Справа № 752/25567/17
Провадження № 2-а/752/63/19
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03.04.2019 року Голосіївський районий суд м.Києва у складі:
головуючого судді Колдіної О.О.,
з участю секретаря Петрова Є.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖАЗ-КЛУБ» до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «ІН-ДЖАЗ» про визнання дій протиправними та скасування вимог про усунення порушень законодавства про зовнішню рекламу,
в с т а н о в и в:
позивач звернувся до суду з позовом до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про визнання дій протиправними та скасування вимог про усунення порушень законодавства про зовнішню рекламу,
Відповідно до заявлених вимог позивач просить визнати протиправними та скасувати вимоги Управління з питань реклами Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 014607-17 від 31.08.2017 р., № 014608-17 від 31.08.2017 р., № 014609-17 від 31.08.2017 р., № 014610-17 від 31.08.2017 р., № 0146.11-17від 31.08.2017 р., № 014612-17 від 31.08.2017 р., № 014613-17 від 31.08.2017 р., № 014614-17 від 31.08.2017 р. до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖАЗ-КЛУБ», стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖАЗ-КЛУБ» судовий збір у розмірі 12 800 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 11 вересня 2017 року ТОВ «ДЖАЗ- КЛУБ» отримало від Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вимоги № 014607-17 від 31.08.2017 р., № 014608-17 від 31.08.2017 р., № 014609-17 від 31.08.2017 р., № 014610-17 від 31.08.2017 р., № 014611-17 від 31.08.2017 р., № 014612-17 від 31.08.2017 р., № 014613-17 від 31.08.2017 р., N0 014614-17 від 31.08.2017 р. щодо усунення порушень Типових правил розміщення зовнішньої реклами, Правил благоустрою міста Києва, Порядку розміщення реклами в м. Києві, Правил розміщення рекламних засобів у Києві, а саме здійснити демонтаж самовільно встановлених рекламних засобів: конструкції, площею 3,5 кв.м. на даху будинку (будівлі), споруди : рекламну вивіску на будинку (будівлі), споруді, площею 2 кв.м.; рекламну на будинку (будівлі), споруді, площею 4 кв.м.; банер, панно на фасаді (будівлі), споруди, площею 3,3 кв.м.; банер, панно на фасаді будинку, споруди, площею 2,64 кв.м.; банер, панно на фасаді будинку (будівлі), площею 2,6 кв.м.; банер, панно на фасаді будинку (будівлі), споруди, площею 2.6 кв.м.; банер, панно на фасаді будинку (будівлі), споруди, площею 2,6 кв.м.
Зазначені вимоги позивач вважає незаконними і необґрунтованим та такими, що прямо порушують законні права та інтереси позивача, оскільки останній не є власником інформаційних вивісок за адресою: м.Київ, бульвар Дружби Народів, 1, вивіски, розміщені на фасаді приміщення, не відносяться до зовнішньої реклами.
З огляду на викладене позивач просить визнати такі вимоги протиправними та скасувати їх.
13.12.2017 р. на підставі ухвали Голосіївського районного суду м.Києва відкрито провадження у справі.
На підставі розпорядження керівника апарату суду № 3716 від 25.10.2018 р. справа передана в провадження судді Голосіївського районного суду м.Києва Колдіної О.О. Розгляд справи призначено за правилами спрощеного провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що 11 вересня 2017 року ТОВ «ДЖАЗ- КЛУБ» отримало від Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вимоги № 014607-17 від 31.08.2017 р., № 014608-17 від 31.08.2017 р., № 014609-17 від 31.08.2017 р., № 014610-17 від 31.08.2017 р., № 014611-17 від 31.08.2017 р., № 014612-17 від 31.08.2017 р., № 014613-17 від 31.08.2017 р., N0 014614-17 від 31.08.2017 р. щодо усунення порушень Типових правил розміщення зовнішньої реклами, Правил благоустрою міста Києва, Порядку розміщення реклами в м. Києві, Правил розміщення рекламних засобів у Києві, а саме здійснити демонтаж самовільно встановлених рекламних засобів: конструкції, площею 3,5 кв.м. на даху будинку (будівлі), споруди : рекламну вивіску на будинку (будівлі), споруді, площею 2 кв.м.; рекламну на будинку (будівлі), споруді, площею 4 кв.м.; банер, панно на фасаді (будівлі), споруди, площею 3,3 кв.м.; банер, панно на фасаді будинку, споруди, площею 2,64 кв.м.; банер, панно на фасаді будинку (будівлі), площею 2,6 кв.м.; банер, панно на фасаді будинку (будівлі), споруди, площею 2.6 кв.м.; банер, панно на фасаді будинку (будівлі), споруди, площею 2,6 кв.м.
Як вбачається з матеріалів справи відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме про реєстрацію права власності від 21.08.2014 р. нежиле приміщення загальною площею 518,6 за адресою: м. Київ, бульвар Дружби Народів, буд. 1 належить на праві приватної власності ТОВ «ДЖАЗ-КЛУБ».
Згідно з Договором оренди від 04.01.2016 № 04/01/2016 позивач передав частину приміщення, площею 10,00 кв.м. у тимчасове користування для здійснення господарської діяльності за плату ТОВ«ІН-ДЖАЗ».
Згідно із положеннями Додаткової угоди від 12.01.2016 р. до Договору оренди № 04/01/2016 від 04.01.2016 р. площа частини приміщення, переданої у тимчасове користування для здійснення господарської пильності за плату ТОВ «ІН-ДЖАЗ» була збільшена до 107,1 кв.м.
13.01.2016 р. ТОВ «ІН-ДЖАЗ» звернулся до ТОВ «ДЖАЗ-КЛУБ» зі зверненням № 13/01 про надання дозволу на розміщення власних вивісок з інформацією про виробника товару, зареєстрований знак для товарів і послуг, вид діяльності на фасаді приміщення.
У відповідь на вказане письмове звернення, 18.01.2016 р. позивач надав письмову відповідь № 18/01-16 щодо відсутності заперечень та наданням дозволу третій особі на розміщення власних вивісок з інформацією про виробника товару, зареєстрований знак для товарів і послуг, вид діяльності на фасаді приміщення.
Після отримання письмової згоди власника приміщення на розміщення інформаційних вивісок, ТОВ «ІН-ДЖАЗ» здійснила їх монтаж на фасаді приміщення.
Відповідно до п. 17.4 Порядку розміщення реклами в м. Києві демонтаж рекламних засобів має бути проведений власниками (законними користувачами) рекламних засобів самостійно за власний рахунок в термін, вказаний у вимозі дозвільного органу чи КП «Київреклама» про усунення порушень вимог порядку розміщення зовнішньої реклами.
Згідно із п. 49 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, якими вони були встановлені.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про рекламу» реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Згідно із ст. 1 ЗУ «Про рекламу» зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Реклама повинна відповідати принципам та загальним вимогам до реклами, встановленим ст.ст.7,8 Закону України «Про рекламу».
У відповідності до ч. 1 ст. 16 ЗУ «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів АР Крим, в порядку, встановленому цими органами на на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розмішується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб).
Згідно із ч.І ст. 8 ЗУ «Про рекламу» розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де це товар реалізується чи надається споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, а також безпосередньо на самому товарі та/або його упаковці, не вважається рекламою.
Відповідно до ч.б ст. 9 ЗУ «Про рекламу» вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, видїї діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.
В силу положень п. 1 Типових правил розміщення зовнішньої реклами вивіски чи табличка - елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб`єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда) біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.
Згідно п.48 Типових правил розміщення зовнішньої реклами вивіски чи таблички:
-повинні розмішуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов`язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розмішуються;
-не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;
-не повинні розміщуватися на будинках або спорудах - об`єктах не завершеного будівництва;
-площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.
Забороняється вимагати від суб`єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.
Відповідно до листа Державного комітету України з питань регуляторної політики . та підприємництва від 13.10.2010 року №130096, у разі, якщо на фасаді будівлі,, яке займає суб`єкт господарювання, та/або біля входу (В`їзду» в нього розміщена інформаційна вивіска, інформація, на якій не містить закликів до придбання товарів чи надання послуг або іншої інформації, призначеної сформувати, або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес у відношенні такої особи, ао товару (послуги) така інформація, не є рекламою.
Згідно ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів» продавець 9виконавець) зобов`язаний надати споживачеві достовірну і доступну інформацію про найменування, належність та режим роботи свого підприємства.
Аналізуючи зазначені норми чинного законодавства у сфері реклами суд приходить до висновків, що інформація про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, а також інформація, розміщена на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу у таке приміщення, яка не містить закликів придбавати товар або послугу, що реалізується суб`єктом, не є рекламою у розумінні частини сьомої статті 8 та частини шостої статті9 Закону України «Про рекламу».
Аналізуючи надані позивачем фотосвітлини вивісок суд приходить до висновку, що вони не є рекламою в розумінні Закону України «Про рекламу».
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З боку відповідача суду не надано доказів правомірності прийняття оскаржуваних рішень, належності позивачу вивісок, розміщених за адресою: м.Київ, бульвар Дружби Народів, буд. 1 , відповідність таких вивісок критеріям зовнішньої реклами.
В контексті завдань адміністративного судочинства (статті 2 КАС України) звернення до суду є способом захисту порушених прав, свобод або законних інтересів позивача. Тому особа повинна довести (а суд - встановити), що їй належать права, свободи або законні інтереси, за захистом яких вона звернулася до суду. Права, свободи та законні інтереси, які належать конкретній особі (особам) є предметом судового захисту.
Заінтересованість повинна мати правовий характер, який виявляється в тому, що рішення суду повинно мати правові наслідки для Позивача.
Заінтересованість повинна мати об`єктивну основу. Юридична заінтересованість не випливає з факту звернення до суду, а повинна передувати йому. Тому для відкриття провадження у справі недостатньо лише твердження Позивача, наведеного у позовній заяві, про порушення права, свободи або законного інтересу.
Згідно з частиною першою статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про обгрунтваність заявлених позовних вимог, неправомірність вимог Управління з питань реклами Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 014607-17 від 31.08.2017 р., № 014608-17 від 31.08.2017 р., № 014609-17 від 31.08.2017 р., № 014610-17 від 31.08.2017р., № 014611-17 від 31.08.2017 р., № 014612-17 від 31.08.2017р., № 014613-17 від 31.08.2017 р., № 014614-17 від 31.08.2017р. до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖАЗ-КЛУВ», в зв`язку з чим позов підлягає задоволенню.
Питання щодо судових витрат суд вирішує на підставі положень ст.. 139 КАС України і в зв`язку із задоволенням позову судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст.2, 6, 19, 20, 73-77, 241-245, 153-163 КАС України, суд
в и р і ш и в:
позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖАЗ-КЛУБ» до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «ІН-ДЖАЗ» про визнання дій протиправними та скасування вимог про усунення порушень законодавства про зовнішню рекламу задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати вимоги Управління з питань реклами Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 014607-17 від 31.08.2017 р., № 014608-17 від 31.08.2017 р., № 014609-17 від 31.08.2017 р., № 014610-17 від 31.08.2017р., № 014611-17 від 31.08.2017 р., № 014612-17 від 31.08.2017р., № 014613-17 від 31.08.2017 р., № 014614-17 від 31.08.2017р. до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖАЗ-КЛУВ».
Стягнути з Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації( (м.Київ, вул..Хрещатик, 36, ідентифікаційний код 41348526) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖАЗ- КЛУБ» (код ЄДРПОУ 25398541, м.Київ, пр-т 40-річчя Жовтня, 120, корп..1) судовий збір у розмірі 12 800 гри.
Судове рішення набирає законної сили після закінчення строку на її оскарження, встановленого цим Кодексом.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду
Суддя :
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 05.06.2024 |
Номер документу | 119480132 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Голосіївський районний суд міста Києва
Колдіна О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні