03.06.2024 227/1587/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 червня 2024 року м. Добропілля
Добропільський міськрайонний суд Донецької області у складі:
головуючого судді Здоровиці О.В.
за участю
секретаря судового засідання Сисенко Ю.В.
розглянувши в відкритому судовому засіданні в порядку окремого провадження цивільну справу за заявою ОСОБА_1 про встановлення факту смерті, заінтересована особа Добропільський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Покровському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), -
ВСТАНОВИВ:
Заявник звернувся до суду із заявою про встановлення факту смерті. Обґрунтовуючи заяву зазначив, що ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Маріуполь Донецької області померла його матір ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . Зазначає, що отримати свідоцтво про смерть в органі Державної реєстрації актів цивільного стану неможливо у зв`язку з тим, що смерть відбулась на тимчасово окупованій території України, на якій неможливо отримати медичний документ, що може бути прийнятий органом Державної реєстрації актів цивільного стану для здійснення реєстрації смерті відповідно до ст.17 ЗУ «Про державну реєстрацію актів цивільного стану». Вказує, що встановлення даного факту необхідно для отримання свідоцтва про смерть встановленого зразка із подальшою реалізацією свого права на спадщину.
Заявник в судове засідання не з`явився, про час і місце розгляду справи був належним чином повідомлений. Заявник в прохальній частині заяви просив справу розглянути у його відсутність.
Представник заінтересованої особи, в судове засідання не з`явився, проте від заінтересованої особи надійшла заява про розгляд справи без участі представника відділу.
Обставини встановлені судом.
Судом встановлено, що заявник ОСОБА_1 є сином ОСОБА_2 , що підтверджується копією свідоцтва про народження (а.с.14).
Відповідно до лікарського свідоцтва про смерть серія № 50 від 08.05.2024 року, виданого державною бюджетною установою "Лікарня швидкої медичної допомоги м.Маріуполя" т.з. «днр», ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 в стаціонарному відділенні вказаної лікарні м. Маріуполь (а.с.15).
Згідно довідки про смерть № 50 від 08.05.2024 року, яка засвідчена лікарем державної бюджетної установи "Лікарня швидкої медичної допомоги м.Маріуполя" т.з. «днр`р», ОСОБА_2 померла ІНФОРМАЦІЯ_3 , причина смерті«гострий трансмуральний інфаркт міокарда за передньою стінкою лівого шлунку серця».(а.с.15).
Відповідно до «Свидетельства о смерти» зразка т.з. «днр», яке видано «городским отделом ЗАГС Мариупольского городского управления юстиції Министерства юстиции» т.з «днр» ІНФОРМАЦІЯ_3 , російською - « ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 », померла ІНФОРМАЦІЯ_3 у віці 74 років в місті Маріуполь Жовтневий район (а.с.16).
З повідомлення Добропільського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Покровському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), вбачається, що у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян актовий запис про смерть на ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - не виявлено.
Законодавство застосоване судом та висновки суду.
Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 315 ЦПК України, суд розглядає справи про встановлення факту смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті.
Згідно з ч. 1 ст. 317 ЦПК України, заява про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, може бути подана членами сім`ї померлого, їхніми представниками або іншими заінтересованими особами (якщо встановлення факту смерті особи впливає на їхні права, обов`язки чи законні інтереси) до будь-якого місцевого суду України, що здійснює правосуддя, незалежно від місця проживання (перебування) заявника.
Справи про встановлення факту народження або смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, розглядаються невідкладно з дня надходження відповідної заяви до суду (ч.2 ст.317 ЦПК України).
Відповідно до ч. 4 ст. 317 ЦПК України, ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, підлягає негайному виконанню.
Згідно п. 8 ч. 1 ст. 430 ЦПК України, суд допускає негайне виконання рішень у справах про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства.
Рішення суду про встановлення факту, який підлягає реєстрації в органах державної реєстрації актів цивільного стану або нотаріальному посвідченню, не замінює собою документів, що видаються цими органами, а є тільки підставою для одержання зазначених документів, що закріплено ч. 2 ст. 319 ЦПК України.
Відповідно до п.2 ч.4 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану", державна реєстрація смерті проводиться за місцем проживання заявника у разі встановлення у судовому порядку факту смерті.
Відповідно до пункту 13 Постанови Пленуму Верховного Суду України №5 від 31.03.1995 року «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення», суд встановлює факт смерті особи за умови підтвердження доказами, що ця подія мала місце у певний час та за певних обставин.
Відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»:
тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (далі - тимчасово окупована територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
правовий статус тимчасово окупованої території, а також правовий режим на тимчасово окупованій території визначаються цим Законом, іншими законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, принципами та нормами міжнародного права.
тимчасова окупація Російською Федерацією територій України, визначенихчастиною першою статті 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав.
за державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території (частина 1).
датою початку тимчасової окупації Російською Федерацією окремих територій України є 19 лютого 2014 року.
окремі території України, що входять до складу Донецької та Луганської областей, є окупованими Російською Федерацією (у тому числі окупаційною адміністрацією Російської Федерації) починаючи з 7 квітня 2014 року. Межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областяхз цієї дати, визначено Президентом України за поданням Міністерства оборони України, підготовленим на основі пропозицій Генерального штабу Збройних Сил України» (частина 2).
У відповідності дост.9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом (частина 2). Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченимичастиною другоюцієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану (частина 3).
Згідно зіст.17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі: 1) документа встановленої форми про смерть, виданого закладом охорони здоров`я або судово-медичною установою; 2) рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час або про оголошення її померлою.
На теперішній час доЗакону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану»в частині переліку документів, на підставі яких провадиться державна реєстрація смерті, не внесені зміни, з огляду на положення ч.3ст.9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», а отже даний факт смерті підлягає встановленню у порядку цивільного судочинства.
З огляду на наведе, суд визнає надані заявником докази належними та допустимими в частині інформації щодо смерті ОСОБА_2 та вважає, що заявлені вимоги підлягають задоволенню.
За положеннями ч.4ст.317 ЦПК України, ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, підлягає негайному виконанню.
Керуючись ст.ст. 81, 89, 259, 263-265, 273, 354, 315, 317 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Заяву ОСОБА_1 про встановлення факту смерті, заінтересована особа Добропільський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Покровському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) - задовольнити.
Встановити факт смерті громадянки України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , уродженки смт. Нова Ушиця Новоушицького району Хмельницької області, яка померла ІНФОРМАЦІЯ_3 у м. Маріуполь Донецької області, Україна.
Рішення суду підлягає негайному виконанню.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги в 30 денний строк з дня проголошення рішення.
Оскарження рішення не зупиняє його виконання.
Копію рішення невідкладно надіслати до Добропільського відділу Державної реєстрації актів цивільного стану у Покровському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) для державної реєстрації факту смерті особи.
Заявник ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , фактично мешкає за адресою АДРЕСА_2 ;
Заінтересована особа - Добропільський відділ Державної реєстрації актів цивільного стану у Покровському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) код ЄДРПОУ 44550332, місцезнаходження за адресою: 85000, Донецька область, м. Добропілля, пров. Європейський, 6.
Надруковано в нарадчій кімнаті у одному примірнику.
Суддя О.В. Здоровиця
Суд | Добропільський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2024 |
Оприлюднено | 06.06.2024 |
Номер документу | 119490806 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України |
Цивільне
Добропільський міськрайонний суд Донецької області
Здоровиця О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні