Справа № 560/3533/24
РІШЕННЯ
іменем України
03 червня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Склад Україна" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД Склад Україна" звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення №10428676/44653534 від 24 січня 2024 про відмову у реєстрації податкової накладної, зобов`язання зареєструвати податкову накладну №11 від 24.10.2023 у Єдиному реєстрі податкових накладних. В обґрунтування позову покликається на те, що контролюючим органам були надані усі необхідні документи та пояснення, які підтверджують правомірність господарської операції та обґрунтованість складання та реєстрації спірної податкової накладної.
Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області та ДПС України поданий відзив, у якому відповідачі позов не визнають. Зазначають, що підставою прийняття рішення комісією регіонального рівня є ненадання платником копій усіх необхідних документів, що не давало можливості встановити дотримання платником вимог п. 187.1 ст.187 ПКУ. Відповідачі вважають спірне рішення правомірним, відтак просять відмовити у задоволенні позову.
У відповіді на відзив позивач не погоджується з доводами відповідачів.
Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
Пунктами 201.1, 201.4 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 ст.201 ПК України).
Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Наказу Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: 1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з наступного.
Судом встановлено, що 16.10.2023 між ТОВ "ТД Склад Україна" (постачальник) та ПП "Мята" (замовник) укладений договір №71, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується доставити, передати і встановити замовнику кондиціонери (єдиний закупівельний словник ДК 021:205-39710000-2 - Електричні побутові прилади) згідно з накладними та актами приймання-передачі, що є невід`ємними частинами Договору, а замовник - прийняти та оплатити товар на умовах цього Договору.
Як вбачається зі змісту п. 4.1 Договору, загальна сума вартості товарної продукції, що постачається, складає 281760 грн. (у т.ч. ПДВ 46960 грн.).
Відповідно до п. 5.1 Договору оплата за товарну продукцію проводиться замовником згідно з цінами, вказаними в накладних, за якими постачається товарна продукція, протягом п`яти робочих днів з дня одержання продукції (день одержання продукції є день виписки накладної, за якою постачається дана партія продукції).
На виконання умов договору сторони підписали специфікацію на загальну суму 281760 грн. (у тому числі ПДВ 46960 грн.).
24.10.2023 ПП "Мята" проведено позивачу попередню оплату за товар в сумі 180000 грн. на підставі рахунку для оплати №71 від 17.10.2023. За фактом попередньої оплати виписано податкову накладну №11 від 24.10.2023 на суму 180000 грн. (в тому числі ПДВ 30000 грн.), яку скеровано для реєстрації. Реєстрація податкової накладної відбувалась за фактом першої події, якою була часткова оплата вартості товару.
Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів з метою підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Позивач подав повідомлення №1 про надання пояснень від 13.01.2024, письмові пояснення та копії документів щодо вказаної податкової накладної: копія видаткової накладної №ХА231103/5 від 03.11.2023, копія заключної банківської виписки від 13.01.2024 за період з 24.10.2023 по 24.10.2023, копія договору №1 про надання послуг по веденню бухгалтерського обліку від 22.08.2023, копія договору №71 від 16.10.2023, копія договору оренди приміщення від 31.03.2023, картки рахунку 281 за четвертий квартал 2023.
Для здійснення господарської діяльності ТОВ "ТД Склад Україна" (покупець) уклало договір поставки №201023 від 20.10.2023 з ТОВ "Хайсенс Україна" (постачальник). Відповідно до умов вказаного договору постачальник зобов`язався протягом строку дії договору поставити, а покупець прийняти та оплатити обладнання ( у тому числі кондиціонери) за ціною, в асортименті та у кількості, що вказана у рахунках фактурах, які є невід`ємною частиною договору. Відповідно до п. 4.1 цього ж договору постачальник поставляє покупцю обладнання на умовах FXW (самовивіз обладнання покупцем зі складу постачальника). Приймання обладнання здійснюється покупцем згідно з відповідною накладною.
ТОВ "Хайсенс Україна виписало рахунок №ХА231024/6 від 24.10.2023 на загальну суму поставки кондиціонерів 223845,12 грн. (у т.ч. ПДВ 37307,52 грн.) Факт поставки обладнання підтверджується видатковою накладною №ХА231103/5 від 03 листопада 2023 на загальну суму 223845,12 грн. (у т.ч. ПДВ 37307,52 грн.) Факт здійснення оплати підтверджується заключною випискою по рахунку за 26.10.2023.
Оскільки поставка обладнання здійснювалась покупцем шляхом самовивозу зі складу постачальника, ТОВ "Склад Україна" також уклало договір надання послуг №01/11-/23 від 01.11.2023 з фізичною особою ОСОБА_1 , який зобов`язувався надавати послуги з перевезення вантажу - кондиціонерів з місця знаходження вантажу за адресою АДРЕСА_1 до пункту його призначення за адресою АДРЕСА_2 . Згідно з правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні та для підтвердження факту перевезення вантажу складена товарно-транспортна накладна №ХА231103/5 від 3 листопада 2023.
17.01.2024 за результатами розгляду поданих позивачем документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийняте повідомлення №10386410/44653534 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. У повідомленні запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, первинні документи щодо транспортування продукції, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.
У розділі "додаткова інформація" вказано, що платником не надано договір, документи щодо транспортування товару та розрахункові документи з основним постачальником, відсутні розрахункові документи щодо договору оренди від 31.03.2023. Крім того, відсутня картка рахунку, відповідно неможливо встановити дотримання вимог п. 187.1 ст. 187 ПКУ.
23.01.2024 позивач подав додаткове повідомлення №2 про надання пояснень та документів, а також копію універсального документу №201023 від 20.10.2023, акту виконаних робіт до договору оренди приміщення б/н від 01.04.2023, копію заключної банківської виписки від 23.01.2024 за період з 26.10.2023 по 26.10.2023 та заключної банківської виписки від 23.01.2024 за період з 09.11.2023 по 09.11.2023, копію договору №01/11/23 на надання послуг від 01.11.2023, картки рахунку 631 за четвертий квартал 2023, картки рахунку 361 за четвертий квартал 2023, копію товарно-транспортної накладної №ХА231103/5 від 03.11.2023.
У повідомленні платник зазначив наступне: ТОВ "ТД Склад Україна" отримало 24.10.2023 на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 в АТ КБ "Приватбанк" оплату за надання послуг з монтажу кондиціонера та реалізації кондиціонерних блоків від Приватного підприємства "Мята" (код ЄДРПОУ 41674169) згідно з платіжним дорученням №13 від 24.10.2023 на суму 180000 грн. в т.ч. ПДВ 30000 грн. Монтажні роботи виконуються безпосередньо керівником підприємства. На момент подання пояснення роботи виконані не повністю, кондиціонери були придбані в Товариства з обмеженою відповідальністю "Хайсенс Україна" (код ЄДРПОУ 41814357), що підтверджується видатковою накладною "ХА231103/5 від 03.11.2023 на суму 223845,12 грн. (у т.ч. ПДВ - 37307,52 грн.). Доставка товару здійснювалась ФОП ОСОБА_1 , що засвідчується договором №01/11/23 від 01 листопада 2023, актом наданих послуг №01/11/23 від 03.11.2023, складеною відправником ТТН № ХА231103/5 від 03.11.2023. На даний момент товар зберігається на складі до моменту його монтажу та реалізації, так як замовник ще виконує будівельні роботи. Відповідно до договору оренди №б/н від 31.03.2023 ТОВ "ТД Склад Україна" орендує частину нежитлового приміщення у ФОП " ОСОБА_2 " РНОКПП НОМЕР_2 . Приміщення передано відповідно акту приймання-передачі.
24.01.2024 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла спірне рішення №10428676/446553534 про відмову у реєстрації податкової накладної № 11 від 24.10.2023 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою відмови вказано ненадання/часткове ненадання додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладні/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додаткова інформація не зазначена.
На рішення позивачем подано скаргу до ДПС України, яку залишено без задоволення. До скарги платником надані письмові пояснення щодо господарської операції та підтверджуючі документи у кількості 14 додатків.
Оцінюючи правомірність спірного рішення, суд виходить з такого.
Згідно з п.201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Таким чином, продавець на дату отримання попередньої оплати за товар зобов`язаний скласти податкову накладну на суму такої попередньої оплати.
Отже, податковим законодавством передбачений обов`язок складати податкову накладну як на повне, так і на часткове постачання товарів (робіт, послуг) або їх оплату, часткову або повну, тому невідповідність загальної суми поставки у договорі зазначеній у податковій накладній вартості окремої партії чи частини товару не свідчить про необґрунтованість складання податкової накладної.
Згідно з п.201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Таким чином, продавець на дату отримання попередньої оплати за товар зобов`язаний скласти податкову накладну на суму такої попередньої оплати.
Отримання позивачем попередньої оплати за товар в розмірі 180000 грн. від покупця ТОВ "Мята" за договором №71 від 16.10.2023 підтверджується заключною випискою за період з 24.10.2023 по 24.10.2023, карткою рахунку 361 за 4 квартал 2023.
Факт сплати коштів покупцем за товар належними доказами не спростований податковим органом. Оскільки складання податкової накладної здійснювалось за фактом першої події, якою була оплата коштів за товар, вимога надати додаткові документи, які стосуються підтвердження факту транспортування товару, а також розрахункові документи по договору оренди від 31.03.2023 є необґрунтованою.
На думку суду, надані платником документи були достатніми й належними для підтвердження змісту господарської операції, за якою оформлено податкову накладну, відтак дозволяли підтвердити обґрунтованість складання та реєстрації податкової накладної. Як вбачається зі змісту оскарженого рішення, комісія не ставить під сумнів, не оцінює і не спростовує ті первинні документи, які були надані платником. Відповідачами не доведено належними доказами те, що надані позивачем документи мали такі недоліки форми або змісту, які виключали можливість реєстрації податкової накладної.
Крім того, платником було надано видаткову накладну №ХА231103/5 від 03.11.2023 на суму 223845,12 грн., якою підтверджується придбання кондиціонерних блоків, а також документи, що підтверджували перевезення вказаного товару (договір №01/11/23 від 01.11.2023, акт наданих послуг №01/11/23 від 03.11.2023).
Відповідачі протилежне суду не довели і доводи позивача належними доказами не спростували. Крім того, відповідачі не надали належних доказів на підтвердження того, що господарська операція щодо поставки фактично не відбулась.
Суд звертає увагу на те, що сумніви контролюючого органу щодо дотримання платником вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватись шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних у ЄРПН.
З огляду на це суд вважає, що спірне рішення є необґрунтованим і протиправним, тому підлягає скасуванню.
Відповідно до п. 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 № 1246 (із змінами) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:1.прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2.набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); 3.неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Враховуючи це, суд вважає необхідним зобов`язати ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Склад Україна" №11 від 24 жовтня 2023.
Оскільки відповідачі не спростували доводи позивача належними доказами і не довели правомірність прийнятого рішення, позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області № 10428676/44653534 від 24 січня 2024, прийняте стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Склад Україна".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ""ТД Склад Україна" № 11 від 24 жовтня 2023.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Склад Україна" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1514 грн. за рахунок асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Склад Україна" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1514 грн. за рахунок асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 03 червня 2024 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД Склад Україна" (вул. Заводська, 80/3,Хмельницький,Хмельницька область,29009 , код ЄДРПОУ - 44653534) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2024 |
Оприлюднено | 05.06.2024 |
Номер документу | 119462626 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні