УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
03 червня 2024 р.Справа № 120/7021/24
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Слободонюк Михайло Васильович, розглянувши матеріали позовної заяви за позовом ОСОБА_1 до Жмеринського управління Головного управління ДФС у Вінницькій області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Жмеринського управління Головного управління ДФС у Вінницькій області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення від 05.03.2024 №10658956/2715422053 про відмову в реєстрації податкової накладної № 261 від 30.11.2023 в ЄРПН.
Частиною першою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що після одержання позовної заяви суддя з`ясовує, серед іншого, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.ст. 160, 161, 172 цього Кодексу. Водночас, вказані положення поширюються на всі випадки звернення до адміністративного суду з позовною заявою, а їх недотримання свідчить про невідповідність позовної заяви вимогам закону.
Ознайомившись з позовною заявою та доданими матеріалами, вважаю, що зазначена позовна заява підлягає залишенню без руху з таких підстав.
1. Щодо правового статусу позивача.
У відповідності до п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України у позовній заяві, з поміж іншого, в обов`язковому порядку зазначається повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи. При цьому, якщо стороною спору є фізична особа, яка має статус підприємця і такий статус пов`язаних із предметом даного спору, то в позовній заяві має бути про це зазначено.
Так, варто зауважити, що позивач в позовній заяві просить суд визнати протиправним та скасувати прийняте Головним управлінням ДПС у Вінницькій області рішення від 05.03.2024 за №10658956/2715422053 про відмову в реєстрації ПН, складеної при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг на виконання Договору №Г2.1.5.9.00232 від 31.08.2023 на перевезення цукрових буряків автотранспортом.
При цьому, суд звертає увагу, що у межах спірних як господарських так і податкових відносин ОСОБА_1 перебуває у статусі фізичної особи-підприємця. Наведене додатково підтверджується і відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з якими ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстрований як фізична особа-підприємець (дата запису: 19.12.2000) за основним видом діяльності 49.41 "Вантажний автомобільний транспорт".
Втім із тексту позовної заяви слідує, що позивач звернувся до суду з цим позовом як фізична особа.
З огляду на викладене суд доходить висновку, що позивачу необхідно уточнити свій процесуальний статус (фізична особа-підприємець) в межах даного спору, зазначивши про це в позовній заяві.
2. Щодо надання доказів сплати судового збору.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Так до матеріалів позовної заяви позивачем долучено платіжне доручення № 6632 від 27.05.2024 на суму 2422,40 грн.
Поряд із тим, як зазначено у ч. 2. ст. 9 Закону України "Про судовий збір" суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Проте, за результатами здійсненої у комп`ютерній програмі "Діловодство спеціалізованого суду" перевірки зарахування відповідної суми судового збору, судом встановлено, що за платіжним дорученням № 6632 від 27.05.2024 до спеціального фонду Державного бюджету України вже були зараховані відповідні кошти за позовною заявою у справі №120/7020/24 за позовом ОСОБА_1 до Жмеринського управління Головного управління ДФС у Вінницькій області Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення.
Із цього слідує, що відповідний платіжний документ про сплату судового збору вже використовується в іншій судовій справі. За наведених обставин суд зазначає про неможливість прийняття наданого позивачем платіжного доручення № 6632 від 27.05.2024 як належного доказу сплати судового збору у даній адміністративній справі.
А відтак суд доходить висновку, що судовий збір у даній адміністративній справі не є сплаченим.
Водночас, щодо розміру сплати судового збору, то суд звертає увагу позивача на таке.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України "Про судовий збір" від 8 липня 2011 року № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).
В силу вимог ч. 1 ст. 4 Закону № 3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, встановлено ставку судового збору в розмірі 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01 січня 2024 року встановлено в розмірі 3028 гривні.
Отже, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, а також враховуючи те, що позивач у спірних правовідносинах виступає як фізична особа - підприємець, тому належна сума сплати судового збору при зверненні до суду з даним адміністративним позовом є 3028 грн.
Таким чином, в порядку усунення вказаного недоліку позовної заяви позивачу необхідно надати суду докази сплати судового збору в сумі 3028 грн. за наступними реквізитами: ГУК у Він, обл./м.Вінниця/22030101, ЄДРПОУ 37979858, Банк одержувач: Казначейство України (ЕАП), р/р UA028999980313181206084002856, призначення платежу: судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Вінницький окружний адміністративний суд.
3. Щодо визначення суб`єктного складу осіб, які мають відповідати за даним позовом.
Відповідно до п. 4, 5 ч. 5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
За визначенням, що міститься в п. 9 ч. 1 ст. 4 КАС України відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інша особа, до яких звернена вимога позивача.
Зміст позову - це звернена до суду вимога позивача про здійснення судом дій із зазначенням способу судового захисту, яка повинна узгоджуватися із нормами ст. 5 КАС України.
Отже, аналіз наведених норм процесуального права дає підстави для висновку, що у випадку подання адміністративного позову до декількох відповідачів вимога позивача про здійснення судом дій із зазначенням способу судового захисту повинна бути зазначена щодо кожного з відповідачів. Така необхідність, зокрема, обумовлена тим, що спосіб захисту права, свободи чи інтересу має формулюватися позивачем максимально чітко та зрозуміло, а вимоги зобов`язального характеру повинні бути пред`явлені окремо до кожного відповідача із вказівкою на те, які дії повинні бути вчинені кожним із них.
Як видно з позовної заяви, позивач визначив відповідачів у цьому спорі: Жмеринське управління Головного управління ДФС у Вінницькій області та Державну податкову службу України.
Водночас за змістом позовних вимог позивач просить суд:
- визнати противним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області від 05 березня 2024 року №10658956/2715422053 про відмову в реєстрації податкової накладної;
- зобов?язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30 листопада 2023 року № 261 датою її подання на реєстрацію.
Таким чином позовні вимог звернуті до особи - Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, яка не є зазначена відповідачем у справі. Натомість до Жмеринського управління Головного управління ДФС у Вінницькій області не заявлено жодної з позовних вимог, що свідчить про неузгодженість позовних вимог із суб`єктним складом відповідачів та не відповідає приписам п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України.
Крім того, суд також зауважує, що за зазначеним в позовній заяві кодом ЄДРПОУ "41646110" згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не ідентифікується жодна юридична особа, що позбавляє суд можливості однозначно встановити склад відповідачів за даним позовом.
Відтак з огляду на викладене в порядку усунення вказаного недоліку позовної заяви позивачу необхідно подати до суду позовну заяву в новій редакції (для суду та для відповідачів) із уточненим суб`єктним складом відповідачів (тобто тих осіб, до яких пред`явлені позовні вимоги).
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 160, 161 КАС України, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
З огляду на викладене та враховуючи невідповідність поданого позову вимогам закону, позовну заяву ОСОБА_1 належить залишити без руху з наданням строку для усунення виявлених судом недоліків позовної заяви, які вказані у цій ухвалі.
Керуючись ст. 94, 160, 161, 169, 171, 172, 256, 293 КАС України -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Жмеринського управління Головного управління ДФС у Вінницькій області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, - залишити без руху.
Встановити позивачеві 7-ми денний строк з дня отримання копії даної ухвали для усунення недоліків, зазначених у мотивувальній частині ухвали суду.
Копію ухвали направити (надати) позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяСлободонюк Михайло Васильович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2024 |
Оприлюднено | 06.06.2024 |
Номер документу | 119495223 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні