КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28 липня 2010 р. Справа № 2-а-631 2/10/1070
Київський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого - судді Ж уравля В.О.,
при секретарі: ? Горбунові й К.С.,
за участю
представника позивача - Кагаловської В.О.,
представник відповідача - не з' явився.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу
за позовом Управління Пенсійного фон ду України у Кагарлицькому р айоні До
про Комунального підприємств а теплових мереж «Ржищівтепл омережа»
стягнення заборгованості по внесках на загальнообов' язкове державне пенсійне ст рахування,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фо нду України у Кагарлицькому районі Київської області (да лі ? позивач) звернулося до суд у з позовом до Комунального п ідприємства теплових мереж « Ржищівтепломережа» (далі ? ві дповідач) про стягнення забо ргованості по внесках на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування за вер есень-грудень 2008 року та за січ ень-лютий 2009 року у розмірі 9749 гр н 94 коп.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідачем самостійно визнач ено розмір страхових внесків , але не сплачено їх у повному обсязі у визначений законом строк. Внаслідок цього у відп овідача утворилася заборгов аність за цими обов' язковим и платежами.
Ухвалою від 07.07.2010 р. судом відк рито провадження в адміністр ативній справі, розгляд спра ви призначено на 22.07.2010 р., однак, с удове засідання відкладалос я на 28.07.2010 у зв' язку з неявкою д о суду відповідача.
Сторони були належним чино м повідомлені про дату, час та місце судового розгляду. У пр изначений день і час до суду з ' явився представник позива ча, який повністю підтримав п озовні вимоги.
Представник відповідача д о суду повторно не з' явився , про причини неприбуття суд н е повідомив. Судові повідомл ення надсилалися відповідач у за адресою його місцезнахо дження згідно з даними Свідо цтва про державну реєстрацію юридичної особи.
Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України від 15.05.2003 №755-IV “ Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців ” ).
Відповідно до статті 16 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців” від 15.05.2003 № 755-IV єдиний державний реєс тр створюється з метою забез печення органів державної в лади, а також учасників цивіл ьного обороту достовірною ін формацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в. В Єдиному державному реєст рі містяться відомості про ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців, зокрема про а дресу місцезнаходження юрид ичної особи чи адресу місця п роживання фізичної особи. Зг ідно зі статтею 18 вказаного За кону якщо відомості, які підл ягають внесенню до Єдиного д ержавного реєстру, були внес ені до нього, то такі відомост і вважаються достовірними. В ідповідно до частини восьмої статті 35 Кодексу адміністрат ивного судочинства України в важається, що повістку вруче но юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесе ною до відповідного державно го реєстру.
За таких обставин суд вважа є відповідача повідомленим н алежним чином, а його неприбу ття в судове засідання не є пе решкодою для розгляду справи , у зв' язку з чим ухвалив здій снювати розгляд справи за ві дсутності відповідача (части на друга статті 128 Кодексу адм іністративного судочинства України).
Справа розглядалась судо м за наявними в ній матеріала ми і доказами.
Розглянувши подані докум енти і матеріали, всебічно і п овно з' ясувавши фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд вважає встано вленими наступні обставини т а відповідні їм правовідноси ни.
Комунальне підприємство т еплових мереж «Ржищівтеплом ережа» є юридичною особою, за реєстрованою Ржищівською м іською радою народних депута тів Київської області 22.07.99 р. з гідно з Свідоцтвом про держа вну реєстрацію юридичної ос оби, ідентифікаційний код 25666817 .
Комунальне підприємство т еплових мереж «Ржищівтеплом ережа» зареєстровано як пла тник страхових внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування в Управл інні Пенсійного фонду Україн и у Кагарлицькому районі Киї вської області, де заведено к артку особового рахунку стра хувальника.
Відповідачем до позивача б уло подано розрахунки сум ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування за вересень 2008 р.- 2432 грн 13 коп., жовтень 2008 р. - 1781 г рн 27 коп., листопад 2008 р. - 1227 грн 76 коп., грудень 2008 р. - 1672 грн 59 коп., січень 2009 р. - 1324 грн 19 коп., лютий 2009 р. - 3079 грн 46 коп., із самостійн о визначеною ним сумою страх ових внесків на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування, що підлягають сп латі - 9749 грн 94 коп. Ця сума недої мки підтверджується і наявни м у матеріалах справи розрах унком суми боргу відповідача .
Відповідно до статті 92 Конс титуції України виключно зак онами України визначаються о снови соціального захисту, ф орми і види пенсійного забез печення.
Відповідно до статті 5 Закон у України від 09.06.2003 № 1058-ІV “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” (дал і Закону України № 1058-ІV) сфера д ії цього Закону поширюється на відносини, що виникають мі ж суб' єктами системи загаль нообов' язкового державног о пенсійного страхування. Ді я інших нормативно-правових актів може поширюватися на ц і правовідносини лише у випа дках, передбачених зазначени м Законом, або в частині, що йо му не суперечить. Виключно ци м Законом визначаються: прин ципи та структура системи за гальнообов' язкового держа вного пенсійного страхуванн я; коло осіб, з які йому підляг ають; перелік платників стра хових внесків, їх права та обо в' язки; порядок нарахування , обчислення, сплати цих внеск ів і стягнення заборгованост і за ними.
Згідно з пунктом 1 частини п ершої статті 14 Закону України № 1058-ІV страхувальниками є робо тодавці - підприємства, устан ови і організації, створені в ідповідно до законодавства У країни, незалежно від форми в ласності, виду діяльності та господарювання, об' єднання громадян, профспілки, політи чні партії (у тому числі філії , представництва, відділення та інші відокремлені підроз діли зазначених підприємств , установ, організацій, об' єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб' єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб' єктів підприє мницької діяльності, які обр али особливий спосіб оподатк ування (фіксований податок, є диний податок, фіксований сі льськогосподарський подато к, придбали спеціальний торг овий патент), які використову ють працю фізичних осіб на ум овах трудового договору (кон тракту) або на інших умовах, пе редбачених законодавством, а бо за договорами цивільно-пр авового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 стат ті 11 цього Закону.
Згідно з частиною першою ст атті 15 Закону України № 1058-ІV вка зані у статті 14 цього Закону с трахувальники є платниками с трахових внесків до солідарн ої системи пенсійного страху вання (Пенсійного фонду Укра їни). Частиною третьою статті 15 цього Закону встановлено, щ о страхувальники набувають с татусу платників страхових в несків із дня їх реєстрації у територіальному органі Пенс ійного фонду.
Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як плат ник страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування, а тому є страхувальником в розумін ні положень Закону України № 1058-IV.
Відповідно до пункту 6 части ни другої статті 17 Закону Укра їни № 1058-IV страхувальник зобов' язаний нараховувати, обчисл ювати і сплачувати в установ лені строки та в повному обся зі страхові внески.
Згідно з частиною третьою с татті 18 цього ж Закону страхов і внески є цільовим загально обов' язковим платежем, який справляється на всій терито рії України в порядку, встано вленому цим Законом.
Статтею 19 Закону України № 105 8-IV встановлено, що страхові вн ески до солідарної системи з агальнообов'язкового держав ного пенсійного страхування нараховуються роботодавцем на суми фактичних витрат на о плату праці (грошового забез печення) працівників, що вклю чають витрати на виплату осн овної та додаткової заробітн ої плати та інших заохочувал ьних і компенсаційних виплат .
Обчислення страхових внес ків здійснюється щомісячно з а ставками, визначеними п.п. 4.1, 4.2 Інструкції про порядок обчи слення і сплати страхувальни ками та застрахованими особа ми внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України, затвердженої поста новою правління Пенсійного ф онду України 19 грудня 2003 р. № 21-1 та ст. 4 Закону України “Про збір на обов' язкове державне пе нсійне страхування” від 25 че рвня 1997 р. № 400/97-ВР.
Відповідно до частин шосто ї та дванадцятої статті 20 Зако ну України № 1058-IV, страхувальни ки зобов' язані сплачувати с трахові внески, нараховані з а відповідний базовий звітни й період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня зак інчення цього періоду; страх ові внески сплачуються незал ежно від фінансового стану п латника.
Відповідно до вимог частин и 2 ст. 106 Закону України № 1058-ІV сум и страхових внесків своєчас но не нараховані та/або не спл ачені страхувальниками у стр оки, визначені ст. 20 цього За кону, в тому числі обчислені т ериторіальними органами Пен сійного фонду у випадках, пер едбачених частиною 3 названо ї статті, вважаються простро ченою заборгованістю із спла ти страхових внесків і стягу ються з нарахуванням пені т а застосуванням фінансових с анкцій, розмір яких визначен о п.п. 8 - 9 ст. 106 цього Закону.
У зв' язку з порушенням від повідачем платіжної дисципл іни 02.07.2009 р. позивачем на підста ві частини третьої ст.106 Закон у України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” направлено відпов ідачу вимогу про сплату борг у № Ю-56 №02\2745 від 02.07.2009 р., яку відп овідач отримав відповідно 10.07 .2009 р., що підтверджується копіє ю повідомлення про вручення поштового відправлення.
Згідно з приписами частини третьої ст.106 Закону України З акону України № 1058-ІV вимога про сплату недоїмки є викона вчим документом. Протягом де сяти робочих днів із дня од ержання вимоги про сплату не доїмки страхувальник зобов' язаний сплатити суми недоїм ки та суми фінансових санкці й.
Страхувальник у разі незго ди з розрахунком суми недоїм ки, зазначеної у вимозі про сп лату недоїмки, узгоджує її з о рганами Пенсійного фонду в п орядку, встановленому правлі нням Пенсійного фонду, а в раз і неузгодження вимоги із орг анами Пенсійного фонду має п раво на оскарження вимоги в с удовому порядку (стаття 106 Зак ону України №1058- IV).
Станом на день розгляду спо ру та винесення рішення по су ті доказів щодо оскарження в казаної вимоги, її узгодженн я або про сплату суми заборго ваності, яка в ній зазначена, с уду не надано.
Приписами статті 67 Конститу ції України визначений обов' язок кожного сплачувати пода тки і збори в порядку і розмір ах, встановлених законом. Ста ттею 19 Конституції України ви значено, що органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами.
Право органу Пенсійного фо нду на звернення до суду з вим огами про сплату недоїмки, пе редбачено абзацом 8 частини т ретьої статті 106 Закону Україн и № 1058- IV. Зазначено, що у разі, як що страхувальник, який одер жав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом д есяти робочих днів після її о тримання не сплатив зазначен у у вимозі суму недоїмки ра зом з застосованою до нього ф інансовою санкцією, включено ї до вимоги, або не узгодив вим огу з відповідним органом П енсійного фонду, або не оска ржив вимогу в судовому поряд ку, а також у разі якщо стра хувальник узгодив вимогу, ал е не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отриманн я узгодженої вимоги, відпові дний орган Пенсійного фонду звертається в установленом у законом порядку і подає вим огу про сплату недоїмки до ві дповідного підрозділу держа вної виконавчої служби. У заз начених випадках орган Пенс ійного фонду також має право звернутися до суду чи господ арського суду з позовом про стягнення недоїмки.
Ураховуючи, що зобов' язан ня зі сплати страхових внеск ів на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я самостійно визначено відпо відачем у розрахунках суми с трахових внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування за вересень 2008 р.- 2432 грн 13 коп., жовтень 2008 р. - 17 81 грн 27 коп., листопад 2008 р. - 1227 гр н 76 коп., грудень 2008 р. - 1672 грн 59 ко п., січень 2009 р. - 1324 грн 19 коп., лют ий 2009 р. - 3079 грн 46 коп., суд дійшов висновку, що сума зобов' яза нь є узгодженою.
Статтею 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и встановлено, що розгляд і ви рішення справ в адміністрати вних судах здійснюється на з асадах змагальності сторін т а свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні п еред судом їх переконливості .
Згідно зі статтею 71 цього Ко дексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім розгляду спра в про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень.
Суб' єкт владних повноваж ень повинен надати суду всі н аявні у нього документи та ма теріали, які можуть бути вико ристані як докази у справі.
Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропози цію суду для підтвердження о бставин, на які вона посилаєт ься, суд вирішує справу на під ставі наявних доказів.
Відповідач на пропозицію с уду надати заперечення проти позову та докази, що їх підтве рджують, викладену в ухвалах про відкриття провадження в адміністративній справі та про закінчення підготовчого провадження, жодних запереч ень проти позову або доказів , що спростовують твердження позивача, не надав.
За таких обставин суд дійшо в висновку про обґрунтованіс ть позовних вимог та вважає ї х такими, що підлягають задов оленню.
Ураховуючи, що спір вирішен о на користь суб' єкта владн их повноважень, звільненого від сплати судового збору, а т акож за відсутності витрат п озивача - суб' єкта владних повноважень, пов' язаних із залученням свідків та прове денням судових експертиз, су дові витрати (судовий збір) ст ягненню з відповідача не під лягають.
Керуючись статтями 11-14, 69-71, 79, 86, 94 , 122, 159-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов з адовольнити.
Стягнути з Комунального пі дприємства теплових мереж «Р жищівтепломережа» (09230, Київсь ка область, м. Ржищів, вул. Фран ка, 3, ідентифікаційний код 25666817) на користь Управління Пенсі йного фонду України у Кагарл ицькому районі Київської об ласті заборгованість по стра хових внесках на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування за вересень-гр удень 2008 року та за січень-люти й 2009 року у розмірі 9 749 грн (де в' ять тисяч сімсот сорок де в' ять) 94 коп .
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду пр отягом десяти днів з дня її ск ладення в повному обсязі за п равилами, встановленими ст.с т. 185 - 187 КАС України, шляхом пода ння через Київський окружний адміністративний суд заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Повний текст постанови буд е виготовлено упродовж п' ят и днів з дня проголошення вст упної та резолютивної частин и. По закінченні цього строку сторони зможуть отримати ко пію постанови в суді.
Суддя В.О. Журавель
Постанову склад ено у повному обсязі та підпи сано 29 липня 2010 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2010 |
Оприлюднено | 05.11.2010 |
Номер документу | 11947285 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні