Постанова
від 03.06.2010 по справі 2-а-5168/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

 І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

03 червня 2010 року                                                                справа № 2-а-5168/10/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді – Балаклицького А.І., при секретарі – Мостовому О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу

за позовом

Білоцерківської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області

до

Приватного підприємства «Авілія»

про

стягнення штрафних (фінансових) санкцій,

в с т а н о в и в:

Білоцерківська об’єднана державна податкова інспекція Київської області (далі - Позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Авілія» (далі - Відповідач) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2 316,50 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної працівниками Білоцерківської ОДПІ перевірки, встановлено порушення відповідачем чинного законодавства, внаслідок чого до Відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 2 316,50 грн. за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ».

В судовому засіданні представник позивача підтримав свої позовні вимоги та просив суд позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, відзиву на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, судом визнано за можливе розглянути справу у відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини справи, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство «Авілія» зареєстровано Виконавчим комітетом Білоцерківської міської ради Київської області 21 червня 1996 року. Як платник податків, зборів та обов’язкових платежів Відповідач взятий на облік в Білоцерківській ОДПІ 27.06.1996 року за № 209, що підтверджується довідкою від 20.04.2010 року № 288.

Як встановлено судом, 22 березня 2010 року працівниками Білоцерківської ОДПІ Київської області на підставі направлень від 19.03.2010 року № 2144 та № 2145 проведено перевірку за дотриманням ПП «Авілія» порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій. За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки від 22.03.2010 року.

Відповідно до Акту перевірки встановлено порушення Відповідачем п. п. 9, 11, 12, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР, а саме: не забезпечення використання режиму попереднього програмування найменувань товарів, незабезпечення щоденного друку фіскальних звітних чеків в книзі обліку розрахункових операцій № 1027004348Р/3 від 23.06.2009 року фіскальних звітних чеків реєстратора розрахункових операцій № 0854 від 06.01.2010 року, порушено порядок ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації – відсутні будь-які підтверджуючі документи на товар згідно відомості на 447,00 грн. та не забезпечено відповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових документів.

Відповідно до п. п. 9, 11, 12, 13 Закону № 265 суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані : щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості; вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг); забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

За наслідками зазначеної перевірки Білоцерківською ОДПІ винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 09.04.2010 року № 0001410235/1267, яким до Відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 2 316,50 грн.

Пунктом 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ визначено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції у випадках, порядках та розмірах, встановлених законами України.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі Закон № 265) за порушення вимог цього Закону до суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції.

Пунктом 4 статті 17 Закону № 265 визначено, що у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій передбачена відповідальність у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 х 340,00 грн. = 340,00 грн.).

Відповідно до п. 6 ст. 17 Закону № 265 у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку кількості до порушника застосовуються штрафні санкції у розмірі п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85,00 грн.).

Згідно ст. ст. 20, 21 Закону № 265 до суб’єктів підприємницької діяльності, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку та що не ведуть або ведуть з порушенням встановленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (447,00 грн. х 2 = 894,00 грн.).

Згідно ст. 22 Закону № 265 у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, до суб’єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п’ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність. Відповідно до матеріалів справи – сума виявленої невідповідності становить 199,50 грн. (199,50 грн. х 5 = 997,50 грн.).

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування  реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг » с уми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб’єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Відповідачем сума штрафних санкцій до цього часу в добровільному порядку не сплачена. Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 09.04.2010 року № 0001410235/1267 Відповідачем в адміністративному та в судовому порядку не оскаржувалися. Вони не скасовані у спосіб та відповідно до процедури, що регламентована Законом України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181.

Пункт 1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.20.2000 р. № 2181-ІІІ визначає, що податковий борг (недоїмка) – це податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.

Сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки встановлені Законом, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 року № 509-ХІ фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються в судовому порядку.

За таких обставин суд вважає, що застосування до Приватного підприємства «Авілія», за наслідками перевірки, фінансових санкцій на загальну суму 2 316,50 грн. є правомірним та застосованим відповідно до вимог чинного законодавства.

Враховуючі викладені норми чинного законодавства, всебічно розглянувши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог і, відповідно, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», ст. ст. 69, 70, 71, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Білоцерківської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області – задовольнити .

Стягнути з Приватного підприємства «Авілія» (09104, Київська область, м. Біла Церква, Гайок, 103, кв. 45, ідентифікаційний код 24215188) на користь Білоцерківської об’єднаної державної податкової інспекції Київської області штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2 316 (дві тисячі триста шістнадцять) грн. 50 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня її проголошення заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Суддя: /підпис/

З оригіналом згідно

Суддя                                                                                         А.І. Балаклицький    

Повний текст постанови складено та підписано 07 червня 2010 року.

Постанова станом на 07 червня 2010 року законної сили не набрала.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2010
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11946753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5168/10/1070

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні