2.
- «На кожні 5 мм зміни товщини» об`ємом 0,66 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм зміни товщини на кожні 5 мм у розмірі 0,62 м2.
- «Master-Basis стяжка» об`ємом 3960 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм Master-Basis стяжки у розмірі 3720 кг.
- «Бетоноконтакт» об`ємом 26,4 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм бетоноконтакту у розмірі 24,8 кг.
- «Улаштування теплоізоляції» об`ємом 7,91 (одиниця виміру м3). Встановлено фактичний об`єм улаштування теплоізоляції у розмірі 7,4 м3.
- «Сітка дротяна» об`ємом 62 (одиниця виміру м2). Встановлено фактичний об`єм сітки дротяної у розмірі 58 м2.
- «Улаштування покриттів з керамічних плиток» об`ємом 0,66 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм улаштування покриттів з керамічних плиток у розмірі 0,62 м2.
- «Грунтовка СТ-17» об`ємом 13,2 (одиниця виміру л). Встановлено фактичний об`єм грунтовки СТ-17 у розмірі 12,4 л.
- «Затирка для швів» об`ємом 29,96 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм затирки для швів у розмірі 28,14 кг.
- «Клеюча суміш для керамічної плитки» об`ємом 343,2 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм клеючої суміші для керамічної плитки у розмірі 322,4 кг.
- «Пластмасові хрестики» об`ємом 477 (одиниця виміру шт.). Встановлено фактичний об`єм пластмасових хрестиків у розмірі 448 шт.
- «Плитки керамічні для підлоги» об`ємом 67,32 (одиниця виміру м2). Встановлено фактичний об`єм плиток керамічних для підлоги у розмірі 63,24 м2.
- «Грунтовка» об`ємом 3,34 (одиниця виміру л). Встановлено фактичний об`єм грунтовки у розмірі 3,14 л.
- «Плитки керамічні для плінтуса» об`ємом 4,67 (одиниця виміру м2). Встановлено фактичний об`єм плиток керамічних для підлоги у розмірі 4,4 м2.
- «Клеюча суміш для керамічної плитки» об`ємом 37,39 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм клеючої суміші для керамічної плитки у розмірі 35,22 кг.
- «Улаштування стяжки 20 мм» об`ємом 1,127 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм улаштування стяжки 20 мм у розмірі 1,083 м2.
- «На кожні 5 мм зміни товщини» об`ємом 1,127 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм зміни товщини на кожні 5 мм у розмірі 1,083 м2.
- «Master-Basis стяжка» об`ємом 6762 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм Master-Basis стяжки у розмірі 6498 кг.
- «Бетоноконтакт» об`ємом 45,08 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм бетоноконтакту у розмірі 43,32 кг.
- «Улаштування стяжок самовирівнювал.» об`ємом 1,127 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм улаштування стяжок самовирівнювал. у розмірі 1,083 м2.
- «Самовирівнювал. суміш» об`ємом 641,5 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм бетоноконтакту у розмірі 616,5 кг.
- «Улаштування покриття з лінолеуму» об`ємом 1,127 (одиниця виміру
100 м2). Встановлено фактичний об`єм улаштування покриття з лінолеуму у розмірі 1,083 м2.
- «Лінолеум» об`ємом 114,95 (одиниця виміру м2). Встановлено фактичний об`єм лінолеуму у розмірі 110,4 м2.
- «Клей Форбо 522» об`ємом 30 (одиниця виміру кг). Встановлено фактичний об`єм клею Форбо 522 у розмірі 29 кг.
- «Улаштування плінтусів полівінілхлоридних» об`ємом 1,07 (одиниця виміру 100 м2). Встановлено фактичний об`єм улаштування плінтусів полівінілхлоридних у розмірі 1,03 м2.
- «Дюбель шуруп 60х3,5 мм» об`ємом 159 (одиниця виміру шт.). Встановлено фактичний об`єм дюбель шурупів 60х3,5 мм у розмірі 153 шт.
- «Плінтуса для підлоги» об`ємом 108 (одиниця виміру м). Встановлено фактичний об`єм плінтусів для підлоги у розмірі 104 м.
Фактична вартість виконаних будівельних робіт за актом № 3 за грудень 2020 складає 1356567,58 гривень.
Таким чином вартість фактично невиконаних робіт по об`єкту «Поточний ремонт приміщень КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради за адресою: м. Одеса вул. Левітана, 62 (другий поверх)» складає 143050,78 грн.
Так, на підставі Акту № 1 за грудень 2020 року від 02.12.2020, Акту № 2 за грудень 2020 року від 02.12.2020, Акту № 3 за грудень 2020 року від 20.12.2020 до договору про закупівлю робіт за державні кошти № 16 від 16.11.2020 на суму 1799372,51 грн гривень, з внесеними до Акту № 2 за грудень 2020 року від 02.12.2020, Акту № 3 за грудень 2020 року від 20.12.2020 завідомо недостовірними відомостями, проведено розрахунки на зазначену суму грошових коштів, у повному обсязі, а саме:
- 02.12.2020 відповідно до платіжного доручення № 2058 від 02.12.2020 у розмірі 53919,31 гривень (з ПДВ) перераховано з розрахункового рахунку КНП «ЦПМСД № 4» ОМР № НОМЕР_1 відкритого в ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» (м. Київ) на розрахунковий рахунок ТОВ «Сігол» № НОМЕР_2 , відкритого в Акціонерному банку «Південний»;
- 02.12.2020 відповідно до платіжного доручення № 2057 від 02.12.2020 у розмірі 258 587,30 гривень (з ПДВ) перераховано з розрахункового рахунку КНП «ЦПМСД № 4» ОМР № НОМЕР_1 відкритого в ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» (м. Київ) на розрахунковий рахунок ТОВ «Сігол» № НОМЕР_2 , відкритого в Акціонерному банку «Південний»;
- 29.12.2020 відповідно до платіжного доручення № 2172 від 29.12.2020 у розмірі 1486865,90 гривень (з ПДВ) перераховано з розрахункового рахунку КНП «ЦПМСД № 4» ОМР № НОМЕР_1 відкритого в ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» (м. Київ) на розрахунковий рахунок ТОВ «Сігол» № НОМЕР_2 , відкритого в Акціонерному банку «Південний».
При цьому, загальна вартість фактично виконаних будівельних робіт з поточного ремонту приміщень КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради за адресою: м. Одеса вул. Левітана, 62 (другий поверх) до договору про закупівлю робіт за державні кошти № 16 від 16.11.2020 становить 1656321,73 грн.
Отже, при виконанні контролю за якістю виконаних робіт за об`єктом «Поточний ремонт приміщень КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради за адресою: м. Одеса вул. Левітана, 62 (другий поверх)», ОСОБА_6 будучи службовою особою неналежно виконав свої службові обов`язки з контролю якості робіт, що виконуються Підрядником за договором № 16 від 16.11.2020, через несумлінне ставлення до них, що спричинило КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 4» Одеської міської ради майнову шкоду у розмірі 143 050,78 грн, яка в сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину та відповідно до ч. 3 примітки до ст. 364 ККУкраїни є істотною шкодою.
Таким чином, ОСОБА_6 ообвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам.
Захисник ОСОБА_5 заявила клопотання про звільнення обвинуваченого ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності на підставі ст. 49 КК України, обґрунтовуючи клопотання тим, що обвинувальний акт відносно ОСОБА_6 направлений до суду 01.11.2022 року, він обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, яке є нетяжким злочином, тому просить закрити кримінальне провадження на підставі п.1 ч. 2 ст. 284 КПК України.
Обвинувачений підтримавклопотання захисниката просивсуд звільнити його від кримінальної відповідальності на підставі ст.49 КК України та закрити кримінальне провадження відносно нього.
Прокурор в судовому засіданні не заперечувала щодо закриття кримінального провадження.
Судом роз`яснено обвинуваченому ОСОБА_6 , що закриття кримінального провадження у зв`язку із звільненням особи від кримінальної відповідальності на підставі ст.49 КПК України не відноситься до числа реабілітуючих обставин передбачених п.п. 1-3 ч.1 ст.284 КПК України (встановлена відсутність події кримінального правопорушення; встановлена відсутність в діянні складу кримінального правопорушення; не встановлені достатні докази для доведення винуватості особи в суді та вичерпані можливості їх отримати), проте обвинувачений підтримав клопотання захисника та надав згоду на закриття кримінального провадження у зв`язку із закінченням строків давності.
Дослідивши матеріали кримінального провадження, вислухавши думку учасників провадження, суд приходить до наступних висновків.
ОСОБА_6 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України - службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдалоістотної шкодидержавним інтересам, санкціяякої передбачаєпокарання увигляді штрафу від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Відповідно до ч.1 ст.49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки: два роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачене покарання менш суворе, ніж обмеження волі; три роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років; п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини; десять років - у разі вчинення тяжкого злочину; п`ятнадцять років - у разі вчинення особливо тяжкого злочину.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Крім того, з аналізу законодавства, що регулює питання закриття кримінальної справи у зв`язку із закінченням строків давності слідує наступне.
Строк давності - це передбачений статтею 49 КК України певний проміжок часу з дня вчинення злочину і до дня набрання вироком законної сили, закінчення якого є підставою для звільнення особи, яка вчинила злочин, від кримінальної відповідальності.
Процесуально-правовими підставами звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності є: притягнення особи як підозрюваного, обвинуваченого; згода підозрюваного, обвинуваченого на таке звільнення від кримінальної відповідальності (статті 284, 288 КПК України).
Відповідно до ст.288 КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Положеннями статті 49 КК України визначено: строки давності з огляду на тяжкість вчиненого злочину, після закінчення яких особа звільняється від кримінальної відповідальності; підстави такого звільнення від кримінальної відповідальності; обчислення перебігу строків давності, його відновлення, зупинення та переривання.
Підставою звільнення особи від кримінальної відповідальності за ст.49 КК України є лише таке закінчення відповідного строку давності, який сплив до дня набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо особи, яка вчинила злочин певної тяжкості.
Якщо строк давності закінчується після ухвалення обвинувального вироку, то особу може бути звільнено від кримінальної відповідальності (покарання) тільки до набрання вироком законної сили.
Згідно із частиною 2 статті 49 КК України перебіг строків давності зупиняється, якщо особа, що вчинила злочин, ухилилася від досудового слідства або суду. У цих випадках перебіг давності відновлюється з дня з`явлення особи із зізнанням або її затримання. У цьому разі особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з часу вчинення злочину минуло п`ятнадцять років.
Факт ухилення особи від досудового розслідування та суду є обставиною, що виключає благополучне закінчення строків давності, і зупиняє диференційований строк, передбачений частиною 1 статті 49 КК України. Час такого ухилення дорівнює часу зупинення перебігу давності диференційованого строку, а загальний строк - п`ятнадцять років - спливає далі, незалежно від ухилення.
Судом встановлено, що з моменту обвинувачення, в якому обвинувачується ОСОБА_6 в період з 30.03.2020 року по 29.12.2020 року минуло більш ніж 3 роки.
Таким чином, обвинувачений ОСОБА_6 підлягає звільненню від кримінальної відповідальності, а кримінальне провадження відносно ньогозакриттю.
На підставі вищезазначеного, керуючись ст.49 КК України, ст.ст.284, 285, 286, 376КПК України, суд,
УХВАЛИВ:
Клопотання захисника ОСОБА_5 про звільнення обвинуваченого ОСОБА_6 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності - задовольнити.
Звільнити ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 від кримінальної відповідальності, передбаченої ч.1 ст.367 КК України у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, на підставі ст.49 КК України.
Кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022162480001121 від 20.09.2022 року за обвинуваченням ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України - закрити.
Судовий розгляд кримінального провадження №120221162480001082 від 12.09.2022 року за обвинуваченням ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.191, ч.1 ст.366 КК України - продовжити.
Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом 7 днів з моменту її проголошення шляхом подачі апеляції через Київський районний суд м.Одеси.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2024 |
Оприлюднено | 04.06.2024 |
Номер документу | 119441184 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Прохоров П. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні