КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2010 року
м. Київ 12:17 Справа № 2а-8612/10/1070
Київський окружний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:
головуючий суддя: Журавель В.О., судді: Лиска І.Г., Музиченк о А.В.,
при секретарі судового зас ідання Горбуновій К.С.,
за участю:
позивача 1: ОСОБА_1,
позивача 2: ОСОБА_2,
представника відповідача: Ушакової Л.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ОС ОБА_1, ОСОБА_2 до Фастівсь кої міської виборчої комісії Київської області про скасу вання постанов від 18.10.2010 №155 і №156,
в становив:
21.10.2010 до Київського окруж ного адміністративного суду звернулись ОСОБА_1 і ОСО БА_2 (далі - позивачі) з позо вами до Фастівської міської виборчої комісії Київської о бласті (далі - відповідач).
21.10.2010 відкрито провадження в адміністративній справі №2а- 8612/10/1070 за позовом ОСОБА_1 до Ф астівської міської виборчої комісії Київської області п ро скасування постанови від 18.10.2010 №155, якою їй відмовлено у ре єстрації кандидатом у депута ти Фастівської міської ради Київської області в одноманд атному мажоритарному виборч ому окрузі №6 за заявою Фастів ської міської організації па ртії «Реформи і порядок».
21.10.2010 відкрито провадження в адміністративній справі №2а- 8617/10/1070 за позовом ОСОБА_2 до Ф астівської міської виборчої комісії Київської області п ро скасування постанови від 18.10.2010 № 156, якою йому відмовлено у реєстрації кандидатом у деп утати Фастівської міської ра ди Київської області в одном андатному мажоритарному виб орчому окрузі № 4 за заявою Фас тівської міської організаці ї партії «Реформи і порядок» .
Ухвалою Київського окружн ого адміністративного суду в ід 22.10.2010 адміністративні справ и №2а-8612/10/1070 та №2а-8617/10/1070 об' єднано в одне провадження та присво єно об' єднаній справі №2а-8612/10 /1070.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що оскаржувані постан ови, на думку позивачів, прийн ято з порушенням норм матері ального та процесуального пр ава та не відповідають вимог ам закону, висновки територі альної виборчої комісії відн осно порушення позивачами за конодавства про вибори депут атів та сільських, селищних, м іських голів є помилковими т а такими, що порушують засади виборчого процесу, а тому вка зані рішення є протиправними і підлягають скасуванню.
Так, на виконання вимог пост анов Київського окружного ад міністративного суду від 12.10.201 0 в адміністративній справі № 2а-8143/10/1070 та від 13.10.2010 в адміністрат ивній справі №2а-8144/10/1070, якими ска совано постанови Фастівсько ї міської виборчої комісії К иївської області щодо відмов и у реєстрації позивачів кан дидатами в депутати до Фасті вської міської ради в однома ндатних мажоритарних виборч их округах № 4 та № 6 по виборах в депутати Фастівської місько ї ради Київської області, від повідачем розглянуто питанн я щодо реєстрації позивачів кандидатами в депутати Фасті вської міської ради Київсько ї області, проте в порушення п риписів чинного законодавст ва України необґрунтовано зр облено висновок про порушенн я встановленого законом поря дку висунення кандидатів у д епутати в одномандатному маж оритарному виборчому окрузі , зазначеного в частині 2 статт і 36 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Ав тономної Республіки Крим, мі сцевих рад та сільських, сели щних, міських голів» від 10.07.2010 № 2487-VI (далі - Закон України №2487-VI), а також через порушення стро ків реєстрації кандидатів в депутати в одномандатних маж оритарних виборчих округах, встановлених абзацом 2 части ни 6 статті 41 Закону України № 24 87-VI.
Відповідачем в оскаржуван их постановах вказано, що пор ушення встановленого законо м порядку висунення кандидат ів у депутати в одномандатно му мажоритарному виборчому о крузі полягає у тому, що у прот околі зборів місцевої органі зації партії зазначено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 безпар тійні, а відповідно до довідк и голови Фастівської міської партійної організації Всеук раїнського об' єднання «Бат ьківщина» вони є членами заз наченої організації партії.
На підставі цього відповід ачем у постановах від 18.10.2010 №155 та №156 повторно відмовлено позив ачам у реєстрації їх кандида тами в депутати до Фастівськ ої міської ради Київської об ласті за заявою Фастівської міської організації партії « Реформи і порядок» (ОСОБА_2 - в одномандатному мажоритар ному виборчому округу №4, ОС ОБА_1 - в одномандатному мажо ритарному виборчому округу № 6).
У судовому засіданні позив ачі підтримали позовні вимог и у повному обсязі та просили суд позов задовольнити.
Представник відповідача п озов не визнав, просив суд від мовити у задоволенні позовни х вимог та зазначив, що Фастів ська міська виборча комісія Київської області діяла на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені за конодавством України, оскарж увані рішення про відмову в р еєстрації позивачів кандида тами в депутати до Фастівськ ої міської ради в одномандат них мажоритарних виборчих ок ругах № 4 та № 6 по виборах в деп утати Фастівської міської ра ди прийнято відповідачем пра вомірно, оскільки встановлен о невідповідність у поданих документах вимогам Закону Ук раїни № 2487-VI - зазначення цих о сіб у списках як безпартійни х та встановленням комісією їх членства в місцевій орган ізації партії Всеукраїнсько го об' єднання «Батьківщина »; крім того, визначений закон ом строк реєстрації кандидат ів в депутати сплинув, у зв`яз ку з чим позовні вимоги задов оленню не підлягають.
У своїх поясненнях в судово му засіданні позивачі вказал и, що дійсно були членами Фас тівської місцевої організац ії партії Всеукраїнське об' єднання «Батьківщина», проте 01.10.2010 в порядку, встановленому Статутом партії, подали заяв и про вихід із членства в парт ії. Це підтверджується довід кою за підписом ОСОБА_3 - го лови Фастівської міської орг анізації політичної партії В сеукраїнське об' єднання «Б атьківщина». Оскільки членст во в партії є добровільним, то як на час висування їх кандид атами в депутати від Фастівс ької міської організації пар тії «Реформи і порядок» 02.10.2010, т ак і на час подання документі в до виборчої комісії вони бу ли безпартійними, а тому висн овки комісії з цього приводу щодо невідповідності подани х ними документів вимогам за кону є помилковими. Крім того , комісія не мала права за влас ною ініціативою досліджуват и їх членство в партії. Що стос ується пропуску строку для р еєстрації кандидатів в депут ати, то це сталося не з їх вини , а внаслідок неправомірних д ій Фастівської міської вибор чої комісії по відмові в їх ре єстрації кандидатами в депут ати з наведених підстав.
Представник відповідача п ояснив, що виборчою комісією було отримано дані про членс тво позивачів в місцевій орг анізації партії Всеукраїнсь ке об' єднання «Батьківщина » станом на 02.10.2010, які було отрим ано від Голови Фастівської м іської організації політичн ої партії Всеукраїнське об' єднання «Батьківщина» Гріши на С.В., крім того, визначений з аконом строк реєстрації канд идатів в депутати сплинув, що і стало підставою для відмов и в їх реєстрації. Факт виходу позивачів із членства в парт ії просить не брати до уваги, о скільки довідка, яка це підтв ерджує, видана ОСОБА_3 - осо бою, яка в установленому поря дку не зареєстрована органам и юстиції як голова Фастівсь кої міської організації полі тичної партії Всеукраїнське об' єднання «Батьківщина».
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, суд дійшов висновку, що поз овні вимоги підлягають задов оленню з таких підстав.
Як вбачається з оскаржуван их постанов від 18.10.2010 №155 та №156, ро зглянувши постанови Київськ ого окружного адміністратив ного суду, відповідно, від 13.10.2010 в адміністративній справі № 2а-8144/10/1070 та від 12.10.2010 в адміністрат ивній справі №2а-8143/10/1070, щодо реєс трації позивачів кандидатам и в депутати до Фастівської м іської ради в одномандатних мажоритарних виборчих округ ах №4 та №6 по виборах в депутат и Фастівської міської ради з а заявою Фастівської міської організації партії «Реформи і порядок», Фастівська міськ а виборча комісія Київської області встановила в поданих документах порушення встано вленого законом порядку вису нення кандидата у депутати в одномандатному мажоритарно му виборчому окрузі, зазначе них в частині 2 статті 36 Закону України № 2487-VI, а саме: у протоко лі зборів місцевої організац ії партії зазначено, що позив ачі позапартійні, а відповід но довідки голови Фастівсько ї міської партійної організа ції Всеукраїнського об' єдн ання «Батьківщина» від 18.10.2010 №04 -10 вони є членами зазначеної м ісцевої організації партії. Враховуючи викладене та відп овідно до частини 6 абзацу 2 ст атті 41 Закону України № 2487-VI, від повідачем повторно відмовле но позивачам в реєстрації ка ндидатами в депутати до Фаст івської міської ради в одном андатних мажоритарних вибор чих округах №6 та №4.
Дослідженням постанов Киї вського окружного адміністр ативного суду від 12.10.2010 в адміні стративній справі №2а-8143/10/1070 та в ід 13.10.2010 в адміністративній спр аві №2а-8144/10/1070, якими частково зад оволено позовні вимоги ОСО БА_1 та ОСОБА_2, скасовано постанови Фастівської міськ ої виборчої комісії Київсько ї області щодо відмови у реєс трації позивачів кандидатам и в депутати до Фастівської м іської ради в одномандатних мажоритарних виборчих округ ах № 4 та № 6 по виборах в депутат и Фастівської міської ради К иївської області, підставою для прийняття такого рішення суду стало те, що відповідач, як суб' єкт владних повноваж ень, в судове засідання не при був і не надавав доказів, які б спростовували твердження по зивачів, а винесені відповід ачем постанови не відповідал и встановленим вимогам.
Надаючи правову оцінку від носинам, що виникли між сторо нами, суд виходить з наступно го.
Основні засади, організаці я і порядок проведення вибор ів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, р айонних у містах, сільських, с елищних рад (далі - депутати) т а сільських, селищних, міськи х голів регулюються Конститу цією України, Законом Україн и № 2487-VI та іншими законами Укра їни, а також прийнятими відпо відно до них іншими актами за конодавства.
Статтею 11 Закону України № 248 7-VI передбачено, що виборчий пр оцес - це здійснення суб'єктам и, визначеними у статті 12 цьог о Закону, виборчих процедур, п ередбачених цим Законом.
Одним з етапів виборчого пр оцесу є, зокрема, висування та реєстрація кандидатів у деп утати та кандидатів на посад у сільського, селищного, місь кого голови.
Відповідно до частини перш ої статті 10 Закону України № 2487 -VI право висування кандидатів у депутати та кандидатів на п осаду сільського, селищного, міського голови належить гр омадянам України, які мають п раво голосу. Це право реалізу ється громадянами України че рез республіканські в Автоно мній Республіці Крим, обласн і, районні, міські, районні у м істах організації політични х партій (далі - місцеві органі зації партій) або шляхом само висування відповідно до цьог о Закону.
Згідно з частиною першою ст атті 36 зазначеного Закону вис ування кандидатів у депутати та на посаду сільського, сели щного, міського голови місце вою організацією партії відб увається на підставі цього З акону, статуту політичної па ртії.
Місцева організація парті ї може висунути особу, яка є чл еном цієї політичної партії, або безпартійного громадяни на (частина друга статті 36 Зак ону України № 2487-VI).
Відповідні умови реєстрац ії кандидатів у депутати в од номандатному, одномандатном у мажоритарному виборчому ок рузі передбачено статтею 38 За кону України № 2487-VI.
Так, згідно з частиною першо ю вказаної статті, відповідн а територіальна виборча ко місія реєструє кандидата в д епутати, висунутого місцевою організацією партії в одном андатному, одномандатному ма жоритарному виборчому окруз і, за умови пред'явлення ним д окумента, передбаченого част иною другою статті 3 цього Зак ону, та отримання комісією та ких документів: 1) заяви про ре єстрацію кандидата в депут ати, підписаної керівником місцевої організації парті ї та засвідченої печаткою мі сцевої організації партії аб о організації цієї політично ї партії вищого рівня; 2) копії свідоцтва про реєстрацію мі сцевої організації партії; 3) в итягу з протоколу зборів (кон ференції) місцевої організац ії партії про висування кан дидата в депутати. Витяг з пр отоколу повинен бути підписа ний керівником місцевої орг анізації партії та засвідче ний печаткою місцевої орган ізації партії або організаці ї цієї політичної партії вищ ого рівня; 4) заяви особи про зг оду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії та заяви про згоду на оприлюднення бі ографічних відомостей у зв'я зку з участю у місцевих вибор ах; 5) автобіографії кандидата в депутати, що обов'язково пов инна містити: прізвище, влас не ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число , місяць, рік і місце народженн я,
громадянство, відомост і про освіту, трудову діяльні сть, посаду, місце роботи (за няття), громадську роботу (в тому числі на виборних поса дах), партійність, склад сім 'ї, адресу місця проживання, контактний телефон, відомос ті про наявність чи відсутн ість судимості; 6) декларації п ро майно і доходи кожного кан дидата в депутати за останні й рік, термін звітності щодо я кого минув, за формою, затверд женою Міністерством фінансі в України; 7) чотири фотографі ї кандидата у депутати розм іром 4 x 6 сантиметрів.
Згідно з вимогами частини 6 статті 35 Закону України № 2487-VI ос оба може бути висунута канди датом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищн ого, міського голови шляхом в исування місцевою організац ією (місцевими організаціями ) лише однієї політичної парт ії.
Відповідно до вимог частин и 6 статті 41 Закону України № 2487- VI відмова у реєстрації кандид ата у депутати в одномандатн ому, одномандатному мажорита рному виборчому окрузі з під став невідповідного оформле ння документів, передбачених частинами першою, третьою ст атті 38 цього Закону, не виключ ає повторного подання кандид атом заяви про реєстрацію. Та ка заява з виправленими відп овідно до вимог цього Закону документами повинна бути по дана до територіальної вибор чої комісії не пізніш як за 23 д ні до дня виборів. Остаточне р ішення про реєстрацію кандид атів у депутати в одномандат ному, одномандатному мажорит арному виборчому окрузі прий мається територіальною вибо рчою комісією не пізніш як за 22 дні до дня виборів.
Відповідно до частини 1 стат ті 44 Закону України № 2487-VI терито ріальна виборча комісія відм овляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на поса ду сільського, селищного, міс ького голови в разі: 1) порушен ня встановленого цим Законом порядку висування кандидата , в тому числі перевищення вст ановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депу тати, які можуть бути висунут і у відповідному виборчому о крузі; 2) відсутності передбач ених цим Законом відомостей у документах, зазначених від повідно у статтях 37 - 39 цього За кону, або невідповідного офо рмлення таких документів; 3) пр ипинення громадянства Украї ни кандидата; 4) визнання судом кандидата недієздатним, наб рання щодо нього законної си ли обвинувальним вироком суд у за вчинення умисного злочи ну; 5) виявлення територіально ю виборчою комісією обставин , за яких особу не може бути об рано депутатом або сільським , селищним, міським головою ві дповідно до статті 9 цього Зак ону.
Законом України «Про політ ичні партії в Україні» (ст.2, ст .11) передбачено обов' язкову р еєстрацію партії та її облас них, міських і районних орган ізацій або інших структурних утворень, передбачених стат утом партії, яка здійснюєтьс я відповідними органами юсти ції Міністерства юстиції Ук раїни, якщо інший порядок не передбачений законом, лише п ісля реєстрації політичної п артії Міністерством юстиції України. Після реєстрації об ласних, міських та районних о рганізацій політичних парті й вони можуть набувати стату су юридичної особи, якщо це передбачено статутом парті ї.
Отже, цим Законом визначено обов' язкову реєстрацію пар тії та її організацій саме ві дповідними органами юстиції , а не іншими державними орган ами, які здійснюють реєстрац ію юридичних осіб. Реєстраці я обласних, міських і районни х організацій партії як юрид ичних осіб відповідно до вим ог цього закону є правом, а не обов' язком цих організацій , і це право реалізується на пі дставах, визначених статутом партії, у порядку, встановлен ому законодавством України.
Відповідно до частини 11 ста тті 36 Закону України № 2487-VI орга ни Міністерства юстиції Укра їни в Автономній Республіці Крим, областях, районах, міс тах, районах у містах не пізні ш як за 35 днів до дня виборів пе редають до Центральної вибор чої комісії та відповідних т ериторіальних виборчих комі сій відомості щодо зареєстро ваних місцевих організацій партій із зазначенням кері вників таких організацій, а також дат їх реєстрації.
З оглянутого у судовому зас іданні листа від 24.09.2010 № 420-01-15 вбач ається, що Фастівське міськр айонне управління юстиції у відповідності до пункту 11 ста тті 36 Закону України № 2487-VI нада ло відповідачу інформацію пр о міські організації політич них партій, що є суб' єктами в иборчого процесу. У цьому пер еліку (пункт 22 додатку № 1 до лис та) наведено інформацію щодо Фастівської міської партійн ої організації політичної па ртії Всеукраїнського об' єд нання «Батьківщина», її голо ви - Грішина Сергія Віталій овича та її місцезнаходження : 08500, Київська область, м. Фастів , вул. Папаніна, 42.
Як вбачається з довідки АА № 283407 з Єдиного державного реєст ру підприємств та організаці й України керівником Фастівс ької міської організації пол ітичної партії Всеукраїнськ ого об' єднання «Батьківщин а» (ідентифікаційний код 25951222) є Грішин Сергій Віталійович, м ісцезнаходження: 08500, Київська область, м. Фастів, вул. Папані на, 42. Дата останньої реєстрац ійної дії - 10.09.2010.
10.09.2010 Фастівською міською орг анізацією політичної партії Всеукраїнського об' єднанн я «Батьківщина» замінено сві доцтво про державну реєстрац ію юридичної особи, яке місти ть інформацію, зокрема, щодо і дентифікаційного коду юриди чної особи - 25951222 та місцезнах одження юридичної особи: 08500, Ки ївська область, м. Фастів, вул. Папаніна, 42, що підтверджуєть ся копією відповідного свідо цтва серії А00 № 475579.
Дослідженням у судовому за сіданні виборчого списку кан дидатів у депутати до Фастів ської міської ради Київської області від Фастівської міс ької організації партії «Реф орми і порядок» установлено, що позивачів - ОСОБА_1 та ОСОБА_2, як безпартійних, вис унуто кандидатами в депутати до Фастівської міської ради Київської області конференц ією цієї політичної організа ції, що відбулася 02.10.2010.
Як вбачається з постанови П резидії Політичної Ради парт ії Всеукраїнського об' єдна ння «Батьківщина» від 08.10.2010 №06-08- 119, головою Фастівської місько ї організації політичної пар тії Всеукраїнського об' єдн ання «Батьківщина» затвердж ено обрану на XVI звітно-виборн ій конференції Фастівської м іської організації політичн ої партії Всеукраїнського об ' єднання «Батьківщина» 07.10.2010 Ситнік Броніславу Вікентіїв ну.
Із повідомлення Фастівськ ої міської організації політ ичної партії Всеукраїнськог о об' єднання «Батьківщина» від 18.10.2010 №04-10 за підписом Голови Фастівської міської організ ації політичної партії Всеук раїнського об' єднання «Бат ьківщина» Грішина С.В., станом на 02.10.2010 позивачі є членами заз наченої партійної організац ії.
Дослідженням в судовому за сіданні довідки від 22.10.2010 за під писом ОСОБА_3 - голови Фаст івської міської організації політичної партії Всеукраїн ського об' єднання «Батьків щина», установлено, що ОСОБ А_1 та ОСОБА_2 відповідно до п.11 ч.5 ст.3 Статуту Всеукраїн ського об' єднання «Батьків щина» та поданих особисто за яв від 01.10.2010 вийшли з членів Фас тівської міської організаці ї політичної партії Всеукраї нського об' єднання «Батькі вщина».
При наданні оцінки зазначе ним обставинам суд керується вимогами ч.3 ст.4 Закону Україн и «Про політичні партії в Укр аїні», згідно з приписами яко ї втручання з боку органів де ржавної влади та органів міс цевого самоврядування або їх посадових осіб у створенн я і внутрішню діяльність пол ітичних партій та їх місцеви х осередків забороняється, з а винятком випадків, передба чених цим Законом, а також вим огами п.4.ч.3 ст.17 КАС України, згі дно з якими юрисдикція адмін істративних судів не поширює ться на публічно-правові спр ави щодо відносин, які відпов ідно до закону, статуту (полож ення) об'єднання громадян від несені до його внутрішньої д іяльності або виключної комп етенції.
Надаючи оцінку поясненням позивачів щодо їх виходу з чл енства в партії та наданим ві дповідачем документам щодо ї х членства в партії суд вважа є, що відповідно до вимог ст. 36 К онституції України, Закону У країни «Про політичні партії » громадяни є вільні в реаліз ації наданих свобод щодо об' єднання в політичні партії, в ступ до членства в партії та в ихід із членства в партії є до бровільним, ніхто не може бут и примушений до вступу в будь -яке об'єднання громадян чи об межений у правах за належніс ть чи неналежність до політ ичних партій або громадських організацій.
З огляду на це суд вважає, що позивачі 01.10.2010 в порядку, встан овленому Статутом Всеукраїн ського об' єднання «Батьків щина», подали заяви про вихід із членства в партії, чим здій снили вихід з членства у Всеу країнському об' єднанні «Ба тьківщина». Факт надання дов ідки щодо їх членства в парті ї та статус особи, яка підписа ла цю довідку, не впливає на ре алізацію принципу добровіль ності членства в партії, закр іпленого ст. 36 Конституції Укр аїни та Законом України «Про політичні партії», а тому не м оже спростовувати факт добро вільного волевиявлення цих о сіб щодо виходу з партії.
Отже, висновки Фастівської міської виборчої комісії що до членства позивачів в парт ії є помилковими і тому не від повідають дійсності.
Як вбачається з оскаржуван их постанов від 18.10.2010 №159 і №156, їх п рийнято на виконання вищевка заних постанов Київського ок ружного адміністративного с уду на підставі частини 2 стат ті 36, з посиланням на абзац 2 час тини 6 статті 41 Закону України № 2487-VІ.
Згідно з даною нормою відмо ва в реєстрації кандидатів у депутати в одномандатному м ажоритарному виборчому окр узі, включених до виборчого с писку від місцевої організац ії партії, з підстав невідпов ідного оформлення поданих мі сцевою організацією партії д окументів, передбачених част иною першою статті 38 цього Зак ону, не виключає повторного п одання місцевою організаціє ю партії заяви про реєстраці ю кандидатів у депутати, вклю чених до виборчого списку ка ндидатів у депутати від місц евої організації партії. Так а заява з виправленими відпо відно до вимог цього Закону д окументами повинна бути пода на до територіальної виборчо ї комісії не пізніш як за 23 дні до дня виборів.
Тобто даною нормою регламе нтовано порядок подання до в иборчої комісії саме повторн ої заяви. Проте, як вбачається з вказаних постанов Київськ ого окружного адміністратив ного суду, Фастівську міську виборчу комісію Київської о бласті зобов' язано розглян ути питання про реєстрацію п озивачів кандидатами у депут ати за тими документами, які п одавались ними до відповідач а при первинному зверненні, а не повторно. Цей факт не запер ечував представник відповід ача, пояснивши суду, що оскарж увані постанови від 18.10.2010 прий малися саме за тими документ ами, які подано позивачем впе рше.
Проте, відмовляючи позивач ам у реєстрації кандидатами в депутати Фастівської міськ ої ради Київської області в о дномандатному мажоритарном у виборчому окрузі за поданн ям Фастівської міської орган ізації партії «Реформи і пор ядок» на підставі абзацу 2 ча стини 6 статті 41 Закону Україн и № 2487-VІ, відповідачем порушено вимоги цього Закону.
Щодо тверджень представни ка відповідача відносно того , що реєстрація кандидатів у д епутати завершилась 07.10.2010, а так ож щодо зазначення позивачам и у позовних заявах про поряд ок виконання судового рішенн я, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 8 стат ті 90 Закону України №2487-VІ у разі визнання судом рішення відп овідної виборчої комісії про типравним, у тому числі з пита ння визнання голосування на виборчій дільниці недійсним , установлення підсумків і ре зультатів голосування, встан овлення результатів виборів , рішення з цього питання прий мається виборчою комісією, р ішення якої було визнане про типравним, або виборчою комі сією вищого рівня на підстав і рішення суду. При цьому вибо рча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює рішення, визнане судом проти правним, крім випадку, коли рі шення було скасовано з форма льних підстав.
Тобто, ця норма є спеціально ю, яка надає підстави виборчі й комісії у разі визнання суд ом попереднього рішення прот иправним, вдруге розглянути питання незалежно від встано влених частиною 6 статті 41 Зак ону України №2487-VІ граничних ст років прийняття відповідног о рішення.
Ураховуючи викладене, оска ржувані постанови Фастівськ ої міської виборчої комісії Київської області від 18.10.2010 №155 і №156 є протиправними та підляг ають скасуванню.
В силу положень статті 11, 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України розгляд і в ирішення справ в адміністрат ивних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суд у своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливос ті. Кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення. В адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Відповідно до частини трет ьої статті 19 Закону України № 2487-VI, виборчі комісії формуютьс я (утворюються) і зобов'язані д іяти відповідно до Конституц ії України, цього та інших зак онів України.
Пунктом першим частини тре тьої статті 2 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій ч и бездіяльності суб' єктів в ладних повноважень адмініст ративні суди перевіряють, зо крема, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 11 Ко дексу адміністративного суд очинства України суд може ви йти за межі позовних вимог ті льки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, сво бод та інтересів сторін чи тр етіх осіб, про захист яких вон и просять.
Враховуючи викладене, керу ючись ст.11, ч.1 ст.177 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни суд дійшов висновку пр о необхідність виходу за меж і позовних вимог, заявлених п озивачами, для повного захис ту їх прав, свобод та інтересі в, а саме про необхідність зоб ов' язати Фастівську міську виборчу комісію Київської о бласті розглянути питання в порядку і спосіб, передбачен ий чинним законодавством, що до реєстрації ОСОБА_1 та ОСОБА_2 кандидатами у депут ати в одномандатних мажорита рних виборчих округах №6 та №4 з виборів депутатів Фастівсь кої міської ради Київської о бласті.
Отже за таких обставин, ви ходячи з меж заявлених позов них вимог, системного аналіз у положень чинного законодав ства України та матеріалів с прави, враховуючи те, що відпо відач при прийнятті оскаржув аних рішень діяв всупереч ви мог закону, суд дійшов виснов ку про обґрунтованість позов них вимог, у зв' язку з чим поз овні вимоги підлягають задов оленню у повному обсязі.
Позивачем за подання позов ної заяви сплачено судовий з бір, доказів понесення ним ін ших судових витрат суду не на дано, тому підстави для прису дження на його користь судов их витрат відсутні.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 158-163, 167 , 172, 177, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та с касувати постанови Фастівсь кої міської виборчої комісії Київської області від 18.10.2010 №155 т а №156, якими ОСОБА_1 та ОСО БА_2 відмовлено у реєстраці ї кандидатами в депутати до В асильківської міської ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах №6 та №4.
Зобов' язати Фастівську м іську виборчу комісію Київсь кої області розглянути питан ня в порядку і спосіб, передба чений чинним законодавством , щодо реєстрації ОСОБА_1 т а ОСОБА_2 кандидатами у де путати в одномандатних мажор итарних виборчих округах № 6 т а № 4 з виборів депутатів Фасті вської міської ради Київсько ї області.
Судові рішення за наслід ками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 172-175 КАС України, наби рають законної сили після за кінчення строку апеляційног о оскарження, а у разі їх апеля ційного оскарження - з момент у проголошення судового ріше ння суду апеляційної інстанц ії.
Судові рішення за наслідка ми розгляду справ, визначени х статтями 172-175 цього Кодексу, м ожуть бути оскаржені в апеля ційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення.
Головуючий суддя Ж уравель В.О.
Судді Лиска І.Г.
М узиченко А.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2010 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11947086 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні