Рішення
від 03.06.2024 по справі 280/2791/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03 червня 2024 року Справа № 280/2791/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовною заявою ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САНОІЛ- ТРЕЙДІНГ" (69032, м. Запоріжжя, пров.Туристський, буд. 5, код ЄДРПОУ 33561148)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП 44118663)

Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа,8, код ЄДРПОУ 43005393)

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

28.03.2024 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САНОІЛ- ТРЕЙДІНГ" (далі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якому позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області, оформлене листом від 12.01.2024 №1094/6/08-01-07-14-04, яким відмовлено у застосуванні положень пп. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України до товариства з обмеженою відповідальністю «Саноіл- Трейдінг»;

визнати протиправним та скасувати Рішення про результати розгляду скарги Державної податкової служби України від 15.03.2024 №7437/6/99-00-06-03-03- 06, яким рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області, оформлене листом від 12.01.2024 №1094/6/08-01-07-14-04 залишене без змін.

Ухвалою суду від 03.04.2024 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Частиною п`ятою статті 262 КАС України встановлено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін; з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.

Розглянувши наявні заяви по суті справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується вимоги, дослідивши докази, суд встановив наступне.

Основними видами діяльності позивача є: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний); 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту;46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.

До 18.05.2022 позивач мав зареєстроване місцезнаходження за адресою вул. Чкалова, 38, м. Пологи, Пологівський р-н, Запорізька обл., а управлінські функції та виробнича діяльність до 28.02.2022 здійснювались позивачем за адресою: вул. Ломоносова, буд. 36, м. Пологи, Пологівський р-н, Запорізька область.

Офісні приміщення за вищезазначеними адресами орендуються позивачем у товариства з обмеженою відповідальністю «Сонячне насіння плюс» та приватного акціонерного товариства «Пологівський олійноекстракційний завод», відповідно до договорів оренди частин нерухомого майна.

18.05.2022 позивач зареєстрував своє місцезнаходження за адресою пров.Туристський, буд. 5, м. Запоріжжя, Запорізька обл., 69032.

Позивач звернувся до ГУ ДПС у Запорізькій області з листом від 13.12.2023 №35 (вх. ГУ ДПС від 05.01.2024 №30/7), а саме, подано «Повідомлення про неможливість вивезення первинних документів», в якому повідомило, що на виконання умов договору оренди нерухомого майна від 31.12.2020 №3112/2020, укладеного з TOB «Сонячне насіння плюс», орендувало нежитлові приміщення за адресою: вул. Чкалова, 38, м. Пологи, Пологівський район, Запорізька область, які використовувало у своїй господарській діяльності, зберігало первинні документи, які підтверджують факти здійснення господарських операцій. Інформацію про об`єкт оподаткування відображено у повідомленні 20-ОПП, поданому до контролюючого органу.

Також, на підставі договору оренди нежитлового приміщення від 24.11.2023 №1803/20, укладеного з ПрАТ «Пологівський ОЕЗ», управлінські функції та виробнича діяльність TOB «Саноіл-Трейдінг» здійснювалася за адресою: вул. Ломоновсова, буд. 36, м. Пологи, Пологівський район, Запорізька область. Інформацію про об`єкт оподаткування відображено у повідомленні 20-ОПП, поданому до контролюючого органу.

На підтвердження факту зберігання первинних документів у вказаному м.Пологи позивач надав контролюючому органу копії документів:

виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стосовно TOB «Саноіл-Трейдінг» станом 01.04.2021;

договору оренди нерухомого майна від 31.12.2020 №3112/2020, укладеного з TOB «Сонячне насіння плюс»;

договору оренди нежитлового приміщення від 24.11.2023 №1803/20, укладеного з ПрАТ «Пологівський ОЕЗ»;

заяви TOB «Сонячне насіння плюс» від 02.09.2022 №02/09/22-1 про вчинення кримінального правопорушення;

заяви ПрАТ «Пологівський ОЕЗ» від 29.04.2022 про вчинення кримінального правопорушення;

витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань в кримінальному провадженні №42022082080000051 від 02.05.2022;

повідомлень за формою 20-ОПП від 03.09.2020 та від 14.02.2021.

Рішенням (листом) ГУ ДПС у Запорізькій області від 12.01.2024 №1094/6/08-01-07-14-04 про результати розгляду «Повідомлення про неможливість вивезення первинних документів» позивачу відмовлено у застосуванні спеціальних правил для підтвердження даних, визначених у податковій звітності, передбачених п.п. 69.28 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу, у зв`язку із не дотриманням вимог підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу.

Зокрема зазначено, що у повідомленні зазначено, що за період з 2015 по 28.02.2022, а окремі документи за період 2005-28.02.2022, неможливо вивезти з тимчасово окупованої російською федерацією території м.Пологи Пологівського району на підконтрольну державній владі України територію. Проте в повідомленні зазначено, що втрачені документи частково відновленні за період з 01.09.2021 по 31.01.2022, а саме: договори, контракти, банківські документи, акти виконаних робіт по отриманню робіт-послуг, акти виконаних робіт наданих послуг по переробці продукції, послуги з рафінації олії, послуг з грануляції шроту, акти виконаних робіт по навантаженню та зберіганню продукції, акти виконаних робіт наданих послуг по перевезенню автомобільним транспортом та залізничним транспортом давальницької продукції, видаткові накладні по насінню соняшника та бобів сої, товарно-транспортні накладні, квитанції про приймання до переробки олійного насіння, листи, акти приймання- передачі сировини.

Зазначена інформація не дає можливості узагальнити перелік документів та визначити податкові (звітні) періоди, за які неможливо вивезти документи бухгалтерського обліку, фінансової та податкової звітності Товариства з тимчасово окупованої російською федерацією території м.Пологи.

Не погодившись із вказаним рішенням контролюючого органу, позивач звернувся до ДПС України зі скаргою на рішення ГУ ДПС у Запорізькій області.

Рішенням про результати розгляду скарги від 15.03.2024 року ДПС України залишило без змін рішення ГУ ДПС у Запорізькій області від 12.01.2024 №1094/6/08-01-07-14-04, а скаргу без задоволення.

Зі змісту зазначеного рішення вбачається, що згідно з даними ІКС ДПС відповідно до повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням за формою 20-ОПП, TOB «Саноіл-Трейдінг» використовуються/ використовувались наступні приміщення (будівлі):

кабінет, розташований за адресою: вул. Чкалова, 38, м. Пологи, Пологівський район, Запорізька область з 03.09.2020;

кабінет, розташований за адресою: вул. Ломоновсова, буд. 36, м. Пологи, Пологівський район, Запорізька область з 14.02.2021;

кабінету, розташований за адресою: провулок Туристський, буд. 5, Вознесенівський район, м. Запоріжжя, Запорізька область з 30.05.2022;

склад, розташований за адресою: вул. Чкалова, буд. 63а, м. Пологи, Пологівський район, Запорізька область з 03.04.2020.

У відповідності до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за №1668/39004 (із змінами) (далі - Наказ №309), яким затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, вся територія Пологівської міської територіальної громади з 03.03.2022 віднесена до тимчасово окупованої Російською Федерацією території.

Слід зазначити, що у витязі з Єдиного реєстру досудових розслідувань в кримінальному провадженні №42022082080000051 від 02.05.2022, доданому TOB «Саноіл- Трейдінг» до Повідомлення, міститься інформація про вчинення кримінального правопорушення представниками підрозділів збройних сил Російської Федерації на території ПрАТ «Пологівський ОЕЗ», розміщеного за адресою: вул. Ломоносова, За, м. Пологи, Запорізької області.

Водночас, TOB «Саноіл-Трейдінг» у Повідомленні зазначає, що первинні документи зберігалися за адресою: вул. Чкалова, 38, м. Пологи, Пологівський район, Запорізька область.

Також, у Повідомленні зазначено, що за період з 2015 - 28.02.2022, а окремі документи за період 2005-28.02.2022, неможливо вивезти з тимчасово окупованої Російською Федерацією території м. Пологи, Пологівського району на підконтрольну державній владі Україні територію. Проте в Повідомленні зазначено, що втрачені документи частково відновленні за період з 01.09.2021 - 31.01.2022, а саме: договори, контракти, банківські документи, акти виконаних робіт по отриманню робіт-послуг, акти виконаних робіт наданих послуг; по переробці продукції, послуги з рафінації олії, послуг з грануляції шроту, акти виконаних робіт по навантаженню та зберіганню продукції, акти виконаних робіт наданих послуг по перевезенню автомобільним транспортом та залізничним транспортом давальницької продукції , видаткові накладні по насінню соняшника та бобів сої, товарно- транспортні-накладні, квитанції про приймання до переробки олійного насіння, листи, акти приймання-передачі сировини.

Таким чином, Повідомлення подано про неможливість вивезення первинних документів, в якому йдеться про часткове відновлення втрачених документів. Інформація щодо втрачених документів із зазначенням обставин такої втрати, як визначено у п.п. 69.28 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу, у контролюючого органу відсутня, що не дає можливості узагальнити перелік документів бухгалтерського обліку, фінансової та податкової звітності, які неможливо вивезти з території, тимчасово окупованої Російською Федерацією.

Не погоджуючись із рішенням відповідача щодо відмови йому у застосуванні положень пп. 69.28 п. 69 підрозд. 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.).

Указом Президента України №64/2022 від 24 лютого 2022 року "Про введення воєнного стану в Україні у зв`язку з військовою агресією РФ проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно п.20 ч.1 ст. 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановлено ввести в Україні воєнний стан із 24 лютого 2022 року.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану» від 01 квітня 2021 року №2173-IX внесені зміни до податкового законодавства, що встановлюють спеціальні правила підтвердження даних податкової звітності для платників податків, які провадили свою діяльність на територіях, де ведуться/велися бойові дії, і на тимчасово окупованих територіях, та не можуть пред`явити первинні документи (далі - спеціальні правила). Такі спеціальні правила діють з 16 квітня 2022 року та мають наступне формулювання.

Підпунктом 69.28 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України установлено, що до платників податків/податкових агентів, які провадили діяльність на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, і не можуть пред`явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, як виняток із положень ст. 44 ПК України застосовуються спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності.

Підставами неможливості пред`явлення первинних документів є втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів або знаходження їх на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, у разі якщо їх неможливо вивезти або їх вивезення пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я платника податків, фізичних осіб чи неможливе у зв`язку з адміністративними перешкодами, встановленими органами влади.

У разі втрати та/або неможливості вивезення первинних документів платник податків/податковий агент подає до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером, в якому зазначаються: обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, а також загальний перелік первинних документів (за можливості із зазначенням реквізитів).

Дані та показники податкової звітності платника податків/податкового агента за податкові (звітні) періоди, зазначені у повідомленні, не можуть бути піддані сумніву лише на підставі відсутності первинних документів. Подане повідомлення є також підставою для збереження витрат (включаючи витрати у зв`язку з придбанням цінних паперів/корпоративних прав) та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток (включаючи від`ємний фінансовий результат за операціями з цінними паперами/корпоративними правами), та/або податкового кредиту з податку на додану вартість, та/або суми від`ємного значення податку на додану вартість минулих податкових (звітних) періодів без наявності договірних, розрахункових, платіжних та інших первинних документів, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Після подання до контролюючого органу повідомлення про неможливість вивезення первинних документів у зв`язку з їх знаходженням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ, запроваджується мораторій на проведення документальних перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.

Якщо після подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів платнику податків стане відомо про втрату таких документів, такий платник податків зобов`язаний подати до контролюючого органу повідомлення про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати.

Платники податків, які подали повідомлення про втрату первинних документів відповідно до пп.69.28 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, не підлягають перевірці контролюючим органом щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів, у тому числі після завершення дії воєнного стану.

Втрата документів, що не пов`язана з проведенням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ, бойових дій, не надає права платнику податків застосовувати положення пп.69.28 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України.

Обов`язок доведення відсутності підстав для застосування положень пп.69.28 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України покладається на контролюючий орган. Платник податків, який безпідставно застосував положення пп.69.28 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, вважається таким, що ухиляється від сплати податків, та несе відповідальність, передбачену ПК України та іншими законами України.

У разі відмови у застосуванні положень пп.69.28 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України контролюючий орган не пізніше одного місяця з дати отримання відповідного повідомлення від платника податків видає вмотивоване рішення із зазначенням підстави та доказів такої відмови.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржено в адміністративному чи судовому порядку. До винесення остаточного рішення по справі контролюючий орган не може піддавати сумніву показники податкової звітності, а також ініціювати проведення будь-якої перевірки платника податків/податкового агента щодо податкових (звітних) періодів, зазначених у відповідному повідомленні.

Згідно рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 12.01.2024 №1094/6/08-01-07-14-04 позивачу було відмовлено у застосуванні пп. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України у зв`язку із неможливістю узагальнити перелік документів бухгалтерського обліку, фінансової та податкової звітності, які неможливо вивезти з території, тимчасово окупованої російською федерацією через зазначення позивачем у Повідомленні про відновлення частини втрачених первинних документів бухгалтерського обліку за період з 01.09.2021-31.01.2022 та відсутність у контролюючого органу інформації щодо втрачених документів із зазначенням обставин такої втрати, як визначено у п.п. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ.

З цього приводу суд зазначає наступне.

Як зазначалося в повідомленні позивач не має можливості вивезти з окупованої російською федерацією території переважну більшість первинних документів за період з 2005 по 28.02.2022 і, лише деякі з таких документів, за період 01.09.2021 31.01.2022 є у нього в наявності.

Позивач не має можливості навести детальний перелік та/або реквізити первинних документів, які неможливо вивезти з території, тимчасово окупованої російською федерацією, через відсутність доступу до них. У Повідомленні зазначений загальний перелік документів за період з року створення (державної реєстрації) позивача по останній день здійснення ним у 2022 році господарської (виробничої) діяльності на території м.Пологи Пологівського району Запорізької області.

Згідно з пп. 15.1 ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 49.2 ст. 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Відповідно до п. 49.18 ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період.

Підпунктами 19.18.1 - 49.18.7 п. 49.18 ст. 49 ПК України визначається, що базовий звітний (податковий) період може дорівнювати календарному місяцю, календарному кварталу, календарному півріччю та календарному року.

Позивач є платником податку на прибуток підприємств за базовою (основною) ставкою та платником податку на додану вартість.

Згідно з п. 137.4 ст.137 ПК України податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.

Відповідно до п. 202.1 ст. 202 ПК України звітним (податковим) періодом (для податку на додану вартість) є один календарний місяць.

Згідно з п. 203.1 ст. 203 ПК України податкова декларація (для податку на додану вартість) подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Враховуючи, що податкові декларації з податку на прибуток підприємств та з податку на додану вартість розраховуються за наростаючим підсумком в межах відповідного звітного періоду, наявність лише частини первинних документів бухгалтерського обліку за ці періоди, не надасть змогу платнику податків підтвердити усі дані, включені ним до зазначених податкових декларацій.

Зазначення позивачем переліку частини вивезених з тимчасово окупованої території м. Пологи первинних документів бухгалтерського обліку за період з 01.09.2021 по 31.01.2022 та їх реквізитів, та навіть надання копій цих документів, не дасть змогу визначити перелік та реквізити тієї частини первинних документів бухгалтерського обліку, дані яких стали підставою формування податкової звітності у зазначені податкові періоди, але залишилися на тимчасово окупованій російською федерацією території України.

За таких умов, факт наявності у позивача деяких первинних документів за період з 01.09.2021 по 31.01.2022 та неможливість вивезення іншої частини таких документів з тимчасово окупованої території України, жодним чином не змінює ані загальний перелік документів, ані податкові періоди, зазначені в Повідомленні.

В той же час, зазначаючи про неможливість узагальнити перелік документів бухгалтерського обліку, фінансової та податкової звітності позивача, які неможливо вивезти з території, окупованої російською федерацією, ані відповідач 1, ані відповідач 2, не обґрунтували та не надали доказів того, яким чином наявність у позивача деяких (а не всіх) первинних документів бухгалтерського обліку за період з 01.09.2021 по 31.01.2022 (при неможливості вивезення ним переважної більшості первинних документів за період з 2005 по 28.02.2022), не надають їм можливості узагальнити перелік документів та визначити податкові (звітні) періоди, за які неможливо вивезти документи бухгалтерського обліку, фінансової та податкової звітності позивача з тимчасово окупованої російською федерацією території м. Пологи.

Таким чином, аналізуючи доводи відповідача, які стали підставою для відмови позивачу у застосуванні до нього спеціальних правил для підтвердження даних, визначених у податковій звітності, передбачених підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, суд зазначає, що належного обґрунтування підстав відмови позивачу у застосуванні до нього спеціальних правил, визначених в ПК України в спірному рішенні, відповідач не вказав, доказів на підтвердження своїх доводів до суду не надав.

За таких умов, рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області є протиправними та такими, що порушує права та законні інтереси позивача, у звязку із чим підлягає скасуванню.

Щодо визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової служби України про результати розгляду скарги від 15.03.2024 №7437/6/99-00-06-03-03- 06, то суд відмовляє у задоволенні позову в цій частині з огляду на наступне.

Прийняте ДПС України рішення за результатами розгляду скарги не є юридично значимим для позивача, оскільки зазначене рішення не створює жодних правових наслідків для позивача, немає безпосереднього впливу на суб`єктивні права та обов`язки позивача шляхом позбавлення його можливості реалізувати належне йому право або шляхом покладення на нього будь-якого обов`язку, отже саме по собі не породжує для позивача настання будь-яких юридичних наслідків та не впливає на його права та обов`язки, а відтак відсутні підстави для задоволення позовних вимог у цій частині.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до положень частини 1 статті 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250,255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САНОІЛ- ТРЕЙДІНГ" (69032, м. Запоріжжя, пров.Туристський, буд. 5, код ЄДРПОУ 33561148) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП 44118663), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа,8, код ЄДРПОУ 43005393) - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 12.01.2024 №1094/6/08-01-07-14-04.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САНОІЛ- ТРЕЙДІНГ" (69032, м. Запоріжжя, пров.Туристський, буд. 5, код ЄДРПОУ 33561148) сплачений судовий збір у розмірі 1514,00 грн (одну тисячу п`ятсот чотирнадцять гривень 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП 44118663).

Стягнути на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САНОІЛ- ТРЕЙДІНГ" (69032, м. Запоріжжя, пров.Туристський, буд. 5, код ЄДРПОУ 33561148) сплачений судовий збір у розмірі 1514,00 грн (одну тисячу п`ятсот чотирнадцять гривень 00 коп.) Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа,8, код ЄДРПОУ 43005393).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 03.06.2024.

Суддя О.В. Конишева

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2024
Оприлюднено06.06.2024
Номер документу119496258
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/2791/24

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 03.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні